X
Test Drive

Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i10 1.0T 90 PS N Line

Ένα μικρό αλλιώτικο από τα συνηθισμένα, που προσφέρει πέρα από την ευελιξία που αναμένεις από ένα αυτοκίνητου του «είδους» και οδηγική απόλαυση που δύσκολα βρίσκεις στην κατηγορία.

Το Hyundai i10 ανανεώθηκε στα σημεία και έρχεται με αιχμηρή εμφάνιση, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας να αποτελέσει μια ελκυστική πρόταση στη μικρή κατηγορία. Αυτή που, ενώ οι περισσότεροι κατασκευαστές εγκαταλείπουν, η Hyundai επιμένει και επενδύει, προσφέροντας αυτοκίνητα με ποιότητα και προσωπικότητα.

Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι αφορά την εισαγωγική κατηγορία αυτοκινήτων, η κορεατική φίρμα προσφέρει το i10, όχι απλά σε βασική έκδοση, αλλά σε κορυφαία, με σπορ αύρα και έναν turbo κινητήρα που δεν κοιτάζει μόνο την αποδοτικότητα, αλλά μπορεί να χαρίσει και χαμόγελα.

Πιο συγκεκριμένα, το αειθαλές i10 εφοδιάζεται με έναν ανανεωμένο 1.000άρι turbo κινητήρα, που τώρα είναι πιο φιλικός προς το περιβάλλον, αποδίδοντας 90 ίππους, 10 λιγότερους από τον προκάτοχό του, ενώ συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων.

Στην προκειμένη περίπτωση της δοκιμής μας, το μικρό Hyundai φοράει τα «καλά» του, στην κορυφαία έκδοση N Line. Αισθητικά διακρίνεται για τους σπορ προφυλακτήρες και τις πινελιές σε κόκκινο χρώμα, με τις όμορφες σε σχεδίαση ζάντες 16 ιντσών, με ελαστικά χαμηλού προφίλ 195/45 να ολοκληρώνουν την εικόνα του i10. Αναμφίβολα αιχμηρό, προτάσσει έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα σε σχέση με τις μικρότερες εκδόσεις, κερδίζοντας πόντους σε επίπεδο αισθητικής.

Από μέσα…

Περνώντας στο εσωτερικό το i10 ακολουθεί την πιο σπορ φιλοσοφία που συναντάμε και στο εξωτερικό τμήμα του αυτοκίνητο, δίνοντας όμως έμφαση στον εξοπλισμό και στην πρακτικότητα. Δεν είναι το αυτοκίνητο που θα αγοράσεις για την ευρυχωρία τους, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι ικανό, -τηρουμένων των αναλογιών- σε αυτόν τον τομέα.

Η Hyundai παρουσιάζει το i10 δίνοντας έμφαση στο «5θέσιο», κάτι που έχει ως στόχο να αναδείξει τις μεταφορικές αρετές του μικρού κορεατικού μοντέλου, το οποίο δεν περιορίζεται μόνο στην ευελιξία, που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα πόλης.

Στην πράξη τα καταφέρνει αρκετά καλά, προσφέροντας αξιοσημείωτη για την κατηγορία άνεση στους πίσω, που έχουν αρκετό αέρα πάνω από το κεφάλι τους, αλλά και ικανοποιητικό χώρο στα γόνατα. Οι πέντε μπορεί να μην βολευτούν, αλλά οι τέσσερις κανονικού μεγέθους θα τα καταφέρουν μια χαρά. Σε κάθε περίπτωση έχεις ένα πλήρες πακέτο με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, που περιλαμβάνει πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

Αυτό που όμως κάνει ακόμα πιο ξεχωριστή αυτή την έκδοση N Line του i10 είναι το γεγονός ότι όταν μπεις στο εσωτερικό του γίνεσαι ένα με το αυτοκίνητο. Τα εμπρός σπορ καθίσματα έχουν έντονα πλευρικά τμήματα, που στηρίζουν καλά το σώμα, αλλά είναι σχετικά στενά και θα… στριμώξουν τους πιο εύσωμους, κλέβοντας μέρος της άνεσης, αλλά ταιριάζουν απόλυτα στο χαρακτήρα του μοντέλου. Από την άλλη ο χώρος αποσκευών με 252 λίτρα ικανοποιεί για τις ανάγκες της καθημερινότητας και όχι μόνο, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.050 λίτρα.

Κάθεσαι ψηλά, έχοντας μπροστά σου ένα καλά κατασκευασμένο ταμπλό, με μπόλικη τεχνολογία. Η μεγάλη οθόνη 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων είναι έτσι τοποθετημένη που μοιάζει να ενώνεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με την καλή ευκρίνεια. Τα χειριστήρια του αυτόματου κλιματιστικού είναι ξεχωριστά, πιο κάτω από τους οριζόντιους αεραγωγούς, ενώ ακόμα πιο κάτω, έχει τοποθετηθεί μια μεγάλη θήκη για smartphone, που συνδυάζεται με θύρες USB. Το τιμόνι με τα χειριστήρια για τις επιμέρους λειτουργίες άνεσης και ασφάλειας, έχει τρεις ακτίνες και φροντίζει να σου θυμίσει την έκδοση που οδηγείς, με ένα λογότυπο N στη βάση του τρίτου μπράτσου.

Στο δρόμο…

Με το Hyundai i10 θα γίνεις ένα μαζί του. Όπως προαναφέραμε η καλή θέση οδήγησης σε βάζει άμεσα στο παιχνίδι και εμπνέει να κινηθείς σβέλτα. Σύμμαχος και ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας, με τους 90 ίππους, αλλά και την πλούσια ροπή των 175 Nm, που είναι διαθέσιμα από χαμηλά, λίγο πάνω από το ρελαντί.

Το χειροκίνητο κιβώτιο με την καλή αίσθηση και ακρίβεια συνεργάζεται με ένα ελαφρύ συμπλέκτη και κάνουν τις αλλαγές παιχνιδάκι. Ευχάριστο εν γένει στο δρόμο, με σφιχτή ανάρτηση και απόσβεση, που περιορίζει μερικώς την άνεση, αλλά ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος.

Δεν είναι το σπορ μοντέλο που θα βάλει φωτιά στο δρόμο, αλλά θα κάνει πιο ευχάριστες τις διαδρομές, που δεν περιορίζονται στο αστικό κέντρο, καθώς το μικρό της Hyundai θα ταξιδέψει με ασφάλεια και σχετική άνεση, αφού η ανάρτηση ελέγχει καλά τις κινήσεις του αμαξώματος στις υψηλότερες ταχύτητες.

Η κατανάλωση του διατηρείται χαμηλά, κοντά στα 6 λτ./100 χλμ., σε μικτές συνθήκες, με τάσεις να κατέβει και ακόμα πιο χαμηλά σε ανοιχτό δρόμο, που φαίνεται να βολεύει τον μικρό turbo κινητήρα που δείχνει τις αρετές του σε αυτή την περίπωση. Μέσα στην πόλη και στο σταμάτα-ξεκίνα θα ανέβει, ανάλογα με την πίεση που θα ασκήσει ο οδηγός στο δεξί πεντάλ, αλλά σε γενικές γραμμές αποδεικνύεται οικονομικό.

Με σπορ αύρα…

Το μικρό Hyundai i10 1.0T με τους 90 ίππους και την πλούσια ροπή, στην έκδοση N Line, είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύψει πέρα από την ζητούμενη ευελιξία μέσα στον πόλη και κάποιες από τις οδηγικές ανησυχίες σας, προτάσσοντας έναν ευχάριστο χαρακτήρα, τόσο αισθητικά, όσο και στο δρόμο. Στην κορυφαία αυτή έκδοση προσφέρει πολλά, αλλά στοιχίζει και οριακά κάτω από 20.000 ευρώ (19.990 ευρώ). Το μικρό της Hyundai όμως είναι διαθέσιμο και σε σημαντικά πιο προσιτές εκδόσεις με ατμοσφαιρικούς κινητήρες απόδοσης 63 ή 79 ίππων αντίστοιχα, με τιμές που ξεκινούν από τα 16.690 ευρώ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΑΡΙΟΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

HYUNDAI I10 1.0T N LINE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ 3κύλινδρος τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 90 ίπποι/4.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 175 Nm/1.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 5 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.675×1.680×1.485 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.425 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 252-1.050 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 919-1.045 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 123 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 19.990 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!