X
Test Drive

Ecocar Yudo: Το οδηγούμε

Ο λόγος για ένα τετράμετρο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με τιμή από 20.391 ευρώ (με την κρατική επιδότηση), το οποίο δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους.

Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Έχουμε φτάσει στο σημείο να λέμε ότι οτιδήποτε κοστίζει κοντά στα 20.000 ευρώ είναι μια καλή περίπτωση για τα σημερινά δεδομένα, πολλώ δε μάλλον όταν μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, των οποίων οι τιμές είναι αισθητά μεγαλύτερες.

Μια τέτοια πρόταση είναι το Ecocar Yudo, το οποίο είναι ένα από τα φθηνότερα ηλεκτρικά επιβατικά αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα. Με αρχική λιανική τιμή στα 26.900 ευρώ και επιδότηση σχεδόν 6.500 ευρώ, το Yudo «βγαίνει» κοντά στα 20.000 ευρώ.

Ecocar Yudo: Ενδιαφέρον εκτός και εντός

Ας αρχίσουμε με τις συστάσεις, με το Ecocar Yudo να έχει ενδιαφέρουσες γραμμές και μερικές λεπτομέρειες που το καθιστούν ελκυστικό όσον αφορά τη σχεδίασή του. Έχει μήκος 4.035 χλστ., πλάτος 1.736 χλστ. και ύψος 1.625 χλστ. Την ίδια ώρα το μεταξόνιό του είναι 2.480 χλστ., το βάρος του στα 1.310 κιλά, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι στα 165 χλστ., κάτι που σε κάνει να σκέφτεσαι ότι μπορείς να πατήσεις και λίγο εκτός δρόμου μαζί του.

Είναι 5θυρο και 5θέσιο, με πορτ μπαγκάζ 310 λίτρων, τροχούς 17 ιντσών (το δικό μας: ελαστικά Giti Comfort F22 205/55 R17), ενώ τα πίσω καθίσματα «πέφτουν» σε 40/60. Διαθέτει αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και δίσκους πίσω, ABS, ΕBD, ηλεκτρικό χειρόφρενο, isofix, αερόσακους οδηγού και συνοδηγού και πολλά ακόμα, σε ένα έναν ομολογουμένως καλό εξοπλισμό.

Το Ecocar Yudo είναι διαθέσιμο σε πέντε εξωτερικούς χρωματισμούς, με τις ονομασίες Galactic Grey (όπως της δοκιμής μας), Sky Blue, Mountain Green, Plum Blossom Pink και Moon White.

Στο εσωτερικό δεσπόζει η κεντρική οθόνη των 12,3 ιντσών, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών. Από εκεί και πέρα, αξιοσημείωτο είναι ότι το λειτουργικό Amber OS του Infotainment «τρέχει» σε 8πύρηνο chipset Spandragon της Qualcomm, με 3 GB RAM και 32 GB εσωτερικό χώρο αποθήκευσης.

Η ευχάριστη καμπίνα έχει δερμάτινα καθίσματα, δερμάτινο τιμόνι, δερμάτινη επένδυση στο ταμπλό και «ξύλινες» λεπτομέρειες στις πόρτες, ενώ ο Ambient φωτισμός ρυθμίζεται μεταξύ 256 χρωμάτων.

Στα ατού του εξοπλισμού με τον οποίο είναι εφοδιασμένο συναντάς δυνατότητες όπως Adaptive Cruise Control, keyless entry, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, Auto Hold, LED προβολείς και φλας με follow me home λειτουργία, και αρκετά ακόμη που εφοδιάζουν τις φαρέτρες ακριβότερων και μεγαλύτερων προτάσεων.

Ecocar Yudo: Οδηγώντας

Στην ουσία τώρα, ξεκινώντας φυσικά με την μπαταρία, η οποία έχει χωρητικότητα 41,7 kWh και προσφέρει αυτονομία έως 320 χιλιόμετρα κατά WLTP. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 94 ίππους με ροπή 165 Nm, και έτσι τα 0-50 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,5 δλ., με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 130 χλμ./ώρα, ενώ είδαμε στο κοντέρ και λίγο πάνω από 140 χλμ./ώρα, τα οποία μάλιστα τα «πιάνεις» αρκετά γρήγορα.

Σημειώστε εδώ ότι μπορείς να επέμβεις στα προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Eco και LowPower) μέσα από την οθόνη, όπως και στο επίπεδο ανάκτησης ενέργειας, με τα Strong, Mid και Weak.

Οι πληροφορίες που φτάνουν στα χέρια σου από το σύστημα διεύθυνσης δεν είναι για κάτι περισσότερο από μια αγχολυτική καθημερινότητα εντός πόλης, και μάλιστα από αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας θα θέλαμε και κάτι καλύτερο από τα 11,3 μέτρα της διαμέτρου στροφής, που θα το βοηθούσε περισσότερο εντός των τειχών και των… στενών των πόλεων.

Η απόδοση του συστήματος πέδησης (θυμίζουμε: αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και δίσκοι πίσω) είναι καλή για τα δεδομένα της κατασκευής, όπως και η γενικότερη συμπεριφορά της ανάρτησης (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, σφαιρικοί σύνδεσμοι πίσω), εκτός από τη στιγμή που θα χρειαστεί να το πιέσεις πολύ, και αυτό θα σου θυμίσει με τις κλίσεις και την υποστροφή του ότι είσαι μέσα σε μια κατασκευή για εντελώς διαφορετική χρήση, την οποία εκτελεί με αξιοπρέπεια.

Μέσω AC φορτιστή η μπαταρία χρειάζεται για το 10%-100% περίπου 7 ώρες, ενώ υποστηρίζεται και ταχεία φόρτιση DC, με το 10%-80% να χρειάζεται 45 λεπτά.

 

Ecocar Yudo: Τίμια προσπάθεια

Δεν είναι τίποτα παραπάνω από αυτά που υπόσχεται και εκτελεί αριστοτεχνικά. Μια τίμια -αμιγώς ηλεκτρική- ψηλωμένη πρόταση πόλης, σε καλή τιμή για τα δεδομένα της εποχής μας και με ένα συνολικό πακέτο που σε κάνει να το σκέφτεσαι σοβαρά, ακόμα και απέναντι στις αντίστοιχες ευρωπαϊκές προτάσεις._ Μ. Σαλ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!