Το NIssan Qashqai εκτός από την αναβάθμιση στους τομείς της αισθητικής, της ασφάλειας και της συνδεσιμότητας, προσφέρει στην ισχυρότερη εκδοχή των 158 ίππων, μία αυτόματη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς.
Η αναβάθμιση στην οποία προχώρησαν οι μηχανικοί της Nissan, στο Qashqai, εστιάστηκε σε τρεις βασικούς τομείς, που περιλαμβάνουν την αισθητική, την ασφάλεια και τη συνδεσιμότητα, αφήνοντας αμετάβλητα τα μηχανικά στοιχεία.
Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων είχε ήδη απολέσει τις πετρελαιοκίνητες εναλλακτικές, καθώς βασίζεται στις mild-hybrid 1.300άρες εκδόσεις των 140 και 158 ίππων, ενώ από εκεί και πέρα το Qashqai έχει επιλέξει να φτάσει μέχρι την ενδιάμεση βαθμίδα υβριδισμού, με το full-hybrid σύστημα E-Power.
Αυτή είναι και η πλέον εξηλεκτρισμένη έκφανσή του, αφού η Nissan δεν ασπάζεται τη λύση των plug-in hybrid υλοποιήσεων, ενώ η παρουσίαση μιας αμιγώς ηλεκτρικής παραλλαγής έχει μετατεθεί για την επόμενη γενιά.
Η νέα «πανοπλία» του NIssan Qashqai
Μπορεί στην ουσία να άλλαξε μόνο το ρύγχος, αυτό όμως έγινε με έναν τέτοιο εντυπωσιακό τρόπο, ώστε δεν είναι λίγοι εκείνοι που έχουν την αίσθηση ότι πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο.
Εδώ η εμπνευσμένη από τα σχέδια των αρχαίων ιαπωνικών πανοπλιών(!) εμπρός γρίλια έχει τον πρώτο λόγο, καλύπτοντας σχεδόν όλο το φάρδος του μπροστινού μέρους, αποτελούμενη από πάμπολλα γυαλιστερά τρισδιάστατα στοιχεία σε μαύρο χρώμα, τα οποία φαίνονται να αιωρούνται στο χώρο μεταξύ του χείλους του καπό και του κάτω πλαισίου.
Νέοι είναι ασφαλώς και οι προβολείς, ενώ κάτω από το κύριο σώμα τους απαντώνται πλέον τα φώτα ημέρας, τα οποία αποτελούνται από πέντε μικρά στοιχεία.
Αντίθετα, το πίσω μέρος παραμένει σχεδόν αναλλοίωτο, μιας και ο προφυλακτήρας είναι ελαφρώς διαφοροποιημένος σε σχεδίαση, ενώ τα γνώριμης αισθητικής φωτιστικά σώματα, επίσης τεχνολογίας LED, απέκτησαν διάφανο κάλυμμα και νέα εσωτερική διαρρύθμιση.
Το πακέτο των αλλαγών, πέρα από την προσθήκη τριών «φρέσκων» εξωτερικών χρωματισμών, συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες, που «φτάνουν» σε διάμετρο έως και τις 20 ίντσες (18 ιντσών στη έκδοση της δοκιμής μας).
Η εσωτερική αναβάθμιση
Στο εσωτερικό συναντάμε τους άλλους δύο πυλώνες πάνω στους οποίους βασίστηκε η συγκεκριμένη αναβάθμιση, που είναι η ασφάλεια και η συνδεσιμότητα.
Έτσι, το νέο Nissan Qashqai ενισχύεται με ακόμα περισσότερες τεχνολογίες αναφορικά με την ασφάλεια και την υποβοήθηση οδήγησης.
Το Autonomous Emergency Braking έχει αναβαθμιστεί, μαζί με την αντίδραση και απόδοση των επιμέρους συστημάτων του, υπάρχει έξυπνος περιοριστής ταχύτητας και σύστημα προειδοποίησης κόπωσης του οδηγού, ενώ το Around View Monitor διαθέτει πλέον λειτουργία τρισδιάστατης απεικόνισης, για να μπορεί ο οδηγός να έχει μια περιμετρική εικόνα του οχήματος.
Βασίζεται σε συνολικά οκτώ κάμερες που δίνουν μια τρισδιάστατη εικόνα γύρω από το αυτοκίνητο ιδιαίτερα χρήσιμη στο παρκάρισμα αλλά και στην off-road χρήση.
Σε ότι αφορά το σύστημα πολυμέσων, το μεγάλο νέο αφορά την ένταξη στο οικοσύστημα της Google, που περιλαμβάνεται στο πακέτο τεχνολογιών Nissan Connect.
Εδώ λοιπόν έχουμε πλοήγηση μέσω χαρτών Google που λαμβάνουν ενημερώσεις over-the-air, το σύστημα Google Assistant που επιτρέπει τον φωνητικό έλεγχο ορισμένων λειτουργιών του αυτοκινήτου, το Google Play ώστε να μπορείτε να κατεβάζετε εφαρμογές απευθείας στο αυτοκίνητο και, φυσικά, το Google Maps.
Tα υλικά και οι επενδύσεις δίνουν μια ποιοτική εικόνα στην καμπίνα, το τεχνολογικό υπόβαθρο της οποίας ενισχύεται από τις δύο οθόνες 12,3 ιντσών έκαστη, ενώ, όπως πάντα, υπάρχει ξεχωριστό πάνελ χειρισμού του κλιματισμού.
Αν και ο πίνακας οργάνων έχει αρκετές δυνατότητες παραμετροποίησης, θα θέλαμε ο έλεγχος των συστημάτων ασφαλείας να είχε μεταφερθεί στην κεντρική οθόνη, παρόλο που το έργο του οδηγού διευκολύνεται αρκετά από το νέο σύστημα Driver Assist Custom Mode (που επιτρέπει την απενεργοποίηση με μία κίνηση τεχνολογιών υποβοήθησης από το αντίστοιχο μπουτόν στο τιμόνι).
Επίσης, υπάρχει δυνατότητα ασύρματης φόρτισης, υποδοχές σύνδεσης type-C, σύστημα ατμοσφαιρικού φωτισμού, αλλά και αεραγωγοί στις πίσω θέσεις.
Καμία μεταβολή δεν υπάρχει φυσικά σε χωροταξικό επίπεδο. Στις πίσω θέσεις, όπου το κεντρικό τούνελ της μετάδοσης δεν είναι ιδιαίτερα ογκώδες, ακόμα και τρεις επιβάτες κανονικού αναστήματος θα καταφέρουν να βολευτούν, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 479 λίτρων, τιμή που αυξάνεται στα 1.422 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.
Πολλές δυνατότητες σε ένα λογικό πακέτο
Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις στα μηχανικά μέρη, που βασίζονται στην πλατφόρμα CMF-C. Όλες οι ήπια υβριδικές εκδόσεις βασίζονται στον 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,3 λίτρων.
Όσοι θέλουν το κάτι παραπάνω σε σχέση με την αρχική έκδοση των 140 ίππων, μπορούν και πάλι να στραφούν στην ισχυρότερη παραλλαγή των 158 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο και κατ’ έπιλογή με σύστημα τετρακίνησης.
Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, ο κινητήρας δεν προδίδει τον μικρό κυβισμό, καθώς διαθέτει αρκετά ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος και ροπής (τα 280 Nm διατηρούνται στο φάσμα των 1.800-3.750 σ.α.λ.), ενώ έχει και τη (μικρή) βοήθεια από το 12V μικροϋβριδικό σύστημα.
Καταλυτική σε κάθε περίπτωση είναι η επίδραση του αυτόματου κιβωτίου. Χάρη στις επεμβάσεις των μηχανικών, ουσιαστικά έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο τα αρνητικά φαινόμενα που συνοδεύουν μια CVT διάταξη (και δεν είναι άλλο από το ενοχλητικό και παρατεταμένο βουητό σε κάθε επιτάχυνση), χάρη και στην ύπαρξη του συστήματος D-Step, που προσομοιώνει επτά ενδιάμεσες σχέσεις.
Σε χαμηλό ή μεσαίο φορτίο λειτουργίας, το κιβώτιο συμπεριφέρεται σαν τυπικό CVT, προσφέροντας άμεση και γραμμικότατη απόκριση, κάτι που αποδεικνύεται ιδιαίτερα ευχάριστο σε αστικές συνθήκες.
Μόλις όμως ο οδηγός πιέσει βαθιά το γκάζι (και ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης), τότε ενεργοποιούνται οι ενδιάμεσες σχέσεις, για μια αίσθηση επιτάχυνσης παρόμοια με εκείνη συμβατικών κιβωτίων.
Το σύστημα λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά, που δε χρειάστηκε ποτέ να καταφύγουμε στα (ενσωματωμένα στο τιμόνι) paddles αλλαγής.
Για μια κατασκευή που ξεπερνάει τον 1,5 τόνο, τα 9,9 δλ. που απαιτούνται για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα είναι μια σχετικά ικανοποιητική επίδοση, ενώ το ίδιο μπορεί να λεχθεί και για τα 8,7 λίτρα/100 χλμ. της μέσης κατανάλωσης, δεδομένου ότι έχουμε να κάνουμε με ένα κανονικών διαστάσεων αυτόματο και τετρακίνητο SUV.
Στο δρόμο το πρώτο που αντιλαμβάνεσαι είναι η βελτίωση της ηχομόνωσης του θαλάμου, που οφείλεται στο αυξημένο πάχος των εμπρός πλαϊνών παραθύρων, αλλά και του συστήματος εξουδετέρωσης θορύβου Active Noise Cancellation.
Σε αυτά προσθέστε την ωραία κύλιση, που μάλιστα διατηρείται σε σημαντικό βαθμό και εκτός δρόμου, κάτι που προκύπτει από τους 18άρηδες τροχούς, αλλά κυρίως στην προκειμένη περίπτωση από την πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, που αντικαθιστά τον στάνταρντ ημιάκαμπτο άξονα των δικίνητων εκδόσεων.
Τα ασφάλτινα ελαστικά Goodyear Eagle F1 Asymmetric είναι μια μάλλον απροσδόκητη επιλογή για τερακίνητο SUV, καθώς εξασφαλίζουν μεν την απαραίτητη πρόσφυση στην άσφαλτο, εκτός δρόμου όμως περιορίζονται στα απολύτως βασικά, με αποτέλεσμα να αποφεύγεις το όποιο ρίσκο να τα «τραυματίσεις» ανεπανόρθωτα σε κάποια φυτευτή πέτρα.
Στα θετικά συμπεριλαμβάνονται: η δυνατότητα μερικής απενεργοποίησης του ESP και η ρύθμιση της υποβοήθησης του τιμονιού, αλλά τελικά το δυνατό σημείο του Qashqai αποδεικνύεται ότι είναι ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του.
Δύσκολοι καιροί για πρίγκιπες
Η ανταγωνιστικότητα στην κατηγορία των SUV χτυπάει κόκκινο και τα περιθώρια για διάκριση γίνονται ολοένα και πιο δύσκολα. Σε αυτό την νέα σελίδα της ιστορίας του, το Qashqai έχει ένα τιμολογιακό σημείο εκκίνησης που βρίσκεται κάτω από τα 30.000 ευρώ για το αρχικό μοντελο των 140 ίππων, ενώ στην δική μας περίπτωση το κόστος διαμορφώνεται στα 32.990 ευρώ για την αυτόματη έκδοση των 158 ίππων (Unique επίπεδο εξοπλισμού), που ανεβαίνει στα 36.990 ευρώ με την προσθήκη του συστήματος τετρακίνησης (για το επίπεδο εξοπλισμού N-Connecta.
Έχει την αίγλη του καταξιωμένου πρωταγωνιστή, που πλέον φρεσκαρίστηκε στα σημεία (σχεδίαση, ασφάλεια και συνδεσιμότητα), διατηρώντας στο ακέραιο τα πλεονεκτήματα του ταξιδιάρικου χαρακτήρα και της ποιοτικής και ευρύχωρης καμπίνας, με τον κινητήρα να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, συνεπικουρούμενος από ένα πολύ αποτελεσματικό αυτόματο κιβώτιο και μια τετρακίνηση (που σπάνια προσφέρει ο ανταγωνισμός σε τέτοιο κυβισμό)._ 4Τ
NISSAN QASHQAI 1.3 158 PS X-Tronic 4WD
ΥΠΕΡ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ//ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
ΚΑΤΑ//ΕΛΛΕΙΨΗ DIESEL ΕΚΔΟΣΗΣ
NISSAN QASHQAI 1.3 158 PS X-Tronic 4WD
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος τούρμπο mhev >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.332 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 158 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 270 Nm/1.800-3.750 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: Αυτόματο τύπου CVT >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.425×1.848×1.625 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.665 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 479-1.422 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: Από 1.574 κιλά >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 183 χλστ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 190 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,7 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 156 γρ./χλμ. (WLTP) >ΤΙΜΗ: 36.990 ευρώ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ
Στην υποκατηγορία των τετρακίνητων C-CUV οι εναλλακτικές -αναμενόμενα- είναι λιγότερες. Άλλοι, όπως η BMW X1 και το VW Tiguan, επιλέγουν τη λύση των 2λιτρων πετρελαιοκινητήρων. Στο κορεατικό στρατόπεδο τα ανανεωμένα Hyundai Tucson και Kia Sportage συνεχίζουν να δίνουν την εναλλακτική μεταξύ 1.600άρηδων συνόλων βενζίνης και πετρελαίου, το Cupra Formentor ακολουθεί την ίδια λογική αλλά με 2λιτρους κινητήρες, ενώ υπάρχει και το υβριδικό στρατόπεδο των Toyota, Lexus και Honda.
Huyndai Tucson
Η τέταρτη γενιά του Hyundai Tucson παρουσιάστηκε το 2020, και έφτασε πλέον η ώρα της ανανέωσης, όπως συνέβη και με το αδελφό Kia Sportage. Η ανανέωση του Tucson εστιάστηκε σε θέματα εμφάνισης, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά, με ένα ριζικά ανασχεδιασμένο ταμπλό. Η γκάμα των εκδόσεων αναμένεται να είναι παρόμοια με εκείνη του Sportage, όπου θα πρέπει να σημειώσουμε ότι στο μοντέλο προδιαγραφών 2024 ο mild-hybrid 1.600άρης κινητήρας αποδίδει πλέον 160 ίππους (αντί για 150 και 180 ίππους), ενώ συνεχίζουν να υπάρχουν τα αυτοφορτιζόμενα και επαναφορτιζόμενα υβριδικά σύνολα. Σε ό,τι αφορά την τετρακίνηση, αυτή είναι διαθέσιμη στους 1.600άρηδες κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Toyota Corolla Cross
Μπορεί η έκδοση Cross να είναι η νεότερη προσθήκη στην οικογένεια Corolla (συνυπάρχοντας στην κατηγορία των C-SUV με την crossover υλοποίηση του C-HR της δεύτερης γενιάς), όμως αυτό δεν έχει μειώσει διόλου τη δημοτικότητά της, μιας και στην καταξιωμένη βαρύτητα της εμπορικής της ετικέτας έρχεται να προσθέσει χώρους και πρακτικότητα σε σχέση με την απλή Corolla, χωρίς να θυσιάζει κάτι από την αποτελεσματικότητα του full-hybrid τεχνολογικού υποβάθρου και την ιαπωνική αξιοπιστία. Έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά το χαμηλότερο κόστος, κάτι που διατηρείται ακόμα και αν προσθέσεις τον 2λιτρο κινητήρα ή και τετρακίνηση, πάντοτε σε υβριδικό πλαίσιο.
ΜΟΝΤΕΛΟ Tucson 1.6 4WD Qashqai 1.3 4WD Corolla Cross 2.0 AWD
ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.598 κ.εκ. 1.332 1.987
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 160 ίπποι 158 197
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 265 Nm 270 –
ΚΙΒΩΤΙΟ DCT 7 CVT e-CVT
ΜΗKΟΣ 4.510 χλστ. 4.425 4.460
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.680 χλστ. 2.665 2.640
ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 577 λτ. 479 390
ΒΑΡΟΣ 1.646 κιλά 1.574 1.495
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 9,8 δλ. 9,9 7,5
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 192 χλμ./ώρα 190 180
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6,8 λτ./100 χλμ. 6,9 5,3
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 153 γρ./χλμ. 156 120
ΤΙΜΗ 37.390 ευρώ 36.990 35.260