Χαρακτήρας SUV, τετρακίνηση, plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης και μεγάλες μεταφορικές ικανότητες. Τι άλλο να ζητήσεις από το νέο Hyundai Santa Fe;
Μπορεί τα MPV μοντέλα, αυτά δηλαδή που κάποτε ονομάζαμε πολυμορφικά, να έχουν ουσιαστικά εκλείψει, αυτό όμως δεν εμποδίζει τις εταιρείες μέσω μιας crossover λογικής να ενσωματώνουν πολυμορφικά στοιχεία σε επταθέσια SUV τους.
Μια τέτοια είναι η περίπτωση της Hyundai, η οποία μέχρι να παρουσιάσει το μεγάλο, αμιγώς ηλεκτρικό Ioniq 9, προχώρησε στη δημιουργία μιας νέας γενιάς του Santa Fe.
Το Hyundai Santa Fe είναι το πρώτο SUV μοντέλο της Hyundai, με το οποίο η κορεατική εταιρεία έκανε την είσοδό της στην κατηγορία πριν από 22 χρόνια. Σήμερα μετρά περισσότερες από 450.000 πωλήσεις επί ευρωπαϊκού εδάφους και συνεχίζει δυναμικά, υιοθετώντας ακόμα πιο μοντέρνες λύσεις.
Η πέμπτη γενιά του Hyundai Santa Fe αποστασιοποιείται πλήρως σε σχέση με τον προκάτοχό του, υιοθετώντας μια τετραγωνισμένη σιλουέτα, που σίγουρα προκαλεί αίσθηση με τις έντονες ακμές και την παντελή απουσία κυρτών επιφανειών.
Η boxy αισθητική του νέου Hyundai Santa Fe
Η μεγάλη περιοχή της πέμπτης πόρτας με την ιδιαίτερη διαμόρφωση του πίσω μέρους (πιο ευδιάκριτη, πάντως, δε θα μπορούσε να είναι η ονομασία του μοντέλου) και το χαρακτηριστικό προσωπείο με το επίπεδο καπό, το χρωμιωμένο λογότυπο στη μάσκα, τα τονισμένα τόξα των τροχών και τους προβολείς σχήματος «Η» δίνουν πλέον τον τόνο σε επίπεδο αισθητικής προσέγγισης.
Κοιτώντας το προφίλ του νέου Santa Fe μπορεί κανείς να διακρίνει ότι χωρίζεται σε οριζόντιες ζώνες, μία σκουρόχρωμη χαμηλά στα μαρσπιέ, το κυρίως τμήμα του κινητήρα και των θυρών, την περιοχή των παραθύρων και την τελευταία, που περιλαμβάνει την οροφή.
Βέβαια, όλα αυτά δεν είναι ευδιάκριτα στην προκειμένη περίπτωση, με αυτό το μαύρο της… αβύσσου χρώμα (abyss black pearl) που δίνει μια ελιτίστικη εικόνα, αλλά δημιουργεί έναν υπερβολικά σκουρόχρωμο όγκο. Αυτή πάντως είναι μόνο μία από τις δέκα διαφορετικές χρωματικές αποχρώσεις του αμαξώματος, εκ των οποίων οι οκτώ είναι νέες προσθήκες. Την εικόνα συμπληρώνουν οι τροχοί των 20 ιντσών, που είναι διαθέσιμοι σε δύο σχέδια και, ευτυχώς, στη δική μας περίπτωση δεν ήταν και αυτοί μαύροι.
Μια αξιοσημείωτη λεπτομέρεια αφορά μία κρυμμένη χειρολαβή στην πίσω κολόνα (της πλούσιας έκδοσης Caligraphy), χάρη στην οποία μπορεί κανείς να έχει εύκολη πρόσβαση στη σχάρα οροφής.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δεν μπορεί κανείς να μην εξάρει τον σχεδιαστικό πλουραλισμό που επιδεικνύει στα SUV (και όχι μόνο) μοντέλα της η Hyundai, όπου το καθένα προβάλλει μια τελείως διαφορετική εικόνα.
Στο σαλόνι του Hyundai Santa Fe
Το μήκος του νέου Santa Fe είναι 4.830 χλστ., το πλάτος του 1.900 χλστ. και το ύψος του 1.770 χλστ. Ανοίγοντας τη μεγάλη πόρτα, αμέσως καταλαβαίνεις την προσπάθεια της εταιρείας να δημιουργήσει μια μεγάλη και ευρύχωρη καμπίνα. Το μεταξόνιο των 2.815 χλστ. εξασφαλίζει τον απαραίτητο χώρο για να βολευτούν έως και επτά επιβάτες σε τρεις σειρές καθισμάτων.
Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν τα βασιλικά προνόμια των άνετων εμπρός κλιματιζόμενων καθισμάτων (διαθέτουν ενσωματωμένο στήριγμα ποδιών που εξασφαλίζει μια βέλτιστη στάση ανάπαυσης όταν χρειαστεί), ενώ οι επιβάτες της δεύτερης σειράς, χάρη στα συρόμενα καθίσματα, μπορούν να προσαρμόσουν τον διαθέσιμο χώρο στις απαιτήσεις τους.
Στην τρίτη σειρά η πρόσβαση διευκολύνεται από την easy entry λειτουργία, όπου ένας μοχλός μετακινεί και ανακλίνει ταυτόχρονα την πλάτη των μεσαίων καθισμάτων. Ο έκτος και έβδομος επιβάτης έχουν αρκετά ικανοποιητικό διαθέσιμο χώρο στη διάθεσή τους, η τοποθέτηση της μπαταρίας στο δάπεδο όμως τους αναγκάζει να έχουν πολύ λυγισμένα τα κάτω άκρα τους.
Οι μεταφορικές δυνατότητες είναι φυσιολογικά τεράστιες. Μόλις ανακλιθούν όλα τα καθίσματα, δημιουργείται ένας απόλυτα επίπεδος χώρος που φτάνει τα 1.942 λίτρα, ενώ σε πενταθέσια και επταθέσια διάταξη η χωρητικότητα ανέρχεται στα 621 και τα 150 λίτρα, αντίστοιχα.
Ευτυχώς, πάντως, δεν ακολουθήθηκαν οι ίδιες χρωματικές επιλογές με το εξωτερικό, μιας και το αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας είχε ένα όμορφο καφέ εσωτερικό με δερμάτινες επενδύσεις και μια φωτεινή ατμόσφαιρα, χάρη στην πολύ μεγάλη ανοιγόμενη ηλιοροφή.
Στο ταμπλό η διάταξη παραπέμπει σε αυτά που γνωρίσαμε πρόσφατα στο ανανεωμένο Hyundai Tucson. Kυριαρχεί μία διπλή οθόνη, που εκτείνεται από το εμπρός μέρος του οδηγού έως και το κέντρο του ταμπλό. To ενιαίο κυρτό πάνελ αποτελείται από έναν πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μία ίδιας διαγωνίου οθόνη για το σύστημα πολυμέσων.
Συμπληρώνεται από μία πιο μικρή οθόνη 6,6 ιντσών, που είναι τοποθετημένη λίγο πιο κάτω, για τον έλεγχο του συστήματος κλιματισμού, αναβαθμίζοντας έτσι την εργονομία. Επιπλέον, υπάρχει head-up display, που προβάλλει όλες τις πληροφορίες εμπρός από το οπτικό πεδίο του οδηγού.
Πολλές είναι οι θήκες στις πόρτες και στη διώροφη κεντρική κονσόλα για μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα της καθημερινότητας, ενώ στο επάνω μέρος της κονσόλας είναι διαθέσιμες και δύο ασύρματες βάσεις (έκδοση limited) για φόρτιση smartphone. Αυτές μάλιστα διαθέτουν και ανεμιστήρες, προκειμένου να μειώσουν τη θερμοκρασία του τηλεφώνου κατά τη φόρτιση, προς αποφυγή της υπερθέρμανσης.
Φυσικά είναι στάνταρντ όλα τα συστήματα υποβοήθησης της σουίτας Smart Sense, ενώ παράλληλα το νέο Santa Fe διαθέτει το πρωτοποριακό Hyundai Digital Key 2 και αναβαθμισμένες υπηρεσίες συνδεσιμότητας Bluelink, ενώ η νέας γενιάς αρχιτεκτονική, σε συνδυασμό με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας ccNC, προσφέρει μια σειρά νέων πλεονεκτημάτων και υπηρεσιών, όπως τα Connected Routing, Last Mile Navigation, καθώς και μια λειτουργία User Profile.
Αποκλειστικά ως τετρακίνητο plug–in υβριδικό
Αντικρίζοντας τον επιβλητικό όγκο του νέου Santa Fe, θα περίμενε κανείς κάτι αντίστοιχα «πλουσιοπάροχο» να κρύβεται κάτω από το καπό, με δεδομένη πλέον και την κατάργηση των ντίζελ εναλλακτικών.
Το νέο Hyundai Santa Fe, λοιπόν, θα εισάγεται μόνο στην επαναφορτιζόμενη υβριδική του έκδοση (υπάρχει και μία λιγότερο ισχυρή full–hybrid παραλλαγή), η οποία συνδυαστικά αποδίδει 263 ίππους και 367 Nm ροπής. Το υβριδικό σύστημα απαρτίζουν έναν 1.600άρης τούρμπο βενζινοκινητήρας 160 ίππων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 98 ίππων.
Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία 13,8 kWh, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή εξασφαλίζει μια μέση ηλεκτρική αυτονομία λίγο πάνω από τα 50 χλμ. Για την αναπλήρωση από εξωτερική χρησιμοποιείται ένας μικρός φορτιστής 3,3 kWh, κάτι που σημαίνει ότι μία πλήρης φόρτιση διαρκεί γύρω στις 4 ώρες σε wallbox.
Η ροπή μεταδίδεται (μηχανικά) και στους τέσσερις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων. Το αυτοκίνητο διαθέτει το προηγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Drive Traction System, που μπορεί να προσαρμόζεται στις διάφορες συνθήκες οδήγησης μέσω του συστήματος Terrain Mode με ειδικά προγράμματα για χιόνι, λάσπη και άμμο.
Με δεδομένο λοιπόν ότι το μεγάλο 7θέσιο SUV της Hyundai ξεπερνάει τους 2,1 τόνους, το υβριδικό σύστημα εξασφαλίζει μια επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,3 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στο θέμα της αναγεννητικής πέδησης, επιτρέποντας στους οδηγούς στη λειτουργία Eco ή Smart να ρυθμίζουν μέσω των paddles την ένταση της ανάκτησης σε τρία στάδια. Η λειτουργία του Ελέγχου Ευστάθειας με Αναγέννηση (Regenerative Stability Control ή RSC) διασφαλίζει τη διατήρηση της αναγεννητικής πέδησης ακόμα και σε τμήματα με χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης. Επίσης, υπάρχει η λειτουργία Smart Regenerative Braking, που ρυθμίζει αυτόματα την ένταση της ανάκτησης με βάση τη ροή της κυκλοφορίας και τις πληροφορίες του χάρτη πλοήγησης.
Εκδράμοντας
Το πεδίο δράσης του νέου Hyundai Santa Fe δεν είναι η πόλη, έστω και αν έχει πολλές πρακτικές λύσεις για να τα βγάλει πέρα με όλες τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης και μεταφοράς. Ο επιβλητικός του όγκος δεν το διευκολύνει να νιώσει άνετα στα στενά πλαίσια μιας ελληνικής πόλης.
Η περιμετρική κάμερα αποδεικνύεται σωτήρια όταν στριμώχνεσαι στην κίνηση ή προσπαθείς να παρκάρεις, αλλά πάντοτε χρειάζεται προσοχή. Όλα αυτά αντιστρέφονται στο ταξίδι ή σε μια εκδρομή. Στον ανοιχτό δρόμο το νέο Santa Fe είναι αρκετά ήσυχο και αποτελεσματικό, καθώς εκμεταλλεύεται την αναβαθμισμένη ανάρτηση με FSC (Frequency Sensitive Control) αμορτισέρ για να προσφέρει ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης.
Εάν μάλιστα είχε γίνει μια άλλη επιλογή στα ελαστικά, τότε η κατάσταση ίσως να ήταν ακόμα καλύτερη. Οι 20άρηδες τροχοί και τα ελαστικά με το 45άρι προφίλ δεν υποστηρίζουν κάποιον σπορτίφ χαρακτήρα, οπότε θα μπορούσαν να έχουν ένα υψηλότερο προφίλ, λειτουργώντας ως η πρώτη γραμμή «άμυνας» απέναντι στις κάθε λογής ανωμαλίες εντός και εκτός ασφάλτου.
Το Hyundai Santa Fe είναι πρώτα από όλα ένα SUV που, σύμφωνα με το concept «open for more», θέλει να υποστηρίξει ένα ενεργό lifestyle (πάντως η ελκτική ικανότητα των 1.010 κιλών με φρένα είναι σχετικά μικρή). H τετρακίνηση προσφέρει επιπλέον πρόσφυση σε δύσκολες καταστάσεις, αλλά το όριο στις εξορμήσεις τίθεται από το βάρος, τα ασφάλτινα ελαστικά και την απόσταση των 177 χλστ. από το έδαφος.
Το Hyundai Santa Fe συμπεριφέρεται με ασφάλεια στην άσφαλτο, οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν είναι ενοχλητικές, ενώ τιμόνι και φρένα είναι αρκούντως ικανοποιητικά σε αίσθηση και απόδοση. Φτάνοντας τώρα στο σύστημα κίνησης, θα περίμενε κανείς κάτι περισσότερο από ένα όχημα αυτού του όγκου και βάρους.
Σε αστικές συνθήκες δεν υπάρχει κανένα θέμα, όπου με προσεκτική οδήγηση η μπαταρία εξασφαλίζει γύρω στα 50 χλμ. αμιγούς ηλεκτρικής αυτονομίας. Εάν ο οδηγός ακολουθεί ένα τακτικό πλάνο φόρτισης και εκμεταλλεύεται σωστά τις πλούσιες επιλογές ανάκτησης ενέργειας, μπορεί να διατηρεί την κατανάλωση κάτω από τα 3 λίτρα/100 χλμ.
Στο ταξίδι με υψηλότερες ταχύτητες, η μπαταρία επαρκεί για περίπου 30 χλμ., οπότε και το σύστημα περνάει κατόπιν σε υβριδική λειτουργία, με την κατανάλωση να διαμορφώνεται κατά μέσο όρο γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ. Η διαχείριση ενέργειας πάντως φροντίζει να υπάρχει πάντα ενέργεια στην μπαταρία, προκειμένου ο ηλεκτροκινητήρας να είναι άμεσα διαθέσιμος να «μπουστάρει» την απόδοση, βοηθώντας να υπερκεραστεί το βάρος των 2,1 τόνων και η αραιή κλιμάκωση του κιβωτίου των 6 σχέσεων.
Ειδική περίπτωση
Μεγάλα SUV κατηγορίας D, σε plug–in υλοποιήσεις που ευνοούνται από τη νομοθεσία (για εταιρική χρήση) δεν υπάρχουν πολλά, ειδικά με τιμή εκκίνησης τα 62.990 ευρώ, όπως του νέου Santa Fe. Εάν σε αυτά προσθέσουμε MPV δυνατότητες μεταφοράς έως και επτά επιβατών, καθώς και τετρακίνηση, τότε οι εναλλακτικές είναι σχεδόν ανύπαρκτες, καθιστώντας το νέο Santa Fe ασυναγώνιστο, έστω και αν ξεφεύγει από τα συνήθη εμπορικά δεδομένα της ελληνικής αγοράς.
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα πολύ ευρύχωρο και πρακτικό όχημα, πλήρως εξοπλισμένο σε τεχνολογικό επίπεδο ασφάλειας και συνδεσιμότητας. Το νέο Hyundai Santa Fe είναι ικανό να καλύψει τις απαιτήσεις μιας πολυμελούς οικογένειας, τόσο στην καθημερινότητα όσο και στις διάφορες περιστασιακές εκδρομικές αποστολές, τις οποίες μπορεί να υποστηρίξει με μια ωραία ποιότητα κύλισης. Διαθέτει ένα αποτελεσματικό υβριδικό σύστημα κίνησης, αλλά η αλήθεια είναι ότι θα θέλαμε κάτι περισσότερο, δεδομένων των στοιχείων βάρους και όγκου._ 4Τ
HYUNDAI SANTA FE PHEV 4WD
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 160 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 265 Nm/1.500 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 98 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 304 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 253 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 367 Nm >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13,8 kWh >ΚΙΝΗΣΗ: Στους 4 τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.830x1.900x1.770 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.815 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 177 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 150 (7θ) – 621(5θ) – 1.942 (2θ) λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.110 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,1 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 38 γρ./χλμ. >ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 50 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100%: 4 ώρ. (3,3 kW) >ΤΙΜΗ: 62.290 ευρώ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ