X
Test Drive

Lexus LBX: Δοκιμάζουμε το πρώτο B-SUV της Lexus

Premium, μικρό και υβριδικό. To LBX είναι η κίνηση ματ της Lexus στη δημοφιλέστατη κατηγορία των B-SUV.

Το κενό που υπήρχε εκεί στη βάση της γκάμας της Lexus έμοιαζε δυσαναπλήρωτο από τότε που καταργήθηκε το χάτσμπακ CT, ενώ και το μεγαλύτερο UX έχει αρκετά χρόνια εμπορικής παρουσίας. Όταν όμως ανήκεις σε έναν όμιλο που βασίζεται στην Toyota, τότε δε χρειάζεται να ανησυχείς.

Η «μαγιά» υπήρχε ήδη έτοιμη (βλέπε Yaris Cross), και αυτό που χρειαζόταν να κάνει η Lexus το ήξερε πολύ καλά. Να δημιουργεί δηλαδή μια premium υλοποίηση σε εμφάνιση, ποιότητα και κύλιση.

Σχεδιασμένο και εξελιγμένο για την πλέον απαιτητική αγορά του κόσμου, την ευρωπαϊκή, το LBX είναι ο νέος άσος στο μανίκι της Lexus. Το «LBX» σημαίνει «Lexus Breakthrough Crossover», καταδεικνύοντας τη στροφή της εταιρείας από τα μεγάλα οχήματα, που απευθύνονταν κατά βάση στις αγορές της Ασίας και της Αμερικής, σε αυτό το κόμπακτ crossover με ξεκάθαρο ευρωπαϊκό προσανατολισμό.

Το LBX είναι το μικρότερο Lexus μέχρι σήμερα, και δικαίως αποτελεί ένα μοντέλο-ορόσημο, κάτι που φαίνεται αμέσως από το όνομα. Μέχρι σήμερα η Lexus είχε χρησιμοποιήσει τριπλέτα γραμμάτων μόνο για το εμβληματικό supercar, LFA. Παρ’ όλα αυτά, νομίζουμε ότι ένα κανονικό όνομα, αντί για αυτό τον «άχρωμο» συνδυασμό γραμμάτων, θα του έδινε εξαρχής έναν εντονότερο χαρακτήρα (κάτι που, όπως θα δούμε παρακάτω, έκανε στην ονοματοδοσία των εξοπλιστικών εκδόσεων).

Ευτυχώς, πάντως, που οι άνθρωποι της εταιρείας δεν προσπάθησαν και εδώ να χτίσουν αυτόν το χαρακτήρα πάνω στην παραδοσιακή υπερτονισμένη ατρακτοειδή μάσκα της Lexus (ρίξτε μια ματιά στα θηριώδη μοντέλα LM και LX και θα καταλάβετε τι εννοούμε).

Tο κυψελοειδές μοτίβο της μάσκας ενσωματώνεται αρμονικά στον προφυλακτήρα, ενώ στο επάνω μέρος οι προβολείς μαζί με μία μακρόστενη σχισμή δημιουργούν ένα καμπυλόγραμμο σύνολο στο οποίο καταλήγει το έντονα κυρτωμένο καπό.

Στο πλάι κυριαρχούν οι φουσκωμένοι θόλοι των τροχών, ενώ στο πίσω μέρος η έντονη πτύχωση στην πέμπτη πόρτα οροθετείται από τη φωτιζόμενη μπάρα που ενώνει τα φώτα και την ονομασία του κατασκευαστή.

Το LBX, αν και είναι μακρύτερο κατά 10 χλστ. (4.190 χλστ.) από το Yaris Cross, εντούτοις παραμένει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 4,2 μ. της συντριπτικής πλειονότητας των περισσότερων B-SUV, σε ένα κλειστό premium club, όπου επίσης συγκαταλέγονται τα Audi Q2 και DS 3, αλλά και η επερχόμενη Alfa Romeo Junior.

Από εκεί και πέρα το πλάτος και το ύψος του LBX φθάνουν στα 1.825 και 1.560 χλστ., αντίστοιχα, με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2.580 χλστ. (που είναι 20 χλστ. μεγαλύτερο από αυτό του Yaris Cross).

Μην περιμένετε πάντως θαύματα σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των χώρων. Στις πίσω θέσεις με το σχετικά μικρό άνοιγμα θυρών, οι επιβάτες έχουν οριακά ικανοποιητικό διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι (ευτυχώς το κεντρικό τμήμα του δαπέδου δεν προεξέχει ενοχλητικά), όταν εμπρός κάθονται επιβάτες κανονικού αναστήματος. Τουλάχιστον το πορτ μπαγκάζ έχει ικανοποιητική χωρητικότητα, που φτάνει στα 402 λίτρα, χωρίς όμως ένα απόλυτα κανονικό σχήμα.

Τα πίσω καθίσματα είναι τοποθετημένα ελαφρώς ψηλότερα σε σχέση με τα εμπρός, ώστε όλοι οι επιβάτες να απολαμβάνουν καλή ορατότητα, θα θέλαμε όμως σε αυτό το επίπεδο κατασκευής να υπήρχαν αεραγωγοί και για τους πίσω επιβάτες.

Ο οδηγός κάθεται σχετικά χαμηλά όσον αφορά τους γοφούς του, σε σχέση με μοντέλα του «είδους», λαμβάνοντας μια πιο σπορ αίσθηση από αυτό που περιμένεις από ένα μικρό crossover. Το κάθισμα με την εξαιρετική δερμάτινη επένδυση στην προκειμένη περίπτωση, φανερώνει ότι προτεραιότητα ήταν η άνετη φιλοξενία, παρά η μέγιστη δυνατή πλευρική στήριξη.

Οι εσωτερικές «ατμόσφαιρες» του LBX

Οι σχεδιαστές της Lexus επεδίωξαν να δημιουργήσουν ένα απλό και εκλεπτυσμένο εσωτερικό, που δημιουργεί την αίσθηση και την ατμόσφαιρα ενός μοντέλου μεγαλύτερης κατηγορίας, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό με το που ανοίξει κανείς την πόρτα.

Ο ορίζοντας του ταμπλό οριοθετείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών (έξτρα) και τους μακρόστενους αεραγωγούς που δημιουργούν ένα ενιαίο σύνολο, κάτω από το οποίο βρίσκεται η υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, που φιλοξενεί την κεκλιμένη οθόνη αφής, τον μίνιμαλ επιλογέα του κιβωτίου και ορισμένες σχετικά μικρές θήκες (κάτι που ισχύει και για εκείνες που βρίσκονται στις πόρτες).

Το LBX είναι εξοπλισμένο με το πιο πρόσφατο σύστημα Lexus Link Connect, το οποίο λειτουργεί μέσω μίας οθόνης αφής 9,8 ιντσών και διαθέτει: πλοήγηση βασισμένη στο cloud, ψηφιακό βοηθό Hey Lexus, ενσωμάτωση τηλεφώνου με ασύρματο Apple CarPlay ή με ενσύρματο Android Auto και, φυσικά, δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων.

Με το LBX η Lexus θέλει να εισαγάγει μια νέα εμπορική πρακτική σε αυτή την κατηγορία, όπου αντί για τις κλασικές εξοπλιστικές εκδόσεις, εισάγει αυτές τις νέες εναλλακτικές «ατμόσφαιρες». Αντί να καθορίζονται από το επίπεδο εξοπλισμού ή τα χαρακτηριστικά άνεσης, αυτές οι τέσσερις ατμόσφαιρες με τις στοχευμένες ονομασίες τους, εστιάζουν στην έκφραση διαφορετικών εκλεπτυσμένων, δυναμικών ή σπορ θεμάτων μέσα από στυλάτες λεπτομέρειες, χρώματα, υφές, υλικά και φινιρίσματα.

Πέρα από τη βασική (με επιπλέον επιλογές τις Tech και Tech+), λοιπόν, υπάρχουν οι διαθέσιμες ατμόσφαιρες: Elegant, Relax, Cool και Emotion. Έτσι, οι επιλογές έξτρα εξοπλισμού έχουν περιοριστεί και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: ψηφιακό σύστημα οργάνων Tazuna pro 12.3 ιντσών, head-up display, σύστημα απομακρυσμένης στάθμευσης, ψηφιακό κλειδί, premium ηχοσύστημα της Mark Levinson, τεχνολογία καθαρισμού αέρα nanoe-X και ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Το υβριδικό υπόβαθρο του LBX

Το πλαίσιο έχει αναβαθμιστεί, πατώντας στην εξελιγμένη μορφή της πλατφόρμας GAB, προσφέροντας βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία. Η στροφή που έχει κάνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια η Lexus στον εξηλεκτρισμό των κινητήριων μονάδων της δεν θα μπορούσε να μην ισχύει και εδώ, ακόμα και αν πρόκειται για το μικρότερο μοντέλο της.

Το LBX θα προσφέρεται σε μία και μόνο εκδοχή κινητήρα, η οποία βασίζεται σε μια βελτιωμένη παραλλαγή του καταξιωμένου αυτοφορτιζόμενου υβριδικού συνόλου της Toyota, όπου η μοναδική εναλλακτική αφορά στην ύπαρξη συστήματος τετρακίνησης, μέσω ενός επιπλέον ηλεκτρικού μοτέρ στους πίσω τροχούς..

Αυτό το σύνολο αποτελείται από τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό του 1,5 λίτρου, μια νέα διπολική μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου χαμηλής αντίστασης/υψηλής απόδοσης, δύο ηλεκτροκινητήρες-γεννήτριες (με το πρωτεύον μοτέρ να αποδίδει 94 ίππους) τοποθετημένους σε ξεχωριστούς άξονες και ένα αναθεωρημένο e-CVT κιβώτιο.

Χάρη στις βελτιώσεις, η συνδυαστική απόδοση έχει φτάσει στους 136 ίππους (σχεδόν δηλαδή όσα αποδίδει συνδυαστικά το πέμπτης γενιάς 1.800άρι υβριδικό σύνολο της Corolla) και στα 185 Nm, κάτι που έχει περιορίσει την επίδοση 0-100 χλμ./ώρα στα 9,2 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 170 χλμ./ώρα.

Σίγουρα αυτό το σύνολο αποδεικνύει τις υβριδικές του δυνατότητες σε αστικό περιβάλλον. Όσο μάλιστα πιο απαιτητικές είναι οι συνθήκες κίνησης, τόσο περισσότερο ξεχωρίζει. Η απόλυτη ομαλότητα στην απόκριση που εξασφαλίζει το συγκεκριμένο κιβώτιο, βοηθάει τον οδηγό να κινείται απροβλημάτιστα στην έντονη κίνηση της πόλης, διατηρώντας μια κατανάλωση που με λίγη προσοχή και με αποτελεσματική αξιοποίηση της ηλεκτροκίνησης μπορεί να κατέβει ακόμα και κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ.

Όσο όμως η κίνηση αραιώνει και οι ταχύτητες αυξάνονται (με αποκορύφωμα έναν σβέλτο ρυθμό), τότε το κιβώτιο αναγκάζεται να πιεστεί και καθώς οι στροφές ξεπερνούν τις 3.000 σ.α.λ., παρατηρείται ένα μούγκρισμα (το οποίο δεν είναι ενοχλητικό, αλλά γίνεται σαφώς περισσότερο αντιληπτό σε σύγκριση με την ησυχία της ηλεκτροκίνησης), ενώ η μέση κατανάλωση μπορεί να ξεπεράσει και τα 6 λτ./100 χλμ.

Οδηγώντας το Lexus LBX

Στο δρόμο το LBX δείχνει πως επάξια φέρει τα σήματα του Ιάπωνα κατασκευαστή. Το εγχείρημα δεν είναι διόλου εύκολο, μιας και οι μηχανικοί της εταιρείας είχαν να αντιμετωπίσουν μία σειρά από προκλήσεις, όπως είναι ο ημιάκαμπτος άξονας (στις τετρακίνητες εκδόσεις τοποθετούνται διπλά ψαλίδια) σε ένα αμάξωμα με τόσο μικρό μήκος και μεταξόνιο.

Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τους δημιουργούς και αφήνει εμάς τους κριτές με ανοιχτό στόμα. Μέχρι στιγμής το Audi Q2 είχε θέσει το μέτρο σύγκρισης στα μικρά SUV και το LBX δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τον Γερμανό. Ακόμα και με τους μεγάλους 18άρηδες τροχούς και τα ελαστικά με το 55άρι προφίλ του αυτοκινήτου που μας παραχωρήθηκε για δοκιμή, η ποιότητα κύλισης αποδεικνύεται αντάξια της κατασκευής.

Αν τώρα θελήσεις να ανεβάσεις ρυθμό, τότε απλώς μετά από λίγο κατεβαίνεις από το όχημα, για να βεβαιωθείς ότι όντως οδηγείς κάτι με αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Ο έλεγχος των αντιδράσεων του αμαξώματος στις στροφές παραπέμπει σε καλοστημένο χάτσμπακ, το τιμόνι διακρίνεται για την αίσθηση και την ακρίβειά του και απλώς πρέπει να συμβιβαστείς με τη λειτουργία του κιβωτίου υπό πίεση.

Η premium επιβεβαίωση

Το LBX δείχνει ότι όχι απλώς μπορεί να σταθεί σε αυτή την απαιτητική κατηγορία, αλλά έχει τα φόντα να διακριθεί. Εφαρμόζει με επιτυχία τη φιλοσοφία της Lexus σε ό,τι αφορά την ποιότητα και το φινίρισμα, ενώ για την πολυτέλεια φροντίζουν οι διαθέσιμες «ατμόσφαιρες», ανάλογα και με τα οικονομικά δεδομένα του υποψήφιου αγοραστή. Με ατού την ωραία οδική συμπεριφορά και την αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα του υβριδικού συστήματος, συνθέτει ένα σύνολο που μόνο απαρατήρητο δεν πρόκειται να περάσει, έχοντας και ένα λογικό (τηρουμένων των αναλογιών) τιμολογιακό σημείο εκκίνησης._ 4Τ

LEXUS LBX

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.490 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 91 ίπποι/5.550 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 120 Nm/3.600-4.800 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 94 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 185 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: e-CVT >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα MακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.190 x 1.825 x 1.560 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 402 λίτρα >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 170 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.280 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 4,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 100 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: από 31.300 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!