top icon
Test Drive

Δοκιμάζουμε το νέο Mazda2 Hybrid

Το υβριδικό Mazda2 ανανεώθηκε, και έρχεται να αποτελέσει μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση στα μικρά και αποδοτικά αυτοκίνητα.

Η Mazda είναι μια εταιρεία με φανατικό κοινό, που αναγνωρίζει την ποιότητα και την αξιοπιστία της. Διαθέτει πλούσια γκάμα μοντέλων, ικανών να καλύψουν όλες τις ανάγκες, τόσο με το μέγεθος και τους χώρους, όσο και με τις τεχνολογίες που προσφέρουν. Από ήπια υβριδικά μοντέλα, σε Plug-in που μπαίνουν στην πρίζα, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικά.

Το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid αποτελεί μια διαφορετική περίπτωση, με τεχνολογία full hybrid, που μέχρι πρότινος δεν ήταν διαθέσιμη από την ιαπωνική εταιρεία. Πρόκειται για μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση που δίνει νέο νόημα στο μικρό της Mazda και μεγαλύτερο πλουραλισμό.

Mazda2 Hybrid test

Βλέπετε, η Mazda προσφέρει το 2 σε… δύο εκδόσεις. Μια ήπια υβριδική, που έχει προκύψει από τα σπλάχνα της και μια «2 Hybrid», που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της με την Toyota. Στην πράξη έχουμε μια περίπτωση rebadging, με την Toyota να δίνει τη βάση, που δεν είναι άλλο από το Yaris Hybrid και τη Mazda να πραγματοποιεί τις απαραίτητες αλλαγές προκειμένου να του δώσει την δική της ταυτότητα.

Με μέτρο φυσικά, καθώς η συγκράτηση του κόστους χαμηλά είναι ένα από τα μεγάλα ζητούμενα, από τα οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνει η Mazda. Το 2 Hybrid δεν είναι νέο στη γκάμα, καθώς βρίσκεται στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας από το 2022. Φέτος λοιπόν ήταν η χρονιά της ανανέωσης, που θα έδινε στο μικρό, αποδοτικό μοντέλο, ακόμα πιο φρέσκο και ξεχωριστό χαρακτήρα.

Οι αλλαγές…

Ήπιες αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί στην ανανεωμένη εκδοχή του Mazda2 Hybrid. Πιο συγκεκριμένα ο προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος, με τους αεραγωγούς και τα φώτα ομίχλης τώρα να έχουν εξοβελιστεί στις άκρες του. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται για τα φώτα είναι LED, τόσο για τα εμπρός, όσο και για τα πίσω.

Mazda2 Hybrid test

Περνώντας στο προφίλ, οι μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, που είναι τώρα διαθέσιμες στην ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση του μοντέλου, γεμίζουν πιο καλά τους φουσκωμένους θόλους ενισχύοντας τη δυναμική εικόνα του υβριδικού supermini. Ανασχεδιασμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, ενώ την εικόνα των αλλαγών ολοκληρώνει η απουσία της μαύρης φάσας στην πέμπτη πόρτα, η οποία τώρα έχει ενιαίο χρώμα με το αμάξωμα.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη και χωρίς σημαντικές αλλαγές, με την ποιότητα να δίνει πόντους στο μικρό ιαπωνικό μοντέλο. Η καλή συναρμογή των πλαστικών, ακόμα και των πιο σκληρών, αναβαθμίζει την εν γένει εικόνα του, με τις μεγάλες ψηφιακές οθόνες που αποτελούν μέρος του εξοπλισμού των ανώτερων εκδόσεων, να προσθέτουν πόντους στο τεχνολογικό υπόβαθρο του 2 Hybrid.

Mazda2 Hybrid test

Νέα είναι η κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων, με διαγώνιο 9 ή 10,5 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Επίσης, παρέχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay. Επιπλέον, στις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, αρχικά 7 ιντσών και στην κορυφαία 12,3 ιντσών. Όσον αφορά τον εξοπλισμό που παρουσιάζεται αναβαθμισμένος, υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας, ενεργό cruise control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, όπως και αυτόματο φρενάρισμα. Προαιρετικά υπάρχει επιπλέον, το head-up display, όπως και πανοραμική οροφή.

Compact…

Οι compact διαστάσεις του Mazda2 που το τοποθετούν κάτω από το ψυχολογικό όριο των τεσσάρων μέτρων, τού χαρίζουν ευελιξία, χωρίς να του στερούν από χώρους. Πιο συγκριμένα, το μικρό ιαπωνικό μοντέλο έχει μήκος 3.940 χλστ., με πλάτος 1.745 χλστ. και ύψος 1.500 χλστ., όταν το μεταξόνιό του αγγίζει τα 2.560 χλστ.

Mazda2 Hybrid test

Αυτό ερμηνεύεται σε καλούς χώρους για τέσσερα άτομα, τόσο όσον αφορά τα πόδια, όσο και την πιο ζωτική διάσταση των ώμων, εκεί που νιώθεις άνετα εφόσον ο χώρος ικανοποιεί. Ο οδηγός κάθεται άνετα στην πολυρυθμιζόμενη θέση του, έχοντας τα πάντα σε απόσταση… βολής. Τα χειριστήρια στο τιμόνι κάνουν πιο εύκολη τη δουλειά του, ενώ η απόσταση από το συνοδηγό του παρέχει τον απαραίτητο αέρα για να νιώθει ευχάριστα στην όμορφη καμπίνα του νέο Mazda2.

Mazda2 Hybrid test

Από την άλλη ο όγκος του χώρου αποσκευών δεν διεκδικεί βραβείο, καθώς είναι 286 λίτρα, αλλά διακρίνεται για το κανονικό του σχήμα, με τετράγωνες διαστάσεις, που επιτρέπει τη φόρτωση μεγαλύτερων αντικειμένων χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή ανεβαίνει σημαντικά στα 935 λίτρα.

Το… μηχανοστάσιο

Η υβριδική αυτοφορτιζόμενη μονάδα του Mazda2 Hybrid δεν είναι κάποιος νέος γνώριμος, καθώς προέρχεται αυτούσια από το Yaris Hybrid. Καθόλου κακό, το αντίθετο μάλιστα, καθώς είναι εγνωσμένης αξίας και διακρίνεται για την αποδοτικότητά της. Αναλυτικότερα αποτελείται από έναν 3κύλινδρο 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, με απόδοση 92 ίππων, που συνεπικουρείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 59 kW (80 ίππων), με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται στους 116 ίππους.

Mazda2 Hybrid test

Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο e-CVT, που στέλνει τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Η λειτουργία του εξαρτάται από τη χρήση που θα κάνει ο οδηγός και την πίεση που θα ασκήσει στο γκάζι. Εφόσον κινείται ήπια και χωρίς έντονες επιταχύνσεις, το Mazda2 Hybrid θα εκκινήσει ηλεκτρικά και θα συνεχίσει να το κάνει σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, με την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα να έρχεται ήρεμα, χωρίς να γίνεται αντιληπτή, όταν οι συνθήκες το επιβάλουν.

Αν ο οδηγός επιδιώξει έντονη επιτάχυνση, τότε το κιβώτιο θα ανεβάσει στροφές στον κινητήρα και θα τις διατηρήσει εκεί ψηλά, όσο αυτός συνεχίζει να πιέζει το δεξί πεντάλ, με ότι αυτό συνεπάγεται στον ήχο και τη χροιά του κινητήρα. Μόλις απελευθερώσει την πίεση, τότε αυτόματα οι στροφές θα πέσουν χαμηλά και το μικρό υβριδικό μοντέλο θα δείξει τον πολιτισμένο του, αθόρυβο χαρακτήρα, που έχει στην πλειονότητα των περιπτώσεων.

Mazda2 Hybrid test

Για τους λάτρεις των απόλυτων αριθμών, το Mazda2 Hybrid απαιτεί 9,7 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει τη διαδικασία της τυπικής επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα, ενώ αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα. Οι εκπομπές CO2 είναι χαμηλές και ανάλογα με την έκδοση που αφορά τους τροχούς με τους οποίους εξοπλίζεται, 15, 16 ή 17 ιντσών, διαμορφώνονται στα 87-92-97 γρ./χλμ.

Εξαιρετικά χαμηλή είναι και η κατανάλωση, έναν τομέα που διακρίνεται το υβριδικό μοντέλο της Mazda. Η κατασκευάστρια εταιρεία δίνει 3,8-4,2 λτ./100 χλμ., με την πραγματικότητα να μην απέχει αρκετά από αυτά τα νούμερα. Ακόμα και υπό πίεση, το υβριδικό 2 δύσκολα θα περάσει τα 5 με 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ σε χαλαρούς ρυθμούς και ευνοϊκότερες συνθήκες πόλης, θα πέσει ακόμα και κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ.

Mazda2 Hybrid test

Στο δρόμο, το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid παρουσιάζεται ευχάριστο, φιλικό στη χρήση, με αξιόλογη άνεση στην καθημερινότητα. Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, είναι αποτελεσματική στη διαχείριση των κακοτεχνιών και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα αντιδράσει κάπως άτσαλα ο πίσω άξονας, με τους τροχούς 17 ιντσών και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ 205/45 να έχουν το μερίδιο ευθύνης τους. Η πληροφόρηση από το τιμόνι ικανοποιεί, χωρίς να ακολουθεί άλλες πιο σπορ προτάσεις της κατηγορίας, αλλά έχοντας ως βασικό μέλημα την άνεση του οδηγού. Επίσης, τα φρένα που αποτελούνται από τέσσερις δίσκους, είναι αποτελεσματικά, με το μεσαίο πεντάλ να παρέχει καλή αίσθηση στο πόδι του οδηγού.

Συμπερασματικά

Το ανανεωμένο Mazda2 Hybrid χτυπάει στο κέντρο του στόχου, που δεν είναι άλλος από την αποδοτικότητα. Δεν θα σε μαγέψει με τις απόλυτες επιδόσεις του, αλλά θα το κάνει με τον ευχάριστο τρόπο κίνησης και θα σε αποζημιώσει στο έπακρο με την εξαιρετικά χαμηλή του κατανάλωση, που θα σε κάνει τον χειρότερο φίλο του… βενζινά.

Είναι διαθέσιμο σε πέντε εξοπλιστικές εκδόσεις: Prime-Line, Centre-Line, Exclusive-Line, Homura και Homura Plus, έχοντας τιμή εκκίνησης τα 20.924 ευρώ, ενώ η αμέσως επόμενη έκδοση που έχει και ιδιαίτερο ενδιαφέρον στοιχίζει 20.924 ευρώ, με την κορυφαία να ανεβαίνει στα 26.636 ευρώ.

Πρόκειται για ένα εξαιρετικά αποδοτικό πακέτο, με τα καλή αναμφίβολα ποιότητα για την κατηγορία του, πλούσιο εξοπλισμό και ελκυστική τιμή, που καθιστά του Mazda2 Hybrid μια ενδιαφέρουσα πρόταση.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Mazda2 Hybrid test

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
MAZDA2 HYBRID
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.490 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 92 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 120 Nm/ 3.600-4.800 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 80 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 141 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: – Nm/σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο e-CVT >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.940 x 1.745 x 1.500 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.560 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 286-935 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.105 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 87-92-97 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: από 20.924 ευρώ

Mazda2 Hybrid test

Mazda2 Hybrid

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Mazda2 Hybrid test
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ