Με αλλαγές λιγότερο ορατές, αλλά περισσότερο ουσιαστικές έρχεται το νέο Nissan Juke Hybrid, που εστιάζει στην αποδοτικότητα, χωρίς να αγνοεί τους άλλους τομείς.
Το Nissan Juke μετρά 14 χρόνια εμπορικής πορείας, στα οποία έχει αποδείξει την αξία του. Ήταν το μοντέλο που έδωσε «χρώμα» στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας και αποτέλεσε την εναλλακτική στους φίλους της φίρμας, όντας ένα ξεχωριστό μοντέλο σε μια άκρως απαιτητική κατηγορία, όπως διαμορφώθηκε στο πέρασμα των χρόνων, αυτή των B-SUV.
Σχεδιαστικά ρηξικέλευθο, έμοιαζε να αδιαφορεί για τα τετριμμένα και εν γένει για τον ανταγωνισμό, υιοθετώντας ένα στιλ με έντονη προσωπικότητα και τολμηρή αισθητική. Μαζί με το Qashqai έγιναν το γιν και το γιανγκ για τη Nissan, σε απόλυτη ισορροπία, που δημιούργησαν μια δυναμική στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας.
Δύο ίδιας προσέγγισης αυτοκίνητα, όσον αφορά την SUV λογική τους, αλλά με διαφορετικές διαστάσεις και φιλοσοφία σχεδίασης. Απευθύνονται σε διαφορετικό κοινό και το ένα συμπληρώνει το άλλο, με στόχο την κάλυψη διαφορετικών αναγκών, ενός πολυδιάστατου αγοραστικού κοινού.
Το πέραμα του χρόνου έφερε τη λογική εξέλιξη, η οποία λειτούργησε ευεργετικά σε τομείς τους οποίους υστερούσε το μικρό crossover της Nissan. Το 2019 μεγάλωσε σε διαστάσεις, έγινε πιο ευρύχωρο και στο εσωτερικό του και παράλληλα πιο πρακτικό, διατηρώντας την μοντέρνα αισθητική του, στην εξελιγμένη και πιο ώριμη εκτέλεσή της.
Οι στρογγυλοί προβολείς, σήμα κατατεθέν του Juke διατηρήθηκαν, με τη μάσκα σε σχήμα V να κυριαρχεί στην αισθητική του. Οι «γυμνασμένοι» ώμοι, ενισχύουν τη δυναμική του, ενώ το προφίλ δίνει την αίσθηση κουπέ, χάρη στις κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών, που δίνουν την εντύπωση ότι απουσιάζουν, όπως και με μαύρη λεπτομέρεια, που κόβει την τρίτη κολώνα και δίνει την ψευδαίσθηση της αιωρούμενης οροφής.
Εντός και εκτός…
Στοιχεία τα οποία έχει διατηρήσει και στη νέα, ανανεωμένη εκδοχή του που δοκιμάζουμε, με τις διαφορές να αφορούν κυρίως το εσωτερικό και την τεχνολογία που είναι διαθέσιμη και σημαντικά αναβαθμισμένη. Στους νεοτερισμούς, με κλεφτή ματιά στο παρελθόν, είναι η επανένταξη στη γκάμα των χρωμάτων, αυτή του κίτρινου, που είδαμε στην πρώτη γενιά να αρέσει, αλλά και να πουλάει.
Επιπλέον του νέου χρώματος, οι αλλαγές στο εξωτερικό του ανανεωμένου Juke είναι περιορισμένης έκτασης, καθώς κρίθηκε ότι δεν ήταν αναγκαίες και εστιάζουν στα ανασχεδιασμένα φώτα, εμπρός και πίσω, όπως και στις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου.
Τα καλά τα κράτησαν για το εσωτερικό, οι άνθρωποι της Nissan, δημιουργώντας ένα πιο σύγχρονο και ευχάριστο χώρο για οδηγό και επιβάτες. Οι επενδύσεις είναι νέες και καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος, από τα καθίσματα, μέχρι και το ταμπλό, χαρίζοντας στο ανανεωμένο Juke μια πιο ποιοτική εικόνα.
Τα καθίσματα έχουν σπορ εικόνα και παρέχουν καλή στήριξη στο σώμα, αλλά και την απαιτούμενη άνεση. Η εικόνα είναι σημαντικά αναβαθμισμένη, με τη νέα, ευρεία οθόνη του συστήματος πολυμέσων με διαγώνιο 12,3 ίντσες να κερδίζει τις εντυπώσεις. Μάλιστα είναι στραμμένη προς τον οδηγό, με κλίση 8 μοιρών, προσδίδοντας μια πιο οδηγοκεντρική εικόνα στη σχεδίαση. Το λογισμικό είναι νέο, παρέχοντας ευκολότερη πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες, μέσω αφής ή ακόμα και φωνητικές εντολές.
Σε επίπεδο συνδεσιμότητας, επιτρέπει την ασύρματη σύνδεση smartphone με πρωτόκολλα Apple CarPlay, αλλά και Android Auto. Επίσης, μια θέση εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων προσφέρει δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης με συμβατά smartphone και όσον αφορά ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις μετά από την N-Connecta που είναι η δεύτερη στη σειρά έκδοση. Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός με ίδια διάσταση 12,3 ιντσών, προσφέροντας συμμετρία στην εικόνα, αλλά και πολλές πληροφορίες με υψηλή ευκρίνεια, επιτρέποντας παράλληλα την παραμετροποίηση της εμφάνισή της.
Στην πράξη…
Οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα, έχοντας απρόσκοπτη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, με την κάμερα οπισθοπορείας να βοηθάει επιπλέον στους ελιγμούς στάθμευσης και ακόμα περισσότερο το νέο σύστημα Around-View Monitor εντός της πόλης. Οι πίσω επιβάτες έχουν ικανοποιητικό χώρο στη διάθεσή τους, τόσο για τα πόδια, όσο και για το κεφάλι, ενώ στην περίπτωση που είναι τρεις στον αριθμό θα πρέπει να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις στο ύψος των ώμων. Ο χώρος αποσκευών της υβριδικής έκδοσης της δοκιμής μας περιορίζεται από τα 422 λίτρα της απλής βενζινοκίνητης έκδοσης, στα 354 λίτρα.
Η εκκίνηση δίνεται από ένα μπουτόν που είναι τοποθετημένο εμπρός από τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, χωρίς να απαιτείται κλειδί. Λίγο πιο πίσω το ηλεκτρικό χειρόφρενο πέρα από το λειτουργικό του χαρακτήρα, εξοικονομεί χώρο στην κεντρική κονσόλα. Ένα πλήκτρο πιο πάνω επιτρέπει τη ρύθμιση των προγραμμάτων οδήγησης, με το βασικό να είναι το Normal, το οικονομικό το Eco και το Sport να αναλαμβάνει να επιτελέσει το σκοπό που μαρτυρά το όνομά του.
Η υβριδική αυτοφορτιζόμενη έκδοση ενσωματώθηκε στη γκάμα του Juke στην τελευταία γενιά του μοντέλου, προκειμένου να αναθεωρήσει την «οπτική» του μοντέλου απέναντι στον ανταγωνισμό. Συνεχίζει και στην ανανεωμένη εκδοχή του και μάλιστα διατηρώντας περίοπτη θέση, καθώς προτάσσει ως βασικό την ατού την αποδοτικότητα.
Το σύνολο αποτελείται από ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων με 94 ίππους και 148 Nm ροπής, που συνεργάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, με τον βασικό να αποδίδει 36 kW (49 ίππων) και 205 Nm ροπής και τη συνολική απόδοση να είναι 143 ίπποι. Προϊόν της συμμαχίας Renault – Nissan, το συναντάμε και σε μοντέλα της γαλλικής εταιρείας και διακρίνεται για την απόδοσή του.
Για την εξέλιξη του βασικού ηλεκτρικού μοτέρ έχει φροντίσει η Nissan, ενώ η γαλλική εταιρεία έχει αναλάβει την ανάπτυξη του δεύτερου μοτέρ 15 kW (20 ίππων) που χρησιμοποιείται και λειτουργεί ως μίζα-γεννήτρια, της υγρόψυκτης μπαταρίας 1,2 kWh, όπως και αυτή του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Όσον αφορά το τελευταίο, πρόκειται για ένα multi-mode αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, με τις δύο να αφορούν τη λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήρα και τις τέσσερις του θερμικού. Σε κάθε περίπτωση το υβριδικό Juke εκκινεί ηλεκτρικά και έχει τη δυνατότητα να συνεχίσει να το κάνει, σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, με ταχύτητες μέχρι τα 55 χλμ./ώρα.
Μάλιστα, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, το υβριδικό Juke μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά σε ποσοστό 80% των συνολικών αστικών μετακινήσεών του. Κάτι που διαπιστώνεις ότι μπορεί να γίνει αν είσαι φιλικός με το δεξί πεντάλ και φυσικά οι συνθήκες το επιτρέπουν όσον αφορά τη διαδρομή. Η μέση κατανάλωση του μικρού SUV των 143 ίππων, μένει κάτω από τα 6,0 λίτρα/100 χλμ. σε μικτές συνθήκες, ενώ μπορεί να πλησιάσει το 5άρι ή ακόμα να πέσει και κάτω από αυτό μέσα στην πόλη και με λίγη προσοχή, με τα 7 λίτρα/100 χλμ. να είναι το… ταβάνι του.
Στο δρόμο διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του, χωρίς υστερίες από την πλευρά του κιβωτίου σε έντονη επιτάχυνση. Η διαδοχή από την ηλεκτρική λειτουργία σε θερμική, γίνεται αισθητή, χωρίς να είναι απότομη ή να συνοδεύεται από θόρυβο. Σε συνθήκες πόλης, το Juke Hybrid αποδεικνύεται ευχάριστο και άνετο, δίνοντας προτεραιότητα στην κατανάλωση.
Πατάει σε τροχούς 17 ιντσών νέας σχεδίασης, με ελαστικά 215/60, που μοιάζει ο ιδανικός σχεδόν συνδυασμός, μεταξύ άνεσης και πληροφόρησης. Η ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι ήπια ρυθμισμένη, αποσβένοντας ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ενώ προσφέρει αξιόλογη ποιότητα κύλισης. Κάτι που σου επιτρέπει να κινηθείς χωρίς δράματα ακόμα και σε δρόμο χωρίς άσφαλτο, σε πατημένο χώμα και όσο σου επιτρέπει η μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς.
Η αίσθηση που λαμβάνεις από το τιμόνι μεταβάλλεται και από ελαφριά που είναι στις χαμηλές ταχύτητες το νιώθεις να είναι πιο μεστό στις υψηλότερες. Τα τέσσερα δισκόφρενα με τη σειρά του φροντίζουν να επιβραδύνουν το μικρό SUV αποτελεσματικά, συμπληρώνοντας το ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ, που τονίζεται από τις περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, αλλά και το νεύρο των 143 ίππων.
Συμπερασματικά
Το ανανεωμένο Nissan Juke Hybrid αποτελεί μια αξιόλογη πρόταση στα μικρά SUV, προτάσσοντας τον οικονομικό του χαρακτήρα ως κύριο όπλο του. Δεν του λείπει η άνεση στον τρόπο που κινείται και η τεχνολογία, με την τελευταία μάλιστα να είναι σημαντικά βελτιωμένη, τόσο όσον αφορά την άνεση, όσο και την ασφάλεια, με πλούσια σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Αγχολυτικό στην καθημερινότητα, χάρη στον τρόπο που κινείται, με κατανάλωση που τα βάζει ευθέως ακόμα και με diesel (τις λίγες που έχουν μείνει στην αγορά), είναι ικανό να προσελκύσει και κοινό πέρα από το φανατικό της Nissan, το οποίο μάλλον ήδη θα το έχει βάλει στη λίστα των επιθυμιών του.
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
NISSAN JUKE HYBRID
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 94 ίπποι/5.600 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 148 Nm/3.600 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 49 ίπποι/1.677-6.000 >ΡΟΠΗ (η/κ): 205 Nm/200-1.677 σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 143 ίπποι/σ.α.λ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: – Nm/σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: αυτόματο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.210×1.800×1.593 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.636 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 354 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.405 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,1 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 166 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 113 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: από 27.500 ευρώ