X
Test Drive

Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift 1.2 Hybrid στην Ελλάδα

Το νέο Suzuki Swift πάτησε τους τροχούς του σε ελληνικό έδαφος και το οδηγούμε για να ανακαλύψουμε τους νεοτερισμούς που συνοδεύουν τη φρέσκια αισθητική του.

Το πολυαναμενόμενο Swift είναι και επίσημα διαθέσιμο στην ελληνική αγορά. Βρίσκεται στη χώρα και εμείς καλεσμένοι της επίσημης εισαγωγής εταιρείας της Suzuki είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε και να δούμε τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στο μικρό ιαπωνικό μοντέλο, πέρα από αυτές που αφορούν την αισθητική του.

Επιγραμματικά, το νέο Suzuki Swift έρχεται να αναθερμάνει το ενδιαφέρον για τα supermini, με όπλα του την τεχνολογία, την ποιότητα, αλλά και την καλή σχέση αξίας – τιμής. Σε μια περίοδο που οι περισσότεροι κατασκευαστές εγκαταλείπουν την κατηγορία των supermini, υποκύπτοντας στις αφόρητες πιέσεις που δέχονται από τις προσταγές της ευρωπαϊκής ένωσης για μείωση στις εκπομπές ρύπων, η Suzuki δείχνει να αντιστέκεται, έχοντας βρει τη συνταγή που θα τη διατηρήσει στην επικαιρότητα (δείτε εδώ τις προηγούμενες γενιές του μοντέλου)

Μοιάζει το νέο Swift να είναι το αντίδοτο στην κυριαρχία των SUV, αλλά και των εξηλεκτρισμένων σε διάφορες μορφές μικρών μοντέλων. Το ιαπωνικό «μικρό» έρχεται με την ηπιότερη μορφή υβριδικού συστήματος, να δώσει μια διαφορετική επιλογή στο αγοραστικό κοινό, αλλά και νέα πνοή στο μοντέλο και συνέχεια στην πολυετή επιτυχημένη πορεία του, που μετρά περισσότερα από 40 χρόνια.

Πολυταξιδεμένο, με αμέτρητες σφραγίδες στο διαβατήριό του, έχει κυκλοφορήσει  σε 169 χώρες, με τις πωλήσεις του μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024 να ξεπερνούν συνολικά τα 9 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Το όνομα του Swift είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την αξιοπιστία, τομέα στον οποίο βασίζεται το αειθαλές μικρό και η Suzuki έχει επενδύσει πολλά, χωρίς ωστόσο να αγνοεί σημαντικά στοιχεία που καθιστούν ελκυστικά τα supermini, όπως είναι η ευχρηστία.

Γνωστή συνταγή

Η συνταγή στη νέα γενιά δεν αλλάζει δραστικά, κατά τη συνήθη τακτική των Ιαπώνων, με το νέο Swift να ακολουθεί την εξελικτική πορεία, χωρίς να διεκδικεί τον τίτλο του επαναστάτη. Δεν δημιουργεί συγχίσεις με το προηγούμενο, αλλά δεν κόβει και εντελώς τους δεσμούς του με αυτό, με τους σχεδιαστές να συνεχίζουν εκεί που είχαν μείνει και προσθέτοντας τις πινελιές που κρίνονται απαραίτητες για την επικαιροποίηση του μοντέλου.

Ο νέος εμπρός προφυλακτήρας είναι μεγαλύτερος και ανεβαίνει πιο ψηλά για να συναντήσει το καπό που τον αγκαλιάζει στο εμπρός και μαζί, στο πλάι, τα φτερά.  Η μεγάλη εισαγωγή αέρα με τη γυαλιστερή μάσκα και τα φωτιστικά σώματα LED σχήματος L, αποτελούν την ταυτότητα του νέου Swift από εμπρός.

Η «αιωρούμενη» οροφή έχει διατηρηθεί, δίνοντας ενδιαφέρον στη συνολική αισθητική, με τις χειρολαβές των πίσω θυρών να είναι πλέον φανερές. Στο προφίλ η επίπεδη γραμμή που ταξιδεύει από εμπρός έως πίσω, προσθέτει δυναμική και κυρίως στους θόλους, τους οποίους όμως δεν καταφέρνουν να γεμίζουν οι μικροί τροχοί των 16 ιντσών με ελαστικά 185/55, δημιουργώντας μια μικρή παραφωνία. Οι διχρωμίες του αμαξώματος προσθέτουν πόντους στο νεανικό χαρακτήρα που επιδιώκει να προσδώσει στο Swift η Suzuki, με το μικρό ιαπωνικό μοντέλο να είναι διαθέσιμο σε τέσσερις διχρωμίες αλλά και εννέα ακόμα ενιαία χρώματα αμαξώματος.

Στο εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό του 3,86 μ. μήκους Swift διαπιστώνεις με την πρώτη ματιά την αναβάθμιση, τόσο στην εικόνα του, όσο και στην ποιότητά του. Η μεγάλη οθόνη 9 ιντσών, που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Παρέχει πληθώρα πληροφοριών, χωρίς να απαιτεί μάστερ στους υπολογιστές, με απλή διαρρύθμιση, που περιλαμβάνει τρεις ξεχωριστές ενότητες, για να επιλέξεις με ένα πάτημα αυτή που επιθυμείς.

Οδηγοκεντρική η προσέγγιση της σχεδίασης, με τα πάντα να είναι εκεί που ο οδηγός θα αναζητήσει. Ο υψηλός βαθμός στην εργονομία, συνοδεύεται από την καλή συναρμογή στα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, τα οποία όμως δεν χαλούν την εν γένει καλή εικόνα. Μια επιπλέον οθόνη κάτω από την μεγάλη του συστήματος πολυμέσων και των οριζόντιων αεραγωγών, αφορά τον κλιματισμό και συνοδεύεται από κάποια φυσικά χειριστήρια που κάνουν πιο εύκολη τη χρήση του.

Ο αναλογικός πίνακας οργάνων είναι όμορφος, ευανάγνωστος  και συνοδεύεται στο κέντρο του, από μια μικρή ψηφιακή οθόνη που προβάλλει τις απαραίτητες πληροφορίες για το αυτοκίνητο, αλλά ακόμα και για την πλοήγηση μέσω Android Auto, το οποίο συνδέεται ασύρματα, ενώ επίσης υπάρχει δυνατότητα σύνδεσης και με Apple CarPlay. Συντομεύσεις, με τη μορφή πλήκτρων, για τις επιμέρους λειτουργίες ασφάλειας, υπάρχουν αριστερά του τιμονιού, στο ταμπλό, για να απενεργοποιείς το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, την διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, την αποφυγή εμπρόσθιας σύγκρουσης, το Stop & Start, αλλά και τους αισθητήρες παρκαρίσματος.

Άνεση και ασφάλεια

Αναβαθμισμένη είναι γενικότερα η σουίτα των συστημάτων ασφαλείας, τα οποία φαίνονται να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά, σε σχέση με αυτά της προηγούμενης γενιάς. Στα νεότερα συμπεριλαμβάνεται το σύστημα υποβοήθησης πέδησης (DSBS II) το οποίο μέσω ραντάρ απόστασης και μια κάμερα «διαβάζει» εμπρός από το αυτοκίνητο, οχήματα, ποδήλατα, αλλά και πεζούς.

Στο πιο πάνω προσθέστε και το σύστημα διατήρησης λωρίδας (LKA), το οποίο συνεργάζεται με το adaptive cruise control και κάνουν πιο εύκολο και ασφαλές το ταξίδι. Το νέο Swift παρακολουθεί τον οδηγό στα μάτια, στην κυριολεξία, για να αναγνωρίσει σημάδια κόπωση και να τον ειδοποιήσει έγκαιρα.

Επιπλέον, διαθέσιμα είναι τα συστήματα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας (TSR), αναγνώρισης τυφλού σημείου με οπτική ειδοποίηση στον εξωτερικό καθρέπτη, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας (RCTA) και σύστημα κλήσεων έκτακτης ανάγκης eCall.

Η θέση οδήγησης είναι άνετη και διακρίνεται για την καλή πλευρική στήριξη που προσφέρει στο σώμα, αρκεί να μην είσαι εύσωμος, γιατί είναι μάλλον λίγο πιο στενά από όσο ίσως περιμένεις. Σε κάθε περίπτωση κάθεσαι καλά, ανεξάρτητα με το ύψος, καθώς όσο πάει προς τα πίσω κατεβαίνει και πιο χαμηλά, κάτι που θα βολέψει και τους ψηλότερους οδηγούς, που έχουν στη διάθεσή του και τιμόνι ρυθμιζόμενο και κατά μήκος.

Οι πίσω επιβαίνοντες δεν κάνουν… πάρτι, αλλά έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό χώρο για πόδια και κεφάλι, αλλά και για τους ώμους τους εφόσον περιορίζονται σε δύο και όχι τρεις στον αριθμό. Ο χώρος αποσκευών ακολουθεί τη εν γένει φιλοσοφία, με όγκο 265 λίτρα σε κανονικές συνθήκες που γίνεται 980 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.

Μικρό και αποτελεσματικό

Κάτω από το καπό του ιαπωνικού supermini συναντάμε έναν νέο ατμοσφαιρικό κινητήρα με ίδια χωρητικότητα που είχε ο προηγούμενος, στα 1.197 κ.εκ. Διαφορετικός είναι ο αριθμός των κυλίνδρων,, τρεις αντί τέσσερις, με διαφορετική σχέση συμπίεσης, η οποία ανέβηκε από τα 13 στα 13,9. Από υποτετράγωνος τώρα έγινε υπερτετράγωνος, με μεγαλύτερη διαδρομή εμβόλου από διάμετρο. Η απόδοση έμεινε στους 82 ίππους, αλλά τώρα είναι διαθέσιμη στο σύνολό της 300 σ.α.λ. πιο νωρίς, στις 5.700 σ.α.λ. Όφελος έχει προκύψει και στη ροπή, η οποία φτάνει τώρα τα 112 Nm στις 4.500 σ.α.λ., όπως επίσης και στις εκπομπές CO2, με 98-99 γρ./χλμ.

Και όλα αυτά χωρίς να καταφύγει σε κάποιο full υβριδικό σύστημα, όπως κάποιοι από τον ανταγωνισμό που καταφέρνουν να διακρίνονται σε αυτούς τους τομείς. Το νέο Swift εφοδιάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12V SHVS, που φροντίζει για την περαιτέρω βελτίωση της περιβαλλοντικής απόδοσης. Το σύστημα αυτό μετατρέπει την κινητική ενέργεια που παράγεται κατά την επιβράδυνση και την αποθηκεύει στην μπαταρία ιόντων λιθίου, βοηθώντας τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση και συμβάλλοντας στην αποδοτικότητα.

Για την κίνηση, που περάνει στους εμπρός τροχούς φροντίζει ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων, που αρέσκεται στην ήπια μεταχείριση, δείχνοντας κάποια δυσαρέσκεια στις γρήγορες αλλαγές με υψηλές στροφές στον κινητήρα. Ενδεχομένως σε αυτή την αίσθηση που είχαμε να ευθύνεται και η «νεότητα» του αυτοκινήτου, καθώς το πήραμε στα χέρια μας με 0 χιλιόμετρα στο οδόμετρο.

Οι μαζεμένες διαστάσεις του, σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του, που ξεκινάει από τα 919 κιλά, συμβάλουν στην αποδοτικότητα, ενώ προσθέτουν σε νεύρο, για το οποίο δεν προϊδεάζει η απλή ανάγνωση των αριθμών. Στην πράξη, δείχνει πρόθυμο να τραβήξει ικανοποιητικά από χαμηλές στροφές και μάλιστα να το συνδυάσει με εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση που πέφτει και στα 4,5 λτ./100 χλμ., ενώ μια μέση τιμή άκρως ρεαλιστική είναι τα 5,3-5,5 λτ. που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Η άνεση από την ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι κυρίαρχη, ενώ δεν απουσιάζει το ενδιαφέρον στην οδική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει παραδοσιακά το Swift. Το τιμόνι συνδυάζει την άνεση με τη γραμμική αίσθηση, με τις πληροφορίες που περνάνε στα χέρια του οδηγού να είναι αξιόπιστες σε σχέση με τη θέση του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου. Τα φρένα, με δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω, τα καταφέρνουν με το μικρό βάρος του αυτοκινήτου σε κανονικές συνθήκες και μόνο υπό έντονη πίεση μπορεί να δείξουν κάποια σημάδια κόπωσης.

Συμπερασματικά

Το νέο Suzuki Swift ακολουθεί το δρόμο που χάραξαν οι προκάτοχοί του, χωρίς εξάρσεις και… δράματα. Η νέα αισθητική του, συνοδεύεται με σημαντική αναβάθμιση της τεχνολογίας του, σε επίπεδο ασφάλειας και άνεσης, με τον κινητήρα να αποδεικνύεται αποτελεσματικός, αρκούμενος σε ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12V για να πετύχει νούμερα που ο ανταγωνισμός τα προσφέρει με πιο εξελιγμένα συστήματα. Οι compact διαστάσεις του, το φέρνουν πιο πίσω από τον ανταγωνισμό, κάτι που επιστρέφει στον δυνητικό πελάτη, με την προσιτή τιμή του, που ξεκινάει από τα 18.450 ευρώ, στην εισαγωγική του έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, χωρίς σημαντικές ελλείψεις στο βασικό εξοπλισμό, αλλά και φυσικά την αποδοτικότητά του.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

SUZUKI SWIFT 1.2 HYBRID

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ ψεκασμού πολλαπλών σημείων >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.197 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 82 ίπποι/5.700 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 112 Nm/4.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: χειροκίνητο 5 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.860×1.735×1.495 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.450 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 265-980 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 12,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 165 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,3 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 98-99 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: από 18.450 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!