Έφτασε η στιγμή της δοκιμής του νέου Hyundai Bayon. Στα χέρια μας η έκδοση 1.0Τ των 100 ίππων με το κιβώτιο 7DCT.
Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης
Επιβιβαζόμαστε και βολευόμαστε καλά στη θέση οδήγησης του ολοκαίνουργιου crossoverκαι νέου εκπρόσωπου της Hyundai στην κατηγορία των B-SUV. Θυμίζουμε ότι είναι 2,5 εκατοστά μικρότερο από το Kona και 14 εκατοστά μεγαλύτερο από το i20, με το μήκος του συγκεκριμένα να ανέρχεται στα 4.180 χλστ., το πλάτος του στα 1.775 χλστ., το ύψος του στα 1.500 χλστ., το μεταξόνιό του στα 2.580 χλστ., ενώ απέχει 165 χλστ. από το έδαφος.
Οι εμπρός επιβάτες διαθέτουν 1.072 χλστ. χώρο για τα πόδια τους, και οι πίσω 882 χλστ., ενώ το πορτ μπαγκάζ είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας του, αφού προσφέρει 411 λίτρα.
Στην οροφή της γκάμας του νέου Hyundai Bayon υπάρχει o turbo κινητήρας T-GDi, χωρητικότητας ενός λίτρου, με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και απόδοση 100 ή 120 ίππων. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων των 6 σχέσεων ή με 7άρι διπλού συμπλέκτη. Το μοντέλο προσφέρεται και με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,2 λίτρων, ισχύος 84 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Η έκδοση των 100 ίππων είναι επίσης διαθέσιμη χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα, όπως αυτή της δοκιμής μας.
Hyundai Bayon: Οδηγώντας
Οδηγώντας το Hyundai Bayon, αντιλαμβάνεσαι αμέσως τις σφιχτές ρυθμίσεις, κάτι που, σε συνδυασμό με το 55άρι προφίλ των τροχών των 17 ιντσών της έκδοσης μας (Continental EcoContact 6 205/55 R 17), χαρίζει ακρίβεια και αμεσότητα στο στρίψιμο, με την απόσβεση πάντως να μη φιλτράρει ιδανικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου. Σημειώστε εδώ, γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας στο πίσω μέρος.
Οι κλίσεις του αμαξώματος, παρά τα 165 χλστ. που απέχει από το έδαφος, είναι περιορισμένες ενώ εξαιρετική για αυτοκίνητο της κατηγορίας η απόδοση του συστήματος πέδησης. Σημειώστε εδώ ότι στάνταρντ είναι οι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και οι δίσκοι πίσω.
Το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων λειτουργεί εντελώς αγχολυτικά μέσα στην πόλη, ενώ παρουσιάζει τις όποιες αδυναμίες του, κυρίως στο κατέβασμα, όταν ο ρυθμός ανέβει. Κάπως έτσι είναι τα πράγματα και με το ελαφρύ τιμόνι του αυτοκινήτου. Ιδανικό σύστημα διεύθυνσης για την καθημερινότητα, αλλά θα ήθελες περισσότερη πληροφορία και αμεσότητα όταν επιλέξεις να κινηθείς γρήγορα με το Hyundai Bayon.
Από τη συγκεκριμένη έκδοση των 100 ίππων δεν έχεις κορυφαίες απαιτήσεις στην απόδοση του μοτέρ οπότε ούτε και ενστάσεις στις επιδόσεις, οι οποίες είναι επιπέδου 11,7 δλ. για το «0-100» και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Σημειώστε εδώ ότι το ίδιο μοτέρ όταν συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, σύμφωνα με το εργοστάσιο, χρειάζεται 10,7 δλ. για το «0-100» και η τελική του ταχύτητα είναι στα 183 χλμ./ώρα.
Την ίδια ώρα, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται περίπου στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. ενώ όταν χρησιμοποιείς το ECO (COMFORT και SPORT τα άλλα δύο προγράμματα), πέφτει στα 7,7.
Προσιτή και έξυπνη πρόταση
Το εξαιρετικό σε χώρους αλλά και προσιτό αυτό B-SUV έρχεται στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις με βάση τον εξοπλισμό, Exclusive, Premium και Distinctive. Αυτό το χρονικό διάστημα, η γκάμα του Hyundai Bayon ξεκινάει από τα 15.790 ευρώ για την έκδοση 1.2 84 ίππων Exclusive και φτάνει τα 21.790 ευρώ για το turbo χιλιάρι των 120 ίππων με 7τάχυτο DCT, έκδοσης Distinctive. Η έκδοση του μοντέλου της δοκιμής μας (1.0Τ 100 ίππων με 7DCT), κοστίζει 19.490 ευρώ ως Premium και 20.490 ως Distinctive. Σε κάθε περίπτωση, η χρέωση του μεταλλικού χρώματος είναι 490 ευρώ._Μ. Σαλ.