top icon
Test Drive

Nissan X-Trail: Δοκιμάζουμε το 1.5 των 163 ίππων

Nissan

Έφτασε η στιγμή να δοκιμάσουμε στην Ελλάδα το Nissan Χ-Trail τέταρτης γενιάς, και μάλιστα στη βασική του έκδοση των 163 ίππων, με κίνηση στους εμπρός τροχούς και αυτόματο κιβώτιο.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Διαβάσατε για το Nissan X-Trail στη γνωριμία μας μαζί του στο τεύχος Νοεμβρίου (ως ePOWER & e-4ORCE) αλλά και στο 4troxoi.gr, και τώρα έφτασε η στιγμή να το δοκιμάσουμε στη χώρα μας, εντός και εκτός δρόμου, αν και αναφερόμαστε στη βασική του έκδοση, η οποία διατίθεται αποκλειστικά ως δικίνητη, αλλά προσφέρει μέγιστη απόσταση από το έδαφος 231 χλστ., τα περισσότερα από τις υπόλοιπες εκδοχές της γκάμας, όταν η δικίνητη των 204 ίππων απέχει 229 χλστ. και η τετρακίνητη των 213 ίππων 188 χλστ. ως 5θέσια και 196 χλστ. ως 7θέσια.

Nissan X-Trail

Nissan XTrail: Άνετο και με premium ατμόσφαιρα

Όπως και το νέο Nissan Qashqai, έτσι και το μεγαλύτερο SUV της Nissan, διαστάσεων 4.680x1.840x1.695 χλστ. και μεταξονίου 2.705 χλστ., χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF-C, η οποία του εξασφαλίζει εκτός από τους άνετους χώρους (θυμίζουμε, διατίθεται σε εκδόσεις 5 και 7 θέσεων), και όλα τα προτερήματα που θα εξηγήσουμε παρακάτω. Σημειώστε εδώ ότι η 5θέσια έκδοση της δοκιμής μας έχει και το μεγαλύτερο πορτ μπαγκάζ όλης της γκάμας του νέου XTrail, με 585 λίτρα (465 λίτρα ως 7θέσιο).

Nissan X-Trail

Σαφέστατα η γενικότερη εικόνα του εσωτερικού και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι αναβαθμισμένα. Στα εντός, εκτός από τους τεράστιους χώρους, τις εντυπώσεις κλέβουν οι μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών τόσο του NissanConnect όσο και του πίνακα οργάνων.

To «δικό μας», λοιπόν, χρησιμοποιεί το 1.500άρι μοτέρ με 3 κυλίνδρους, προδιαγραφών 6dfull, βοηθούμενο από ένα 12βολτο mild hybrid σύστημα με μέγιστη ισχύ 163 ίππων στις 4.800 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 300 Nm στις 2.800 με 3.600 σ.α.λ., με την ισχύ να μεταδίδεται μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων Xtronic, ενώ το βάρος του συνόλου είναι 2.100 κιλά (2.285 ως 7θέσιο).

Nissan X-Trail

Σύμφωνα με το εργοστάσιο, το σύστημα παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένο σταμάτημα στο ρελαντί, γρήγορη επανεκκίνηση και διακοπή κίνησης, με οφέλη τόσο για την οικονομία καυσίμου όσο και για την παραγωγή CO2.

Διαβάστε και αυτό: Οδοιπορικό στην Αμοργό με Nissan Qashqai

Nissan X-Trail

Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται μέσω της αναγέννησης και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Στη συνέχεια, αυτή η ανακτηθείσα ενέργεια χρησιμοποιείται για τη λειτουργία των συστημάτων του αυτοκινήτου ενόσω ο κινητήρας είναι σταματημένος (για παράδειγμα στον κόκκινο σηματοδότη). Επιπλέον, μια ώθηση ροπής περίπου 6 Nm μπορεί να δημιουργηθεί κατά την επιτάχυνση.

Nissan X-Trail

Nissan XTrail: Στην πράξη

Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα το μεγάλο SUV να χρειάζεται 9,6 δλ. για την επιτάχυνση από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα κυμαίνεται στα 200 χλμ./ώρα. Σε γενικές γραμμές ο χαρακτήρας του είναι πολιτισμένος, με τον 3κύλινδρο κινητήρα να ακούγεται μόνο όταν αναγκάζεσαι να τον πιέσεις, κυρίως σε δρόμο με διαδοχικές ανηφορικές στροφές, αφού σε αυτή την περίπτωση δεν έχουμε τη βοήθεια του υβριδικού συστήματος ePOWER για το οποίο είχατε διαβάσει στη γνωριμία μας.

Nissan X-Trail

Θυμίζουμε ότι εκείνο απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την κίνηση των εμπρός τροχών, ενώ στην τετρακίνητη (e-4ORCE) έκδοση ένας δεύτερος τροφοδοτεί τους πίσω. Στο Nissan XTrail της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 9,8 λίτρα/100 χλμ., ενώ εύκολα υπερβαίνει τα 10 λίτρα, όταν πιέζεις το σύνολο. Σημειώστε εδώ ότι τα εργοστασιακά νούμερα για την έκδοσή μας αναφέρουν μέση κατανάλωση 7,1 λίτρα/100 χλμ. και 161-164 (γρ./χλμ.) εκπομπές CO2.

Nissan X-Trail

Η ανάρτηση του αυτοκινήτου (πολλαπλών συνδέσμων πίσω σε όλη την γκάμα) είναι σφιχτή, χωρίς όμως να κουράζει καθόλου και σε καμιά διαδρομή (θα θέλαμε λίγο πιο μαλακά τα καθίσματα), αφού αποσβένει εξαιρετικά τις όποιες ανωμαλίες, εντός και εκτός δρόμου. Το τιμόνι μεταφέρει τις πληροφορίες που χρειάζεσαι με ένα τέτοιο μοντέλο, ενώ τα φρένα του (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και πίσω, διαμέτρου 296 και 292 χλστ. αντίστοιχα) λειτουργούν υποδειγματικά και ακούραστα.

Nissan X-Trail

Nissan XTrail: Από 38.590 ευρώ

Το νέο Nissan XTrail, σε αυτή, την τέταρτη γενιά του είναι χωρίς αμφιβολία στα καλύτερά του και σαφέστατα στην πιο ώριμη και ολοκληρωμένη στιγμή του από το 2000, που το είχαμε γνωρίσει για πρώτη φορά. Η έκδοση των 163 ίππων του νέου DSUV κοστίζει από 38.590 ευρώ στην έκδοση Energy και φτάνει έως τα 50.490 ευρώ (Techna Plus) στην 5θέσια εκδοχή του. Η 7θέσια, εξοπλιστικής έκδοσης Acenta, κοστίζει 43.590 ευρώ και ως NConnecta 45.390 ευρώ.

Η έκδοση με τους 204 ίππους (αποκλειστικά δικίνητη) ξεκινάει από τα 44.990 ευρώ και αυτή με τους 213 ίππους (αποκλειστικά τετρακίνηνη) από τα 50.590 ευρώ. Σημειώστε ότι προσφέρεται με δέκα χρώματα αμαξώματος και με πέντε συνδυασμούς διχρωμίας._ Μ. Σαλ.

NISSAN X-TRAIL 1.5 163 PS 5Θ.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3κύλινδρος, turbo, 6dfull με 12βολτο mild hybrid > ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.476 κ.εκ. > ΙΣΧΥΣ: 163 ίπποι/4.800 σ.α.λ. > ΡΟΠΗ: 300 Nm/2.800-3.600 σ.α.λ. > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο Xtronic > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα McPherson > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.680×1.840×1.695 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.705 χλστ. > ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 231 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 585 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 2.100 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,6 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 161-164 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 38.590 ευρώ

Διαβάστε και αυτό: Οδοιπορικό στο Καρπενήσι με Nissan Juke Hybrid

Nissan X-Trail

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • Nissan X-Trail
  • ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ