Εφοδιασμένο με τεχνολογία αιχμής και υιοθετώντας έναν μοναδικό σχεδιασμό, το Hyundai Ioniq 5 αποτελεί μια future-proof επιλογή στη ραγδαία εξελισσόμενη κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το Hyundai Ioniq 5 υπήρξε αναμφίβολα ένα από τα πλέον αναμενόμενα αυτοκίνητα. Παρουσιάστηκε το 2021, οπότε και το οδηγήσαμε στην Ισπανία, η διάθεσή του στην ελληνική αγορά, όμως, καθυστέρησε αρκετά. Πριν το επίσημο λανσάρισμα του αυτοκινήτου στη χώρα μας είχαν έρθει κάποια ελάχιστα “κομμάτια” τα οποία αποκτήθηκαν από τον ΑΔΜΗΕ, τον Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας. Ένα από αυτά, ύστερα από σχετικό αίτημα, μας είχε παραχωρηθεί για δοκιμή στις αρχές του ’22.
Στο μεταξύ, παρότι ακόμα στην αρχή της σταδιοδρομίας του, το Ioniq 5 αναβαθμίστηκε στα σημεία. Δεν πρόκειται για το τυπικό facelift σαν αυτό που πραγματοποιούνται στο μέσο της ζωής των μοντέλων, αλλά για μια αναβάθμιση στη χωρητικότητα της μπαταρίας και μια τροποποίηση στη ρύθμιση της ανάρτησης.
Αυτή την ανανεωμένη εκδοχή του μοντέλου την οδηγήσαμε στα τέλη του προηγούμενου χρόνου, στην πισωκίνητη παραλλαγή του με τη μεγάλη μπαταρία, ενώ μόλις πρόσφατα είχαμε και πάλι την ευκαιρία να οδηγήσουμε την κορυφαία AWD έκδοση με τις τρέχουσες προδιαγραφές.
Ας τα πάρουμε, όμως τα πράγματα από την αρχή. Αυτό που εξαρχής εντυπωσιάζει είναι η αιχμηρή εξωτερική σχεδίαση του Ioniq 5, που δεν ακολουθεί τα σύγχρονα σχεδιαστικά μοτίβα και καταφέρνει να συνδυάζει μια φουτουριστική εμφάνιση με στοιχεία από το παρελθόν και πιο συγκεκριμένα από τη σχεδιαστική μανιέρα του Τζορτζέτο Τζουτζάρο, ο οποίος και υπέγραψε το Pony του ’70, το πρώτο μοντέλο της κορεατικής εταιρείας.
Με το πρωτότυπο Concept 45, η Hyundai μάς προϊδέασε το 2019 για τη μορφή του Ioniq 5. Το μοντέλο παραγωγής παρέμεινε πιστό στη σχεδιαστική φιλοσοφία του πρωτότυπου. Χαρακτηρίζεται από την απλότητα των γραμμών του, την απουσία νεύρων στην κεντρική επιφάνεια του καπό, το τολμηρό διαγώνιο «τσάκισμα» των πλευρικών επιφανειών, αλλά και το παιχνίδι με τα 4 pixels (στον κώδικα Μορς οι τέσσερις στιγμές αντιστοιχούν στο γράμμα “Η”), που αναπαράγονται σε διάφορα σημεία του αμαξώματος – ακόμα και στους προβολείς, ενώ το μοτίβο συνεχίζεται και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Το φουτουριστικό Ioniq 5 στις φωτογραφίες μοιάζει να διαθέτει τις αναλογίες ενός τυπικού μικρομεσαίου χάτσμπακ, εντούτοις οι διαστάσεις του το κατατάσσουν στην αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία. Την ίδια στιγμή, τα 16 εκ. της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, του εξασφαλίζουν μια θέση στη δημοφιλή κλάση crossover, όταν το αδελφάκι του, το Ioniq 6 με την επίσης ανατρεπτική εμφάνιση διεκδικεί μερίδιο από τον ολιγομελή ανταγωνισμό των ηλεκτρικών sedan.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΟΔΗΓΙΚΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ HYUNDAI IONIQ 6
Αν το τελευταίο στοχεύει σε εργένηδες ή ζευγάρια, το Hyundai Ioniq 5 θα ικανοποιήσει με το παραπάνω τις μεταφορεικές ανάγκες μιας οικογένειας. Με το… εξωφρενικό μεταξόνιο των 3 μέτρων, αναμενόμενα ο χώρος των επιβατών είναι εντυπωσιακά μεγάλος, ενώ το απόλυτα επίπεδο δάπεδο συνεισφέρει στην άνετη φιλοξενία τριών ενηλίκων στο πίσω κάθισμα. Αντίστοιχη αίσθηση ευρυχωρίας εξασφαλίζει και η συρόμενη κατά 14 εκ. κεντρική κονσόλα, η οποία σε καμία περίπτωση δεν κρατά αποξενωμένους τους εμπρός επιβάτες, αφού μπροστά της παραμένει ένας σημαντικός αέρας από το ταμπλό, που θεωρητικά επιτρέπει το πέρασμα από το ένα κάθισμα στο άλλο. Έτσι, η τοποθέτηση του επιλογέα του κιβωτίου στην κολόνα του τιμονιού (κάτω από το μοχλοδιακόπτη των καθαριστήρων) ήταν μονόδρομος.
Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με τις πολλαπλές ρυθμίσεις του καθίσματος να επιτρέπουν και μια μορφή ανάκλισης αντίστοιχη των αεροπορικών καθισμάτων της πρώτης θέσης που συναντάμε στις υπερατλαντικές πτήσεις. Αναμφίβολα μια ευπρόσδεκτη επιλογή, που θα φανεί χρήσιμη, αν μη τι άλλο, κατά τον ανεφοδιασμό σε ένα ταξίδι. Αναφορικά με το χώρο αποσκευών, διαθέτει ένα σχετικά υψηλό κατώφλι φόρτωσης και μπορεί να υποδεχθεί 527 λίτρα φορτίου, ενώ κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει ένας πρόσθετος χώρος 24 λίτρων (57 στις πισωκίνητες εκδόσεις).
Ο οδηγός βολεύεται εύκολα στη θέση οδήγησης και απολαμβάνει την περιφερειακή ορατότητα, χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Στο τιμόνι απουσιάζει πλέον το logo της εταιρείας, που στη θέση του συναντάμε και πάλι το μοτίβο με τα τεσσερα pixel.
Ο σχεδιασμός του ταμπλό, με τις δύο οθόνες των 12 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, συνάδει με τον μίνιμαλ εξωτερικό σχεδιασμό. Κάτω από την οθόνη του συστήματος πολυμέσων συναντάμε ένα σύνολο αναλογικών διακοπτών που διευκολύνουν τις σχετικές επιλογές, ενώ οι ρυθμίσεις στο σύστημα κλιματισμού πραγματοποιούνται από μια ξεχωριστή επιφάνεια αφής.
Με αυξημένη χωρητικότητα μπαταρίας
Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η χωρητικότητα της μπαταρίας έχει πλέον αυξηθεί από τις 72,6 kWh της αρχικής έκδοσης στις 77,4 kWh, Έτσι, η αυτονομία του μοντέλου αυξήθηκε από τα 460 στα 481 χλμ. για την έκδοση με τους τροχούς των 19 ιντσών, που στη δική μας περίπτωση με τις 20άρες ζάντες διαμορφώνεται στα 454 χλμ. Η διαφορά αυτή στις αυτονομίας προσφέρει ένα μέτρο σύγκρισης και για τα συμβατικά μοντέλα, πως επιφρά το μέγεθος των τροχών στην κατανάλωση του καυσίμου.
Στην πράξη, με τη μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου να διαμορφώνεται κάτω από τις 20 kWh/100 χλμ., η εμβέλεια του Ioniq 5 με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία του αγγίζει τα 400 χλμ.
Αυτό όμως που κάνει το Ioniq 5 να ξεχωρίζει σε σχέση με τον ανταγωνισμό και το τοποθετεί απέναντι στην Tesla είναι η τεχνολογία ταχυφόρτισης των 800 V (αντί του στάνταρντ των 400 V), κάτι που σημαίνει πως σε έναν φορτιστή με ισχύ 350 kW, η πλήρωση για το 10%-80% της μπαταρίας μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα σε μόλις 18 λεπτά, ενώ απαιτούνται μόλις 5 λεπτά προκειμένου να επιτευχθούν 100 χλμ. αυτονομίας.
Τέλος, μια ενδιαφέρουσα δυνατότητα του ηλεκτρικού συστήματος του αυτοκινήτου, η οποία προσφέρεται ως έξτρα, μεταμορφώνει το τελευταίο, με τη βοήθεια ενός προσαρμογέα στη θύρα φόρτισης, σε ένα μεγάλο powerbank, έτσι που ο κάτοχός του να μπορεί να τροφοδοτήσει μια υπαίθρια συσκευή με ισχύ έως 3,6 kW.
Απρόσκοπτες μετακινήσεις
Χωρίς να διαθέτει τον εκρηκτικό χαρακτήρα άλλων ηλεκτρικών -άλλωστε οι επιδόσεις δεν αποτελούν το ζητούμενο για κάποιον που στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση, εντούτοις το Ioniq 5, κάθε άλλο παρά υπολείπεται σε επιδόσεις.
Η απόδοση των δύο ηλεκτροκινητήρων έχει σκαρφαλώσει από τους 305 στους 325 ίππους, ενώ η αθροιστική τιμή της ροπής παραμένει στα 605 Nm.
Με το βάρος της κατασκευής να κυμαίνεται μεταξύ 2.045 και 2.125 κιλών (ανάλογα με τον εξοπλισμό), το αυτοκίνητο επιταχύνει εντυπωσιακά γρήγορα, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται μέσα σε 5,1 δλ. (5,2 δλ. στην αρχική έκδοση). Φυσικά, στις καθημερινές μετακινήσεις ο οδηγός μπορεί να επιλέξει -μέσα από το σχετικό μπουτόν στο κάτω αριστερά μέρος του τιμονιού- ένα πιο ήπιο πρόγραμμα οδήγησης, που θα του επεκτείνει την αυτονομία, σε σχέση με το σπορ πρόγραμμα.
Αντίστοιχα, με τα δύο αλουμινένια paddles πίσω από τη στεφάνη ρυθμίζεται ο βαθμός ανάκτησης στο άφημα του δεξιού πεντάλ, εν προκειμένω σε τέσσερις βαθμίδες. Η τέταρτη (λειτουργία i–pedal) σου δίνει τη δυνατότητα να οδηγείς, σχεδόν στο σύνολο μιας διαδρομής, μόνο με το δεξί πεντάλ, λειτουργία πολύ πιο βολική σε σχέση με αντίστοιχες υλοποιήσεις άλλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, χάρη στην πιο προοδευτική αντίδραση στο άφημα του «γκαζιού».
Εκείνο που σε κερδίζει στο ηλεκτρικό Hyundai είναι ο απρόσκοπτος και ομαλός τρόπος που μετακινείσαι. Κατ’ αρχάς είναι το ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό του Ioniq, χαμηλότερο εν συγκρίσει με άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της κατηγορίας του, αλλά και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Η ανάρτηση και στη νέα της ρύθμιση, εξακολουθεί να προσφέρει μια ευπρόσδεκτη έμφαση στην άνεση των επιβατών, αφήνοντας στο Ioniq 6 την υιοθέτηση ενός πιο οδηγοκεντρικού προφίλ. Παρά την άνετη ρύθμιση της ανάρτησης, το αμάξωμα δεν πλέει στις στροφές, ούτε παίρνει υπερβολικές κλίσεις, ενώ υψηλά παραμένουν τα περιθώρια πρόσφυσης ακόμα και στην ελληνική άσφαλτο.
Μοναδική προσωπικότητα
Όπως διαμορφώνεται πλέον η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το Hyundai Ioniq 5 έρχεται αντιμέτωπο με μια πληθώρα μοντέλων παρόμοιων προδιαγραφών. Εν προκειμένω το Κορεάτικο μοντέλο διαθέτει μια απόλυτα ξεχωριστή προσωπικότητα, όπως αυτή ορίζεται από τη μοναδική σχεδίαση εντός και εκτός του αυτοκινήτου και τον προσανατολισμένο στις… ζεν μετακινήσεις χαρακτήρα του.
Εκεί όμως που το Ioniq 5 κάνει τη διαφορά έχει να κάνει με το γεγονός ότι προικίζεται με ένα πανίσχυρο σύστημα φόρτισης, το οποίο βέβαια ο κάτοχος του αυτοκινήτου δεν θα μπορέσει να το αξιοποιήσει στην πλειονότητα των υφιστάμενων ταχυφορτιστών στη χώρα μας. Εντούτοις τα πράγματα αλλάζουν γρήγορα, και το Ioniq 5 αποτελεί μια future-proof επιλογή, που στο προσεχές μέλλον θα ταξιδεύει, πραγματοποιώντας κάποιες πολύ σύντομες στάσεις για τον ανεφοδιασμό του._ 4Τ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ / ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΥΠΕΡ//ΧΩΡΟΙ//ΣΧΕΔΙΑΣΗ//ΣΥΣΤΗΜΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ//ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
ΚΑΤΑ//ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΠΟΡΤΙΦ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
HYUNDAI IONIQ 5: ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 101 ίπποι >ΡΟΠΗ (εμπρός η/κ): 255 Nm >ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 224 ίπποι >ΡΟΠΗ (πίσω η/κ): 360 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 325 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 605 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 77,4 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.635×1.890×1.645 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 3.000 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 527-1.587 λίτρα (+ 24 λίτρα για τον εμπρός αποθηκευτικό χώρο) >ΒΑΡΟΣ: 2.045-2.125 κιλά
>0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,1 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 185 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 19,0 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA: 481 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ AC: 11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 18 λεπτά (350 kW) >ΤΙΜΗ: 57.390 ευρώ (χωρίς την κρατική επιδότηση των 8.000 ευρώ) > ΕΓΓΥΗΣΗ: 5 χρόνια / 5 χρόνια οδική βοήθεια και δωρεάν τεχνικός έλεγχος / 8 χρόνια για την μπαταρία (ή 160.000 χλμ.)
Για την φόρτιση των αυτοκινήτων χρησιμοποιούμε το δίκτυο ηλεκτροκίνησης ΦΟΡΤΙΖΩ (www.fortizo.gr)