top icon
Test Drive

Δοκιμάζουμε το νέο ηλεκτρικό BYD Atto 2

Η BYD πρόσθεσε ακόμα ένα μοντέλo στην γκάμα της, το οποίο εστιάζει στη λύση του μεγαλύτερου -κατά την εταιρεία- άγχους που δημιουργούν τα ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά τους. Και δεν πρόκειται για την αυτονομία.

Η BYD θεωρεί πως έχει εντοπίσει με ακρίβεια τα αρνητικά και τα θετικά στοιχεία ενός ηλεκτρικού μοντέλου και κατέληξε σ’ εκείνα που το καθιστούν πιο ελκυστικό. Πάνω σε αυτά εξέλιξε το νέο Atto 2, το πιο μικρό SUV της, που έρχεται να ευθυγραμμιστεί με τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς, χτυπώντας κέντρο στην καρδιά της πιο εμπορικής κατηγορίας της Γηραιάς Ηπείρου.

BYD-ATTO-2-test-4T

Στόχος είναι να αντιμετωπίσει το μεγαλύτερο σύμφωνα με τις έρευνές της άγχος που προκαλεί στους καταναλωτές η αγορά ενός ηλεκτρικού μοντέλου και αρκετές φορές αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τη μετάβαση σε αυτή την κατηγορία. Στη συνείδηση των περισσότερων η αυτονομία έχει εδραιωθεί ως το μεγαλύτερο άγχος ενός ηλεκτρικού. Προφανώς και είναι μέσα σε αυτά, αλλά στην κορυφή της λίστας της BYD είναι η τιμή.

Ο κινεζικός κολοσσός κλήθηκε λοιπόν να λύσει μια εξίσωση με πολλές παραμέτρους, προκειμένου να πετύχει το ιδανικό αποτέλεσμα, διατηρώντας παράλληλα τις αξίες που πρεσβεύει ψηλά, όπως, μεταξύ άλλων, είναι η ποιότητα. Αυτή η τελευταία, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της BYD έτσι και στο Atto 2, είναι εξαιρετική.

BYD-ATTO-2-test-4T

Πώς όμως μπορεί να κόψει από το κόστος κατασκευής και να διατηρήσει την τιμή κτήσης χαμηλά, όταν προσφέρει αυτού του επιπέδου ποιότητα και παράλληλα, πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει πέρα από τα χρηστικά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας και εκείνα που διακρίνουν την πολυτέλεια, όπως η πανοραμική γυάλινη οροφή και οι ζάντες αλουμινίου στο βασικό εξοπλισμό του μοντέλου, σε τιμή 29.990 ευρώ (22.735 ευρώ με το όφελος της κρατικής επιδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ);

Η μόνη απάντηση που μπορεί να δοθεί, καθώς δεν υπάρχουν ορατοί συμβιβασμοί, βρίσκεται κάτω από το πάτωμα. Εκεί όπου είναι επιμελώς τοποθετημένη η μικρότερη μέχρι τώρα μπαταρία της BYD, με χωρητικότητα 45,12 kWh, που προσφέρει αυτονομία 312 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές. Είναι άραγε η σωστή κίνηση αυτή; Ήδη και ο ανταγωνισμός έχει αρχίσει να λανσάρει ανάλογα μικρές μπαταρίες και μένει πλέον να αποδειχθεί κατά πόσο αυτό θα «τραβήξει» περισσότερους πελάτες στην ηλεκτροκίνηση.

 

Ευρωπαϊκή φιλοσοφία
Όταν βασικός στόχος είναι η αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, τότε θα πρέπει και το προϊόν να ευθυγραμμίζεται με τα «θέλω» των καταναλωτών της. Σε αυτήν τη λογική η BYD σχεδίασε το νέο Atto 2, το οποίο, με μήκος 4,31 μ. τοποθετείται ανάμεσα στο μεγαλύτερο SUV, το Atto 3 και Dolphin, που η εταιρεία το εντάσσει στην κατηγορία των hatchback.

BYD-ATTO-2-test-4T

Περισσότερο από το αναμενόμενο… ευρωπαϊκό σε σχεδίαση, μακράν του πιο εξεζητημένου Dolphin, με πιο στρογγυλεμένες γραμμές από το αιχμηρό Atto 3, συνδυάζει τις αρμονικές γραμμές με τις compact διαστάσεις, προσφέροντας ένα αποτέλεσμα ελκυστικό. Τα προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος είναι εκεί για να ενισχύσουν την SUV διάσταση, ενώ και οι φουσκωμένοι θόλοι με τους τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών συμβάλουν στη δυναμική του.

BYD-ATTO-2-test-4T

Τα φωτιστικά σώματα εμπρός είναι λεπτά προσθέτοντας κομψότητα στην κατασκευή, ενώ η λεπτομέρεια που συναντάμε στο πίσω μέρος και αφορά τα φωτιστικά σώματα χρησιμοποιείται ως συνδετικός κρίκος στους δεσμούς με τη χώρα προέλευσης, την Κίνα. Το οριζόντιο 8 «Mobius Infinity Ring» που σχηματίζουν τα φώτα παραπέμπει στο άπειρο, αλλά και στην καλοτυχία, σύμφωνα με την κινεζική παράδοση. Για τη φουτουριστική διάσταση του μοντέλου φροντίζει η γραμμή της οροφής, που χαμηλώνει καθώς φτάνει προς την τρίτη κολώνα, η οποία, χάρη στη διχρωμία της, προσφέρει μια ψευδαίσθηση κοψίματος και μαζί την εικόνα της αιωρούμενης οροφής.

 

Ποιότητα και ευρυχωρία
Ακόμα πιο ενδιαφέροντα είναι τα πράγματα στο εσωτερικό του Atto 2. Η σχεδίαση ακολουθεί μια πιο λιτή προσέγγιση, από αυτή που συναντάμε στα άλλα μοντέλα της BYD, διατηρώντας όμως τα υψηλά πρότυπα ποιότητας που χαρακτηρίζουν όλες τις κατασκευές της. Το μήκους 4,31 μ. SUV, με πλάτος 1,83 μ., ύψος 1,575 μ. και με μεταξόνιο 2,62 μ., προσφέρει αξιόλογους χώρους στο εσωτερικό του, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους, με τον όγκο να είναι 400 λίτρα σε κανονικές συνθήκες και να φτάνει στα 1.340 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

BYD-ATTO-2-test-4T

Η «ηλεκτρική» πλατφόρμα e-Platform της BYD, είναι αυτή που συμβάλει στην ευρυχωρία με μπόλικο αέρα στα πόδια των πίσω επιβατών, αλλά στην ακαμψία, η οποία είναι βελτιωμένη χάρη στην ενσωματωμένη στο πάτωμα μπαταρία τύπου «Blade Battery» που αποτελεί δομικό στοιχείο.

BYD-ATTO-2-test-4T

Τα καθίσματα με τη μονοκόμματη σχεδίαση, το ενσωματωμένο προσκέφαλο και τις vegan δερμάτινες επενδύσεις είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα από την εισαγωγική έκδοση και διακρίνονται για την άνεση που προσφέρουν. Το ταμπλό είναι λιτό σε σχεδίαση, αλλά πλούσιο σε τεχνολογία. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, με διαγώνιο 8,8 ίντσες, αλλά θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερα ψηφία για να είναι πιο ευανάγνωστος.

BYD-ATTO-2-test-4T

Κάτι που δεν έχεις να παρατηρήσεις για τη μεγάλη κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων, με διαγώνιο 10,1 ίντσες στη βασική έκδοση και 12,8 ίντσες στην ανώτερη. Είναι περιστρεφόμενη, με οριζόντια ή κάθετη διάταξη, έχοντας σημαντικά αναβαθμισμένο λογισμικό σε σχέση με τα μοντέλα της BYD που κυκλοφορούν.

BYD-ATTO-2-test-4T

Εδώ υπάρχει η δυνατότητα διαμόρφωσης της σειράς των εικονιδίων, ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη, ενώ έχει και μια έξυπνη λύση με την ταυτόχρονη χρήση τριών δακτύλων πάνω στην οθόνη, επιτρέποντας έτσι τη ρύθμιση της φωνής ή της θερμοκρασίας του κλιματισμού, με κίνηση αριστερά – δεξιά ή πάνω – κάτω αντίστοιχα. Επιπλέον προσφέρει και σύστημα φωνητικού ελέγχου, το οποίο ενεργοποιείται με το «Hi BYD». Η διασύνδεση είναι κορυφαία, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και υποστήριξη Spotify, YouTube, Zoom, Amazon Music, ενώ ανεβάζει το δείκτη ψυχαγωγίας ακόμα πιο ψηλά, με δυνατότητα καραόκε…

BYD-ATTO-2-test-4T

Στο δρόμο
Η πλατφόρμα είναι ο μεγάλος πρωταγωνιστής στον τρόπο που πατάει το Atto 2 στο δρόμο. Τη μεγάλη ακαμψία που προσφέρει την εισπράττει άμεσα ο οδηγός, με τα χαρακτηριστικά του να είναι ισορροπημένα και την άνεση προεξέχων στοιχείο. Λειαίνει ακόμα και τη συμπεριφορά του πίσω ημιάκαμπτου άξονα, περνώντας από κακοτεχνίες του οδοστρώματος με ιδιαίτερη αποτελεσματικότητα όσον αφορά την απόσβεσή τους. Εμπρός χρησιμοποιούνται γόνατα ΜακΦέρσον, με την αίσθηση του τιμονιού να είναι μεστή για ηλεκτρικό μοντέλο, με σωστό βάρος. Ξεχωρίζει ο μικρός κύκλος στροφής, 10,5 μέτρων, που συμβάλλει στην αναβάθμιση της ευελιξίας του μοντέλου, ειδικά σε κίνηση μέσα στην πόλη.

BYD-ATTO-2-test-4T

Η ομαλή λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήρα, με την ήπια ρύθμιση στην απόκριση του γκαζιού προσφέρει άνεση, χωρίς περιττά σπιναρίσματα και άτσαλες εκκινήσεις, με το πέρασμα στο δρόμο των 177 ίππων και 290 Nm ροπής του ηλεκτρικού κινητήρα να γίνονται χωρίς εξάρσεις. Κάτι που θα εκτιμηθεί τόσο στην πόλη, όσο και εκτός αυτής, με το Atto 2 να είναι φιλικό σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Οι κλίσεις από την ανάρτηση είναι περιορισμένες, κάτι που συνδυάζεται με υψηλά επίπεδα άνεσης.

Ακόμα και όταν το δεξί πόδι πιέσει περισσότερο το πεντάλ, το Atto 2 δείχνει να μην επηρεάζεται από την άμεση απόδοση της ροπής, επιδεικνύοντας προοδευτικότητα στις αντιδράσεις του. Τα φρένα με τη σειρά τους, λόγω και του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, που, αν και ρυθμιζόμενο δεν έχει λειτουργία one pedal, έχουν μια κάπως σπογγώδη αίσθηση, η οποία όμως δεν επηρεάζει την αποτελεσματικότητα.

BYD-ATTO-2-test-4T

Όπως προαναφθηκε, για την ενέργεια του Atto 2 φροντίζει μια μπαταρία 45,12 kWh φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP). Σε σχέση με μια ιόντων λιθίου έχει μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα, αλλά καλύτερη συμπεριφορά όσον αφορά τους κύκλους φόρτισης, που μεταφράζεται σε καλύτερη μακροζωία, ενώ έχει και χαμηλότερο κόστος. Επιπλέον, η τεχνολογία «Blade Battery» που υιοθετείται είναι αποδοτική και σε χωροταξικό επίπεδο, καθώς οι κυψέλες είναι εγκατεστημένες σαν λεπίδες, που επιτρέπουν την τοποθέτηση περισσότερων στοιχείων στην ίδια περιοχή, σε σχέση με μια συμβατική μπαταρία ιόντων λιθίου. Στις καινοτομίες του Atto 2 και όσον αφορά την κατηγορία του, ανήκει και η αντλία θερμότητας, η οποία φροντίζει για τη σωστή θερμοκρασία της καμπίνας, μειώνοντας τη συνολική κατανάλωση του αυτοκινήτου.

Σχετικά με την τελευταία, το Atto 2 αποδεικνύεται ιδιαίτερα «τίμιο» σε απαιτήσεις ενέργειας, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στις 15-16 kWh/100 χλμ., τιμή που μπορεί να πέσει σε αστικό περιβάλλον, επιβεβαιώνοντας τα νούμερα της BYD σχετικά με την αυτονομία του. Το Atto 2 έχει δυνατότητα φόρτισης με ρεύμα DC 65 kW, που επιτρέπει να κάνει το 10% έως 80% σε 35 λεπτά της ώρας. Στο βασικό εξοπλισμό του έχει φορτιστή 11 kW, ο οποίος φορτίζει πλήρως τη μπαταρία σε 5,5 ώρες.

BYD-ATTO-2-test-4T

Η συνταγή της επιτυχίας
Το BYD Atto 2 είναι ένα εξαιρετικά καλοφτιαγμένο σε επίπεδο ποιότητας compact SUV. Προσφέρει ικανοποιητικούς χώρους, και συγκριτικά με τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό έχει από τη βάση του στοιχεία εξοπλισμού που σε αντίπαλα στρατόπεδα βρίσκεις μόνο στις πλουσιότερες εκδόσεις. Πατάει θετικά στο δρόμο, με αξιοσημείωτη άνεση στην πλειονότητα των συνθηκών, έχοντας υψηλό δείκτη χρηστικότητας στην καθημερινότητα.

BYD-ATTO-2-test-4T

Η αυτονομία των περίπου 300 χιλιομέτρων που επιβεβαιώνεται και στην πράξη -ενώ μπορεί να είναι μεγαλύτερη αποκλειστικά στην πόλη- είναι ίσως το μοναδικό μεμπτό χαρακτηριστικό του, λαμβάνοντας υπόψη πως ανταγωνιστικά μοντέλα «διαφημίζουν» 400 χλμ. εμβέλεια. Στο ίδιο πλαίσιο δεν είναι απίθανο θα αντιμετωπίσει και «εσωτερικό πόλεμο», από ανάλογης αξίας αλλά με μεγαλύτερη μπαταρία Dolphin, όπως και από το Atto3 που υπερέχει εκτός από την μπαταρία και ως προς το μέγεθος.

Πάνω σ’ αυτά, προς το τέλος του έτους θα ακολουθήσει μια έκδοση με μεγαλύτερη μπαταρία και αυτονομία περίπου 420 χιλιομέτρων σε μικτές συνθήκες. Επιπλέον, στην γκάμα θα προστεθεί και ένα plug-in hybrid μοντέλο, που δεν θα προβληματίζει διόλου με την αυτονομία του, χτυπώντας μια ακόμα ενδιαφέρουσα κατηγορία, που εκτιμούν ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις για το στόλο τους._ 4Τ

Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

BYD-ATTO-2-test-4T

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
BYD
ATTO 2
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Ηλεκτροκινητήρας >ΙΣΧΥΣ: 130 kW (177 ίπποι) > ΡΟΠΗ: 290 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς > KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 45,12 kWh  > ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.310 x 1.830 x 1.675 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.620 χλστ. > ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 400-1.340 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.570 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,9 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (δοκιμής): 16 kWh/100 χλμ. > ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% AC 11 kW: 5,5 ώρες> ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% DC 65 kW: 35 λεπτά > ΦΟΡΤΙΣΗ 30-80% DC 65 kW: 28 λεπτά > ΤΙΜΗ (χωρίς επιδότηση): 29.990 ευρώ (Active), 31.990 ευρώ (Boost)

Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

BYD-ATTO-2-test-4T

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • BYD-ATTO-2-test-4T
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ