Στα γερμανικά, και μάλιστα από τη Mercedes, το περιβόητο lifting ξεπερνάει τα συνηθισμένα. Εν αρχή…
Η Mercedes-Benz GLA, η σχεδόν ταπεινή με την ένδειξη «200» που επιστρέφει ως περίπου διαστημική, με το ρεύμα να παίζει το ρόλο του. O κινητήρας συνοδεύεται πλέον από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με επαναφορτιζόμενη μπαταρία λιθίου. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας των 13 ίππων δεν έχει τη δυνατότητα αυτόνομης ηλεκτροκίνησης, παρά μόνο υποβοηθητικό ρόλο στην εκκίνηση και την επιτάχυνση, ενώ ανακτά ενέργεια από την πέδηση, την οποία αποθηκεύει στην επαναφορτιζόμενη μπαταρία.
Από εκεί και πέρα
Στο εσωτερικό είναι στάνταρντ οι δύο μεγάλες οθόνες των 10,25 ιντσών έκαστη, ενώ στην κεντρική κονσόλα η κυριότερη αλλαγή αφορά την αντικατάσταση του touchpad από μία θήκη για μικροαντικείμενα, την ώρα που ο διακόπτης επιλογής των προγραμμάτων οδήγησης δεν είναι πλέον περιστροφικός.
Οδηγώντας
Αναμένοντας την GLA 250, την πραγματικά luxury εκδοχή της, επικεντρωθήκαμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής. Όπως σε κάθε «Μερκ» της Σειράς Α, σημαντική είναι η επιλογή των τροχών. Η δική μας, η λευκή, με ελαστικά 235/50-19, που συνδυάζονται με τη χαμηλωμένη ανάρτηση, η οποία θεωρητικά υποστηρίζει την απαραίτητη άνεση. Σημειώστε ότι προαιρετικά προσφέρονται τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και, κρίνοντας από το αυτοκίνητο της δοκιμής, εκτίμησή μας είναι ότι πρόκειται για υπερβολή. Απαραίτητα, πιθανόν στη βαρύτερη 250e, και μέχρι τότε με τη Mercedes GLA 200 απολαμβάνεις και τις μη ορατές παρεμβάσεις, που επηρεάζουν τη συνολικά αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης. Το ατού. Ότι δικαιολογεί τη luxury class, που άλλωστε υποστηρίζεται από έναν ευφυέστατο τιμοκατάλογο.
Η αρχοντιά στο maximum, είτε ταξιδεύεις στο εθνικό δίκτυο είτε από τη Βυτίνα στην Ολυμπία, και από εκεί μέσω βοηθητικών δρόμων αφήνεις στο κατόπι σου τη Μεγαλόπολη και φτάνεις στην Καλαμάτα. Έχει στοιχεία αυτή η GLA κλάσης GLC, που ως κατασκευή κολακεύεται σε πάτημα και λόγω μεγέθους. Μικρότερη η GLA, αλλά και εδώ έχει γίνει δουλειά με πλεονέκτημα το συμπαγές αμάξωμα, όπου άλλωστε ταιριάζουν οι αναβαθμίσεις του κινητήρα, το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο, που σε διαβάζει και ανταποκρίνεται, ενώ δε σε απασχολούν τα φρένα.
Ούτε βέβαια αυξομειώνεις την ένταση του ηχητικού συστήματος, σε παιχνίδι με αεροδυναμικούς και άλλους θορύβους που δεν προκύπτουν. Ακόμα και αν πιέσεις, ο ήχος του κινητήρα δεν ερεθίζει, αλλά φτάνει πολιτισμένα στα αυτιά σου και όσων μαζί σου κάτω από οποιοδήποτε συνθήκες.
Είπαμε, πραγματική αναβάθμιση, που στα χαρτιά περιορίζεται στον τρόπο λειτουργίας του καθαρού κινητήρα με τη λογική κατανάλωση, αλλά στην ουσία συνδέεται με το πώς πατάει, με το πώς κυλάει.
Με αυτό τον «τρόπο Μερτσέντες», οπότε και δεν προκύπτουν συγκρίσεις σε σχέση με συμπατριώτες κύρους και άλλους Ευρωπαίους και Ιάπωνες της premium φιλοσοφίας, και μάλιστα σε αναβαθμισμένη διάσταση. Σε αυτή την κατηγορία, όπως και στην επόμενη, και ειδικά σε γήινες εκδοχές με το ρεύμα ως υποστήριξη, είναι οι professors στη Στουτγάρδη που ορίζουν τους όρους του παιχνιδιού.
Κακά τα ψέματα, αγαπητοί._ Σ. Χ.
MERCEDES GLA 200
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.332 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 163 (+13) ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 270 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.412×1.834×1.616 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 435 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.579 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 210 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,4 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 153 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 47.500 ευρώ