Η γκάμα του plug-in υβριδικού DS 7 επεκτείνεται με την προσθήκη της προσθιοκίνητης έκδοσης των 225 ίππων, που διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα σε επίπεδο ποιότητας και άνεσης του μεγάλου SUV της DS.
Από τη στιγμή που τα αντίστοιχα «αδελφά» μοντέλα των Peugeot και Opel διαθέτουν αμφότερες τις υβριδικές plug-in παραλλαγές της πλατφόρμας του ομίλου Stellantis, το DS 7 Crossback δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Μετά λοιπόν την κορυφαία τετρακίνητη έκδοση των 300 ίππων (που έχουμε δοκιμάσει στο Peugeot 3008 Hybrid4), έρχεται η σειρά της μικρότερης έκδοσης, E-Tense 225.
Το DS 7 Crossback E-Tense 225 στο μικροσκόπιο
Η ειδοποιός διαφορά εντοπίζεται στην απουσία του πίσω ηλεκτροκινητήρα, o οποίος, εκτός από τις κορυφαίες επιδόσεις, χαρίζει και χαρακτηριστικά τετρακίνησης στη μεγαλύτερη έκδοση. Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας αποδίδει 180 ίππους και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων.
Ο τελευταίος είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία 13,2 kWh, η οποία χάρη στον μονοφασικό φορτιστή των 7,4 kW μπορεί να φορτιστεί πλήρως από ένα wallbox σε λιγότερο από 2 ώρες (υπάρχει δυνατότητα φόρτισης και από απλή οικιακή πρίζα, μιας και παρέχεται το σχετικό καλώδιο, αλλά υπολογίστε ότι θα χρειαστούν περίπου 6 ώρες).
Τα «ηλεκτρικά» πλεονεκτήματα όμως του DS 7 Crossback E-Tense ξεδιπλώνονται στην καθημερινή χρήση. Πέρα από τις χαμηλές εκπομπές CO2 (που φυσικά επιτρέπουν στη συγκεκριμένη έκδοση να εκμεταλλευθεί τις ευνοϊκές νομοθετικές διατάξεις τέτοιων οχημάτων για εταιρικούς χρήστες), υπάρχει και το θέμα της κατανάλωσης.
Ανάλογα με το πόσο ευλαβικά τηρείται ένα τακτικό πρόγραμμα φόρτισης (κάτι που μπορεί να διευκολυνθεί και από την εφαρμογή της DS), η τιμή μπορεί να είναι μηδενική (με μια πραγματική ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 45 χλμ., οι περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις μπορεί να είναι μηδενικών ρύπων) ή να διατηρείται στο επίπεδο των 2 έως 3 λτ./100 χλμ. κατά μέσο όρο.
Σε πιο μακρινές διαδρομές, όπως ένα ταξίδι, η μέση τιμή βρίσκεται στα 6,5 λτ./100 χλμ., όπου σε κάθε περίπτωση ο οδηγός μπορεί να αποφασίσει για το πώς θα διαχειριστεί την ηλεκτρική ενέργεια, διαφυλάσσοντας την αποθηκευμένη φόρτιση με την επιλογή save battery, ή να την ενισχύσει με την επιλογή charge battery (κάτι που γίνεται μέσω του βενζινοκινητήρα με μια αύξηση στη μέση τιμή της κατανάλωση βενζίνης).
Κερδισμένη σε κάθε περίπτωση είναι και η ποιότητα κύλισης, κάτι που εξασφαλίζουν το εξηλεκτρισμένο σύστημα, τα στάνταρντ ηχομονωτικά κρύσταλλα και η ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη active scan ανάρτηση. Αυτά έρχονται να προστεθούν στην premium αύρα που εξασφαλίζει η πολυτελής καμπίνα, με τις ξεχωριστές επιλογές σε υλικά, τις δύο ψηφιακές οθόνες των 12 ιντσών και τους άφθονους χώρους επιβατών και αποσκευών.
Με το κόστος να ξεκινάει από τα 47.300 ευρώ στο επίπεδο εξοπλισμού So Chic, το E-Tense των 225 ίππων είναι απόλυτα ανταγωνιστικό, αλλά το ότι η επιβάρυνση για την αντίστοιχη τετρακίνητη έκδοση των 300 ίππων είναι της τάξης των 4.540 ευρώ θέτει αναμφισβήτητα ένα δίλημμα._ 4Τ
DS 7 Crossback E-Tense 225
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ. > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 225 ίπποι > ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 360 Nm > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13,2 kWh > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.573×1.906×1.621 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.738 χλστ. > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,9 δλ.* > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 220 χλμ./ώρα* (135 χλμ./ώρα**) > ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ: 35-50 χλμ.**> ΦΟΡΤΙΣΗ ΑC (7,4 kW): 1,45 ώρες* > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,8 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 31 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: 47.300 ευρώ
*ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
**ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ