X
Test Drive

Δοκιμάζουμε το mild hybrid, τετρακίνητο Suzuki Vitara

Όταν μιλάς για προσιτά τετρακίνητα SUV, ο νους πάει αμέσως στο καταξιωμένο Suzuki Vitara, το οποίο μάλιστα ανανεώθηκε (για μία ακόμα φορά).

To Suzuki Vitara είναι μία σταθερή αξία στην κατηγορία των σκληροτράχηλων οχημάτων, είτε μιλάμε για την «τζιποειδή» περίοδο των τριών πρώτων γενεών από το 1998 έως το 2014, είτε μιλάμε για την τελευταία SUV γενιά που μας συντροφεύει από το 2015.

Προπομπός των SUV, το Suzuki Vitara έδωσε μια άλλη διάσταση στις μετακινήσεις της δεκαετίας του ’90, κάνοντας την offroad μετακίνηση, παιχνιδάκι. Στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας το Suzuki Vitara άλλαξε δραστικά, όχι μόνο σε εμφάνιση, αλλά και σε χαρακτήρα, υιοθετώντας όλα εκείνα τα στοιχεία που του επέτρεψαν να πρωταγωνιστεί μέχρι και σήμερα στην κατηγορία των B-SUV.

Σε ένα χρονικό διάστημα όπου άλλοι κατασκευαστές αντικαθιστούν τα μοντέλα τους, η Suzuki έχει επιλέξει τον δρόμο της διαρκούς αναβάθμισης, κάτι που μεταφράζεται σε γερές τονωτικές ενέσεις αναφορικά με τον εξηλεκτρισμό, την τεχνολογία και τα ηλεκτρονικά συστήματα.

Την χρονιά που διανύουμε λοιπόν, η Suzuki προχώρησε σε μία ακόμα τεχνολογική αναβάθμιση, στο πλαίσιο εφαρμογής εφαρμογής της νόρμας GSR II, η οποία αφορά την υποχρεωτική ενσωμάτωση κάποιων στάνταρ συστημάτων υποβοήθησης σε όλα τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν στην Ε.Ε..

Οι Ιάπωνες όμως δεν έμειναν μόνο εκεί, καθώς φρόντισαν να φρεσκάρουν και την εμφάνιση του Vitara. Έτσι και αλλιώς το ιαπωνικό μοντέλο ποτέ δεν συμπαθούσε τις συνταρακτικές αισθητικές αλλαγές, κάτι που ισχύει και στην προκειμένη περίπτωση.

Το φρεσκαρισμένο προσωπείο του Suzuki Vitara

Θα χρειαστεί πάντως να του ρίξεις μία δεύτερη ματιά, προκειμένου να διακρίνεις τον ανασχεδιασμένος προφυλακτήρα που δείχνει πιο… καθαρός, ενώ οι γρίλιες στη μάσκα είναι οριζόντιες τώρα, με τα περιμετρικά στοιχεία να τονίζονται από την piano black απόχρωση., ενώ τα λεπτά φωτιστικά σώματα ημέρας συνεχίζουν να βρίσκονται σε όρθια θέση στις άκρες. Νέας σχεδίασης είναι και οι ζάντες αλουμινίου, ενώ εμπλουτίστηκε η παλέτα των χρωμάτων  του αμαξώματος, όπου παραμένει η δυνατότητα της διχρωμίας για την οροφή.

Από πλευράς διαστάσεων, μπορεί η κατηγορία Β να ξεχειλώνεται, με το ανώτερο άκρο να έχει ξεπεράσει τα 4,3 μ., με μοντέλα όπως το Hyundai Kona και το Peugeot 2008, το Suzuki Vitara όμως παραμένει σταθερά στην καρδιά της κατηγορίας, με μήκος 4.185 χλστ. και μεταξόνιο 2.500 χλστ.

Η «κεντρική» διαφορά

Όπως συμβαίνει με το εξωτερικό, έτσι και στο εσωτερικό το ανανεωμένο Suzuiki Vitara παραμένει κατά βάση ίδιο, αν και στο κέντρο της κονσόλα δεσπόζει πλέον η σημαντικότερη αλλαγή, που αφορά στην νέα οθόνη των 9 ιντσών.

Πιο εύκολη στη χρήση, με νέο λογισμικό και δυνατότητες σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, διαθέτει μία αρχική οθόνη που δίνει άμεσα μία συνοπτική εικόνα των βασικότερων πληροφοριών και αποδεικνύεται αποτελεσματική, αποτελώντας ένα σημαντικό άλμα σε σχέση με αυτή του μοντέλου που αντικαθιστά. Διαθέτει επίσης, εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης, αλλά και κάμερα οπισθοπορείας.

Η ποιότητα στο εσωτερικό είναι στα γνωστά επίπεδα της Suzuki , όντας καλοφτιαγμένο. Με μαλακά πλαστικά στο άνω μέρος και πιο σκληρά χαμηλότερα, αλλά σε κάθε περίπτωση με καλή συναρμογή, δείχνει ικανό να αντέξει στο πέρασμα του χρόνου

Οι πιο παρατηρητικοί ίσως εντοπίσουν την κρυφή αλλαγή που βρίσκεται πίσω από τον κεντρικό αεραγωγό της τριπλέτας στην κορυφή του ταμπλό. Εκεί πλέον φιλοξενείται μία κάμερα που αναλαμβάνει να ανιχνεύει τις αντιδράσεις του οδηγού, αναγνωρίζοντας πιθανά σημάδια κόπωσης.

Αυτό το σύστημα παρακολούθησης οδηγού (Driver Monitoring System – DMS) λοιπόν, έρχεται να συμπληρώσει μία κατά περίπτωση πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης που προσφέρονται από την αρχική κιόλας έκδοση όπως: το Dual Sensor Brake Support II (DSBS II), ,το προσαρμοζόμενο Cruise Control (Adaptive Cruise Control – ACC), την υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα, την αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, κ.α.

Στον πίνακα οργάνων βρίσκονται τα δύο μεγάλα στρογγυλά αναλογικά όργανα, ενώ στο κέντρο η μικρή έγχρωμη οθόνη έχει την δυνατότητα απεικόνισης μιας ασυνήθιστα μεγάλης γκάμας πληροφοριών, θα θέλαμε όμως ο χειρισμός να μην γίνεται από το παλιομοδίτικο κουμπί μέσα στα όργανα, αλλά από έναν από τους τόσους διακόπτες που βρίσκονται επάνω στο τιμόνι.

Έτσι και αλλιώς το Suzuki Vitara ποτέ δεν έκρυψε την προτίμηση του στους φυσικούς διακόπτες, διαθέτοντας μία σειρά διακοπτών στα αριστερά του ταμπλό, αλλά και ένα ξεχωριστό πάνελ για τον έλεγχο του κλιματισμού.

Αμετάβλητοι έχουν παραμείνει και οι χώροι, αφού παρά το μεταξόνιο των 2,5 μ., το Suzuki Vitara μπορεί να φιλοξενήσει δύο επιβάτες κανονικού αναστήματος στις πίσω θέσεις, ενώ υπό προϋποθέσεις, χάρη και στην αρκετά ομαλή διαμόρφωση του δαπέδου, μπορεί να στριμωχθεί και ένας τρίτος.

Στις εμπρός θέσεις η θέση οδήγησης θα βολέψει την πλειοψηφία των οδηγών, ενώ το πόρτ μπαγκάζ προσφέρει μία αρκετά κανονική διαμόρφωση χωρητικότητας 362 λίτρων, η οποία μάλιστα δεν επηρεάζεται από την ύπαρξη της τετρακίνησης. Θα θέλαμε πάντως στην συγκεκριμένη έκδοση, να υπήρχε τουλάχιστον ένας εφεδρικός τροχός, έστω και ανάγκης.

Κάτω από το καπό

Προ πολλού το Szuki Vitara έχει απαρνηθεί την πετρελαιοκίνηση, για χάρη του υβριδισμού, όπου όπως και προ της ανανέωσης, προσφέρεται σε mild (με χειροκίνητο κιβώτιο) ή strong (με αυτόματο κιβώτιο), υλοποίηση.

 

Εδώ έχουμε να κάνουμε με την απλούστερη εκδοχή του ήπιου υβριδισμού, όπου ο τετρακύλινδρος 1.400αρης Boosterjet αποδίδει 129 ίππους και 235 Nm ροπής και συνδυάζεται με 48V κύκλωμα που περιλαμβάνει μία γεννήτρια με ιμάντα και μία μικρή επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου.

Το αποτέλεσμα στην καθημερινή χρήση δείχνει αρκετά πιο ζωντανό από αυτό που αφήνει να εννοηθεί η εργοστασιακή επίδοση των 10,2 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα, κάτι που οφείλεται στο λογικό βάρος των 1.250 κιλών.

Αυτό το τελευταίο συνεισφέρει και στο θέμα της κατανάλωσης , όπου με σωστή αξιοποίηση του υβριδικού συστήματος, ο οδηγός μπορεί να διατηρεί την κατανάλωση σε αστικές συνθήκες λίγο πάνω από τα 6 λτ./100 χλμ.

Στο ταξίδι με πλήρες φορτίο και μ.ωτ. κοντά στα όρια, η κατανάλωση αυξάνεται λόγω και των σχετικά μακριών τελευταίων σχέσεων, ενώ η μέση τιμή κατά την διάρκεια της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ.

Στον δρόμο, την διαφορά κάνει η ύπαρξη της τετρακίνησης AllGrip, με πολύδισκο για την περίσταση συμπλέκτη και τέσσερις διαφορετικές επιλογές για τη λειτουργία της (Auto, Sport, Snow και Lock).

Στη λειτουργία Auto, το σύστημα δίνει προτεραιότητα στην ομοιογενή συμπεριφορά και φυσικά στην οικονομία, μεταφέροντας ροπή στους πίσω τροχούς μόνο όταν κριθεί απαραίτητο.

Στη Sport, στόχος είναι η ενίσχυση της λειτουργίας στις στροφές με έναν πιο σβέλτο ρυθμό. Όπως είναι προφανές, στο Snow οι μηχανικοί εστίασαν στη σταθερότητα και την διατήρηση επαρκούς πρόσφυσης σε ολισθηρές συνθήκες, ενώ το Lock προορίζεται για πιο «δύσκολες» καταστάσεις διανέμοντας ισόποσα τη ροπή εμπρός και πίσω έως τα 40 χλμ./ώρα.

Βέβαια σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι σε αντίθεση με την πλειονότητα του ανταγωνισμού όπου η ύπαρξη τετρακίνησης συνοδεύεται από μία ανεξάρτητη ανάρτηση στο πίσω μέρος, εδώ διατηρείται ο κυρτωμένος ημιάκαμπτος άξονας της δικίνητης έκδοσης.

Προκειμένου να αντισταθμιστούν οι αντιδράσεις του στις κακοτεχνίες εντός και εκτός ασφάλτου, οι μηχανικοί χρειάστηκε να επιλέξουν αρκετά μαλακές ρυθμίσεις. Αυτές σε συνδυασμό με το ελαφρύ (και κάπως αόριστο γύρω από την θέση της ευθείας) τιμόνι, δημιουργούν ένα «χαλαρό» οδηγικό προφίλ, που αποδεικνύεται ξεκούραστο στην καθημερινή χρήση, ενώ ο κύκλος στροφής των 10,4 μ. βοηθάει στην ευελιξία.

Με έναν πιο σβέλτο ρυθμό όμως το Suzuki Vitara δεν θα εμπνεύσει τον οδηγό του, όπως συμβαίνει με ένα Ford Puma ή ένα Jeep Avenger. Παραμένει πάντως προβλέψιμο και ασφαλές, ενώ η τετρακίνηση βρίσκεται σε εγρήγορση για να διορθώσει τις όποιες υπερβολές.

Παρά τα 175 χλστ. της απόστασης από το έδαφος και την ύπαρξη της τετρακίνησης, οι όποιες βλέψεις εκτός δρόμου περιορίζονται σε χαλαρές εκδρομές, λόγω των οικολογικών ελαστικών Bridgestone EcoContact, ενώ η προοπτική μιας έξτρα τετράδας ελαστικών μικτής χρήσης θα αποδειχθεί καταλυτική για το κάτι παραπάνω σε βάθος χρόνου. Υπάρχει επίσης σύστημα που διατηρεί μία χαμηλή σταθερή ταχύτητα σε δύσκολες καταβάσεις εκτός δρόμου.

Ο λογαριασμός

Με τις τιμές να ξεκινούν από τα 26.160 ευρώ για την τετρακίνητη έκδοση (‘η τα 20.580 ευρώ για την δικίνητη παραλλαγή), το Suzuki Vitara, αποδεικνύει για μία ακόμα φορά την ορθότητα της σκέψης των δημιουργών του, που του έχει χαρίσει μία αξιοζήλευτη δημοφιλία στην κατηγορία του.

Με μία μετρημένη προσέγγιση διαρκούς αναβάθμισης χωρίς βαρύγδουπες εμπορικές φανφάρες, το Vitara παραμένει ένα προσιτό B-SUV που θα καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας, ιδανικά ως δεύτερο αυτοκίνητο και υπό προϋποθέσεις, ως πρώτο (και μοναδικό).

Είναι αρκούντως ευρύχωρο, καλά εξοπλισμένο, άνετο στην καθημερινότητα και με λογικότατη κατανάλωση, ενώ εάν υπάρχει ανάγκη για εκδρομικές βλέψεις, τότε δίνει μία αποτελεσματική διέξοδο, χωρίς να συνεπάγεται ένα υπέρογκο έξοδο (καλοδεχούμενη πάντα η 5ετης διάρκεια για την εγγύηση και την οδική βοήθεια)._4Τ

SUZUKI VITARA 1.4 48V 129ps ALLGRIP

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ με τούρμπο και 48V mhev >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.373 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 129 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 235 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.185 x 1.775 x 1.600 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.500 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 362 – 1.119 λίτρα ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 175 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.250 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,2 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 128 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 26.180 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!