X
Test Drive

Mercedes EQA 300 4Matic: Ποιοτική απόδραση!

Ταξιδεύουμε στο Ναύπλιο με την ανανεωμένη Mercedes EQA 300 4Matic. Ημερήσια απόδραση για την οποία οριακά δεν απαιτείται φόρτιση για το πηγαινέλα.

Kείμενο – Drone: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος 

Το 2021, οπότε και εμφανίστηκε η αμιγώς ηλεκτρική Mercedes EQA, το συγκεκριμένο πεδίο, δηλαδή αυτό των compact ηλεκτρικών premium crossover (σ.σ.: πόσοι προσδιορισμοί για μία κατηγορία;), ήταν ακόμη άδειο. Τρία χρόνια αργότερα, σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές έχουν κάτι να «πουν», και δεν είναι μόνο οι παραδοσιακές αντίπαλες δυνάμεις, κοινώς Audi και BMW, αυτές που βρίσκει απέναντί της η Mercedes. Πέρα από τα Q4 etron και Χ1, στο χώρο υπάρχουν σημαντικοί παίκτες, όπως είναι το Volvo EX40, το Lexus RZ, ενώ αναμένονται τα Peugeot e-3008, Cupra Tavascan κ.ά.

 

Κάπως έτσι συμπληρώθηκε η «απαιτούμενη» τριετία της Mercedes EQA στους δρόμους και ήρθε το αναμενόμενο facelift, που εκτός από επεμβάσεις αισθητικής, έχει και ουσίας, οι οποίες κυρίως εστιάζουν στην αυξημένη αυτονομία της.

Στην ανανεωμένη EQA μια φωτεινή λωρίδα συνδέει τα φώτα ημέρας, ενώ ο νέος προφυλακτήρας τονίζει το πλάτος του μπροστινού τμήματος του αυτοκινήτου.

Αλλαγές στην εμφάνιση και ακόμα περισσότερη τεχνολογία για την ανανεωμένη, αμιγώς ηλεκτρική Mercedes EQA, την οποία επιλέγουμε για μια αυθημερόν εκδρομή στο πανέμορφο Ναύπλιο. Με τη νέας σχεδίασης επιφάνεια Black Panel με μοτίβο αστεριών μπροστά, η EQA (όπως και η μεγαλύτερη και επίσης ανανεωμένη EQΒ) εναρμονίζεται οπτικά με τα μεγαλύτερα μοντέλα της οικογένειας. Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες, μια φωτεινή λωρίδα συνδέει τα φώτα πορείας ημέρας, ενώ ο νέος προφυλακτήρας τονίζει το πλάτος του μπροστινού τμήματος του αυτοκινήτου. Την ίδια ώρα, σχεδιαστικές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στο εσωτερικό των πίσω φώτων.

Οι αλλαγές στο premium εσωτερικό περιλαμβάνουν το τιμόνι νέας γενιάς με χειριστήρια αφής, καθώς και διάκοσμο σε καφέ ξύλο φλαμουριάς με ανοιχτούς πόρους, και μοτίβο MercedesBenz με φωτισμό.

Με εξωτερικές διαστάσεις 4.463x1.834x1.620 χλστ., μπορείς να τη χαρακτηρίσεις οριακά ως κόμπακτ για SUV της Mercedes, ενώ το μεταξόνιο των 2.729 χλστ. έχει εξασφαλίσει καλούς χώρους για τους επιβάτες, δυστυχώς όμως όχι και για τις αποσκευές τους, οι οποίες θα πρέπει να περιοριστούν σε ένα χώρο 340 λίτρων.

Ως προς την γκάμα, η βασική έκδοση ονομάζεται «EQA 250+», με επιδόσεις που στην πράξη αντιστοιχούν περίπου σε αυτές μιας GLA 250 βενζίνης. Ένας κινητήρας μόνιμου μαγνήτη 190 ίππων συνδέεται με τους εμπρός τροχούς, ενώ το «+» στην ονομασία προστέθηκε όταν η μπαταρία αυξήθηκε ελαφρώς σε χωρητικότητα (70,5 kWh). Πιο πάνω είναι οι τετρακίνητες EQA 300 4Matic και 350 4Matic με 228 και 292 ίππους, έχοντας και έναν ασύγχρονο κινητήρα στο πίσω μέρος. Διαθέτουν μικρότερη μπαταρία (66,5 kWh), άρα μαζί και με τις απώλειες της τετρακίνησης μικρότερη εμβέλεια, όμως αποδεικνύονται ικανές για ταξίδι, κάτι που στην πρώτη EQA δεν έδειχνε εφικτό. Τουλάχιστον η επαφή μας με τη μικρότερη τετρακίνητη αυτό επιβεβαίωσε.

Mercedes EQA 300 4Matic: Από εκεί και πέρα

Οι μηχανικοί της Mercedes στην ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου εργάστηκαν κυρίως στο να καταφέρουν να αυξήσουν την αυτονομία της EQA κατά WLTP. Οι κινήσεις τους περιλαμβάνουν αεροδυναμικές βελτιώσεις και ελαστικά βελτιστοποιημένης αντίστασης κύλισης. Η νέα λειτουργία μεγιστοποίησης αυτονομίας προσφέρει πλεονεκτήματα στην καθημερινή χρήση: οι συσκευές και τα συστήματα που καταναλώνουν ενέργεια, όπως η οθόνη ή ο κλιματισμός, μπορούν να απενεργοποιούνται ή να περιορίζεται η λειτουργία τους προς όφελος της αυξημένης αυτονομίας.

Ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες, μέσω του Mercedes me Charge ο κάτοχος μιας EQA, φτάνοντας σε έναν δημόσιο σταθμό φόρτισης με δυνατότητα Plug&Charge, δεν έχει παρά να συνδέσει το καλώδιο φόρτισης, και από εκεί και πέρα η διαδικασία ξεκινά αυτόματα, χωρίς επιπρόσθετο έλεγχο ταυτότητας του πελάτη, αφού το όχημα και ο σταθμός φόρτισης επικοινωνούν απευθείας μέσω του καλωδίου φόρτισης.

Σε επίπεδο άνεσης, πολλαπλές επιλογές ήχου επιτρέπουν εξατομικευμένες ακουστικές ρυθμίσεις και στο μικρότερο μοντέλο της οικογένειας, EQ. Ειδικότερα, όπως και στα μεγαλύτερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας, πλέον διατίθεται και εδώ το Sound Experiences σε συνδυασμό με το προαιρετικό ηχοσύστημα surround Burmester. Εκτός από τα «Silver Waves» και «Vivid Flux», δύο ακόμη επιλογές μπορούν να ξεκλειδωθούν online, στο πλαίσιο του πακέτου εξατομίκευσης, κάτι το οποίο ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό του μοντέλου.

Η EQA εξοπλίζεται με τη νέα γενιά MBUX. Τρία στυλ προβολής (διακριτικό / σπορ / κλασικό) και τρεις τρόποι λειτουργίας (πλοήγηση / υποβοήθηση / service) επιτρέπουν την προσαρμογή της εμφάνισης των ενδείξεων. Σημειώστε ότι η κεντρική οθόνη καθώς και ο πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, ως μέρος του πακέτου Advantage, περιλαμβάνoνται πλέον στον βασικό εξοπλισμό. Με την ενεργοποίηση των online υπηρεσιών στην εφαρμογή Mercedes me App, η έξυπνη φωνητική υποβοήθηση αποκτά ακόμα περισσότερες δυνατότητες διαλόγου και μάθησης.

Mercedes EQA 300 4Matic: Στην ουσία

Ταξιδεύοντας με την EQA, οι πρώτες… σημειώσεις έχουν να κάνουν με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που, σε συνδυασμό με την απουσία περιττών ήχων στην καμπίνα, μετατρέπουν οποιαδήποτε κάλυψη απόστασης σε ευχάριστη και αγχολυτική διαδικασία. Στην πορεία, εστιάζεις μεμονωμένα σε στοιχεία που συνοδεύουν την αναβάθμιση της έκδοσης. Ανάμεσά τους, μια νέα μονοσκοπική κάμερα πολλαπλών λειτουργιών και μια νέα εφεδρική κάμερα, ως μέρος της βελτιωμένης τεχνολογίας αισθητήρων του μοντέλου. Το προαιρετικό πακέτο υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει εκτενώς βελτιωμένες λειτουργίες, για παράδειγμα ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, που λειτουργεί πλέον πιο άνετα επεμβαίνοντας στη διεύθυνση αντί του ESP.

Η έκδοσή μας -300 4Matic– αποδίδει 228 ίππους (168 kW), 390 Nm ροπής και ως τετρακίνητη έχει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Παρά το γεγονός ότι ζυγίζει… 2.110 κιλά, καταφέρνει να επιταχύνει από στάση -στο πρόγραμμα Dynamic– και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,7 δλ., με την τελική του ταχύτητα όμως να περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα.

Εκεί ωστόσο όπου υπάρχει σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με τα όσα γνωρίζαμε είναι ότι με αυτό το σύνολο μπορείς πλέον να διανύεις υπό ιδανικές συνθήκες έως και 428 με 457 χιλιόμετρα με μία φόρτιση (στο πρόγραμμα Eco, με τον οδηγό να εκμεταλλεύεται το καλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας). Στην πράξη, τα περίπου 380 χιλιόμετρα (όσο και το «Αθήνα-Ναύπλιο-Αθήνα») επιτυγχάνονται άνετα, χωρίς σοβαρές παραχωρήσεις στο ρυθμό. Αυτό οφείλεται στην μπαταρία των 68,8 kW (ωφέλιμη χωρητικότητα 66,5 kW) αλλά και στις παρεμβάσεις που έχουν γίνει στο σύστημα διαχείρισης ενέργειας, σύμφωνα με το εργοστάσιο.

Τα χαμηλής τριβής ελαστικά Continental EcoContact 6 (235/50 R19) παίζουν κι αυτά το ρόλο τους στην αθόρυβη κύλιση, αλλά κυρίως στη διατήρηση της μέσης κατανάλωσης σε λογικό πλαίσιο, η οποία στις συνθήκες του ταξιδίου κυμάνθηκε στις 21 kWh/100 χλμ. Ως προς τη φόρτιση της μπαταρίας σε ταχυφορτιστή, η EQA 300 μπορεί να αντλεί έως 100 kW, το οποίο σημαίνει πως σε 32 λεπτά μπορεί να φτάσει από το 0% στο 80%, ενώ σε wallbox (11 kW) χρειάζεται περίπου 6 ώρες και 48 λεπτά για μία πλήρη φόρτιση.

Οι τιμές της νέας Mercedes EQA ξεκινούν από τα 51.950 ευρώ και αφορούν τη «250». Όσον αφορά την έκδοση της δοκιμής μας, η 300 4Matic έχει αρχική τιμή τα 57.550 ευρώ.

 

Στην πίεση, οι σφιχτές ρυθμίσεις της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και φυσικά η τετρακίνηση σου επιτρέπουν να κινηθείς αρκετά γρήγορα με αυτό το σύνολο, το οποίο χαρακτηρίζεται από τη σταθερότητά του και την απουσία υποστροφικών τάσεων, όπως διαπιστώσαμε στην πατημένη κατηφορική διαδρομή έως την παραλία Καραθώνα. Την ίδια ώρα οι κλίσεις είναι περιορισμένες, παρά και τα 154 χλστ. της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος.

 

Mercedes EQA 300 4Matic: Σωστές επεμβάσεις

Αν δεν ξέρουν οι υπεύθυνοι του «αστεριού» της αυτοκίνησης πώς να επέμβουν και να βελτιώσουν το -ήδη καλό- σύνολο, τότε ποιοι; Η Mercedes EQA δείχνει στα καλύτερά της, με οδηγικά χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε κάποιο από τα μεγαλύτερα αδέρφια της και -κυρίως- με αυτονομία που πλέον την καθιστά ικανή ακόμα και για ταξίδι, χωρίς δεύτερη σκέψη._ Μ. Σαλ.

MERCEDES EQA 300 4MATIC

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 228 ίπποι (168 kW) >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 390 Nm/σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 68,8 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.463x1.834x1.620 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 340 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.110 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 21,1 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 390 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0%-80% (DC): 32 λεπτά (100 kW) >ΤΙΜΗ: 57.550 ευρώ

ΥΠΕΡ////ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ//ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ//ΧΩΡΟΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ

ΚΑΤΑ//ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!