Το LBX είναι το νέο και μικρότερο μέλος της οικογένειας Lexus, που θέτει νέα στάνταρ στους κόλπους της ιαπωνικής εταιρείας και τον πήχη ψηλά, όσον αφορά τις φιλοδοξίες.
Με νέα πλάνα και μεγάλες φιλοδοξίες από το LBX, που είναι το μικρότερο SUV στην ιστορία της Lexus, η ιαπωνική εταιρεία στοχεύει ψηλά. Δεν είναι η πρώτη φορά που λειτουργεί αντισυμβατικά, ούτε η τελευταία υποθέτουμε, καθώς στην ιστορία της δείχνει τόλμη, έχοντας για κοινό παρονομαστή στο σύνολο τον κινήσεών της, την ποιότητα σε όλα τα επίπεδα.
Premium όχι μόνο στη θεωρία, αλλά στις πράξεις, με προϊόντα που δεν επιδέχονται κριτικής και θέτουν τον πήχη ψηλά, σε όλους τους τομείς. Η Lexus έχει καταφέρει να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό, με προτάσεις μοναδικές, που διάσπαρτα τοποθετημένες στο άνω τμήμα των κατηγοριών μεγέθους, χωρίς φυσικά να αγνοεί τις σπορ κατασκευές με άποψη.
Σήμερα, με την αγορά να έχει SUV-ποιηθεί, η ιαπωνική εταιρεία δεν μπορεί να αδιαφορεί για τις τάσεις της και εν γένει για την κατεύθυνσή της. Αποδεικνύεται διαβασμένη, με προτάσεις σε όλες τις κατηγορίες. Σχεδόν δηλαδή, καθώς μέχρι τώρα είχε ένα κενό, στη βάση, εκεί που υπάρχει και το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, το οποίο όμως έρχεται να καλύψει το νέο LBX.
Ένα μοντέλο που αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της ιαπωνικής φίρμας στην κατηγορία των B-SUV. Το μικρότερο όλων των μοντέλων της στην πολυτετή ιστορία της, που δείχνει με εμφατικό τρόπο και τη στροφή της εταιρείας στα μικρά. Ένα βήμα προς τα κάτω σε κατηγορία και πολλά προς τα επάνω στον τομέα τον πωλήσεων. Αυτός είναι ο μεγάλος στόχος της ιαπωνικής εταιρείας, καθώς με αυτό το μοντέλο σκοπεύει να προσελκύσει το ενδιαφέρον νέου αγοραστικού κοινού.
Σχεδιασμένο και εξελιγμένο για την πλέον απαιτητική αγορά του κόσμου, την ευρωπαϊκή, το LBX είναι ο νέος άσσος στο μανίκι της Lexus. Αξιοποιώντας τα γονίδια της μάρκας και έχοντας ως μπούσουλα το αδελφό Toyota Yaris Cross, υιοθετεί τα απαραίτητα, εξελίσσοντας τα υπόλοιπα σύμφωνα με τα αυστηρά πρότυπα της Lexus.
Η ποιότητα είναι το μεγάλο ζητούμενο στα μοντέλα της και εδώ δεν υπάρχουν εκπτώσεις, παρά το γεγονός ότι μιλάμε για το εισαγωγικό μοντέλο της φίρμας. Το LBX μοιάζει τόσο με το Yaris Cross, όσο ο Dani Devito με τον Arnold Schwarzenegger στην ταινία Twins. Μπορεί να έχουν τα ίδια γονίδια, αλλά είναι ξεκάθαρα διαφορετικά. Όχι μόνο σε εμφάνιση, αλλά και στην ουσία.
Το πλαίσιο έχει αναβαθμιστεί σύμφωνα με τα «θέλω» της Lexus και των πελατών, πατώντας στην εξελιγμένη μορφή της πλατφόρμας TNGA-B και τώρα παρουσιάζεται πιο ανθεκτικό στην «κάμψη», αλλά και με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις. Το μήκος του LBX είναι 4.190 χλστ., το πλάτος 1.825 χλστ. (+60 χλστ.) και το ύψος 1.560 χλστ., με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.580 χλστ. που είναι 20 χλστ. μεγαλύτερο από αυτό του Yaris Cross.
Αλλαγές έχει και στην ανάρτηση, με σημαντικά καλύτερη απόσβεση σε σχέση με το Yaris Cross, παρά το γεγονός ότι η αρχιτεκτονική παραμένει ίδια με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Ο τελευταίος αντιδρά προοδευτικά ακόμα και με τις έξτρα 18άρες ζάντες (17 ιντσών στη βασική έκδοση), προσδίδοντας αυτόν τον premium χαρακτήρα που επιζητά από το μοντέλο κάποιος που θα το επιλέξει. Το τιμόνι με τη μεστή αίσθηση, χωρίς να είναι βαρύ και κουραστικό, αποδεικνύεται ακριβές και σύμμαχος του οδηγού σε δρόμους πέρα από την πόλη.
Ανάλογα συμβάλει τα μέγιστα και το υβριδικό σύνολο, που έχει ως βάση αυτό του Yaris Cross, αλλά με σημαντικές βελτιώσεις. Ο 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.500άρης είναι γνωστός μας, αλλά εδώ η μπαταρία είναι νέα διπολική νικελίου υδριδίου μετάλλου, χαμηλής αντίστασης-υψηλής απόδοσης. Το σύνολο συνεργάζεται με το αναθεωρημένο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT.
Η δύναμη έχει εκτοξευτεί από τους 116 στους 136 ίππους, αν χρειάζεται να κάνουμε σύγκριση, με την απόδοση να είναι πιο μεστή. Συμβάλει περισσότερο στην ησυχία, καθώς δεν υποχρεώνει το κιβώτιο να ανεβάζει στροφές σε κάθε πάτημα του γκαζιού, καθώς το αυτοκίνητο κινείται με περισσότερο νεύρο χωρίς πίεση. Αν επιλέξεις έναν ήπιο ρυθμό θα διαπιστώσεις ότι το σύστημα διακρίνεται για τη χαμηλή κατανάλωση, η οποία σε κανονικές συνθήκες μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ.
Από την άλλη, όταν οι απαιτήσεις σε γκάζι είναι μεγαλύτερες, τότε το κιβώτιο θα ανεβάσει στροφές και θα τις διατηρήσει εκεί ψηλά, με τις όποιες συνέπειες σε επίπεδο θορύβου, μέχρι ο οδηγός να τραβήξει το πόδι του από το δεξί πεντάλ. Αν και εδώ, σε σχέση με το Yaris Cross, ο εξωτερικός ήχος που περνάει στο εσωτερικό είναι καλά φιλτραρισμένος, με καλύτερη μόνωση και πιο παχιά κρύσταλλα.
Στο εσωτερικό η ποιότητα είναι υπεράνω κριτικής, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να παραπέμπουν ευθέως σε μοντέλα ανώτερης κατηγορίας. Αψεγάδιαστη είναι η συναρμογή των μαλακών στην πλειονότητά τους υλικών, που προσδίδουν την premium αύρα που αναμένεις από ένα μοντέλο της Lexus, ακόμα και αν αυτό είναι εισαγωγικό.
Ο οδηγός κάθεται χαμηλά σχετικά, όσον αφορά τους γοφούς του, σε σχέση με μοντέλα του «είδους», λαμβάνοντας μια πιο σπορ αίσθηση από αυτό που περιμένεις από ένα μικρό crossover. Η εικόνα είναι σύγχρονη τεχνολογικά, με τις οθόνες να υποστηρίζουν αυτήν την αίσθηση. Στις λίγο πιο πάνω εξοπλιστικά εκδόσεις θα βρεις πέρα της οθόνης αφής 9,8 ιντσών και ψηφιακή οθόνη 12,3 ιντσών για τον πίνακα οργάνων, που είναι ευανάγνωστη, με καλά γραφικά.
Ο επιλογέας ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου στην κεντρική κονσόλα αποτελεί δάνειο από τα μεγαλύτερα μοντέλα της Lexus, διαθέτοντας στιβαρή αίσθηση, αλλά και πρόγραμμα S όπως και B για ανάκτηση ενέργειας. Πίσω του υπάρχουν τα πλήκτρα για την επιλογή των προγραμμάτων του συστήματος κίνησης, που εκτός από ECO και Normal έχει και EV για αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία, στο όριο του εφικτού.
Το νέο Lexus LBX είναι διαθέσιμο με τιμή εκκίνησης 31.300 ευρώ, αλλά και σε πολλές εκδόσεις, που προσφέρουν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης. Τόσο όσον αφορά τις επενδύσεις, από δέρμα ή αλκαντάρα ανάλογα με τις επιθυμίες σας, αλλά μέχρι και ατμοσφαιρικό φωτισμό με 63 διαφορετικά χρώματα. Για τους απαιτητικούς της ψυχαγωγίας στο αυτοκίνητο η Lexus προσφέρει και ένα κορυφαίο σύστημα Mark Levinson, με έως 13 ηχεία.
Επιπλέον, ως έξτρα διατίθεται και το ψηφιακό κλειδί, που επιτρέπει στον κάτοχο να έχει πρόσβαση στο αυτοκίνητο από το smartphone του, ελέγχοντας παράλληλα απομακρυσμένα και λειτουργίες όπως η ενεργοποίηση του κλιματισμού. Σε συνέχεια των τεχνολογικών παροχών, το LBX προσφέρει και σύστημα Head-Up-Display, που διαθέτει και δυνατότητες ρύθμισης για τις πληροφορίες που προβάλει εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού.
Γεμάτη είναι η σουίτα των συστημάτων ασφάλειας, με το LBX να υποστηρίζει και με αυτόν τον τρόπο τον premium χαρακτήρα του. Η τιμή της εισαγωγικής έκδοσης του μοντέλου με κίνηση στους δύο τροχούς ξεκινάει από τα 31.300 ευρώ, ενώ η τετρακίνητη από 40.000 ευρώ. Το Lexus LBX φαίνεται να έχει όλα τα εχέγγυα που θα του επιτρέψουν να διαγράψει μια καλή πορεία στην ελληνική και όχι μόνο αγορά, με το μοντέλο να είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία. Οι πρώτες παραδόσεις του στη χώρα μας έχουν προγραμματιστεί να γίνουν τον Φεβρουάριο με Μάρτιο του 2024.
LEXUS LBX
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.490 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 91 ίπποι/5.550 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 120 Nm/3.600-4.800 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 94 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 185 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: e-CVT >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα McPherson >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.190 x 1.825 x 1.560 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 402 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.280 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,7-4,4 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 107-100 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: από 31.300 ευρώ