Η Renault εμπλουτίζει τη γκάμα του Captur με μια full υβριδική, αυτοφορτιζόμενη έκδοση, που διακρίνεται για την οικονομία που προσφέρει.
Η κατηγορία των B-SUV είναι η εισαγωγική στον κόσμο των ψηλών, ευέλικτων, πολυδιάστατων και άκρως εμπορικών μοντέλων της αγοράς. Οι επιλογές είναι πολλές, αλλά λίγα απ’ αυτά είναι ολοκληρωμένα, όσον αφορά τη γκάμα τους και ικανά να εξυπηρετήσουν διαφορετικές ανάγκες.
Από την άλλη, οι Γάλλοι αξιοποιώντας την πληρότητα στον τομέα της τεχνολογίας και των κινητήριων συνόλων που διαθέτουν, προσφέρουν το Renault Captur σε πολλές εκδόσεις. Μπορεί να λείπει η diesel εκδοχή, αλλά την οικονομική προσέγγιση -όσον αφορά την κατανάλωση- έχει αναλάβει να εξυπηρετήσει, το ίδιο καλά, -και καλύτερα, όπως αποδεικνύεται- η έκδοση Full Hybrid.
Αξίζει να σημειωθεί ότι Renault Captur είναι το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία των B-SUV, που προσφέρεται σε τρεις υβριδικές εκδόσεις. Εισαγωγική είναι η mild hybrid, με ήπια υβριδικό σύστημα 12V, ενώ στην κορυφή τοποθετείται μια έκδοση Plug-in Hybrid, που μπαίνει στην πρίζα και μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά έως και 65 χιλιόμετρα.
Στη μέση τοποθετείται η E-Tech Full Hybrid. Μια αυτοφορτιζόμενη έκδοση του Renault Captur, που αποδίδει 145 ίππους και εστιάζει στην αποδοτικότητα, την άνεση και την οικονομία καυσίμου. Σε βαθμό μάλιστα που διεκδικεί με αξιώσεις τα σκήπτρα από τις πλέον φειδωλές σε καύσιμο εκδόσεις diesel του ανταγωνισμού.
Αισθητικά το Renault Captur E-Tech Full Hybrid δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Κομψό, με καλλίγραμμες καμπύλες, χωρίς υπερβολές, αλλά ουσία στη λεπτομέρεια, σε κερδίζει με την πρώτη κιόλας ματιά.
Τα φωτιστικά σώματα σχήματος ημιφέγγαρου αποτελούν την ταυτότητα του μοντέλου, ενώ στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής μας, «πλαισιώνονται» από μια μαύρη μάσκα, με ίδιου χρώματος σήμα και εισαγωγή αέρα. Την εικόνα συμπληρώνουν οι μαύρες, επίσης, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, με την όμορφη σχεδίαση.
Υβριδική… δύναμη
Το λογότυπο E-Tech Hybrid είναι εκεί, -τοποθετημένο στην πέμπτη πόρτα-, για να ξεκαθαρίσει τα πράγματα και να δηλώσει τη νέα ταυτότητα του μοντέλου. Πρόκειται για ένα αυτοφορτιζόμενο σύστημα που δεν απαιτεί πρίζα, αλλά παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρικής κίνησης.
Μάλιστα, η Renault υποστηρίζει ότι μπορεί να το κάνει σε μεγάλο ποσοστό των αστικών μετακινήσεων, μειώνοντας παράλληλα και σημαντικά την κατανάλωση. Δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα, με το υβριδικό Captur να εκκινεί πάντα ως ηλεκτρικό, εντελώς αθόρυβα και χωρίς την «έκρηξη» κατανάλωσης βενζίνης που απαιτεί ένα ξεκίνημα από στάση.
Το σύστημα αποτελείται από έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.598 κ.εκ., με απόδοση 94 ίππων και 148 Nm ροπής και δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Το ένα από αυτά αναλαμβάνει το έργο της λειτουργία των περιφερειακών συστημάτων, της υποβοήθησης στην εκκίνηση του κινητήρα, διαδραματίζοντας το ρόλο μίζας – γεννήτριας, αλλά την φόρτιση της μπαταρίας των 1,2 kWh. Το άλλο ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει επιπλέον 49 ίππους και 205 Nm ροπής και φροντίζει για την κίνηση του αυτοκινήτου, με τη συνδυαστική ισχύ του Captur E-Tech Hybrid να φτάνει τους 145 ίππους.
Η κίνηση περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός πρωτοποριακού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων multi-mode 6 (4+2) σχέσεων, με τις τέσσερις να χρησιμοποιούνται από τον θερμικό κινητήρα και τις δύο από τον ηλεκτρικό. Ο πλατύς επιλογέας που είναι τοποθετημένος στη βάση της «αιωρούμενης» κεντρικής κονσόλας, έχει και λειτουργία «B» για ανάκτηση ενέργειας, που την επιλέγεις σε συνέχεια του «D», τραβώντας απλώς το μοχλό προς τα πίσω.
Το αυτοκίνητο σε αυτή την περίπτωση φρενάρει αυτόματα μόλις πάρεις το πόδι σου από το γκάζι και μέσω της πέδησης ανακτά ενέργεια την οποία επιστρέφει στην μπαταρία για να είναι διαθέσιμη όταν την χρειαστείς. Με ήπιο τρόπο κίνησης διαπιστώνεις, ότι ο δείκτης ενέργειας της μπαταρίας, που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του ψηφιακού πίνακα οργάνων και αντιδιαμετρικά από αυτόν της βενζίνης, πέφτει οριακά κάτω από τη μέση, σε κίνηση μέσα στην πόλη.
Έχεις πάντα ενέργεια να κινηθείς ηλεκτρικά, τουλάχιστον μέχρι το «φορτίο» να γίνει πιο υψηλό, απαιτώντας πιο δυνατή επιτάχυνση. Εκεί, ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται, χωρίς δράματα, ήσυχα και άμεσα. Το κιβώτιο λειτουργεί ομαλά, δείχνοντας μόνο κάποιο δισταγμό σε απότομη επιτάχυνση, όταν, μέσω του MySense της Renault, έχεις επιλεγμένο κάποιο άλλο πρόγραμμά πέρα του Sport, στο οποίο η ταχύτητα και η εμπλοκή του είναι πιο άμεση.
Το όφελος της συγκεκριμένης έκδοσης όσον αφορά την κατανάλωση, είναι μεγάλο και ακόμα μεγαλύτερο, όταν οι μετακινήσεις είναι εντός του αστικού ιστού, εκεί όπου, ακόμα και μια έκδοση diesel θα τα βρει σκούρα. Είναι η ηλεκτρική λειτουργία που του χαρίζει αυτό το πλεονέκτημα, με το σύστημα να είναι προγραμματισμένο έτσι ώστε να κρατά την κατανάλωση χαμηλά. Κοντά στα 5,5 λτ./100 χλμ. κατά μέσο όρο, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, με τα περισσότερα από τα χιλιόμετρα που κάναμε να είναι εντός πόλης.
Με λίγη προσοχή και τις κατάλληλες συνθήκες, μπορεί να σπάσεις και το ψυχολογικό φράγμα των 5 λτ./100 χλμ. Από την άλλη, σε ταξίδι, όπου η εμπλοκή του ηλεκτρικού συστήματος είναι επικουρική, τότε ο υπολογιστής ταξιδίου θα ξεπεράσει τα 6 λτ./100 χλμ. και ανάλογα με την πίεση που ασκεί ο οδηγός στο δεξί πεντάλ.
Χωρίς οικονομία στο γκάζι, το Captur E-Tech Hybrid δείχνει τον άλλο εαυτό του. Έχει νεύρο και μπορεί να κινηθεί με σβέλτους ρυθμούς. Ενδεικτικά, η τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,9 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, με την αίσθηση που δίνει να το επιβεβαιώνει. Ακούει στις εντολές από το δεξί πόδι του οδηγού, με το αντίτιμο που ζητά να αφορά την ανοχή του στα αυξημένα dB.
Σε γνωστά μονοπάτια
Η άνεση στο υβριδικό Captur είναι κυρίαρχη. Εκδηλώνεται με εμφατικό τρόπο από τη λειτουργία του συστήματος, που προάγει την ηλεκτρική κίνηση σε ήπιους ρυθμούς και εντός της πόλης. Υποστηρίζεται όμως και από τη ρύθμιση της ανάρτησης. Σφιχτή μεν, αλλά χωρίς άτσαλες αντιδράσεις, ακόμα και στις έντονες κακοτεχνίες. Το αντίθετο μάλιστα, αφού περνάει «αρχοντικά», πάνω από αυτές, φιλτράροντας αποτελεσματικά, λακκούβες και ό,τι άλλο προκύψει. Οι τροχοί 18 ιντσών με ελαστικά 215/55 λειτουργούν προς την ίδια κατεύθυνση, συμπληρώνοντας το παζλ.
Οι επιβαίνοντες απολαμβάνουν ανέσεις μοντέλου ανώτερης κατηγορίας ή αν θέλετε, στα γνωστά και υψηλά πρότυπα που οι Γάλλοι μας έχουν συνηθίσει. Το τιμόνι με τη σειρά του έχει ικανοποιητικό βάρος, χωρίς να κουράζει στο πρόγραμμα Eco ή να του λείπει η αίσθηση στο Sport. Τα φρένα, με δίσκους και στις τέσσερις άκρες, είναι αποτελεσματικά και δυνατά, απαιτώντας μόνο κάποια εξοικείωση με το πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας, που φρενάρει αυτόματα και περιπλέκει ελαφρώς την αίσθηση λίγο πριν την πλήρη ακινησία.
Ανάλογα, στο εσωτερικό, τα πράγματα είναι όπως τα γνωρίζουμε στο Captur. Η ποιότητα κυριαρχεί, με χρήση μαλακών πλαστικών στο άνω μέρος του ταμπλό και εν γένει καλή συναρμογή, όπως και η εικόνα, που είναι μοντέρνα, με έμφαση στην πρακτικότητα. Η «αιωρούμενη» κονσόλα, όπως προαναφέραμε, αφήνει χώρο από κάτω της για την τοποθέτηση μεγάλων σχετικά αντικειμένων, ενώ υπάρχει μια ακόμα θήκη εμπρός από τον επιλογέα για τα smaprtphone. Οι δυο ψηφιακές οθόνες, 10 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 7 ιντσών, κάθετα τοποθετημένη, του συστήματος πολυμέσων, αναβαθμίζει το τεχνολογικό υπόβαθρο του Captur E-Tech Hybrid.
Το συνολικό μήκος των 4,227 μ. και αυτό του μεταξονίου των 2,639 μ. υπόσχεται ευελιξία, σε συνδυασμό με ευρυχωρία. Κάτι που εκπληρώνει και στην πράξη. Τέσσερις ενήλικες θα βολευτούν στα άνετα καθίσματα, με τις ποιοτικές επενδύσεις, από ύφασμα και δέρμα. Οι πίσω έχουν στη διάθεσή τους και αεραγωγούς, αλλά και θύρες φόρτισης για τα smaprtphone τους. Επιπλέον, η πίσω σειρά σύρεται κατά το διαμήκη άξονα, αυξομειώνοντας αντιστρόφως ανάλογα το χώρο για τα πόδια και τις αποσκευές.
Πιο συγκεκριμένα ο όγκος είναι 326 λίτρα σε κανονικές συνθήκες, σημαντικά μικρότερος από αυτόν του απλού βενζινοκίνητου Captur -422 λίτρα-, λόγω της μπαταρίας, η οποία κλέβει χώρο, ενώ με τα καθίσματα τραβηγμένα εμπρός, φτάνει στα 440 λίτρα (536 λίτρα το μη υβριδικό). Επιπλέον με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή αυτή διαμορφώνεται στα 1.149 λίτρα.
Στο δια ταύτα και όσον αφορά την απόλυτη τιμή του σε ευρώ, το Renault Captur E-Tech Hybrid είναι διαθέσιμο από 31.060 ευρώ στην εισαγωγική του έκδοση «equilibre plus», ενώ στην κορυφαία έκδοση της δοκιμής μας, «rive gauche» φτάνει τα 32.960 ευρώ. Υπάρχει επιπλέον και μια ενδιάμεση έκδοση «techno» με τιμή στα 32.310 ευρώ. Έτσι, μπορεί να μην διεκδικεί τον τίτλο του πιο προσιτού B-SUV και πιθανότατα να μην σας κερδίσει από αυτή την άποψη.
Σίγουρα όμως, από μια διαφορετική οπτική γωνία, προσφέρει πολλά περισσότερα από ένα απλό μικρό crossover, καθώς πέρα από την ποιότητα, την άνεση, την κομψή αισθητική, έχει έναν πιο τεχνολογικά προηγμένο χαρακτήρα, που δίνει έμφαση στην οικονομία καυσίμου. Επιπλέον, συνδυάζει την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά, με έναν αγχολυτικό τρόπο κίνησης, ήσυχο και καθαρό. Κάτι που αποτυπώνεται και στις εκπομπές ρύπων που περιορίζονται στα 107 γρ./χλμ. και απαλλάσσουν τον κάτοχό του από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, ενώ ανάβουν το «πράσινο φως» για καθημερινή είσοδο στο μικρό δακτύλιο, χωρίς κανένα περιορισμό._4Τ
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
RENAULT CAPTUR E-TECH HYBRID
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 94 ίπποι/σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 148 Nm/σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 49 ίπποι/σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (η/κ): 205 Nm/σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 145 ίπποι/σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: – Nm/σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: αυτόματο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα McPherson >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.227 x 1.797 x 1.576 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.639 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 326 – 1.149 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.363 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 107 – 115 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: από 31.060 ευρώ
ΥΠΕΡ-ΚΑΤΑ
ΥΠΕΡ// Κατανάλωση // Άνεση // Πρακτικότητα // Αισθητική // Ποιότητα // Λειτουργία υβριδικού συστήματος
ΚΑΤΑ// Τιμή // Θόρυβος υπό πίεση