X
Test Drive

Seat Leon 2.0 TSI 190ps FR DSG: Γλυκές αναμνήσεις

Μη εξηλεκτρισμένο αλλά εξόχως ικανό, το Seat Leon με τον 2λιτρο κινητήρα των 190 ίππων μας θύμισε μια «πάστα» αυτοκινήτων που τείνουν να εκλείψουν.

Ένα προσθιοκίνητο χάτσμπακ όπως το Seat Leon, με δυνατό κινητήρα και σπορτίφ αύρα θα έκανε θραύση σε άλλες εποχές, ειδικά μάλιστα αν κουβαλούσε και μια συμφέρουσα τιμή. Σήμερα, όμως, όλα αυτά τα επιμέρους χαρακτηριστικά δέχονται μεγάλες έξωθεν πιέσεις. Τα SUV έχουν πάρει πια κεφάλι, το οικολογικό προφίλ είναι πιο επίκαιρο σε σχέση με τον σπορτίφ χαρακτήρα, ο εξηλεκτρισμός εισχωρεί παντού, και πλέον η σημασία έχει μετατοπιστεί, από την αρχική τιμή στο κόστος χρήσης.

Παρ’ όλα αυτά, εμείς θέλαμε ολοένα και περισσότερο να βρισκόμασταν πίσω από το τιμόνι του συγκεκριμένου Leon, που είναι η ισχυρότερη μη υβριδική έκδοση, το οποίο τοποθετείται μεταξύ του mild hybrid 1.5 eTSI των 150 ίππων και των ισχυρότερων plug-in υβριδικών παραλλαγών των 204 και των 245 ίππων.

Εδώ λοιπόν ο νέος 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας TSI (με αλλαγές στο σύστημα τροφοδοσίας και το τούρμπο) αποδίδει 190 ίππους και 320 Nm, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων.

Tα πλεονεκτήματα του Seat Leon 2.0 TSI 190ps FR DSG

Στα ατού της συγκεκριμένης έκδοσης συμπεριλαμβάνονται η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα που υπάρχει στις εκδόσεις έως 150 ίππων) και ο εξοπλισμός της έκδοσης FR (ζάντες 18 ιντσών, εξωτερικό αισθητικό πακέτο, χαμηλωμένη ανάρτηση, σπορ καθίσματα, οθόνη αφής 8,3 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών και αυτόματος κλιματισμός).

Το Leon των 190 ίππων για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 7,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 231 χλμ./ώρα. Έτσι λοιπόν είναι σαφώς πιο σβέλτο από την έκδοση των 150 ίππων, βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το plug-in των 204 ίππων, ενώ χάνει στις λεπτομέρειες από εκείνη των 245 ίππων. Βέβαια, στην οδική συμπεριφορά το χαμηλότερο βάρος (κατά περίπου 150 έως 200 κιλά έναντι των plug-in παραλλαγών) του χαρίζει ένα ελαφρύτερο πάτημα με αμεσότερες αντιδράσεις.

Οι σφιχτότερες ρυθμίσεις της έκδοσης FR σε συνδυασμό με τους 18άρηδες τροχούς «προδίδονται» σε ορισμένες ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά γενικά δε θα λέγαμε ότι υποφέρουν στους ελληνικούς δρόμους. Το σύστημα drive profile με τα προγράμματα οδήγησης είναι στάνταρντ, κάτι καλοδεχούμενο, μιας και σχεδόν πάντα είχαμε το σύστημα διεύθυνσης στην επιλογή Sport. Την ίδια ρύθμιση επιλέξαμε και για το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, που επιτρέπει έτσι ορισμένα μικρογλιστρήματα, χωρίς να στραγγαλίζει την πρόσφυση.

Φτάνοντας στο ταμείο, αποκαλύπτεται ότι η έκδοση των 190 ίππων ξεκινάει από τα 27.690 ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι θα την επιλέγαμε έναντι εκείνης των 150 ίππων , ενώ τα 4.100 ευρώ που κοστίζει επιπλέον το plug-in Leon των 204 ίππων (πάντα για τις αντίστοιχες εκδόσεις FR) είναι μια αξιοσημείωτη διαφορά που δημιουργεί διλήμματα._ 4Τ

Seat Leon 2.0 TSI 190 PS FR DSG

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.984 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 190 ίπποι/4.200-6.000 σ.α.λ.

> ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 320 Nm/1.500-4.100 σ.α.λ. > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

> ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων

> ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων > ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 225/40-18

> ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.368×1.799×1.442 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.684 χλστ.

> ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 λτ. > ΒΑΡΟΣ: 1.457 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*:

7,4 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 231 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,2λτ./100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 153 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: 27.690 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!