top icon
Test Drive

Peugeot 408: Δοκιμάζουμε το Hybrid 136 e-DCS6

Η νέα γενιά του Peugeot 408 είναι εδώ και την οδηγούμε στην Ελλάδα στην έκδοση Hybrid 136 e-DCS6. Ένα δυναμικό fastback που γεφυρώνει την απόσταση μεταξύ των καθαρόαιμων SUV και των παραδοσιακών sedan.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

Το Peugeot 408 δανείζεται από τα SUV την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (188 χλστ.), την άνεση και την επάρκεια χώρων. Την ίδια ώρα, οι δημιουργοί του έχουν προσπαθήσει να του αποδώσουν τα οδηγικά χαρακτηριστικά ενός χάτσμπακ ή και σεντάν μοντέλου, που πατάει πάνω στην πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform).

Peugeot 408

Σχεδιαστικά το Peugeot 408 διακρίνεται για τις αιχμηρές γραμμές στο αμάξωμά του. Το ανεστραμμένο κόψιμο του πίσω προφυλακτήρα αποτελεί εντελώς νέα προσέγγιση από τη μάρκα και δίνει στο προφίλ μια έντονη εμφάνιση, την οποία ενισχύουν και οι σχετικά μεγάλες ζάντες, που ανάλογα με την έκδοση μπορεί να είναι έως και 20 ιντσών, με την έκδοση της δοκιμής μας να είναι εφοδιασμένη με ελαστικά διάστασης 205/55 R19.

Peugeot 408

Peugeot 408: Ευχάριστο και άνετο

Με μήκος 4.687 χλστ., πλάτος 1.848 και χάρη στο μακρύ μεταξόνιο των 2.787 χλστ., το Peugeot 408 διαθέτει μια καμπίνα αρκετά ευρύχωρη και για τους πίσω επιβάτες, γεγονός που πιστοποιείται από τα 188 χλστ. της απόστασης που διαθέτουν για τα πόδια τους. Στα χαρακτηριστικά της επιβλητικής σιλουέτας ανήκουν και τα φαρδιά μετατρόχια (1.599 χλστ. εμπρός και 1.604 χλστ. πίσω).

Peugeot 408

Από εκεί και πέρα, το πορτ μπαγκάζ έχει όγκο 536 έως 1.611 λίτρων (τα 36 κάτω από το δάπεδο) με πεσμένα τα πίσω καθίσματα, κάτι που σημαίνει ότι με την πλάτη αναδιπλωμένη μπορεί να μεταφερθούν φορτία μήκους έως και 1,89 μέτρων. Σημειώστε εδώ ότι εκείνο των PHEV εκδόσεων είναι 471 έως 1.545 λίτρα. Ως προς την ειδοποιό διαφορά του από τα SUV, εδώ το ύψος ανέρχεται στα μόλις 1.478 χλστ., συμβάλλοντας στην καλή αεροδυναμική απόδοση του «408».

Peugeot 408

Στο εσωτερικό, η εικόνα και αίσθηση παραπέμπει στο «508», κάτι που σημαίνει ότι στο μάτι τα πάντα είναι ευχάριστα. Η θέση οδήγησης δίνει την αίσθηση ότι κάθεσαι χαμηλά, παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, ενώ με τον πρώτο έλεγχο στον κεντρικό καθρέφτη, το στενό πίσω παρμπρίζ υπενθυμίζει πως δεν πρόκειται για SUV.

Peugeot 408

Peugeot 408: Στην πράξη

Αναφορικά με τους κινητήρες, πέραν της έκδοσης της δοκιμής μας, οι υβριδικές plugin εκδόσεις είναι οι γνωστές δύο της Stellantis των 1.598 κ.εκ. 180 και 225 ίππων, ενώ και στις δύο αυτές περιπτώσεις η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς από την κλασική πλέον λύση της Peugeot, δηλαδή το αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων (eEAT8).

Peugeot 408

Το Peugeot 408 της δοκιμής μας είναι εφοδιασμένο με ένα 3κύλινδρο σύνολο άμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων με turbo, 1.199 κ.εκ. που αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., με ροπή 230 Nm. στις 1.750 σ.α.λ, που συνδυάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων (eDCS6).

Peugeot 408

Το σύνολο των 1.450 κιλών επιταχύνει από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9 δλ., με την τελική του ταχύτητα να είναι στα 210 χλμ./ώρα και το χιλιόμετρο να έρχεται σε 30,3 δλ. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, η μέση κατανάλωση είναι στα 5,1-5,2 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι 115-117 γρ./χλμ.

Peugeot 408

Οδηγώντας το, σημειώνεις αμέσως το ελαφρύ βάρος του συστήματος διεύθυνσης και τις μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης (McPherson εμπρός / ημιάκαμπτος άξονας πίσω) αλλά και το πόσο εύκολα το «408» εξαφανίζει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Παρ’ ότι το 3κύλινδρο σύνολο των 136 ίππων δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα με τα 1.450 κιλά του αμαξώματος, δεν έχει τη δύναμη για κάτι παραπάνω από τα αναμενόμενα. Ταξιδεύει εξαιρετικά στην εθνική οδό, μαζεύοντας με άνεση χιλιόμετρα, τα καταφέρνει αξιοπρεπέστατα στον επαρχιακό δρόμο, αλλά δυσανασχετεί στην πίεση, καθώς προτιμά το μεσαίο εύρος λειτουργίας.

Peugeot 408

Αντίστοιχης φιλοσοφίας είναι και η λειτουργία του κιβωτίου eDCS6, με τις ήπιες αλλαγές του να αποτελούν ιδανική συνθήκη για καθημερινή χρήση, εντούτοις υπό πίεση αργεί να υπακούσει στις αλλαγές. Το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου (δίσκοι εμπρός και πίσω) αποδεικνύεται υπεραρκετό για το βάρος του αμαξώματος και, από τη στιγμή που ο οδηγός θα προσαρμοστεί στο χαρακτήρα της κατασκευής και θα αποφύγει την άσκοπη πίεση, η κατανάλωση θα κυμανθεί στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., όπως αποδείχθηκε τις ημέρες της δοκιμής μας.

Peugeot 408

Peugeot 408: Από 34.900 ευρώ

Το νέο Peugeot 408 ως Hybrid 136 eDCS6 ξεκινάει από τα 34.900 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση Allure, ενώ η GT κοστίζει 38.200 ευρώ. Σημειώστε τέλος ότι διατίθεται με μία παλέτα από έξι χρώματα και τρεις εσωτερικές επενδύσεις._ Μ. Σαλ.

Peugeot 408

Peugeot 408 Hybrid 136 eDCS6

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.199 κ.εκ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα McPherson>ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.687x1.848x1.478 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.787 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 536-1.611 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.450 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 115-117 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 34.900 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Peugeot 408
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ