Έφτασε η στιγμή της δοκιμής της τρίτης γενιάς του Nissan Qashqai, και μάλιστα επί ελληνικού εδάφους, στην έκδοση 1.3 DiG-T των 140 ίππων, με την αρωγή υβριδικού συστήματος 12 V πλέον.
Όσες εμπορικές διακρίσεις και αν αναφέρεις για τις δύο πρώτες γενιές του δημοφιλέστατου αυτού crossover, ή C–SUV αν προτιμάτε, πάντα νιώθεις ότι έχεις ξεχάσει κάποιες. Σημειώστε λοιπόν ότι περισσότερα από 3 εκατομμύρια Qashqai έχουν πουληθεί από το 2007, ενώ αντίστοιχα στην Ελλάδα το μοντέλο καταρρίπτει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο, έχοντας διατεθεί σε σχεδόν 38 χιλιάδες αντίτυπα από το λανσάρισμα της πρώτης γενιάς, πριν από δεκατέσσερα χρόνια.
Όπως και στους προκάτοχους του, το στυλ του νέου Qashqai (σ.σ.: το πρώτο νέο μοντέλο στην Ευρώπη που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα CMF–C) επιμελήθηκε η ομάδα της Nissan Design Europe, με έδρα στην καρδιά του Λονδίνου, ενώ στον μηχανολογικό τομέα το γενικό πρόσταγμα είχε το Nissan Technical Centre Europe, που βρίσκεται στο Κράνφιλντ του Ηνωμένου Βασιλείου.
Nissan Qashqai: Μεγαλύτερο και πιο ποιοτικό
Όσον αφορά την κατασκευή, τα πιο ελαφρά υλικά του αμαξώματος, καθώς και οι προηγμένες τεχνικές σφράγισης και συγκόλλησής του, έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της ακαμψίας αλλά και τη μείωση του βάρους. Για πρώτη φορά η πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών είναι τώρα κατασκευασμένη από συνθετικά υλικά, γεγονός που εξοικονομεί 2,6 κιλά. Επίσης, οι μπροστινές και οι πίσω πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό, είναι όλα κατασκευασμένα από αλουμίνιο, υλικό που προσφέρει εξοικονόμηση βάρους 21 κιλών. Το καθαρό πλεονέκτημα για τους αγοραστές του νέου μοντέλου, χάρη στις προηγμένες τεχνικές κατασκευής, είναι ότι συνολικά το νέο αμάξωμα είναι ελαφρύτερο κατά 60 κιλά και παράλληλα κατά 41% πιο άκαμπτο από το απερχόμενο. Από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων, το συνολικό μήκος μεγάλωσε κατά 35 χλστ., το ύψος κατά 25 χλστ., το πλάτος του κατά 32 χλστ. (συγκεκριμένα 4.425x1.835x1.625 χλστ.), ενώ και το μεταξόνιο του νέου Nissan Qashqai έχει αυξηθεί κατά 20 χλστ., φτάνοντας τα 2.665 χλστ.
Ανοίγοντας τις πόρτες του, αποκαλύπτεται μια μοντέρνα πλέον καμπίνα, ακόμα πιο φιλόξενη και χρηστική για τους επιβάτες της, με αναβαθμισμένη αίσθηση σε επίπεδο ποιότητας. Τα νέα υλικά στα καθίσματα δημιουργούν μια ελκυστική εικόνα, την ώρα που τα εμπρός μπορούν να εφοδιαστούν με λειτουργία μασάζ με τρία προγράμματα.
Το νέο Nissan Qashqai προσφέρει ένα προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, με κορυφαία στην κατηγορία γκάμα συνδεδεμένων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης ενσωμάτωσης smartphone, του Wi–Fi εντός αυτοκινήτου για έως επτά συσκευές και της Nissan Connect Services, μιας ειδικής εφαρμογής για τον έλεγχο και την παρακολούθηση του οχήματος.
Η μεγαλύτερης και υψηλότερης ανάλυσης 9 ιντσών οθόνη του Nissan Connect είναι συμβατή με το Android Auto και το Apple CarPlay, όπου μάλιστα στο τελευταίο έχει ενσωματωθεί και η ασύρματη σύνδεση. Η νέα, υψηλής ευκρίνειας και πλήρως ηλεκτρονική οθόνη TFT των 12,3 ιντσών του πίνακα οργάνων προσφέρει μια επιλογή διαμορφώσιμων διατάξεων για την προβολή πληροφοριών πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κυκλοφορίας ή οχήματος, όλες ελεγχόμενες από έναν νέο διακόπτη απλής επιλογής στο τιμόνι. Παράλληλα, το καινοτόμο και έξτρα Head–Up Display (HUD) των 10,8 ιντσών παρέχει το μεγαλύτερο μέγεθος εικόνας στην κατηγορία.
Στόχος της Nissan είναι να σημειώσει εξηλεκτρισμένες πωλήσεις στην Ευρώπη σε ποσοστό 50% έως το 2024, οπότε το νέο Nissan Qashqai δε θα είναι διαθέσιμο μόνο με τον κινητήρα βενζίνης 1.3 DiG–T (τον είχαμε πρωτοδεί το 2018) προδιαγραφών Euro 6d–full πλέον, εξοπλισμένο με υβριδική τεχνολογία, αλλά και με το πλήρως υβριδικό e–Power (από την άνοιξη του 2022), που αντλεί τεχνολογίες από το ηλεκτρικό Nissan Leaf. Το αυτοκίνητο άμεσα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις με απόδοση 140 και 158 ίππους, με την τελευταία να διατίθεται και με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων X-Tronic CVT, αλλά και σε τετρακίνητη παραλλαγή.
Nissan Qashqai: Οδηγώντας!
Εμείς, πίσω από το τιμόνι της έκδοσης των 140 ίππων με το μηχανικό κιβώτιο, το πρώτο πράγμα που παρατηρούμε είναι η βελτιωμένη θέση οδήγησης. Το 12βολτο υβριδικό σύστημα βοηθάει το μοντέλο να παρουσιάζει μια πιο γεμάτη απόδοση, ειδικά ανάμεσα στις 1.650 με 4.000 σ.α.λ., όπου παρουσιάζεται και η μέγιστη ροπή του, αλλά και μια πιο συγκρατημένη μέση κατανάλωση, που κυμαίνεται στα 9,8 λίτρα/100 χλμ. με το Eco πατημένο και στα 10,9 λίτρα/100 χλμ. στο Standard. Το υβριδικό σύστημα των 12V παρέχει υποβοήθηση ροπής, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα σε κατάσταση ακινητοποίησης, γρήγορη επανεκκίνηση και ομαλή επιβράδυνση όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, με βελτιώσεις τόσο στην οικονομία καυσίμου όσο και στις τιμές CO2 (- 4 γρ./χλμ.), ενώ προσθέτει μόλις 22 κιλά στα συνολικά του μοντέλου, γεγονός που το βοηθάει και στις επιδόσεις.
Πώς λειτουργεί; Κατά την επιβράδυνση, η ενέργεια ανακτάται και αποθηκεύεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Αυτή η ενέργεια παρέχεται στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της απενεργοποίησης του κινητήρα σε στάση, στην επιβράδυνση κάθε στιγμή που ο οδηγός αφήνει το γκάζι (μόνο σε εκδόσεις CVT) και στην υποβοήθηση ροπής (Torque Assist). Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει σε στάση με ταχύτητες μικρότερες από 18 χλμ./ώρα και σε λειτουργία Brake on, ο κινητήρας θα σβήσει και η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού του οχήματος. Αυτό επιτρέπει την εκτεταμένη αδρανοποίηση του κινητήρα και τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιτάχυνση (20 έως 110 χλμ./ώρα), η ενέργεια της μπαταρίας προσφέρει υποβοήθηση στον κινητήρα με επιπλέον ροπή +6 Nm, για έως και 20 δευτερόλεπτα.
Ο 1.3 DiG-T έχει βελτιωθεί περαιτέρω για το νέο Qashqai, με πενήντα προσφάτως σχεδιασμένα εξαρτήματα. O υπερσυμπιεστής διαθέτει τώρα μία ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα για ταχύτερη απόκριση, ενώ τα νέα ακροφύσια βελτιώνουν το κεντρικό μπεκ ψεκασμού. Η μειωμένη τριβή σε διάφορα κινούμενα μέρη βελτιώνει τις εκπομπές ρύπων, και το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης διαθέτει ένα νέο υπόστρωμα.
Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει βελτιωθεί, τόσο στην αίσθηση όσο και στην ουσία, προσφέροντας πιο άμεση και σπορ αίσθηση αλλαγής των 6 ταχυτήτων. Η ποιότητα κύλισης του μοντέλου είναι καλή, με τις αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να φιλτράρουν καλά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η βελτιωμένη ηχομόνωση της καμπίνας και τα ποιοτικά υλικά με την καλή συναρμογή βοηθούν σε αυτό το σημείο, αφήνοντας εκτός τους όποιους ενοχλητικούς ήχους, ακόμα και σε χωμάτινες επιφάνειες. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες παρά τα 180 χλστ. που απέχει από το έδαφος, το σύστημα πέδησης (αεριζόμενοι δίσκοι 296 χλστ. εμπρός και 292 χλστ. πίσω) λειτουργεί υποδειγματικά, ενώ σωστή είναι η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης και σωστές οι πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια του οδηγού.
Nissan Qashqai: Από 24.990 ευρώ
Ο τιμοκατάλογος του νέου Nissan Qashqai στην Ελλάδα ξεκινάει από τα 24.490 ευρώ (έκδοση Elite) για το 4×2 των 140 ίππων με το μηχανικό 6άρι κιβώτιο και φτάνει έως τα 37.990 ευρώ. Οι διαθέσιμες εκδόσεις με βάση τον εξοπλισμό είναι οι Elite, Premium, N–Connecta, N–Connecta Feel, Techna και Techna Plus. Έντεκα τα διαθέσιμα χρώματα αμαξώματος, πέντε οι προτάσεις για εξωτερική διχρωμία, τέσσερις οι διαφορετικές ταπετσαρίες και πέντε τα σχέδια ζαντών αλουμινίου από 17 έως 20 ίντσες. Σημειώστε για επίλογο ότι οι παραγγελίες των υποψήφιων αγοραστών στην Ευρώπη έχουν ήδη ξεπεράσει τις 10.000._ Μ. Σαλ.
NISSAN QASHQAI 1.3 DiG-T 140 PS HYBRID MΤ 4×2
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.332 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι/5.500 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 240 Nm/1.650-4.000 σ.α.λ.
ΚΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.425x1.835x1.625 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.665 χλστ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 504-1.593 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 1.330-1.464 κιλά
ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 180 χλστ.
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 12,2 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,8 λίτρα/100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 146-148 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 26.790 ευρώ (Premium)