top icon
Test Drive

Οδηγούμε στην Ελλάδα το νέο Jeep Avenger

Δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους το αμιγώς ηλεκτρικό Jeep Avenger, που σηματοδοτεί τη νέα ηλεκτρική εποχή της εταιρείας.

Το Jeep Avenger ήταν αναμφίβολα ένα απο τα πλέον αναμενόμενα αυτοκίνητα της χρονιάς. Με μήκος 4,08 μ., όσο δηλαδή ενός τυπικού σουπερμίνι, το Avenger αποτελεί το μικρότερο μοντέλο της εταιρείας, στοχεύοντας στο κάτω άκρο της κατηγορίας των BSUV, όταν στο άνω τμήμα συναντάμε το ήδη επιτυχημένο και κατά 17 εκ. μακρύτερο Renegade. Για να είμαστε ακριβείς, τo Avenger δεν είναι το μικρότερο αυτοκίνητο στην ιστορία της Jeep, καθώς τον τίτλο αυτόν διεκδικεί το θρυλικό Willys του 1941, το μήκος του οποίου δεν ξεπερνούσε τα 3,36 μ.!

Το Avenger παρουσιάστηκε στην τελευταία έκθεση του Παρισιού ως ένα προσθιοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, εντούτοις η θερμική παραλλαγή του που αρχικά προοριζόταν αποκλειστικά για την αγορά της Ιταλίας, σταδιακά αποφασίστηκε να διατεθεί και σε άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, με τον κλασικό 1200άρη της Stellantis.

Στη χώρα μας, το Jeep Avenger, που πλέον πάτησε επί ελληνικού εδάφους, σύμφωνα με την αρχική στρατηγική της εταιρείας έρχεται σε πρώτη φάση αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό, ενώ από τις αρχές του 2024 θα προσφέρεται και μια ήπια υβριδική εκδοχή.

Jeep Avenger

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του Jeep Avenger

Το αυτοκίνητο αναμφίβολα εντυπωσιάζει, ιδίως στο χρυσαφί χρώμα του λανσαρίσματος που διέθετε και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ενώ “φωνάζει” από μακριά πως πρόκειται για ένα Jeep. Στο πλάι ξεχωρίζουν τα τονισμένα τραπεζοειδή τόξα των τροχών στα φουσκωμένα φτερά του αυτοκινήτου. Εμπρός συναντάμε την κλασική μάσκα με τις επτά γρίλιες, οι οποίες εν προκειμένω δεν υπηρετούν κάποιον λειτουργικό ρόλο, αφού η απαραίτητη ψύξη του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας πραγματοποιείται από τις εισαγωγές αέρα στο κάτω τμήμα του ρύγχους.

Το «Χ» από το χαρακτηριστικό νεύρο του κανίστρου που έφερε το στρατιωτικό Willys αναπαράγεται εδώ με έναν νέο, πρωτότυπο σχεδιασμό στα πίσω φώτα του αυτοκινήτου, ενώ επαναλαμβάνεται ως διακοσμητικό μοτίβο και στο εσωτερικό.

Το αμάξωμα καλύπτεται περιφερειακά από πλαστικά προστατευτικά, έτσι ώστε ακόμα και στους ελιγμούς μέσα στις πόλεις να αποφευχθούν οι μικροζημιές στο χρώμα των μεταλλικών επιφανειών. Με αυτό τον τρόπο εκτιμάται ότι κατά μέσο όρο θα εξοικονομηθούν περί τα 1.000 ευρώ για τον χρήστη από ενδεχόμενες επισκέψεις στο φανοποιείο.

Αντίστοιχα, για την πρόσβαση στο χώρο αποσκευών των 355 λίτρων δε μεσολαβούν μεταλλικές επιφάνειες που θα μπορούσαν να γδαρθούν κατά τη φόρτωση.

Jeep Avenger

Στο εσωτερικό συναντάμε ένα όμορφο ταμπλό με απλή σχεδίαση, που καλύπτεται από σκληρά και ανθεκτικά υλικά εύκολα στο καθάρισμα.

Το Avenger εξοπλίζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων (από 7 έως 10,25 ίντσες, ανάλογα με την έκδοση) και το σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη 10,25 ιντσών. Ακριβώς από κάτω υπάρχει ένα ελεύθερο πρακτικό ράφι, ενώ οι συνολικοί αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα στην καμπίνα φτάνουν τα 34 λίτρα. Ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια αποτελεί το αναδιπλούμενο κάλυμμα στη μεγάλη θήκη της κεντρικής κονσόλας, ενώ νότα φρεσκάδας χαρακτηρίζει του συνθετικούς ήχους του φλας ή της προειδοποίησης για τη ζώνη ασφαλείας, αντί των συμβατικών ακουσμάτων.

Jeep Avenger

Η ηλεκτρική καρδιά του αυτοκινήτου

Το Avenger βασίζεται σε μια τροποποιημένη πλατφόρμα της Stellantis, στην οποία έχει τοποθετηθεί κάτω από το κάθισμα των εμπρός και των πίσω επιβατών μία νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh. Αυτή μπορεί να φορτιστεί σε συνεχές ρεύμα (ταχυφόρτιση) με ισχύ έως 100 kW, ανακτώντας έτσι 30 χιλιόμετρα αυτονομίας μέσα σε 3 λεπτά της ώρας. Επίσης, θα χρειαστούν 24 λεπτά ώστε το επίπεδο φόρτισης μπαταρίας να ανέβει από το 20% στο 80%. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα η ισχύς του on-board φορτιστή είναι 11 kW, οπότε μία πλήρης φόρτιση (0%-100%) διαρκεί 5,5 ώρες. Για την κίνηση του αυτοκινήτου φροντίζει ένα ηλεκτρικό σύστημα 400V με απόδοση 156 ίππους και μέγιστη ροπή 260 Nm.

Jeep Avenger

Το ηλεκτρικό αυτό σύστημα διαθέτει ονομαστική αυτονομία 389-404 χλμ. στον συνδυαστικό κύκλο και 550 χλμ. σε αστικές συνθήκες. Πρόκειται για επιδόσεις πραγματικά εντυπωσιακές για το μέγεθος της μπαταρίας, που θα προβλημάτιζαν, αν δεν τις είχαμε ήδη επιβεβαιώσει στο εξωτερικό και στις δύο φορές που μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο. Εντούτοις παρέμενε η απορία κατά πόσο ο ακραίος καύσωνας που επικρατούσε τις ημέρες της δοκιμής και επέβαλε τη συνεχή χρήση του κλιματιστικού, αν θα είχε κάποια σημαντική επίπτωση στην κατανάλωση και κατά συνέπεια στην αυτονομία του Avenger.

Πρώτες εντυπώσεις

Παρά την επιβλητική παρουσία του αυτοκινήτου, οι μικρές του διαστάσεις το καθιστούν ευέλικτο στην πόλη, χωρίς να όμως να δημιουργούν υπερβολικές χωροταξικές προσδοκίες. Στις μπροστινές θέσεις θα φιλοξενηθούν άνετα και οι υψηλότεροι επιβάτες, όμως ο χώρος για τα γόνατα όσων θα περάσουν στο πίσω κάθισμα είναι πιο περιορισμένος, κάτι αναμενόμενο, με δεδομένο ότι το μεταξόνιο του αυτοκινήτου είναι κατά μόλις 2 εκ. μεγαλύτερο του Peugeot 208, αν και το Jeep πλεονεκτεί, καθώς οι επιβάτες κάθονται σε πιο όρθια θέση. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη μεγάλη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, νιώθεις πως κάθεσαι αρκετά ψηλά. Ακόμα πιο περιορισμένος, πάντως, θα νιώσει ο πίσω μεσαίος επιβάτης ένεκα του αρκετά μεγάλου τούνελ στο δάπεδο και της κεντρικής κονσόλας που εκτείνεται αρκετά προς τα πίσω.

Αυτό σε καμία περίπτωση δε δημιουργεί ανασφάλεια στον οδηγό, καθώς το πλαίσιο του αυτοκινήτου είναι πολύ σωστά στημένο. Οι τροχοί διαθέτουν μεγάλες διαδρομές, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στην ποιότητα κύλισης, εντούτοις στις ανωμαλίες του δρόμου οι αντιδράσεις της ανάρτησης, αν και όχι ενοχλητικές, είναι κάπως πιο έντονες σε σχέση με τα ηλεκτρικά αδελφάκια του (Mokka, 2008, 208 και Corsa). Παρά αυτή τις διαδρομές της ανάρτησης, η αυξημένη απόσβεση εξασφαλίζει τον περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος, ενώ το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει σωστή πληροφόρηση από το δρόμο, προσφέροντας την ίδια στιγμή ευελιξία στην πόλη, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής των 10,5 μ.

Jeep Avenger

Παρ’ ότι το Avenger θα περάσει τον περισσότερο χρόνο του εξυπηρετώντας τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης των ιδιοκτητών του, εντούτοις η εταιρεία δεν το θεωρεί ένα αυτοκίνητο πόλης, για αυτό και το προίκισε με όλα εκείνα τα στοιχεία που μπορούν να εξασφαλίσουν μια απροβλημάτιστη κίνηση εκεί που τελειώνει η άσφαλτος.

Με μια εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος (20 εκ.), μικρούς προβόλους και αυξημένες γωνίες προσέγγισης (20 μοίρες), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο) και μεγάλους τροχούς 16 έως 18 ιντσών (όπως του αυτοκινήτου της δοκιμής μας), το Avenger θα κατέβει με άνεση στον κακοτράχαλο δρόμο που οδηγεί σε μια ερημική παραλία – ε, ας μην το κρύψουμε άλλωστε, εν Ελλάδι ενίοτε θα σκαρφαλώσει χωρίς άγχος και σε κάποιο πεζοδρόμιο.

Να επισημάνουμε πως το Avenger, εκτός των τυπικών προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Eco, Sport) διαθέτει επιπλέον τα Snow, Mud και Sand, στα οποία η πλούσια ροπή του ηλεκτροκινητήρα συνδυάζεται ιδανικά με τον έλεγχο της πρόσφυσης, ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση του δρόμου. Εντούτοις, δεν θα πρέπει κάποιος να τρέφει ιδιαίτερες προσδοκίες, δεδομένων και των ελαστικών με τα οποία εφοδιάζεται το αυτοκίνητο και θα πρέπει να αναμένει την 4κίνητη έκδοση 4xe στα τέλη του 2024 ώστε να κινηθεί άφοβα στις πιο δύσβατες διαδρομές.

Η ώρα της αλήθειας

Στην επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου στη Μάλαγα, είχαμε εντυπωσιαστεί καθώς η κατανάλωση του αυτοκινήτου ύστερα από μια ιδιαίτερα απαιτητική διαδρομή σε ορεινό δίκτυο και με κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, είχε διαμορφωθεί στις 16,2 kWh/100 χλμ. (15,3-15,9 η επίσημη τιμή) όταν στα συγγενικά μοντέλα της Stellantis που φορούσαν το προηγούμενης γενιάς ηλεκτρικό σύστημα, η αντίστοιχη κατανάλωση δύσκολα έπεφτε κάτω από τις 19-20 kWh/100 χλμ. Στο τέλος της ημέρας είχαμε πετύχει μια αυτονομία 360 χλμ., έναντι της ονομαστικής τιμής των 404 χλμ.

Κινούμενοι αυτή τη φορά στο… καμίνι της Αττικής, με το A/C στο full, αναρωτιόμασταν πως θα διαμορφωνόταν η τελική αυτονομία. Με την ένδειξη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων να γράφει “400”, με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, κινηθήκαμε μέσα στην πόλη, διαγράψαμε πολλά χιλιόμετρα σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου και ο τρόπος που έπεφτε η αυτονομία, με τα χιλιόμετρα που “γράφαμε”, ποτέ δεν μας προβλημάτισε. Το αντίθετο, θα λέγαμε, καθώς κάτω από αυτές τις συνθήκες, η εμβέλεια του αυτοκινήτου παρέμενε στο εξαιρετικό φάσμα των 360-400 χλμ.

Jeep Avenger

Αυτό επιτεύχθηκε χάρη σε ένα κατά 5% πιο αποδοτικό ηλεκτρικό μοτέρ, ένα κέρδος 12% προκύπτει από τη νέα μπαταρία και 8% από τον αεροδυναμικό σχεδιασμό του αμαξώματος, το σύστημα μετάδοσης και τα ελαστικά. Ιδού, λοιπόν, ένας νέος δρόμος για καλύτερη αυτονομία, χωρίς την υιοθέτηση μιας θηριώδους μπαταρίας. Σκεφτείτε ότι στο Avenger το συνολικό βάρος έχει συγκρατηθεί σχετικά χαμηλά, όμως και πάλι η μπαταρία αντιπροσωπεύει τα 340 κιλά από τα 1.536 που συνολικά ζυγίζει το αυτοκίνητο.

Με χαρακτήρα

Τη στιγμή που οι άνθρωποι της Jeep δηλώνουν αποφασισμένοι να διαφυλάξουν το DNA της εταιρείας, κάποιοι ίσως θεωρήσουν ότι με το μικρό ηλεκτρικό Avenger η εταιρεία βάζει λίγο νερό στο κρασί της. Η πραγματικότητα είναι πως η Jeep έχει διευρύνει πλέον το κοινό στο οποίο απευθύνεται, φροντίζει όμως πάντα να εμπλουτίζει τα αυτοκίνητά της με στοιχεία που παραπέμπουν στο ανόθευτο παρελθόν της.

Σε κάθε περίπτωση, και έως την έλευση της φημολογούμενης τετρακίνητης εκδοχής του, το Avenger έρχεται να καλύψει διαφορετικές ανάγκες μετακίνησης, ενώ η εικόνα της Jeep εξασφαλίζει τον απαραίτητο χαρακτήρα απέναντι στην πληθώρα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που αναμένονται εξ Ανατολών.

Στην ελληνική αγορά το Avenger διατίθεται με τιμή εκκίνησης τα 30.700 ευρώ, στην οποία έχει υπολογιστεί η κρατική επιδότηση. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, Longitude, Altitude και Summit (όπως του αυτοκινήτου μας).

Το αυτοκίνητο προσφέρεται με 4ετή εργοστασιακή εγγύηση και υπηρεσία οδικής βοήθειας με ισχύ έως τα 160.000 χλμ. Αντίστοιχα, η εγγύηση για την μπαταρία είναι 8ετής με ισχύ έως 160.000 χλμ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ ΤΟΥ JEEP AVENGER

Jeep Avenger

ΙΣΧΥΣ: 156 ίπποι >ΡΟΠΗ: 260 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 54 kWh> ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.080x1.780x1.530 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.562 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 355 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.536 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 χλμ./ώρα >AYTONOMIA: 389-404 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0%-100% (AC): 5,5 ώρες (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 0%-80% (DC): 24 λεπτά (100 kW) >ΤΙΜΗ: 30.700 ευρώ (με την κρατική επιδότηση)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ