X
Test Drive

Fiat 600 Hybrid: Το δοκιμάζουμε στην Ελλάδα!

Οδηγούμε εντός έδρας το νέο B-SUV Fiat 600 Hybrid, το οποίο τροφοδοτείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1,2 λίτρων, συνεπικουρούμενο από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, αποδίδοντας 100 ίππους, με στάνταρντ το αυτόματο κιβώτιο και δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης. Απέχει από το έδαφος 205 χλστ.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

Με το «600» η Fiat επιστρέφει ουσιαστικά στην κατηγορία Β και, για να είμαστε συγκεκριμένοι, στην BSUV, εκεί όπου το ιταλικό εργοστάσιο έχει ήδη το βραβευμένο Jeep Avenger, την Alfa Romeo Junior, που θα διεκδικήσει και αυτή με τη σειρά της τον τίτλο του Car Of The Year, της οποίας την γνωριμία διαβάσατε στο τεύχος Αυγούστου, αλλά και του Fiat Grande Panda που ακολουθεί.

Φυσικά, θυμίζει το «500», με εξαίρεση ότι είναι μεγαλύτερο σε όλες του τις διαστάσεις, εντός και εκτός, ενώ στην υβριδική του έκδοση, που αποτελεί και την πρώτη δοκιμή στην Ελλάδα, τροφοδοτείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο 1,2 λίτρων, συνεπικουρούμενο από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, αποδίδοντας 100 ίππους, με στάνταρντ το αυτόματο κιβώτιο και δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης. Ας το γνωρίσουμε…

Fiat 600 Hybrid: Εκτός και εντός

Από την πρώτη κιόλας ματιά, καταλαβαίνεις ότι μιλάμε για ένα καθαρό BSUV, το οποίο μάλιστα απέχει -τα διόλου ευκαταφρόνητα- 205 χλστ. από το έδαφος (201 χλστ. το Avenger, θυμίζουμε), με τις εξωτερικές του διαστάσεις να είναι 4.171x1.536x1.592 χλστ.

Η ενδιαφέρουσα αισθητικά σιλουέτα του συνδυάζεται με τις κόμπακτ διαστάσεις, ενώ την ίδια ώρα το μεταξόνιο των 2.557 χλστ. έχει εξασφαλίσει μια ικανοποιητική ακόμα και για πέντε άτομα καμπίνα (άνετα οι τέσσερις επιβάτες), όπως άλλωστε και ο μακρινός πίσω στην ιστορία προκάτοχός του, τα οποία θα βολέψουν τις αποσκευές τους σε ένα πορτ μπαγκάζ (με διπλό πάτωμα) 385 λίτρων, που φτάνει τα 1.256 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα.

Χωρίς αμφιβολία είναι πιο άνετο από το ξαδερφάκι του της Jeep, κυρίως στο χώρο για τους πίσω επιβάτες, ενώ ιδανικά θα θέλαμε μεγαλύτερο άνοιγμα στις πίσω θύρες.

 

Εμφανισιακά, σημειώνεις αμέσως ότι έχει γίνει η αναμενόμενη προσπάθεια από τους μετρ στη σχεδίαση Ιταλούς, να διατηρηθεί με τον απαραίτητο σεβασμό σε εκείνα τα μοντέλα της δεκαετίας του ’50 η διαφορά στις αναλογίες ανάμεσα και στα «500» και «600» της εποχής μας. Συγκριτικά με το «500», λοιπόν, το «600» είναι πιο επιβλητικό θα λέγαμε στην εμπρός μάσκα, η οποία όμως έχει αυτά τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα.

Μεγαλύτερες οι διαφορές του παρατηρώντας από πίσω, όπου εκεί το «600» θυμίζει και χάτσμπακ και SUV. Το λογότυπο «600» το βλέπεις σε διάφορα σημεία και μεγάλο, έτσι ώστε να μη βρεθεί κάποιος να αναρωτηθεί ποιο μοντέλο έχει συναντήσει στο διάβα του, αλλά και ότι σίγουρα δε μιλάμε για μια νέα γενιά του 500Χ, για παράδειγμα.

Διαβάστε επίσης: Fiat 600, ένα ταξίδι επτά δεκαετιών

Fiat 600 Hybrid: Οδηγώντας

Το Fiat 600 της δοκιμής μας χρησιμοποιεί ένα υβριδικό σύστημα που λειτουργεί σε τάση 48V και αποτελείται από την ανανεωμένη εκδοχή του τούρμπο 3κύλινδου βενζινοκινητήρα της Stellantis χωρητικότητας 1.199 κ.εκ., που αποδίδει 100 ίππους και 205 Nm ροπής. Μαζί του ένας ηλεκτροκινητήρας 21 kW, ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων (eDCT) με τα χειριστήρια στο τιμόνι.

Το μοτέρ αντλεί ενέργεια από μία συμπαγή μπαταρία ιόντων λιθίου με μικτή χωρητικότητα 0,89 kWh και μπορεί συνδράμει τον κινητήρα βενζίνης στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, βελτιώνοντας τόσο την απόκριση όσο και την ελαστικότητά του. Όπως είναι φυσικό, χάρη στην περιορισμένη της χωρητικότητα, η μπαταρία σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα εξασφαλίζουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία που δεν ξεπερνά το 1 χλμ., με ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 30 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, προκειμένου να μην επηρεάζονται οι χωροταξικές επιδόσεις της καμπίνας, ενώ οδηγώντας το παρατηρείς αμέσως ότι η μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών του συστήματος (ηλεκτρική, υβριδική, θερμική) γίνεται με εξαιρετικά ομαλό τρόπο. Σημειώστε εδώ ότι σε αυτήν του την εκδοχή δεν έχει προγράμματα οδήγησης. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το όλο σύστημα είναι εξελιγμένο ώστε να προσεγγίζει την αίσθηση των υβριδικών συστημάτων υψηλότερης τάσης, με στόχο να εξασφαλίζει όσο το δυνατόν καλύτερη οικονομία καυσίμου, η οποία σύμφωνα με το εργοστάσιο κυμαίνεται στα 4,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ., ενώ στην πράξη σημειώσαμε 8,5 λίτρα.

Όλα ξεκίνησαν στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 1955, όπου η ιταλική εταιρεία προσήλθε με ένα εκπληκτικής σύλληψης μικρό τετραθέσιο αυτοκίνητο, με 4κύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 633 κυβικών εκατοστών τοποθετημένο πίσω. Το «600», που ήταν το πρώτο Fiat με «όλα πίσω», έγινε αμέσως εμπορική επιτυχία σε όλες τις μεγάλες πόλεις.

Το σχετικά χαμηλό βάρος των 1.280 κιλών και πάνω απ’ όλα τα 205 χλστ. που απέχει από έδαφος σου δίνουν τη δυνατότατα να πατήσεις με αξιοπρέπεια και λίγο εκτός δρόμου, ενώ στην άσφαλτο πραγματικά εκμεταλλεύεσαι την εξαιρετική πλατφόρμα του.

Η υβριδική παραλλαγή του Fiat 600 είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις Hybrid, Comfort Pack και La Prima.

Το σύνολο είναι χωρίς υπερβολή αυτό που ορίζουμε ως «καθημερινό» αυτοκίνητο, με την υβριδική μονάδα να επιτελεί με ικανοποιητικό τρόπο το ρόλο της, καταφέρνοντας -στις χαμηλές ταχύτητες- κίνηση με μηδενικές εκπομπές, αλλά και να χαρίζει ζωντάνια στον ανοιχτό δρόμο και στο επαρχιακό δίκτυο.

Τα 10,5 δλ. (10,9 δλ. το αντίστοιχο Avenger) που απαιτούνται για το περίφημο «0-100» είναι ενδεικτικά του ύφους του συνόλου, το οποίο έχει τελική ταχύτητα της τάξεως των 184 χλμ./ώρα. Το eDCT με τα στάνταρντ paddles στο τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές συνεργάζεται αρμονικά με το υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης του «600», προσφέροντας γρήγορες και ομαλές αλλαγές.

Στα θετικά του σημεία περιλαμβάνεται το γεγονός ότι οι μεγάλοι τροχοί (Goodyear 215/55 R 18, 16άρια και 17άρια οι άλλες επιλογές) δεν επηρεάζουν αρνητικά την ποιότητα κύλισης (ακόμα και στο χώμα).

Το υβριδικό Fiat 600 των 100 ίππων, ξεκινάει από τα 25.800 ευρώ (23.990 με την προωθητική ενέργεια), η έκδοση Comfort Pack ανέρχεται στα 27.000 ευρώ (25.500 ευρώ με την προωθητική ενέργεια), ενώ η κορυφαία έκδοση La Prima τιμάται στα 30.200 ευρώ (28.700 ευρώ με την έκπτωση).

Η λειτουργία της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) αποτελεί ένα από τα μεγάλα ατού του νέου BSUV της Fiat, καταφέρνοντας να είναι άνετη εκεί που πρέπει αλλά και να περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος, και παρά τα 205 χλστ. που αυτό απέχει από το έδαφος. Στα αξιοσημείωτα θετικά και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και τα φρένα του συνόλου με εμπρός αεριζόμενα δισκόφρενα (302x26) και πίσω δίσκους (249x10).

Fiat 600 Hybrid: Ολοκληρωμένο!

Το Fiat 600 Hybrid είναι ένα σύγχρονο BSUV με ενδιαφέρουσα σιλουέτα, ιστορικό όνομα ως παρακαταθήκη, αλλά πάνω από όλα με καλή οδηγική συμπεριφορά, που είναι και το βασικότερο. Ένα ολοκληρωμένο πακέτο σε μια ελκυστική τιμή (23.990 ευρώ με την προωθητική ενέργεια), που ήρθε για να αναστατώσει για τα καλά την κορυφαία κατηγορία της εποχής μας, αυτήν των BSUV._ Μ. Σαλ.

Fiat 600 Hybrid

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο (MHEV) >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 205 Nm/2.750 σ.α.λ. >Ηλεκτροκινητήρας: 21 kW >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (eDCT) >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.171x1.536x1.592 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.557 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 385-1.256 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.280 κιλά >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 205 χλστ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 184 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 109 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 23.990 ευρώ

Διαβάστε επίσης: Οι τιμές του Fiat 600

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!