X
Test Drive

Ο κρυφός άσος του DS 3 E-Tense

Η ανανεωμένη εκδοχή του DS 3 E-Tense περιλαμβάνει αλλαγές ουσίας στο ηλεκτρικό του μέρος, με το μεγάλο κέρδος να αποτυπώνεται στη σημαντικά αυξημένη του αυτονομία.

Παρότι το DS 3, σε αυτή τη νέα του ζωή ως B-SUV, διατηρεί ακόμα την αρχική του φρεσκάδα, ύστερα από 5 χρόνια στους δρόμους ήρθε η ώρα της ανανέωσης. Με ξεχωριστή σχεδίαση και premium χαρακτήρα σε συμπαγείς διαστάσεις το DS 3 χαρακτηρίζεται από τον πλουραλισμό των επιλογών όσο αφορά τα κινητήρια σύνολα με τα οποία προσφέρεται. Έτσι, διατίθεται με θερμικούς κινητήρες βενζίνης (100 και 130 ίππων) και πετρελαίου (επίσης 130 PS), ενώ περίοπτη θέση στη γκάμα του μοντέλου κατέχει η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με πλήρως αναβαθμισμένο το ηλεκτρικό της σύστημα, την οποία και είχαμε στην διάθεσή μας για δοκιμή.

Πριν περάσουμε στις αλλαγές που εντοπίζονται στα ηλεκτρικά σωθικά του αυτοκινήτου, αξίζει να επισημάνουμε τι νέο φέρνει σε επίπεδο εμφάνισης και όχι μόνον, το facelift του μοντέλου. Κατ’ αρχάς η γαλλική εταιρεία απάλειψε το προσωνύμιο «Crossback» από την ονομασία του.

Πώς το αναγνωρίζω;

Στο εμπρός μέρος οι αλλαγές επικεντρώνονται στον προφυλακτήρα, ο οποίος ενσωματώνει τη φωτεινή υπογραφή “DS Wings” που εισήγαγε το DS 4 και ενσωματώθηκε επίσης στο αναβαθμισμένο DS 7, ενώ στο κάτω τμήμα της μάσκας οι αεραγωγοί πλαισιώνονται από δύο μικρά σπόιλερ, που ομαλοποιούν τη ροή του αέρα γύρω από τους τροχούς. Να επισημάνουμε επίσης πως στο νέο DS 3 είναι στάνταρντ τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED.

Προκειμένου η μάρκα να καθιερωθεί στη συνειδηση του αγοραστικού κοινού, στην πέμπτη πόρτα, μεταξύ των στενόμακρων φωτιστικών σωμάτων, συναντάμε τώρα μία μαύρη μπάρα, πάνω στην οποία αναγράφεται το κατατοπιστικότατο “DS AUTOMOBILES”, με γράμματα από ανοξείδωτο χάλυβα που τοποθετούνται ένα-ένα, δημιουργώντας ένα καλαίσθητο αποτέλεσμα.

Στο εσωτερικό, έχουμε πλέον εξοικειωθεί με τη ρομβοειδή διάταξη των διακοπτών στο μέσο του ταμπλό, όπως επίσης με τη θέση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων στην κεντρική κονσόλα, όπου γειτνιάζουν μαζί με εκείνους του κεντρικού κλειδώματος και του ηλεκτρικού χειρόφρενου.

Αυτό πάντως που κυριαρχεί είναι η πολυτέλεια, με την χρήση υλικών που δύσκολα θα συναντήσεις σε αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους, ενώ ιδιαίτερα κολακευτικές είναι οι ανοιχτόχρωμες επενδύσεις στο δικό μας αυτοκίνητο. Επιπλέον, το DS 3 ενσωματώνει το DS Iris System, το νέο αναβαθμισμένο σύστημα πολυμέσων της Stellantis, το οποίο δεν προσφέρεται ακόμα σε άλλα αυτοκίνητα του ομίλου στην κατηγορίας Β. Η κεντρική οθόνη αφής των 10,3 ιντσών υψηλής ανάλυσης περιλαμβάνεται πλέον στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου και έρχεται να πλαισιώσει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών, με ανανεωμένα γραφικά και απεικονίσεις που προσαρμόζονται κάθε φορά στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Στον τομέα των χώρων δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις με τους πίσω επιβάτες, να έχουν στη διάθεσή τους έναν οριακά ικανοποιητικό διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους, κάτι αναμενόμενο για τις συμπαγείς διαστάσεις της κατασκευής. Κάποιοι θα διαμαρτυρηθούν ίσως από την περιορισμένη ορατότητα των πίσω παραθύρων, όπως αυτά διαμορφώνονται από τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό της κεντρικής κολώνας, η οποία υιοθετεί το “φτερό καρχαρία” που εισήγαγε το αρχικό 3θυρο DS 3. Tο πορτ μπαγκάζ με το απόλυτα τετραγωνισμένο σχήμα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης διαθέτει χωρητικότητα 350 λίτρων, τόσο στην ηλεκτρική όσο και στη θερμική έκδοση, και αυξάνεται στα 1.050 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Προφητικό

Δεν έχουν περάσει καλά-καλά 3 χρόνια, από τον Οκτώβριο του 2020 όταν είχαμε δοκιμάσει για πρώτη φορά την ηλεκτρική έκδοση του DS3. Για λόγους συμβολισμού είχαμε φωτογραφίσει το αυτοκίνητο στο “άβατο” των Σπετσών, εκεί όπου τα αυτοκίνητα έχουν εξοβελιστεί (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων), προστατεύοντας τον χαρακτήρα του τόπου. Όμως το ηλεκτρικό DS 3 E-Tense, χάρη στον οικολογικό του προφίλ, με κανένα τρόπο δεν προσέβαλε την αισθητική του νησιού, στο οποίο, για την περίσταση, “πάτησε” με ειδική άδεια. Το δύσκολο της υπόθεσης δεν ήταν τόσο να εκδώσουμε τη συγκεκριμένη άδεια, όσο το να φτάσουμε μέχρι την Κόστα για να πάρουμε την “παντόφλα” και να περάσουμε απέναντι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΙΣ ΣΠΕΤΣΕΣ ΜΕ ΤΟ DS3 E-TENSE ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ

Με ανύπαρκτο δίκτυο φορτιστών τότε καθ’ όλο το μήκος της διαδρομής και μια αυτονομία για την πρώτη ηλεκτρική γενιά του μοντέλου, που σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου δεν ξεπερνούσε τα 200 χλμ., ήταν εξαιρετικά δύσκολο να ταξιδέψουμε και να έχουμε διαθέσιμη φόρτιση για την εν συνεχεία φωτογράφιση. Πώς το καταφέραμε; Με εντυπωσιακό πείσμα και υπομονή από τη μεριά του πληρώματος (Μανώλης Σαλούρος στο τιμόνι, Γιάννης Αλμπανέλλης πίσω από τον φακό), που έπρεπε να κινηθούν με εξαιρετικά αργές ταχύτητες χωρίς κλιματισμό, με την επιστροφή να γίνεται ακόμα πιο οριακή, καθώς δεν μπορούσαμε να περιμένουμε τις… 16 ώρες που χρειάζονταν για μια πλήρη φόρτιση στη σούκο του ξενοδοχείου.

Road trip στο μέλλον”, ήταν ο τίτλος του άρθρου, με υπότιτλο “Ένα οδοιπορικό βγαλμένο από το άμεσο μέλλον της αυτοκίνησης και της ζωής μας. Τότε που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούν να ταξιδέψουν χωρίς το άγχος της φόρτισης, μακριά από την πόλη…”. Πόσο προφητικό αλήθεια, γιατί σήμερα πέρα από το γεγονός ότι στους αυτοκινητόδρομους υπάρχουν υποδομές ταχυφόρτισης, σχεδόν σε κάθε γειτονιά θα βρεις πλέον ένα 22άρη φορτιστή σε κάποιο σουπερμάρκετ, πρατήριο ή κάποιο κατάστημα για να αναπληρώσεις ένα μέρος της αυτονομίας.

Οι μικρότερες απώλειες του ηλεκτροκινητήρα και του νέου συστήματος μετάδοσης, σε συνδυασμό με την αποδοτικότερη μπαταρία εξασφαλίζουν μια θεαματική βελτίωση στην αυτονομία του νέου DS 3 E-Tense.

Στα χρόνια που μεσολάβησαν, το ηλεκτρικό σύστημα του DS 3 E-Tense ξανασχεδιάστηκε με έξυπνο τρόπο. Τη θέση του μοτέρ των 136 ίππων πήρε ένα ισχυρότερο με 156 ίππους, με τη ροπή να παραμένει στα 260 Nm. Τη θέση της μπαταρίας των 50 kWh (από τις οποίες αξιοποιήσιμες ήταν οι 46,3 κιλοβατώρες) κατέλαβε μία με λίγο μεγαλύτερη ονομαστική χωρητικότητα (54 kWh από την οποία αξιοποιούνται οι 50 kWh) και βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόδοσης.

Οι μικρότερες απώλειες του ηλεκτροκινητήρα και του νέου συστήματος μετάδοσης, σε συνδυασμό με την αποδοτικότερη μπαταρία εξασφαλίζουν μια θεαματική βελτίωση στην αυτονομία. Τι κι αν αυτό δεν γίνεται εμφανές διαβάζοντας τις προαναφερθείσες προδιαγραφές, εντούτοις επιβεβαιώνεται, τόσο από την αυξημένη ονομαστική τιμή της εμβέλειας του αυτοκινήτου στον κύκλο του WLTP (404 χλμ., έναντι 320 χλμ. του προηγούμενου μοντέλου), όσο και πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου..

Τη διαπίστωση αυτή την πραγματοποιήσαμε εδώ και καιρό στην πρώτη μας επαφή με το Jeep Avenger που μοιράζεται το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα, το επιβεβαιώσαμε και επί ελληνικού εδάφους, πίσω από το τιμόνι του νέου DS 3 E-Tense.

Στο εμπρός μέρος οι αλλαγές επικεντρώνονται στον προφυλακτήρα, ο οποίος ενσωματώνει τη φωτεινή υπογραφή “DS Wings” που εισήγαγε το DS 4.

Με το DS 3 E-Tense στην πράξη

Να το πούμε πρακτικά. Το προηγούμενο μοντέλο, με κανονικό στυλ οδήγησης και όχι προσαρμοσμένο στις ανάγκες της κατασκευής, η μέση κατανάλωση ήταν δύσκολο να πέσει κάτω από τις 20 kWh/100 χλμ., οπότε μια πλήρης φόρτιση θα εξασφάλιζε περί τα 230 χλμ. αυτονομίας. Η επίδοση αυτή, φυσικά, θα περιοριζόταν ακόμα περισσότερο οδηγώντας σε αυτοκινητόδρομο.

Το νέο ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί την τεχνολογία του από την εμπλοκή της φίρμας στη Formula E, ενώ ο θερμικός έλεγχος της νέας μπαταρίας συμβάλει στη βελτίωση της αυτονομίας, στην ταχύτερη φόρτιση και στην αύξηση της ζωής της. Ο onboard φορτιστής των 100 kW εξασφαλίζει ένα γέμισμα (από το10 στο 80% της μπαταρίας) σε 30′, ενώ σε εναλλασσόμενο ρεύμα μια πλήρης φόρτιση (0-100%) πραγματοποιείται πλέον στα 11 kW (από 7,4) μέσα σε 5 ώρες και 45 λεπτά.

Δοκιμάσαμε το αυτοκίνητο σε κάθε είδους διαδρομή, τόσο σε πόλη, όσο σε ανοιχτό επαρχιακό δρόμο και αυτοκινητόδρομο και ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα τα πράγματα ήταν ιδιαιτέρως θετικά, με την κατανάλωση στην πόλη να κινείται κάποιες φορές λίγο πάνω από τις 10 kWh/100 χλμ., παρά τη χρήση του κλιματιστικού και στον αυτοκινητόδρομοκάτω από τις 17 kWh/100 χλμ. Το αποτέλεσμα ήταν να επιβεβαιώνεται η αρχική ένδειξη της εμβέλειας των 380-400 χλμ. του trip computer.

Στο δρόμο, η αυξημένη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα δεν αποτυπώνεται ούτε σε αίσθηση, ούτε στους αριθμούς των επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 9 δλ., τελική 150 χλμ./ώρα), με το αμάξωμα, πάντως, των 1.550 κιλών να επιταχύνει πρόθυμα στο πρόγραμμα Sport. Το βασικό είναι πως ο γλυκός τρόπος που παρέχεται η ροπή, ήδη από της θέση της ακινησίας, σε συνδυασμό με το στιβαρό αμάξωμα, συνεισφέρουν στην premium αίσθηση του DS 3, όπως άλλωστε και η βελτιωμένη ποιότητα απορρόφησης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος. Παρότι στη ρύθμιση της ανάρτησης έχει δοθεί έμφαση στην άνεση, οι νέοι ελαστικοί σύνδεσμοι, περιορίζουν τις ταλαντώσεις και εξασφαλίζουν μια σαφέστερη αίσθηση στο τιμόνι γύρω από τη θέση της ευθείας.

Εν κατακλείδι οι επίμέρους παρεμβάσεις που πραγματοποιήθηκαν στο ηλεκτρικό μέρος του DS 3 E-Tense, αλλά και στην αεροδυναμική του, είχαν πολύ καλύτερο αποτέλεσμα από την υιοθέτηση, για παράδειγμα, μιας μεγαλύτερης μπαταρίας που θα προσέθετε βάρος στην όλη κατασκευή. Το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο ολοκληρωμένο, καθώς πλέον είναι ικανό να βγει από τα όρια της πόλης, απαλλάσσοντας παράλληλα τον ιδιοκτήτη του, στην καθημερινότητα, από το άγχος της τακτικής φόρτισης._4T

Στο εσωτερικό, έχουμε πλέον εξοικειωθεί με τη ρομβοειδή διάταξη των διακοπτών στο μέσο του ταμπλό, όπως επίσης με τη θέση των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων στην κεντρική κονσόλα, όπου γειτνιάζουν μαζί με εκείνους του κεντρικού κλειδώματος και του ηλεκτρικού χειρόφρενου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΥΠΕΡ

PREMIUM ΑΙΣΘΗΣΗ//ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ// ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

ΚΑΤΑ

ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ//ΤΙΜΗ

DS 3 E-TENSE

ΙΣΧΥΣ: 156 ίπποι >ΡΟΠΗ: 260 Nm/500-4.060 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μιας σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 54 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.118×1.802×1.534 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.558 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 350/1.050 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.550 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 150 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 14,3 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA (WLTP): 404 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): λεπτά 5 ώρες 45′ (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 30 λεπτά (100 kW) >ΤΙΜΗ: 39.800 ευρώ (με την επιδότηση του ελληνικού κράτους) / 41.900 ευρώ για την έκδοση Rivoli του αυτοκινήτου της δοκιμής.

Για την φόρτιση των αυτοκινήτων χρησιμοποιούμε το δίκτυο ηλεκτροκίνησης ΦΟΡΤΙΖΩ (www.fortizo.gr)

Δοκιμάσαμε το αυτοκίνητο σε κάθε είδους διαδρομή και ήδη από τα πρώτα χιλιόμετρα τα πράγματα ήταν ιδιαιτέρως θετικά, με την κατανάλωση στην πόλη να κινείται κάποιες φορές λίγο πάνω από τις 10 kWh/100 χλμ., παρά τη χρήση του κλιματιστικού.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!