X
Test Drive

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS

Το Juke ανανεώθηκε στα σημεία και έρχεται πλουσιότερο τεχνολογικά και ποιοτικά, να επικαιροποιήσει τη θέση του στη δύσκολη κατηγορία των B-SUV.

Το Nissan Juke μπορεί να υπερηφανευτεί ότι είναι από τα ιδρυτικά μέλη της πιο δημοφιλούς πλέον κατηγορία των μικρών SUV. Μετρά πάνω από 14 χρόνια εμπορικής πορείας, επιτυχημένης, όπως μαρτυρούν τα νούμερα των πωλήσεων, που το καθιέρωσαν στον αυτοκινητικό χάρτη και εδραίωσαν τη θέση του στα B-SUV.

Ξεχωρίζει χωρίς να φοβάται τις υπερβολές, τουλάχιστον στην πρώτη γενιά του, καθώς στη δεύτερη και τρέχουσα, παρουσιάζεται εξίσου τολμηρό, αλλά πιο προσγειωμένο, με πιο ήπιες και εύπεπτες λεπτομέρειες, που του χαρίζουν όμως τη μοναδική προσωπικότητα που οι άνθρωποι της Nissan, αλλά και το κοινό, ήθελαν να έχει.

Η φάση της ανανέωσης βρίσκει το Juke δεύτερης γενιάς να μην εστιάζει τόσο στην εξωτερική του εμφάνιση, όσο στην αναβάθμιση της προσφερόμενης τεχνολογίας στο εσωτερικό, αλλά και της ποιότητας, προκειμένου να προσφέρει μια πιο ευχάριστη στο σύνολο καμπίνα για οδηγό και επιβάτες.

Η αισθητική του ακολουθεί απαρέγκλιτα τη φιλοσοφία που το καθιέρωσε, με τις σπουδαίες αλλαγές σε αυτό το κομμάτι να μην κρίνονται αναγκαίες, αφού συνεχίζει να είναι φρέσκο και καθόλα ελκυστικό. Μικρές παρεμβάσεις έγιναν στα εμπρός και πίσω φώτα, ενώ μια νέα σειρά τροχών είναι διαθέσιμη.

Αλλαγές έχουμε και στα επίπεδα εξοπλισμού, με το ανανεωμένο Juke να έχει τώρα υψηλότερες βάσεις, καθώς ξεκινάει με μια έκδοση πιο πάνω, την Acenta, με την Nissan να καταργεί την μέχρι πρότινος «πρώτη» που είχε την ονομασία Energy.

Παράλληλα, επαναφέρει μια ιδιαίτερη χρωματική επιλογή αμαξώματος, που υπήρχε στην πρώτη γενιά του μοντέλου, αυτή του κίτρινου. Συνδυάζεται όμορφα με το σπορ επίπεδο εξοπλισμού N-Sport, που τοποθετείται στην κορυφή των εκδόσεων και διακρίνεται για τις λεπτομέρειες που αναδεικνύουν αισθητικά τη σπορτίφ πλευρά του Juke. Παράλληλα, νέα χρώματα είναι το λευκό, γκρι και μαύρο.

Ανοίγοντας την πόρτα για να περάσεις στο εσωτερικό, άμεσα γίνονται αντιληπτές οι διαφορές. Η μεγάλη, ευρεία οθόνη αφής, 12,3 ιντσών δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, παρέχοντας πολλές δυνατότητες διασύνδεσης (ασύρματο Android Auto, Bluetooth κτλ.) και διαφοροποιεί σημαντικά την εικόνα του ανανεωμένου Juke, με την ελαφριά κλίση προς το οδηγό να δημιουργεί μια πιο εργονομική αίσθηση.

Είναι άμεσα διαθέσιμη και δεν θα χρειαστεί να σκαρφαλώσεις σε κάποια ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση για να την απολαύσεις. Κάτι που ισχύει και για την ποιότητα, που παρουσιάζεται βελτιωμένη, με νέες ταπετσαρίες από ανακυκλωμένα υλικά να ντύνουν τα νέα επίσης καθίσματα, που παρέχουν υψηλού επιπέδου άνεση και στήριξη στο σώμα.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που συνοδεύει τις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις όπως η δική μας N-Sport, αναβαθμίζει την τεχνολογική εικόνα του ανανεωμένου Juke, με τις ενδείξεις να είναι ευδιάκριτες ακόμα και σε έντονο φως. Στις εισαγωγικές εκδόσεις ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός με ψηφιακή οθόνη πληροφοριών 7 ιντσών στο κέντρο. Γενικότερα όμως τα χειριστήρια στο τιμόνι βοηθούν στην εργονομία, αφού παρέχουν εύκολη πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως το σύστημα ήχου, του τηλεφώνου ή τη ρύθμιση του cruise control.

Οι επενδύσεις στο ταμπλό είναι υφασμάτινες, χαρίζοντας μια πιο ποιοτική εικόνα στο εσωτερικό, ενώ οι κυκλικοί αεραγωγοί στο κέντρο έχουν αντικατασταθεί με συμβατικούς. Τα χειριστήρια του κλιματιστικού βρίσκονται επιμελώς τοποθετημένα στο κάτω μέρος του ταμπλό και πάνω από τη βάση του κινητού, που διαθέτει και θύρες φόρτισης.

Αλλαγές δεν υπάρχουν όσον αφορά το χωροταξικό του ανανεωμένου Juke, το οποίο εξάλλου είχε έρθει, το 2019 όταν και παρουσιάστηκε σημαντικά βελτιωμένο σε αυτόν τον τομέα, και σε σχέση με το μοντέλο που αντικατέστησε. Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερα άτομα, ακόμα και με ύψος άνω του μέσου όρου. Ανάλογα ο χώρος αποσκευών με όγκο 422 λίτρα κρίνεται απόλυτα επαρκής για τα δεδομένα της κατηγορίας και μάλιστα ξεχωρίζει για το κανονικό του σχήμα, αλλά και το διπλό πάτωμα.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά, αλλά βολικά, χωρίς να νιώθει ότι είναι… πάνω από το αυτοκίνητο. Τα νέα καθίσματα, ειδικά αυτά της σπορ έκδοσης δοκιμής μας, παρέχουν καλή στήριξη στο σώμα και την απαιτούμενη άνεση για ταξίδια. Η ορατότητα είναι άριστη προς τα εμπρός, με τον όποιο περιορισμό να προκύπτει πίσω και να αποδίδεται στη σχεδίαση, με την πιο κουπέ αισθητική.

Στο δρόμο το ανανεωμένο Juke 1.0 DiG-T δείχνει να έχει το νεύρο που ταιριάζει στο σφιχτό πλαίσιο. Για την κατασκευή του χρησιμοποιείται η γνωστή πλατφόρμα CMF-B, προϊόν της συνεργασίας με τη Renault που εγγυάται την τεχνολογία ενός σύγχρονου αυτοκινήτου σε όλους τους τομείς. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας, 999 κ.εκ. με απόδοση 114 ίππων και 200 Nm ροπής στις 3.000 σ.α.λ. σε λειτουργία overboost.

Δείτε επίσης: Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Juke Hybrid

Η δύναμη περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων, με σφιχτή κλιμάκωση και θετική αίσθηση.  Ο μικρός δισταγμός που μπορεί να δείξει ο κινητήρας στις χαμηλές στροφές και κάτω από τις 1.700 σ.α.λ., ξεπερνιέται εύκολα, με την απόδοσή του από εκεί και πάνω να είναι περισσότερο από ικανοποιητική. Κινεί σβέλτα το αμάξωμα των 1.275 κιλών, προσφέροντας καλές επιταχύνσεις από στάση, αλλά και ενδιάμεσες, χάρη στην πλούσια ροπή και το σφιχτά κλιμακωμένο κιβώτιο.

Ενδεικτικά, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η ανάρτηση, που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι σχετικά σφιχτά ρυθμισμένη, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος, αλλά όχι ανάλογα και την άνεση. Μόνο σε έντονες κακοτεχνίες ο πίσω άξονας δεν θα προσφέρει την άνεση που προσμένεις, με τις περισσότερες των περιπτώσεων όμως να ικανοποιεί, προσφέροντας καλή ποιότητα κύλισης.

Οδηγοκεντρικό, με σπορτίφ προσανατολισμό, είναι από τα πιο ευχάριστα του «είδους» σε αυτόν τον τομέα. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από τα επιμέρους χειριστήρια είναι θετική, με το τιμόνι να είναι όμως περισσότερο ελαφρύ από όσο ίσως  του ταιριάζει. Βελτιώνεται με την επιλογή του προγράμματος Sport από το D-Mode, που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων και περιλαμβάνει επίσης τα Eco και Normal. Θετικά είναι και τα φρένα, τόσο σε αίσθηση, όσο και σε απόδοση.

Όσον αφορά την κατανάλωση, η εισαγωγική έκδοση του Juke με τον 1.000άρη turbo κινητήρα τα καταφέρνει καλά. Η μέση τιμή δοκιμής ήταν 6,8 λτ./100 χλμ., ενώ σε αστικό περιβάλλον ανεβαίνει πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ. με την αντίστοιχη τιμή σε ταξίδι και ευνοϊκότερες συνθήκες να πέφτει κάτω από την πιο πάνω τιμή που αναφέραμε. Συνολικά, το νέο Nissan Juke παρουσιάζεται σημαντικά αναβαθμισμένο σε επίπεδο τεχνολογίας και άνεσης εσωτερικού, όπως και ποιοτικά. Ευχάριστο στο δρόμο, με ελκυστική εμφάνιση και ενδιαφέρουσα τιμή, που ξεκινάει από τα 22.490 ευρώ, ξεχωρίζει στην άκρως απαιτητική κατηγορία των B-SUV.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
NISSAN JUKE 1.0 DIG-T 114 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 114 ίπποι/5.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 200 Nm/3.000 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονα >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.200×21.800 x1.593 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.636 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 422 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.275 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 133 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 22.490 ευρώ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!