Οδηγούμε το Renault Austral. To νέο C-SUV της Renault και αντικαταστάτη του Kadjar.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Μαζί μας το Renault Austral, η πιο πρόσφατη προσθήκη στο στρατηγικό πλάνο των Γάλλων με την ονομασία «Renaulution», που προβλέπει την επανατοποθέτηση της Renault στην αγορά.
Αν και η Renault εκπροσωπούνταν σε αυτή την κατηγορία με το Kadjar, αντί ανανέωσης επέλεξε να το αντικαταστήσει με το Austral, που εκτός από το προφανές, εντελώς διαφορετικό σχήμα και το όνομα που προέρχεται από τη λατινική λέξη «australis» (σημαίνει «νότιος»), προσφέρει και νέα τεχνολογική προσέγγιση ως προς την γκάμα κινητήρων, η οποία περιλαμβάνει αποκλειστικά βενζινοκίνητες υβριδικές και ήπια υβριδικές εκδόσεις.
Συγκεκριμένα, το 1.2 E–Tech full hybrid των 200 ίππων, όπως εκείνο που είχαμε οδηγήσει στο Tannistest (εκτός ελληνικής αγοράς και ως 160 ίππων) και για το οποίο διαβάσατε στο τεύχος Δεκεμβρίου 2022, αλλά και τα mild hybrid 130 ίππων (1.2 με 48V ήπιο υβριδικό σύστημα και το μοναδικό στην γκάμα με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων) και τα αυτόματα (7 σχέσεων) των 140 ίππων και των 160 ίππων, όπως το «δικό μας», αμφότερα με 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1.3 ο οποίος συνεπικουρείται από 12V σύστημα mild hybrid σύστημα.
Παρατηρώντας το Austral, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τα στοιχεία της πιο πρόσφατης εταιρικής ταυτότητας της Renault, με χαρακτηριστικότερα τα φωτιστικά τεχνολογίας Full LED εμπρός και πίσω, όπως και τη σχεδόν κάθετη μάσκα, που προδίδει και την άμεση συγγένεια με το Megane E-Tech Electric.
Renault Austral: Άνετο και φιλόξενο
Οι ομοιότητες με το αμιγώς ηλεκτρικό Megane συνεχίζονται και στο εσωτερικό του νέου C–SUV, με το μάτι να πέφτει αμέσως πάνω στις δύο ψηφιακές οθόνες, εκείνη του πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και στην κάθετα τοποθετημένη 12άρα (από 9 ίντσες στις βασικές εκδόσεις, κάτι που δεν αφορά όμως την ελληνική αγορά σύμφωνα με πληροφορίες) του συστήματος πολυμέσων, που ενσωματώνει το λογισμικό της Google.
Το ταμπλό και τα πλαϊνά των θυρών ανάλογα με την έκδοση μπορεί να είναι επενδεδυμένα ακόμα και με δέρμα, ενώ, όσον αφορά την ποιότητα των πλαστικών και γενικότερα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί και τη συναρμογή τους, είναι σε καλό επίπεδο. Ποιο είναι όμως το δυνατό σημείο του αυτοκινήτου και ένα από τα χαρακτηριστικά του; Χωρίς αμφιβολία, η αξιοποίηση στο έπακρο των χώρων, αλλά και οι πρακτικές λύσεις που προσφέρει. Μιλάμε άλλωστε για την εταιρεία που έχει ένα δυνατό «know–how» σε αυτό τον τομέα, εξαιτίας της παράδοσής της στα πολυμορφικά μοντέλα.
Το Austral, λοιπόν, πατώντας στην πλατφόρμα CMF-CD της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, με διαστάσεις 4.510x1.825x1.644 χλστ. και μεταξόνιο 2.667 χλστ., είναι ένα απόλυτα άνετο και φιλόξενο όχημα, ακόμα και για πέντε επιβάτες.
Αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του το συρόμενο κατά 160 χλστ. πίσω κάθισμα, το οποίο είναι και διαιρούμενο σε ποσοστό 40:20:40. Εμπρός, τώρα, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό συναντάμε και ένα επίσης συρόμενο υποβραχιόνιο, το οποίο σε ξενίζει κάπως, όπως και οι διακόπτες αεροπορικού τύπου, μέχρι να τους συνηθίσεις. Κάτω από το υποβραχιόνιο συναντάμε έναν ικανό αποθηκευτικό χώρο, όπως αντίστοιχα και στο ντουλαπάκι πίσω του, αλλά και στα πλαϊνά των θυρών.
Σε συνέχεια της άνεσης που προσφέρει η καμπίνα, ευρύχωρο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 500 λίτρων, που φτάνει έως τα 575 λίτρα ανάλογα με τη θέση των πίσω θέσεων και εκτινάσσεται έως τα 1.525 λίτρα με πεσμένες αυτές. Σημειώστε εδώ ότι τα αντίστοιχα νούμερα για τις E–Tech εκδόσεις είναι 430, 555 και 1.455 λίτρα.
Renault Austral: Οδηγώντας
Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά ακριβές, παρ’ όλα αυτά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι το Renault Austral έχει σπορτίφ προσανατολισμό. Αυτό οφείλεται κυρίως στη λειτουργία της ανάρτησης, η οποία εξασφαλίζει μεν ποιοτική κύλιση στην εθνική οδό, αλλά έως εκεί, αφού εμφανίζει αδυναμίες όταν αποφασίσεις να στρίψεις σβέλτα με το βάρους 1.464 κιλών αμάξωμα, το οποίο απέχει μάλιστα 180 χλστ. από το έδαφος, κάτι που «βοηθάει» και στην εμφάνιση κλίσεων στην πίεση.
Σημειώστε εδώ ότι όλη η γκάμα του μοντέλου έχει ημιάκαπτο άξονα στο πίσω μέρος, με εξαίρεση τη full hybrid έκδοση, που έχει πολλαπλών συνδέσμων όταν συνδυάζεται με το highlight του Austral, την προαιρετική τετραδιεύθυνση (4Control), που επίσης συναντάς μόνο στην E–Tech έκδοση.
Ακριβώς ίδιας λογικής και η απόδοση του κινητήρα με τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, Comfort, Eco, Sport και Perso, τα οποία μπορεί να αλλάζει και από το μπουτόν «MULTI SENSE» που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι, στα δεξιά. Στον ήρεμο και καθημερινό ρυθμό είναι αυτό ακριβώς που χρειάζεσαι, με αγχολυτική λειτουργία χωρίς ξεσπάσματα.
Υπό πίεση όμως το βενζινοκίνητο σύνολο των 1.333 κ.εκ. βγάζει μια δυσαρέσκεια η οποία καθρεφτίζεται κυρίως στον τομέα της κατανάλωσης, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται κοντά στα 9,2 λίτρα/100 χλμ., αφού αναγκάζεσαι να το λειτουργείς συνεχώς πολύ ψηλά. Η απόδοση των 160 ίππων στις 5.250-5.500 σ.α.λ. και τα 270 Nm ροπής στις 1.800-3.750 σ.α.λ. εξασφαλίζουν στο σύνολο της δοκιμής μας επιτάχυνση 9,7 δλ. για το «0-100», με την τελική ταχύτητα να είναι σε όλη την γκάμα τα 180 χλμ./ώρα.
Αποτελεσματική και ακούραστη η απόδοση του συστήματος πέδησης του αυτοκινήτου, με τους αεριζόμενους δίσκους των 296 χλστ. εμπρός και των 292 πίσω, σε συνδυασμό και με τα Michelin διάστασης 205/55 R 19.
Renault Austral: Από 38.450 ευρώ
Ένα C-SUV που αξίζει την προσοχή μας είναι το ολοκαίνουργιο Renault Austral, που μόλις ξεκίνησε την πορεία του στην ελληνική αγορά, με αρχική τιμή τα 38.450 ευρώ για την έκδοση Mild Hybrid 130. H έκδοση της δοκιμή μας (Mild Hybrid 160 Auto) έχει αρχική τιμή τα 42.950 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση (E-Tech Full Hybrid 200) κοστίζει 49.700 ευρώ. Το νέο Renault Austral είναι άμεσα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με τις τιμές του να πλαισιώνονται από προωθητική εκπτωτική ενέργεια από 1.800 έως 2.200 ευρώ, ανάλογα την έκδοση (η προωθητική δεν περιλαμβάνεται στις τιμές του τιμοκαταλόγου). Υπολογίστε ακόμη 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 3 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια._ Μ. Σαλ.
RENAULT AUSTRAL MILD HYBRID 160 AUTO
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.333 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 160 ίπποι/5.250-5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 270 Nm/1.800-3.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.510x1.825x1.644 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.667 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 180 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 500-575 (συρόμενο κάθισμα) έως 1.525 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.464 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟΥ: 9,2 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 140-147 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 38.450 ευρώ (Mild Hybrid 130). Από 42.950 ευρώ το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.