Το ανανεωμένο Peugeot 208 είναι εδώ! Facelift πινελιές στην εμφάνιση, νέα γκάμα υβριδικών κινητήρων και πιο αποδοτική -σε ιπποδύναμη και αυτονομία-, αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E208, την οποία και δοκιμάζουμε.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Μιλώντας και γράφοντας για το Peugeot 208, αναφερόμαστε σε ένα πολύ σημαντικό μοντέλο, αφού πρόκειται για το best–seller σε ευρωπαϊκό επίπεδο για το 2022, και σε αυτό που έχει σημειώσει περισσότερες από 1.000.000 πωλήσεις από το 2019 μέχρι σήμερα, την ώρα που το e-208 («E208» πλέον το logo με τη νέα γραμματοσειρά), η αμιγώς ηλεκτρική έκδοσή του, έχει ήδη καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη περίπου 110.000 πελατών από την κυκλοφορία του την ίδια χρονιά.
Σήμερα το Peugeot 208 ρίχνεται εκ νέου στην αρένα της κατηγορίας των σουπερμίνι, ανανεωμένο, με νέο παρουσιαστικό και με μία γκάμα υβριδικών κινητήρων και μία ισχυρότερη και πιο αποδοτική ηλεκτρική έκδοση, όπως το μπλε της δοκιμής μας. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Peugeot E208: Facelift εκτός και εντός
Αν και το θέμα είναι υποκειμενικό, κατά κοινή ομολογία αυτή η γενιά του ήταν και είναι ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της εποχής μας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι επεμβάσεις στην εμφάνιση ως facelift εκδοχή να είναι επιδερμικές και με προσοχή. Η σιλουέτα του ανανεωμένου «208», λοιπόν, παραμένει αναλλοίωτη (διαστάσεις: 4.055×1.745×1.430 χλστ.), υιοθετώντας όμως μια νέα φωτιστική υπογραφή στο εμπρός μέρος, που είδαμε αρχικά στο 9X8 Hypercar, και εν συνεχεία στα νέα «508» και «2008». Εδώ, οι τρεις χαρακτηριστικές κάθετες «νυχιές» είναι μετατοπισμένες στα άκρα, και πλέον είναι ενσωματωμένες στα γυαλιστερά μαύρα ένθετα του προφυλακτήρα. Από εκεί και πέρα, διαφορετική είναι και η μάσκα, που τώρα αποτελεί ένα ενιαίο σύνολο με το υπόλοιπο εμπρός μέρος, ενώ στο πίσω μέρος, νέα είναι τα φωτιστικά σώματα με τις οριζόντιες πλέον φωτιστικές «νυχιές». Επίσης, η Peugeot εισάγει νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών, καινούργιους εξωτερικούς χρωματισμούς (Agueda Yellow, Selenium Grey, Artense Grey, Perla Black, Banquise White, Elixir Red και Vertigo Blue) και διαφορετικές γραμματοσειρές για τα λογότυπα.
Ανοίγοντας τις πόρτες του, παρατηρείς ότι μιλάμε και εδώ για μικρές αλλαγές, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι οι επενδύσεις είναι νέες, με την γκάμα να περιλαμβάνει μέχρι και επιλογές με αλκαντάρα, ενώ στις εκδόσεις Allure και GT (όπως το μοντέλο της δοκιμής μας) ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και έχει διαγώνιο 10 ίντσες, τη στιγμή που στην Active τα όργανα είναι αναλογικά και συνοδεύονται από οθόνη 3,5 ιντσών. Από εκεί και πέρα, όλη η γκάμα του «208» συνοδεύεται από κεντρική οθόνη για το σύστημα Peugeot i–Connect, που πλέον διαθέτει διαγώνιο επίσης 10 ιντσών. Οι χώροι είναι καλοί για αυτοκίνητο της κατηγορίας B, εξαιτίας και του μεταξονίου των 2.540 χλστ., με μοναδική υποχώρηση στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση το πορτ μπαγκάζ των 309 λίτρων (μείον 53 λίτρα από εκείνο των «συμβατικών» εκδόσεων), το οποίο φτάνει έως τα 1.118 λίτρα με πεσμένες τις πίσω θέσεις.
Peugeot E208: Ανανεωμένη γκάμα κινητήρων
Με δεδομένο ότι η συγκεκριμένη δοκιμή είναι η πρώτη από εκπρόσωπο της ανανεωμένης γενιάς, αξίζει να αναφέρουμε τι ισχύει πλέον γενικότερα κάτω από το καπό του μικρού «λέοντα», λαμβάνοντας υπόψη ότι το μοντέλο δε διατίθεται πλέον ως ντίζελ. Στη βάση της γκάμας συναντάμε τον γνωστό 1.200άρη κινητήρα βενζίνης PureTech με απόδοση 75 ή 100 ίππων, που αντίστοιχα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 και 6 σχέσεων. Από εκεί και πέρα, οι Γάλλοι ενισχύουν την γκάμα των θερμικών κινητήρων (επίσης PureTech) με δύο ήπιες υβριδικές εκδόσεις 100 και 136 ίππων, που φέρουν το χαρακτηρισμό «48V Hybrid» και χρησιμοποιούν πλέον το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e–DCS6, αντί του αυτόματου των 8 σχέσεων που γνωρίζαμε ως EAT8. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το υβριδικό σύνολο εξασφαλίζει επιπλέον ροπή στις χαμηλές στροφές και 15% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
Στα της δοκιμής μας, τώρα, το νέο Peugeot E208 διαθέτει έναν νέο ηλεκτροκινητήρα με 156 ίππους και μπαταρία 51 kWh, η οποία εξασφαλίζει μέση αυτονομία 410 χιλιομέτρων. Πιο αναλυτικά, η μέγιστη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα της Peugeot που κινεί τους εμπρός τροχούς εμφανίζεται αυξημένη κατά 15%, και από 136 ίππους (100 kW) που ήταν μέχρι σήμερα, φτάνει πια στους 156 ίππους (115 kW), με τα 260 Nm ροπής να έχουν παραμείνει ως είχαν. Την ίδια στιγμή, οι μέσες απαιτήσεις του σε ενέργεια έχουν μειωθεί στις μόλις 12 kWh για κάθε 100 χλμ., αυξάνοντας την αυτονομία κατά 10,5%, ή κατά 38 χλμ., με αποτέλεσμα η τελευταία να φτάνει τώρα τα 410 χλμ. κατά WLTP. Σε αυτό σημαντική είναι η συνεισφορά μιας νέας, πιο αποδοτικής μπαταρίας υψηλής τάσης, που έχει μικτή χωρητικότητα 51 kWh (ωφέλιμη: 48,1 kWh) και λειτουργεί στα 400 Volt.
Σχετικά με τη φόρτιση του ανανεωμένου E208, σημειώστε ότι δύο τύποι on–board φορτιστών είναι διαθέσιμοι, με τον μονοφασικό των 7,4 kW να ανήκει στον βασικό εξοπλισμό και έναν τριφασικό 11 kW να διατίθεται προαιρετικά. Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης (20%-80%) εκτιμάται ότι ανέρχονται στα 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή των 100 kW, σε 4 ώρες 25 λεπτά με τη χρήση wallbox 7,4 kW, και σε 10 ώρες και 30 λεπτά μέσω μιας ενισχυμένης οικιακής παροχής 3,2 kW.
Peugeot E208: Εντός και εκτός πόλης
Η σημαντικότερη αλλαγή στην ηλεκτρική έκδοση του ανανεωμένου «208» αφορά αναμφίβολα την αυξημένη του αυτονομία, που πλέον προσφέρει στον κάτοχό του τη δυνατότητα να κινηθεί με άνεση και εκτός των ορίων της πόλης, χωρίς το παραμικρό άγχος φόρτισης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport), δίνοντας κατά περίπτωση έμφαση στην αυτονομία ή στην απόδοση, ενώ μέσω της λειτουργίας Brake (μπουτόν «Β» στο κιβώτιο), μπορεί να αυξήσει την ανάκτηση ενέργειας και την επιβράδυνση του οχήματος κάθε φορά που σηκώνει το πόδι του από το δεξί πεντάλ. Πρόκειται για μια λειτουργία που ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί στο έπακρο σε μια κατηφορική διαδρομή, έτσι ώστε να μην κουράζονται τα φρένα του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα να φορτίζει πιο αποδοτικά την μπαταρία.
Όσον αφορά την αυξημένη αυτονομία που υπόσχεται το εργοστάσιο, είναι κάτι που επιβεβαιώνεται και στην πράξη, καθώς στη διάρκεια της δοκιμής διανύαμε κατά μέσο όρο 360 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Στη λειτουργία Eco, μάλιστα, μπορείς κινούμενος στην πόλη να πετύχεις την απόλυτη επίδοση. Ταυτόχρονα, στο αστικό περιβάλλον, το σύνολο είναι τόσο αγχολυτικό, χάρη στο χαμηλό επίπεδο θορύβου και στην ελαστικότητα που εξασφαλίζει ο ηλεκτροκινητήρας.
Με το Sport πρόγραμμα επιλεγμένο, είναι πλέον πιο διακριτοί οι επιπλέον 20 ίπποι, που σου κάνουν ακόμα πιο άνετη και ενδιαφέρουσα τη συμβίωση μαζί του (8,2 δλ. το «0-100»), ιδίως σε μια ορεινή διαδρομή, ενώ πατώντας στη γνωστή μας πλατφόρμα eCMP, που εξελίχθηκε για να υποδεχθεί ηλεκτρικές εκδόσεις, πραγματικά απολαμβάνεις να στρίβεις μαζί του. Το αναμενόμενα αυξημένο βάρος της ηλεκτρικής έκδοσης (1.455 κιλά) κρύβεται καλά, εξαιτίας και της άμεσης ροπής των 260 Nm, ενώ στη γενικότερα καλή οδηγική συμπεριφορά του συμβάλλουν τόσο η μεταφορά του κέντρου βάρους του χαμηλότερα, λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από τα καθίσματα, όσο και το άμεσο σύστημα διεύθυνσης, που χαρακτηρίζει γενικότερα την γκάμα του μοντέλου. Εξαιρετική απόδοση και από το σύστημα πέδησης (δίσκοι εμπρός και πίσω) αλλά και από τα ελαστικά διάστασης 205/45 R17 (διατίθεται και με 195/55 R16).
Απόλυτα επιτυχημένη, λοιπόν, η ανανέωση στο Peugeot E208, αφού εκτός από τις επιδερμικές αλλαγές που αφορούν όλη την γκάμα, η απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος σε κάνει πλέον να το απολαμβάνεις περισσότερο, χωρίς το μόνιμο άγχος της φόρτισης._ Μ. Σαλ.
PEUGEOT E208
ΙΣΧΥΣ: 156 ίπποι (115 kW) >ΡΟΠΗ: 260 Nm/500-4.060 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 51 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.055x1.745x1.430 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.540 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 309-1.118 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.455 κιλά >ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΜακΦέρσον εμπρός – Ημιάκαμπτος πίσω >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 χλμ./ώρα (Sport Mode) >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 17,3 kWh/100 χλμ. (Εργοστασιακή WLPT: 14 kWh/100 χλμ.) >AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 360 χλμ. (Συνδυασμένη WLPT: 410 χλμ.) >ΦΟΡΤΙΣΗ 20%-80% (DC 100 kW): 30 λεπτά >ΦΟΡΤΙΣΗ 20%-80% (AC, Wallbox 7,4 kW): 4 ώρες και 25 λεπτά >ΦΟΡΤΙΣΗ 20%-80% (σε ενισχυμένη οικιακή παροχή 3,2 kW): 10 ώρες και 30 λεπτά >ΤΙΜΗ: Αναμένεται