Όσες αλλαγές και αν έρθουν στο χώρο της αυτοκίνησης, μια κουπέ καλλίγραμμη σιλουέτα πάντα θα γοητεύει, ειδικά όταν προέρχεται από το «αστέρι» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως είναι η νέα Mercedes CLE.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Πρόσφατη είσοδος στην ελληνική αγορά για τη νέα Mercedes CLE, οπότε, ας γνωριστούμε μαζί της… Το δίθυρο γερμανικό κουπέ από τη Στουτγάρδη, με μήκος 4.850, πλάτος 1.860 και ύψος 1.428 χιλιοστά, είναι αισθητά μεγαλύτερο από τη C-Class Coupe, όπως όμως και 2 χλστ. χαμηλότερο και 15 χλστ. μακρύτερο από την κουπέ E-Class. Στην επιβλητική εμφάνιση της Mercedes CLE συμβάλλουν το μακρύ μεταξόνιο των 2.865 χλστ. και οι κοντοί πρόβολοι (888 χλστ. εμπρός και 1.097 χλστ. πίσω).
Με αυτά τα δεδομένα σχεδιάστηκαν το μπροστινό τμήμα με την προοδευτική κλίση («ρύγχος καρχαρία»), το μακρύ και χαμηλωμένο καπό του κινητήρα, το έντονα κεκλιμένο μπροστινό παρμπρίζ και η μεγάλη κυρτή οροφή. Στα βασικά γνωρίσματα της νέας CLE ανήκουν οι επίπεδοι προβολείς LED, οι εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου από 18 έως 20 ίντσες και οι δέκα επιλογές από εξωτερικούς χρωματισμούς. Το μυώδες πίσω τμήμα χαρακτηρίζεται από λείες επιφάνειες και από τα LED -δύο τμημάτων, με νέα περιγράμματα- τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα.
Mercedes CLE: Αποκαλύπτοντας την καμπίνα των 2+2 θέσεων
Πριν ακόμη μπεις σε μια Mercedes, «υποψιάζεσαι» τα υψηλά στάνταρντ ποιότητας και τεχνολογίας. Στην περίπτωση αυτού του εσωτερικού 2+2 θέσεων, το κόκπιτ είναι προσανατολισμένο στον οδηγό. Το βλέμμα πηγαίνει αμέσως στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3 ιντσών και στην κεντρική οθόνη των 11,9 ιντσών σε κατακόρυφη διάταξη, η οποία μάλιστα είναι στραμμένη κατά 6 μοίρες προς το κάθισμα του οδηγού.
Στα χαρακτηριστικά της, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με επιλογή μεταξύ 64 χρωμάτων και η εξατομικευμένη εμπειρία ήχου με ενσωματωμένα ηχεία στα καθίσματα.
Συνολικά η CLE Coupe προσφέρει περισσότερη διαδραστικότητα από κάθε άλλο κουπέ μοντέλο της Mercedes, αφού διαθέτει πολλές από τις ψηφιακές καινοτομίες της νέας E–Class, όπως για παράδειγμα τη νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών και την τρίτη γενιά του συστήματος infotainment M-BUX (Mercedes–Benz User Experience).
Μεταξύ -πολλών- άλλων, υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας έως επτά διαφορετικών προφίλ με συνολικά περίπου οκτακόσιες παραμέτρους! Χάρη στις διαστάσεις της, κυρίως λόγω του κατά 25 χλστ. μακρύτερου μεταξονίου σε σχέση με της C-Class Coupe, συγκριτικά με εκείνη οι επιβάτες της CLE Coupe έχουν 10 χλστ. περισσότερο ύψος για τα κεφάλια τους, 19 χλστ. περισσότερο χώρο στο ύψος των αγκώνων και 72 χλστ. παραπάνω στο ύψος των γονάτων. Αντίστοιχα, 60 λίτρα μεγαλύτερο είναι το πορτ μπαγκάζ των 420 λίτρων.
Mercedes CLE: Από τη θεωρία στην πράξη
Το κουπέ μοντέλο της Mercedes είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε έξι διαφορετικές εκδόσεις, πέντε βενζινοκίνητες και μία πετρελαιοκίνητη. Οι βασικές παραλλαγές του -με κίνηση στους πίσω τροχούς ή και στους τέσσερις- είναι αντίστοιχα η «200» (όπως αυτή της δοκιμής) και η 200 4Matic, με 4κύλινδρο σύνολο 2,0 λίτρων απόδοσης 204 ίππων και ήπια υβριδικό σύστημα (με ενσωματωμένη μίζα-δυναμό και ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt) που συνεισφέρει με επιπλέον ισχύ 23 ίππων (17 kW), όπως και στις υπόλοιπες παραλλαγές. Η γκάμα περιλαμβάνει την 300 4Matic, η οποία τροφοδοτείται από τον ίδιο 2λιτρο κινητήρα αλλά με απόδοση 258 ίππους, ενώ πιο πάνω τοποθετείται η 450 4Matic, με 3λιτρο κινητήρα και 381 ίππους. Στην κορυφή βρίσκεται η 53 4Matic+, με την υπογραφή της AMG. Και εδώ ο κινητήρας είναι 3λιτρος, με ονομαστική απόδοση 449 ίππους. Την γκάμα ολοκληρώνει η ντίζελ 220 d, με 2λιτρο κινητήρα που αποδίδει 197 ίππους, ενώ θα ακολουθήσει και plug–in υβριδική έκδοση.
Οδηγώντας την, καταλαβαίνεις αμέσως ότι το «σωστό» σημείο του στροφομέτρου είναι από τις 1.600 έως της 4.000 σ.α.λ., όπου και εμφανίζει τη μέγιστη ροπή των 320 Nm, ενώ από πλευράς επιδόσεων δύσκολα κάποιος θα ισχυριστεί ότι από αυτήν, τη βασική έκδοση της γκάμας, θα χρειαστεί κάτι παραπάνω από τα 7,4 δλ. για την επιτάχυνση από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. Η σωστή λειτουργία του 9G–Tronic αλλά και… η ηλεκτρική ενίσχυση τόσο σε ισχύ όσο και σε ροπή (+200 Nm) βοηθούν στην εξάλειψη των κενών σημείων, αλλά και στην επίτευξη μιας αναμενόμενης -δεδομένων και των 1.790 κιλών του αμαξώματος- κατανάλωσης, που κυμαίνεται στα 9 λίτρα/100 χλμ.
Από εκεί και πέρα, η ανάρτηση (τεσσάρων συνδέσμων εμπρός και πέντε πίσω) επιτρέπει τη σωστή προσαρμογή του συνόλου, τόσο σε δρόμους με στροφές όσο και σε ανοιχτούς, όπου πραγματικά χαίρεσαι να την οδηγείς. Κάποιες ξερές αντιδράσεις, ειδικά σε δρόμους με κακοτεχνίες, οφείλονται και στα μεγάλα, χαμηλοπρόφιλα ελαστικά Pirelli P Zero (εξαιρετικά όμως σε κάθε άλλη περίπτωση), με το αυτοκίνητο της δοκιμής μας να φοράει 275/35 R19 πίσω και 245/40 R19 εμπρός. Υπό πίεση, αν και δεν είναι αυτός ο προορισμός της «200άρας», αποδεικνύεται απόλυτα ικανοποιητικό το ποσοστό πληροφόρησης του συστήματος διεύθυνσης, όπως και η αποδοτικότητα και η αντοχή των φρένων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν τρεις διαθέσιμες εκδόσεις ανάρτησης, ενώ, σε σύγκριση με τη σειρά sedan, είναι χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά. Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει την ανάρτηση «άνεσης», με δυνατότητα χαμηλώματος, ενώ προαιρετικά διατίθεται μια σπορ ρυθμιζόμενη ανάρτηση. Επίσης προαιρετικά η CLE μπορεί να εξοπλιστεί με το Dynamic Body Control, που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, τετραδιεύθυνση και τιμόνι με μεταβλητό βήμα.
Mercedes CLE: Παράδοση!
Σε μια εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές παύουν να επενδύουν στα κουπέ, η Mercedes συνεχίζει να τιμά τη δική της μακρά ιστορία στην κατηγορία. Μπορεί το εργοστάσιο να επέλεξε την κατάργηση της κουπέ έκδοσης από την γκάμα της τελευταίας E–Class, πήρε όμως στοιχεία από εκείνη, όπως και από τη C–Class, για να δημιουργήσει ένα νέο, ανεξάρτητο κουπέ μοντέλο. Εκ του αποτελέσματος, η CLE διακρίνεται για την αρτιότητά της σε κάθε τομέα, πιστοποιώντας πως οι βασικές αρχές της μάρκας είναι ίδιες, είτε πρόκειται για AMG μοντέλα είτε για «απλά»._ Μ. Σαλ.
MERCEDES CLE 200
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.999 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 204 ίπποι/5.800 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 320 Nm/1.600-4.000 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 23 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 200 Nm/σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 9 σχέσεων (9G–TRONIC) >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Τεσσάρων συνδέσμων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πέντε συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.850×1.860×1.428 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.865 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 420 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.790 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 240 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 162–145 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 64.630 ευρώ
ΥΠΕΡ – ΚΑΤΑ
CLE 200
ΥΠΕΡ////ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
ΚΑΤΑ//ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΕ ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΕΣ (ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΠΡΟΦΙΛ)