Με εμφάνιση που κεντρίζει τα βλέμματα και εξελιγμένη υβριδική τεχνολογία, το νέο Toyota C-HR είναι το SUV που ξεχωρίζει και παράλληλα ταιριάζει στην ελληνική πραγματικότητα. Το δοκιμάζουμε στην εισαγωγική του έκδοση 1.8 Hybrid με τους 140 ίππους.
Όταν παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του Toyota C-HR δημιούργησε αναταράξεις με την αισθητική του. Προχωρημένη, ξεχωριστή από κάθε άλλο μοντέλο, τόσο της κατηγορίας του, όσο και της ίδιας της Toyota. Απεμπολεί κάθε δεσμό με το συντηρητικό, μέχρι πρότινος παρελθόν της ιαπωνικής φίρμας, χαράσσοντας νέα μονοπάτια και χρησιμοποιώντας το άλλοτε αδύναμο σημείο της ιαπωνικής εταιρείας, ως βασικό πλεονέκτημα.
Η μοντέρνα αισθητική του, αρχικά δίχασε, με αρκετούς να τη θεωρούν υπερβολική. Η πορεία του διέψευσε κάθε αμφισβητία, αποδεικνύοντας με την επιτυχία του ότι αρέσει και πουλάει. Στη δεύτερη γενιά του έρχεται ακόμα πιο ριζοσπαστικό, σε βαθμό που κάνει αυτό της πρώτης γενιάς να μοιάζει, σχεδόν… συμβατικό.
Οι Ιάπωνες δεν δίστασαν, ούτε υποχώρησαν, προχωρώντας μάλιστα αρκετά βήματα εμπρός όσον αφορά την αισθητική του. Σε αυτή τη δεύτερη γενιά του έχει μια γκάμα πλήρως εξηλεκτρισμένη, με δύο αυτοφορτιζόμενες (HEV) εκδόσεις και μια Plug-in Hybrid (PHEV).
Στη βάση τοποθετείται η 1.8 Hybrid με απόδοση 140 ίππων (αυτή της δοκιμής μας) και πιο πάνω η μεγαλύτερη HEV 2λιτρη με 198 ίππους, με κίνηση στους εμπρός ή και στους 4 τροχούς. Στην κορυφή τοποθετείται η 2λιτρη PHEV με απόδοση 223 ίππων και δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για 66 χιλιόμετρα.
Δείτε επίσης την πρώτη δοκιμή του Toyota C-HR 2.0 Plug-in Hybrid
Στο δρόμο του το C-HR 1.8 Hybrid θα βρει, μεταξύ άλλων και όσον αφορά τα υβριδικά μοντέλα, το νέο Hyundai Kona Hybrid, αλλά και το μικρότερο Nissan Juke Hybrid, ενώ με γνώμονα τη σχεδίαση, αντίπαλοί του δυνητικά θα μπορούσαν να είναι το Kia XCeed και το Cupra Formentor.
Με αισθητική… πρωτότυπου
Αναμφίβολα μοναδικό, μακριά από τις παραδοσιακές και συντηρητικές γραμμές των υπόλοιπων μοντέλων, ξάφνιασε την αγορά, το κοινό της και τους ανταγωνιστές της. Σε αυτή τη δεύτερη γενιά δείχνει πιο διαβασμένο, χωρίς ίχνος… μεταμέλειας, προχωρώντας ακόμα πιο μπροστά. Βασίζεται στην πλατφόρμα GA-C της Toyota και τοποθετείται ανάμεσα στα Yaris Cross και το μεγάλο RAV4, με διαστάσεις παρόμοιες με του προηγούμενου μοντέλου, έχοντας μήκος 4.360 χλστ.
Οι γραμμές του νέου C-HR είναι πιο σμιλεμένες, με «ανάγλυφες» πόρτες και αναδυόμενες χειρολαβές, πιο τολμηρή εν γένει σχεδίαση, με δόσεις δυναμισμού, όπως αυτές αποτυπώνονται στα φουσκωμένα φτερά και το πίσω μέρος με την αεροτομή, αλλά και τους μεγάλους τροχούς 19 ιντσών με ελαστικά 225/50 (17 ιντσών στη βασική). Η τρίτη κολόνα χαμηλώνει γλυκά για να συναντήσει τους θόλους και να χαρίσει την πολυπόθητη, για αρκετούς, κουπέ αίσθηση.
Η τρισδιάστατη σχεδίαση του εμπρός μέρους με τα εξάγωνα μοτίβα κλέβει τις εντυπώσεις και μαζί με τα φωτιστικά σώματα σχήματος μπούμερανγκ τεχνολογίας LED αποτελούν τη νέα ταυτότητα του C-HR. LED είναι και τα πίσω φώτα που ενώνονται, με την όμορφη λεπτομέρεια να είναι η εμφάνιση του ονόματος του μοντέλου στο κέντρο της φωτεινής πίσω λωρίδας, όταν ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο.
Κυρίαρχη ποιότητα
Στο εσωτερικό η ποιότητα είναι αυτή που κυριαρχεί, με υλικά προσεγμένα και καλή συναρμογή, που συνθέτουν ένα σύνολο το οποίο δεν επιδέχεται κριτικής. Σε συνδυασμό με την εμπνευσμένη σχεδίαση, είναι ευχάριστο σε εικόνα και ιδιαίτερα φιλικό στη χρήση και την καθημερινότητα. Κάθεσαι ψηλά, όπως αρμόζει σε ένα SUV, στα όμορφα και βολικά καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη, έχοντας απρόσκοπτη ορατότητα προς τα εμπρός.
Σε αυτό συμβάλει και το μεγάλο παρμπρίζ, με την έντονη κλίση, που ακολουθεί το βαθύ ταμπλό. Η σχεδίαση είναι οδηγοκεντρική, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών να προβάλει με υψηλή ευκρίνεια όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, παρέχοντας τη δυνατότητα παραμετροποίησης ανάλογα με τις επιθυμίες και ανάγκες του οδηγού.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη, ανάλογα με την έκδοση, 8 ή 12,3 ιντσών, οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων. Συνδυάζεται με το σύστημα Toyota Smart Connect και διακρίνεται για την ευκολία που προσφέρει στη χρήση, με δυνατότητες φωνητικών εντολών, αλλά και ασύρματης σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay. Για αυτούς που αγαπούν την τεχνολογία υπάρχει και ψηφιακό κλειδί, που επιτρέπει, μέσω εφαρμογής και του smartphone, απομακρυσμένες λειτουργίες, κλειδώματος, εκκίνησης του κινητήρα ή και του συστήματος κλιματισμού.
Σε επίπεδο πρακτικότητας, οι πολλές, διάσπαρτες θήκες θα βολέψουν τα αντικείμενα της καθημερινότητας, με τους πίσω μεταξύ άλλων να έχουν στη διάθεσή τους και ποτηροθήκες στις πόρτες. Ο χώρος για επιβάτες μέσου ύψους είναι αξιόλογος, για τα δεδομένα της κατηγορίας των κουπέ SUV και παρά την κεκλιμένη οροφή δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα πάνω από το κεφάλι τους, καθώς τα καθίσματα είναι χαμηλά τοποθετημένα, ενώ ανάλογα ικανοποιητικός είναι και ο χώρος για τα πόδια.
Με έμφαση στην οικονομία
Στην πέμπτη πλέον γενιά του, το υβριδικό σύστημα της Toyota, παρουσιάζεται σημαντικά εξελιγμένο και ιδιαίτερα αποδοτικό. Στην εισαγωγική του έκδοση, αυτή της δοκιμής μας, αποδίδει 140 ίππους. Η συνδυαστική ισχύς προκύπτει από ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.798 κ.εκ., που αποδίδει 98 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., με ροπή 142 Nm στις 3.600 σ.α.λ. και έναν ηλεκτροκινητήρα 70 kW (94 ίππων) με 185 Nm, άμεσα διαθέσιμης ροπής.
Για την παροχή ενέργειας φροντίζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής απόδοσης, ενώ για τη μετάδοση που περνάει στους εμπρός τροχούς χρησιμοποιείται ένα νέο εξελιγμένο αυτόματου κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT. Όσον αφορά την τυπική επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, το C-HR 1.8 Hybrid απαιτεί 9,9 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα.
Η απόδοση είναι γραμμική, με το κιβώτιο να μοιάζει μιας σχέσης μέσα στον αστικό ιστό, με αδιάκοπη παροχή ισχύος, χωρίς κενά και κομπιάσματα ή αισθητές αλλαγές. Σε αυτή την περίπτωση μάλιστα ο ηλεκτροκινητήρας πρωταγωνιστεί, λειτουργώντας ευεργετικά στον τομέα της κατανάλωσης, με την τιμή να περιορίζεται, ακόμα και κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ., με οικονομική οδήγηση, έχοντας μέση τιμή τα 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ στο εθνικό δίκτυο θα πρέπει να υπολογίζεται 1 λτ./100 χλμ. περισσότερο.
Το C-HR διαθέτει τέσσερα προγράμματα οδήγησης, Normal, ECO, Sport και Custom προκειμένου να προσαρμοστεί ακόμα καλύτερα στις ανάγκες του οδηγού. Στα δύο πρώτα τα πράγματα είναι πιο ομαλά, με το σύστημα να εστιάζει στην οικονομία, ενώ στο Sport δείχνει πιο πρόθυμο, με πιο άμεση απόκριση στο πάτημα του δεξιού πεντάλ.
Σε αυτή την περίπτωση όμως, με το κιβώτιο να ακολουθεί τις ίδιες εντολές, θα ανεβάσει στροφές και θα τις διατηρήσει ψηλά όσο ο οδηγός πιέζει το γκάζι, με το θόρυβο που παράγεται να είναι ανάλογος της διάρκειας της επιτάχυνσης. Αντίθετα, θα ρίξει τις στροφές, ακαριαία, μόλις απελευθερωθεί η πίεση στο γκάζι, επιδιώκοντας να κινηθεί με τις χαμηλότερες δυνατές σ.α.λ.
Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης περιλαμβάνει γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, με τη ρύθμιση να είναι σφιχτή, αλλά σε καμία περίπτωση κουραστική, με την ποιότητα κύλισης μάλιστα να ξεχωρίζει. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, με την πληροφόρηση που έρχεται από το τιμόνι στα χέρια του οδηγού να είναι βελτιωμένη σε σχέση με αυτή του μοντέλου που αντικαθιστά, ενώ και τα φρένα αποδεικνύονται αποτελεσματικά με καλή αίσθηση. Αν και ο βασικός προορισμός του δεν είναι το χώμα, δεν θα αρνηθεί μια περιπέτεια πέρα από την άσφαλτο, επιδεικνύοντας κατά βάση ήπιες αντιδράσεις, περνώντας από πατημένες διαδρομές με αποτελεσματικότητα και χωρίς να κουράσει οδηγό και επιβαίνοντες.
Στο ταμείο
Στη νέα γενιά του το Toyota C-HR προάγει ακόμα περισσότερο την αισθητική, με καλύτερα υβριδικά χαρακτηριστικά, περισσότερη οικονομία, αναβαθμισμένη ποιότητα και καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά, αλλά και βελτιωμένους χώρους σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Χάρη στην επιθετική πολιτική της Toyota, όσον αφορά τις τιμές, το νέο C-HR διατίθεται στην εισαγωγική του έκδοση προσφέρεται στα 29.300 ευρώ, έχοντας ακόμα τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις, με την κορυφαία να φτάνει στα 36.300 ευρώ. Συμπερασματικά, το πιο ξεχωριστό Toyota που έχει δημιουργηθεί ποτέ, δείχνει ότι έχει όλα τα φόντα να συνεχίσει την πρωταγωνιστική του πορεία στην αγορά και μάλιστα επαυξημένη.
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
TOYOTA C-HR 1.8 HYBRID
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.798 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 98 ίπποι/ 5.200 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ 142/3.600 (β/κ): 142 Nm/3.600 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 95 ίπποι/σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (η/κ): 185 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο e-CVT >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα McPherson >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.360 x 1.830 x 1.570 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 388 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 103-111 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 29.300 ευρώ
ΥΠΕΡ-ΚΑΤΑ
TOYOTA C-HR HYBRID
ΥΠΕΡ// ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ // ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ // ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ // ΠΟΙΟΤΗΤΑ
ΚΑΤΑ// ΘΟΡΥΒΟΣ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ