X
Test Drive

Mazda 2 1.5 G90 AT6: Οδηγούμε την αυτόματη έκδοση του μικρού Mazda

To ήπιων μηχανολογικών τόνων Mazda 2 συνδυάζει την ευκολία του αυτόματου κιβωτίου με ένα απρόσμενα ευχάριστο οδηγικό προφίλ.

H Mazda μας έχει αποδείξει πολλές φορές ότι, ως ένας μικρός ανεξάρτητος κατασκευαστής (συγκριτικά πάντα με τα τεράστια γκρουπ κατασκευαστών που φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων παγκοσμίως), μπορεί να ακολουθεί τον δικό της, πολλές φορές μοναχικό δρόμο. Δεν αναφερόμαστε φυσικά σε θέματα ποιότητας και σχεδίασης, τα οποία βρίσκονται σε ένα αδιαπραγμάτευτα υψηλό επίπεδο, αλλά σε μηχανολογικές επιλογές.

Πάρτε για παράδειγμα το ζήτημα του downsizing, το οποίο η ιαπωνική εταιρεία επέλεξε να αφήσει στην άκρη, εστιάζοντας περισσότερο σε ζητήματα όπως είναι ο περιορισμός του βάρους στο γενικότερο πλαίσιο του προγράμματος Skyactiv και οι πρωτοποριακές τεχνολογίες, όπως ο κινητήρας e-Skyactiv-X.

Ρίχνοντας λοιπόν κανείς μια ματιά στις τεχνικές προδιαγραφές του Mazda 2, σχηματίζεται η εντύπωση ότι ο βενιαμίν της ιαπωνικής εταιρείας ακολουθεί μια ήπιων τόνων προσέγγιση. Σε αυτό συνηγορεί κατά κύριο λόγο ο ατμοσφαιρικός κινητήρας του 1,5 λίτρου, ο οποίος στη βασική έκδοση αποδίδει 75 ίππους και στις υπόλοιπες 90 (ενώ στο πλαίσιο μιας σπορτίφ έκδοσης, η Mazda θα μπορούσε να προσφέρει την έκδοση των 132 ίππων που φοράει το ΜΧ-5, αν και κάτι τέτοιο μάλλον δεν πρόκειται να συμβεί, λόγω των ολοένα και αυστηρότερων απαιτήσεων για χαμηλότερες εκπομπές CO2).

Από εκεί και πέρα, στις χειροκίνητες εκδόσεις του Mazda 2 υπάρχει ένα mild hybrid υβριδικό κύκλωμα 12V, κάτι που κατεβάζει τις εκπομπές CO2 στα 107 γρ./χλμ. Αυτό το μικροϋβριδικό σύστημα δεν υπάρχει στις αυτόματες εκδόσεις, όπως αυτή που έχουμε για δοκιμή στην προκειμένη περίπτωση, με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 να βρίσκονται στα 122 γρ./χλμ.

Όσοι πάντως υποψήφιοι αγοραστές θα θέλουν να συνδυάσουν αυτόματο κιβώτιο με χαμηλές εκπομπές ρύπων, η Mazda έχει ήδη προετοιμαστεί, καθώς μέσα στην επόμενη χρονιά η γκάμα θα εμπλουτιστεί με το δίδυμο αδελφάκι του υβριδικού Toyota Yaris, το οποίο θα προστεθεί στην υπάρχουσα γκάμα του Mazda 2.

H διακριτικότητα του Mazda 2

To σχεδιαστικό DNA της Mazda, χωρίς κραυγαλέες εξάρσεις που συναντάμε ορισμένες φορές σε κάποια ανταγωνιστικά μοντέλα, στο Mazda 2 παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, διατηρώντας όμως πάντοτε μία στυλιστικά κομψή παρουσία. Αυτό ισχύει και για το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας, το οποίο χωρίς τη συνηθισμένη φανταχτερή κόκκινη απόχρωση των περισσότερων δημοσιογραφικών αυτοκινήτων της ελληνικής αντιπροσωπείας, παραμένει κομψό, ενώ οι σκουρόχρωμες ζάντες δίνουν μία νότα δυναμισμού.

Ανάλογη εικόνα και στο εσωτερικό, όπου τον πρώτο λόγο έχει και πάλι η κομψή σχεδίαση, αντί του εύκολου εντυπωσιασμού. Η περίπτωση του Mazda 2, μάλιστα, θα πρέπει να αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση από ορισμένους ανταγωνιστές για την αξιοποίηση σκληρών στην υφή πλαστικών, που συνεχίζουν όμως να αποπνέουν μια premium εικόνα. Ο πίνακας οργάνων δεν εντυπωσιάζει, όπως σε κάποιες αμιγώς έγχρωμες ψηφιακές υλοποιήσεις νεότευκτων ανταγωνιστών, είναι ωστόσο ιδιαίτερα ευανάγνωστος και συμμετρικά τακτοποιημένος εκατέρωθεν του μεγάλου κεντρικού αναλογικού ταχυμέτρου.

Ιδιαίτερα ευανάγνωστη είναι και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων, που βρίσκεται σε μια περίοπτη και αυτόνομη θέση στην κορυφή του ταμπλό. Μας ξένισε για μία ακόμα φορά το γεγονός ότι η λειτουργία αφής απενεργοποιείται όταν το όχημα κινείται, κάτι που, όσο και αν ξεβολεύει στην καθημερινή χρήση, είναι απόλυτα σωστό σε ό,τι έχει να κάνει με θέματα απόσπασης προσοχής.

Ένα ακόμα στοιχείο που παραπέμπει σε ακριβότερα μοντέλα είναι το κάτι σαν iDrive χειριστήριο (με συνδυασμό ενός μεγάλου περιστροφικού και μικρότερων κλασικών διακοπτών), που βρίσκεται στριμωγμένο δίπλα από το χειρόφρενο.

Υπόδειγμα λειτουργικότητας αποτελούν τα τρία μεγάλα στρογγυλά χειριστήρια του κλιματισμού του Mazda 2. Χωρίς να χρειάζεται να περιηγηθείς στα μενού της οθόνης, ούτε καν να πάρεις τα μάτια από το δρόμο, μπορείς να κάνεις τις ανάλογες ρυθμίσεις (με αυτόματες λειτουργίες μάλιστα στην ταχύτητα του ανεμιστήρα και στην κατανομή του αέρα) εύκολα και γρήγορα.

Βολευτήκαμε εύκολα τη θέση οδήγησης του Mazda 2, αν και θα θέλαμε περισσότερη στήριξη από το κάθισμα στο ύψος των ώμων, ενώ σε ό,τι αφορά την πρακτικότητα της καμπίνας, η μόνη παρατήρηση αφορά την έλλειψη θηκών στις πίσω πόρτες. Είναι φανερό ότι οι μηχανικοί επέλεξαν, σε ό,τι αφορά τη χωροταξική ζυγαριά, να ευνοήσουν το χώρο που αντιστοιχεί στους επιβαίνοντες, θυσιάζοντας κάτι από το πορτ μπαγκάζ, το οποίο μόλις που καταφέρνει να ξεπεράσει τα 250 λίτρα.

To μηχανολογικό πακέτο του Mazda2

Όταν έχεις καλομάθει στην ελαστικότητα των σύγχρονων υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, τότε σε πρώτη επαφή σού κακοφαίνεται ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας που αποδίδει (συγκριτικά) σε αρκετά υψηλότερες σ.α.λ. τη ροπή. Τις περισσότερες φορές, βέβαια, αυτό θα γίνει έντονο μόνο όταν προσπαθήσεις να κινηθείς σβέλτα, αφού με έναν ρευστό ρυθμό οδήγησης, αστικών προδιαγραφών, το σύνολο του 1.500άρη κινητήρα και του αυτόματου κιβωτίου των 6 σχέσεων στέκεται στο ύψος των περιστάσεων.

Μπορεί το όριο των στροφών όπου αποδίδεται η μέγιστη ροπή των 151 Nm να έχει μειωθεί στις 3.500 σ.α.λ. και η απόκριση να είναι απόλυτα γραμμική, εντούτοις σε ορισμένες ανηφόρες δε θα λείψουν κάποια μουγκρίσματα, ένδειξη της πίεσης που ασκείται στον κινητήρα.

Μπορεί το κιβώτιο να διαθέτει πρόγραμμα σπορ λειτουργίας, που επιτρέπει τις αλλαγές σε υψηλότερους ρυθμούς περιστροφής, ελάχιστες όμως φορές χρειάστηκε να το ενεργοποιήσουμε. Όσο ομαλότερα χειρίζεσαι το συγκεκριμένο σύνολο, τόσο θα καταφέρνει κανείς να διατηρεί την κατανάλωση κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Όσο ο οδηγός θα αρχίσει να ζητάει περισσότερα, τόσο το μηχανικό σύνολο του Mazda 2 θα «ζορίζεται» προκειμένου να υποστηρίξει τις απρόσμενα ευχάριστες δυνατότητες της ανάρτησης. Χωρίς να καταπονεί τους επιβαίνοντες, απορροφάει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χάρη και στο 60άρι προφίλ των ελαστικών, προσφέροντας αρκετή ακρίβεια και έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές. Το τιμόνι διακρίνεται για την ωραία αίσθηση, ενώ θετική χαρακτηρίζεται η απόδοση του συστήματος πέδησης (καθώς στους πίσω τροχούς υπάρχουν ταμπούρα).

Όσοι λοιπόν εκτιμούν μια ιαπωνική κατασκευή, χωρίς σχεδιαστικές και μηχανολογικές «τυμπανοκρουσίες», θα εκτιμήσουν τον ήπιων τόνων βενιαμίν της Mazda, ενώ σίγουρα η συμφέρουσα τιμή εκκίνησης αποτελεί ένα επιπλέον ατού._4T

 

Mazda 2 1.5 G90 AT6
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.496 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 90 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 151 Nm/3.500 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Αεριζόμενοι Δίσκοι/Tαμπούρα

ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 185/60-16

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.065×1.695×1.495 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.570 χλστ.

ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 255 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.112 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 12,1 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 177 χλμ./ώρα

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,3 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 : 122 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 16.923 ευρώ (Challenge)

 

*ΤΙΜΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!