Η plug-in υβριδική Mercedes GLC είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να πραγματοποιεί αμιγώς ηλεκτρικά τις καθημερινές μετακινήσεις.
Εκείνο που χαρακτηρίζει τη δεύτερη γενιά της Mercedes GLC είναι η ενσωμάτωση της υβριδικής τεχνολογίας σε ολόκληρη την γκάμα των κινητήρων. Έτσι, πέρα από το ήπιο υβριδικό σύστημα που συναντάμε σε σύνολα τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου, όπως στην περίπτωση της 220 d που οδηγήσαμε στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, προσφέρονται τρεις εκδόσεις plug-in υβριδικών μοντέλων. Οι δύο εξ αυτών (300 e και 400 e) διαθέτουν κινητήρα βενζίνης και κατά κύριο λόγο διαφοροποιούνται ως προς την απόδοσή τους, ενώ η πετρελαιοκίνητη επαναφορτιζόμενη 300 de στοχεύει στην επίτευξη της απόλυτης επίδοσης στον τομέα της κατανάλωσης. Αυτό που εντυπωσιάζει και στις τρεις επιλογές είναι η ηλεκτρική αυτονομία, που σε κάθε περίπτωση ξεπερνά τα 100 χλμ.
Περίπου έξι μήνες από τη γνωριμία μας με τη δεύτερη γενιά της GLC, μας δίνεται η δυνατότητα να δοκιμάσουμε την ισχυρότερη plug-in εκδοχή του μοντέλου, την 400 e 4Matic, με το δεύτερο συνθετικό της ονομασίας να προδίδει πως το μοντέλο είναι τεετρακίνητο, και μάλιστα συνδυάζεται αποκλειστικά με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας, όπως άλλωστε όλες οι εκδόσεις της νέας GLC.
Γνωρίζοντας τη νέα Mercedes GLC
Το λευκό αμάξωμα της plug-in εκδοχής αναδεικνύει καλύτερα τις καμπύλες του νέου μοντέλου σε σχέση με το σκούρο γκρι «graphite» της 220 d που αρχικά δοκιμάσαμε. Η νέα GLC, πέρα από το γεγονός ότι είναι κατά 60 χλστ. μεγαλύτερη σε μήκος, από αισθητική άποψη δεν ξεφεύγει από τη σιλουέτα του απελθόντος μοντέλου, με τις διαφορές να εντοπίζονται περισσότερο στα νεύρα των πλευρικών επιφανειών, ενώ βελτιωμένος είναι και ο συντελεστής οπισθέλκουσας (0,29 από 0,31). Από την αύξηση του μήκους επωφελήθηκε και το μεταξόνιο, το οποίο μεγάλωσε κατά 15 χλστ., με ό,τι αυτό συνεπάγεται στη φιλοξενία των επιβατών.
Μιλώντας για χώρους, αυτό που επηρεάστηκε στην plug-in έκδοση είναι η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, η οποία έπεσε από τα 620 στα 470 λίτρα και, αντίστοιχα, με πεσμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων, από τα 1.680 στα 1.520 λίτρα. Το κατώφλι φόρτωσης είναι αρκετά υψηλό, όμως το αυτοκίνητό μας, που ήταν εφοδιασμένο με το έξτρα πακέτο «Engineering», διέθετε αερανάρτηση, οπότε ο κάτοχος της GLC, με ένα διακόπτη από το πορτ μπαγκάζ, μπορεί να χαμηλώσει την ανάρτηση για τη διαδικασία της φόρτωσης. Επίσης, πολύ πρακτικός είναι ο διακόπτης που απελευθερώνει την πλάτη του πίσω καθίσματος για τη φόρτωση ογκωδέστερων αντικειμένων.
Περνώντας στο εσωτερικό, είναι διάχυτη η αίσθηση ποιότητας και πολυτέλειας. Ο οδηγός διαθέτει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα 12,3 ιντσών, ενώ στο κέντρο δεσπόζει αντίστοιχα η οθόνη 11,9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με ένα πολύ καλά οργανωμένο και εύληπτο μενού. Πολύ σωστή η επιλογή της εταιρείας να διατηρεί σε μόνιμη βάση στο κάτω μέρος της οθόνης τα εικονικά χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, ενώ ακριβώς από κάτω παρατίθεται μία σειρά από διακόπτες αφής με ανάδραση, για πιο άμεση πρόσβαση σε ορισμένες λειτουργίες, με πιο χαρακτηριστική αυτήν στα αριστερά για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης.
Εν προκειμένω, το μενού της οθόνης πολυμέσων είναι προσαρμοσμένο στη συγκεκριμένη έκδοση, απεικονίζοντας κατά περίπτωση τη ροή της ενέργειας και, φυσικά, τα στατιστικά από την κατανάλωση του αυτοκινήτου στη διάρκεια της δοκιμής. Η απόδοση του 2λιτρου βενζινοκινητήρα φτάνει τους 252 ίππους, στους οποίους προστίθεται η ισχύς των 136 ίππων του ηλεκτροκινητήρα, με τη συνδυαστική ισχύ να διαμορφώνεται στους 381 ίππους και τη μέγιστη ροπή στα 650 Nm. Ενδεικτικά αναφέρουμε την ισχύ από το θερμικό σύνολο και το ηλεκτρικό μοτέρ για τις 300 e και 300 de, που κυμαίνεται λίγο πιο χαμηλά, 204+136 και 197+136 PS, αντίστοιχα.
Το εντυπωσιακό τόσο στην 400 e όσο και στις άλλες δύο επαναφορτιζόμενες εκδόσεις της GLC έχει να κάνει με τη διαθέσιμη ηλεκτρική αυτονομία, η ονομαστική τιμή της οποίας κυμαίνεται μεταξύ 118 και 130 χλμ. Σε κάθε περίπτωση, στις καθημερινές συνθήκες οδήγησης τα 100 ηλεκτρικά χιλιόμετρα τα έχει στο τσεπάκι της, κάτι που σημαίνει ότι αν έχεις τρόπο να τη φορτίζεις, πρακτικά ξεχνάς το πρατήριο στις καθημερινές σου μετακινήσεις. Αυτό γίνεται εφικτό χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 31,2 kWh, που, όπως έχουμε αναφέρει στο παρελθόν και για άλλες επαναφορτιζόμενες Mercedes, είναι αντίστοιχη των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρώτης γενιάς. Σε αντίθεση επίσης με άλλα plug-in μοντέλα, η GLC μπορεί να ανεφοδιάζεται και σε ταχυφορτιστή με ισχύ φόρτισης έως 60 kW (μέσα σε μισή ώρα), ενώ σε εναλλασσόμενο ρεύμα μπορεί να φορτίζει στα 11 kW, οπότε και ο χρόνος πλήρωσης της μπαταρίας διαμορφώνεται στις 3 ώρες.
Ο οδηγός της GLC 400 e έχει στη διάθεσή του μια πληθώρα προγραμμάτων οδήγησης, που επιτρέπουν κατά περίπτωση διατήρηση της στάθμης της μπαταρίας, την αμιγώς ηλεκτρική ή υβριδική κίνηση, ενώ υπάρχει ακόμα και επιλογή για εκτός δρόμου οδήγηση, παρ’ ότι τα περίπου 15 εκ. της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος δεν προδιαθέτουν για κάτι πιο περιπετειώδες. Αξίζει να σημειώσουμε πως τα paddles πίσω από το τιμόνι, που στο Sport πρόγραμμα προορίζονται για την επιλογή ταχύτητας, στην υβριδική λειτουργία χρησιμεύουν για τη ρύθμιση του επίπεδου ανάκτησης στο άφημα του γκαζιού.
Κατανάλωση και ταξίδι
Όπως και στην περίπτωση της 220 d, αξιολογήσαμε την κατανάλωση της plug-in έκδοσης και σε μια μεγάλη διαδρομή στην Πελοπόννησο. Ξεκινώντας με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, κατευθυνθήκαμε προς τον Ακροκόρινθο, κινούμενοι αμιγώς ηλεκτρικά (κάτι που είναι εφικτό για ταχύτητες μέχρι τα 140 χλμ./ώρα), σχεδόν έως τον ισθμό της Κορίνθου. Στη συνέχεια του ταξιδιού μας προς το Ναύπλιο η κατανάλωση διαμορφώθηκε κοντά στα 5,5 λίτρα/100 χλμ.
Συνεχίσαμε για Επίδαυρο και Λυγουριό, χωρίς τα επιπλέον χιλιόμετρα από το άδειασμα της μπαταρίας να επηρεάζουν περαιτέρω την κατανάλωση, και μόνο όταν βγήκαμε στον παραλιακό δρόμο που από την Παλαιά Επίδαυρο οδηγεί στην Κόρινθο, οπότε και ανεβάσαμε ρυθμό, η ζήτηση σε καύσιμο επανήλθε σε «φυσιολογικές» τιμές…
Τα 7,6 λίτρα/100 χλμ. που χρειαστήκαμε κατά μέσο όρο για το ταξίδι μας ανταγωνίζονται επάξια τα 6,9 λίτρα/100 χλμ. που καταναλώσαμε στην αντίστοιχη εξόρμησή μας με την πετρελαιοκίνητη, σαφώς πιο αδύναμη και κατά 355 κιλά ελαφρύτερη 220 d. Με τέτοιες τιμές κατανάλωσης εκτός πόλης, ακόμα και το πιο περιορισμένο ρεζερβουάρ των 49 λίτρων (62 στην 220d) επαρκεί για περίπου 650 χλμ. πριν από τον επόμενο ανεφοδιασμό.
Από εκεί και πέρα, το έξτρα βάρος της κατασκευής μπορεί να γίνεται κάπως αντιληπτό αν ο οδηγός αποφασίσει να κινηθεί πιο γρήγορα, με τα περιθώρια πρόσφυσης του αυτοκινήτου να παραμένουν υψηλά. Το έξτρα σύστημα τετραδιεύθυνσης (περιλαμβάνεται κι αυτό στο πακέτο «Engineering») που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής βελτιώνει την απόκριση του αυτοκινήτου στις εντολές του οδηγού και περιορίζει την ανάγκη για μεγάλες κινήσεις του τιμονιού, ενώ σε ταχύτητες κάτω από τα 60 χλμ./ώρα συμβάλλει στην ευελιξία του αυτοκινήτου, καθώς οι πίσω τροχοί αποκλίνουν μέχρι 4,5 μοίρες, σε αντίθετη κατεύθυνση σε σχέση με τους μπροστινούς, περιορίζοντας τον κύκλο στροφής από τα 11,8 στα 10,9 μ.
Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, με την υποβοήθηση να διαθέτει το σωστό βάρος, ενώ το πεντάλ του φρένου χρειάζεται αρχικά μια εξοικείωση, καθώς σου δίνει την εντύπωση ότι χρειάζεται μεγαλύτερη διαδρομή για να αρχίσει να επιβραδύνει.
Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε πως τόσο η ανάρτηση όσο και τα καθίσματα του αυτοκινήτου προσφέρουν ένα άνετο ταξίδι. Φυσικά, εξαιτίας του αυξημένου βάρους, οι τροχοί θα «διαβάσουν» κάποιες ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς αυτό να αποδεικνύεται κουραστικό για τους επιβάτες.
Mission accomplished!
Χωρίς αμφιβολία, η επαναφορτιζόμενη GLC κάνει τη διαφορά. Η ηλεκτρική της αυτονομία είναι άνευ προηγουμένου και στην πράξη θα περιορίσει στο ελάχιστο την επίσκεψη του κατόχου της στο πρατήριο, γιατί τελικά αυτό είναι και το ζητούμενο στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ακόμα και όταν εξαντληθεί η φόρτιση της μπαταρίας, η GLC 400 e καταφέρνει να κινείται οικονομικά, τόσο στην κυκλοφορία της πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο.
Φυσικά, όλη αυτή η τεχνολογία που κουβαλάει το αυτοκίνητο έχει το ανάλογο οικονομικό τίμημα. Δεν είναι, λοιπόν, τόσο το χιλιομετρικό κέρδος εκείνο που θα δελεάσει τον μελλοντικό αγοραστή του αυτοκινήτου, αλλά, όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, η δυνατότητα ηλεκτρικής μετακίνησης σε κάποιες πιθανές μελλοντικές ζώνες αποκλειστικά για την κυκλοφορία οχημάτων μηδενικών ρύπων._ 4Τ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΥΠΕΡ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ//ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ//ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΚΑΤΑ//ΤΙΜΗ
MERCEDES GLC 400 e 4MATIC
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.999 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 252 ίπποι/5.800 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 400 Nm/2.000-3.200 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 136 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 440 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 381 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 650 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: 9 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Τεσσάρων συνδέσμων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 31,2 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.716×1.890×1.648 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.888 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 470-1.520 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.355 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 237 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 7,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 12 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA: 118-130 χλμ. > ΤΙΜΗ: 87.750 ευρώ
Για τη φόρτιση των αυτοκινήτων χρησιμοποιούμε το δίκτυο ηλεκτροκίνησης ΦΟΡΤΙΖΩ (www.fortizo.gr).