X
Test Drive

Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT 48V Hybrid

Στην ανανεωμένη εκδοχή του, με αλλαγές ουσίας, το Hyundai Bayon γίνεται ακόμα πιο ενδιαφέρον για αυτόν που θέλει ένα μικρό, πρακτικό και άνετο οικογενειακό μοντέλο.

Η Hyundai έχει απλώσει τη γκάμα της σε όλες τις κατηγορίες, προσφέροντας λύσεις και επιλογές για κάθε γούστο. Με αυτή τη λογική δεν δίστασε να δημιουργήσει μια μικρή crossover έκδοση του γνωστού μας i20, που τα κάνει όλα, χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερους συμβιβασμούς.

Το Bayon μπαίνει πιο ξεκάθαρα από ποτέ στην κατηγορία των μικρών Β-SUV, με crossover χαρακτηριστικά, αξιοποιώντας το γεγονός ότι η μαμά εταιρεία προχώρησε σε αλλαγές όσον αφορά το μέγεθος του μεγαλύτερου Kona, το οποίο έγινε τώρα ακόμα πιο μακρύ, παίρνοντας σαφείς αποστάσεις από το μικρότερο Bayon.

Με πιο βλέψεις πιο αστικές, δεν στερείται χώρων που θα το καταστήσουν ένα πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, ενώ και η γκάμα των κινητήρων του με turbo (mild) hybrid εκδοχές προσφέρουν τη δύναμη για να ανταπεξέλθει στις ανάγκες της καθημερινότητες και πέρα από τον, πιο στενό αστικό κύκλο και μάλιστα με αξιώσεις.

Στα σημεία…

Μετά από σχεδόν τρία χρόνια στην αγορά, το κορεατικό crossover, με όνομα εμπνευσμένο από ένα τουριστικό θέρετρο της Γαλλίας, με σχεδίαση και εκτέλεση επί ευρωπαϊκού εδάφους και προορισμό τους αγοραστές της Γηραιάς Ηπείρου, άλλαξε. Τόσο, όσο, χωρίς υπερβολές, αλλά προκειμένου να ανακτήσει τη φρεσκάδα που κρίνεται απαραίτητη για να συνεχίσει την εμπορική του πορεία, με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.

Η βάση παραμένει ίδια, με τη νέα φωτεινή μπάρα LED με λειτουργία ημέρας, που διατρέχει σε όλο το πλάτος του το εμπρός μέρος να κάνει τη διαφορά. Η Hyundai επισημαίνει ότι αυτή είναι η νέα ταυτότητα του Bayon, την οποία αποκαλεί «Seamless Horizon», προκαλώντας ένα οπτικό ενδιαφέρον, ιδιαίτερα το βράδυ που είναι πιο διακριτό.

Ανασχεδιασμένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας, η μάσκα που δείχνει πιο συμπαγής τώρα, αλλά και τα πλαίσια των προβολέων. Ανάλογα, στο πίσω μέρος συναντάμε πιο δυνατά φώτα LED, με τον προφυλακτήρα να έχει πιο αιχμηρή σχεδίαση. Επίσης, η γκάμα των τροχών αλουμινίου εμπλουτίστηκε με νέας σχεδίασης ζάντες 16 και 17 ιντσών.

Επιπλέον και όσον αφορά τους χρωματισμούς του αμαξώματος, το ανανεωμένο Bayon διατίθεται τώρα σε τέσσερα νέα χρώματα, αλλά και μια προαιρετική διχρωμία.

Εκ των έσω…

Στο εσωτερικό του το Bayon σε υποδέχεται με ανέσεις ανώτερες από ότι οι διαστάσεις του υπόσχονται. Η αρχιτεκτονική του εσωτερικού παραμένει ίδια με του προκατόχου του, εστιάζονται στην καλή διαχείριση των διαθέσιμων χώρων. Το μήκους 4.180 χλστ. κορεατικό crossover, με το μεταξόνιο των 2.580 χλστ. τα καταφέρνει πολύ καλά στη φιλοξενία τεσσάρων ατόμων, με τις αποσκευές, που μπορεί να φτάνουν σε όγκο μέχρι και τα 411 λίτρα.

Η σχεδίαση είναι μοντέρνα, με τα πλαστικά που είναι σκληρά στην υφή, να διακρίνονται για την καλή συναρμογή τους, δημιουργώντας μια εν γένει ευχάριστη εικόνα. Ανάμεσα στις αλλαγές περιλαμβάνεται η νέα μικρή ψηφιακή οθόνη ανάμεσα στα όργανα με διαγώνιο 4,2 ιντσών, που τώρα έχει γίνει έγχρωμη. Αυτή συνοδεύει την εισαγωγική έκδοση του Bayon, καθώς στις ανώτερες, με τις οποίες διατίθεται και το αυτοκίνητο της δοκιμής από τη βάση του, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 10,25 ιντσών. Αυτός παρέχει τη δυνατότητα διαμόρφωσης, ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης (ECO, Comfort, Sport) ή ακόμα και της επιλογής χειροκίνητα.

Τις ίδιες διαστάσεις 10,25 ίντσες έχει και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων που συνεργάζεται ενσύρματα με Apple CarPlay και Android Auto. Μια υποδοχή στη βάση της κεντρικής κονσόλα φιλοξενεί το smartphone παρέχοντας τώρα τη δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης. Διαθέσιμες είναι επίσης θύρες USB-C αλλά και USB-A για μεταφορά δεδομένων, όπως και μια θύρα φόρτισης 12V.

Επιπλέον, μέσω του Hyundai Bluelink υπάρχει η δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου του αυτοκινήτου. Σε κάθε περίπτωση όλες οι ενημερώσεις γίνονται over-the-air και χωρίς την υποχρέωση φυσικής παρουσίας σε εξουσιοδοτημένο κατάστημα. Για τους λάτρεις του ήχου υπάρχει προαιρετικά και σύστημα υψηλής πιστότητας της Bose που αναβαθμίζει σημαντικά την ηχητική εμπειρία στο νέο Bayon.

Σε επίπεδο εργονομίας συμβάλουν και τα φυσικά χειριστήρια που έχουν διατηρηθεί για τον κλιματισμό και τη φωνή, που κάνουν τη ζωή οδηγού και συνοδηγού πιο εύκολη. Σε κάθε περίπτωση, η οθόνη δεν είναι δύσκολη στο χειρισμό, απαιτώντας μόλις μερικά λεπτά εξοικείωσης, ενώ προσφέρει και δυνατότητες εξατομίκευσης ανάλογα με τον χρήστη.

Αναβάθμιση έχει προκύψει και στον τομέα της ασφάλειας, με επιπλέον στοιχεία εξοπλισμού. Έτσι, το Bayon έρχεται με μια πλήρη σουίτα συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, έχοντας μεταξύ άλλων σύστημα που αναγνωρίζει και διατηρεί τη λωρίδα κυκλοφορίας, αλλά και προειδοποίησης του για επικείμενη εμπρόσθια σύγκρουση με άλλο όχημα ή με πεζό ή με ποδήλατο. Επίσης, αναγνωρίζει σήματα οδικής κυκλοφορίας και ενημερώνει εγκαίρως τον οδηγό για τα όρια ταχύτητας, ενώ «διαβάζει» και την συμπεριφορά του και τις αντιδράσεις προκειμένου να αναγνωρίζει πιθανή κόπωση.

Κάτω από το καπό…

Το αυτοκίνητο δοκιμής εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα των 998 κ.εκ. της Hyundai. Ο 1.0 T-GDi στην συγκεκριμένη έκδοση συνεργάζεται με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48V, με την απόδοση να είναι 100 ίπποι και 200 Nm ροπής στην έκδοση και με τον αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT.

Το τελευταίο ταιριάζει με τον εν γένει χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αναδεικνύοντας τις αρετές του κινητήρα, αλλά και την άνετη πλευρά του αυτοκινήτου. Αλλάζει γρήγορα, χωρίς δισταγμούς, αλλά κάπως απότομα στα αυτόματα κατεβάσματα, κάτι που γίνεται περισσότερο αισθητό στις χαμηλές ταχύτητες και λίγο πριν την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου.

Από την άλλη όμως ανεβάζει σβέλτα, χωρίς να αφήνει τον κινητήρα να στροφάρει ψηλά και να κουράσει με τον θόρυβο, που είναι ο χαρακτηριστικός των 3κύλινδρων συνόλων. Τα καταφέρνει καλά και με τις επιδόσεις, αφού φροντίζει να έχει τον κινητήρα στο ωφέλιμο εύρος στροφών.

Η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και σε μικτές συνθήκες ήταν 7,6 λτ./100 χλμ. ενώ παρουσιάζεται ευμετάβλητη, τόσο προς τα επάνω, όσο και προς τα κάτω. Έτσι, σε κίνηση και συνθήκες όχι τόσο ευνοϊκές δεν αποκλείεται να δείτε νούμερα αρκετά πάνω, αλλά μόλις πάρει… μια ανάσα και ο δρόμος είναι πιο ευνοϊκός, αξιοποιώντας και τη λειτουργία coasting που του επιτρέπει να κινείται με ρελαντί μόλις αφήσεις το γκάζι, θα ρίξει άμεσα την κατανάλωσή του και κάτω από την τιμή της δοκιμής μας.

Το Hyundai Bayon διακρίνεται για την ευελιξία του, με την ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω να έχουν ήπια ρύθμιση, περισσότερο από αυτή του αδελφού i20. Έτσι, επωφελημένη βγαίνει η άνεση, η οποία διαταράσσεται μόνο σε έντονες εγκάρσιες κακοτεχνίες και αυτό αφορά περισσότερο το πίσω μέρος.

Τα 165 χλστ. καθαρής απόστασης από το έδαφος υπογραμμίζουν τον πιο crossover ή αν θέλετε περιπετειώδη χαρακτήρα του. Περνάει αλώβητο από ελαφρά εμπόδια και δεν θα αρνηθεί να μπει σε χώμα και να σε πάει στον προορισμό σου με σχετική άνεση, δεδομένου ότι έχεις στο μυαλό σου ότι η μετάδοση της κίνησης περνάει μόνο στους εμπρός τροχούς.

Σχεδιασμένο για να κινείται με άνεση στην πόλη και ευκολία στον ανοιχτό δρόμο, θα αποτελέσει άξιο σύμμαχο και στα ταξίδια, με τη χαρακτηριστική άνεση που προσφέρει. Η αίσθηση από το τιμόνι είναι ελαφριά, κρατώντας μακριά από τα χέρια του οδηγού τα τεκταινόμενα, με τα φρένα που αποδεικνύονται αποτελεσματικά να απαιτούν, σε επίπεδο αίσθησης, περισσότερο πίεση για δυνατά φρεναρίσματα.

Βελτίωση ουσίας…

Το ανανεωμένο Hyundai Bayon μικρό crossover όχημα με οικογενειακό προσανατολισμό, προσφέρει αυτά που υπόσχεται. Διαθέτει άποψη, χωρίς να στερείται χώρων και άνεσης, ενώ στην έκδοση με τον turbo κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων παρουσιάζεται ακόμα πιο ευχάριστο και αποτελεσματικό.

Η τιμή εκκίνησης του Bayon είναι κάτω το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ, για την έκδοση με τον κινητήρα 1.2 84 ίππων, ενώ η δική μας ήπια υβριδική έκδοση με τους 100 υπερτροφοδοτούμενους ίππους και το αυτόματο κιβώτιο, ξεκινάει με την τρέχουσα προσφορά από τα 23.540 ευρώ.

Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

HYUNDAI BAYON 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT 48V HYBRID
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ με τούρμπο και 48V mhev >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-2.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.180 x 1.775 x 1.500 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 411 – 1.205 λίτρα ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 165 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.145 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 115-124 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 23.540 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!