X
Test Drive

Δοκιμάζουμε το νέο Cupra Leon 1.5 eTSI DSG7 150 PS

Το Cupra Leon ήρθε με δυναμική σχεδίαση και ανανεωμένη διάθεση στο εσωτερικό που περιλαμβάνει μπόλικη τεχνολογία, να δώσει βροντερό «παρών» στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών μοντέλων.

Τα μικρομεσαία μοντέλα έχουν δεχθεί ασφυκτική πίεση από την κατηγορία των SUV. Φαίνεται να χάνουν σε απόλυτα νούμερα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα εγκαταλείπουν. Κάθε άλλο μάλιστα από ορισμένες εξ αυτών, καθώς τα εξελίσσουν και τα ρίχνουν με πολλά εφόδια στην αγορά.

Αποτελούν προτάσεις τις οποίες δεν μπορείς να προσπεράσεις αβίαστα, ειδικά για αυτούς που αναζητούν πέρα από την κάλυψη των οικογενειακών τους αναγκών και μια πιο γερή δόση οδηγικής απόλαυσης, που είναι ικανά να προσφέρουν σε μεγαλύτερο βαθμό, από τα ψηλά SUV. Μια από αυτές τις προτάσεις είναι αναμφίβολα το νέο Cupra Leon.

Υπέρμαχος της σπορ φιλοσοφίας, η Cupra έχει διαμορφώσει μια γκάμα εστιασμένη στις οδηγικές αρετές των μοντέλων της, χωρίς φυσικά να αγνοεί τα υπόλοιπα στοιχεία που είναι απαραίτητα για ένα ολοκληρωμένο μοντέλο. Το ανανεωμένο Leon έρχεται να συνεχίσει από εκεί που ο προκάτοχός του σταμάτησε, προσφέροντας σε αυτή τη φάση μια πιο επιθετική εμφάνιση, σε ένα πακέτο τεχνολογικά πιο προηγμένο, που το καθιστά πιο επίκαιρο.

Οι αλλαγές

Ένα ήπια υβριδικό σύνολο που έχει ως βάση έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων turbo, με απόδοση 150 ίππων και 250 Nm ροπής, που δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, που στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς. Να σημειώσουμε ότι πλέον από τη γκάμα και όσον αφορά τη βάση και του μοντέλου, έχει καταργηθεί ο 3κύλινδρος 1.0 TSI, με τη θέση του να παίρνει ο 4κύλινδρος 1.5 TSI, με απόδοση 116 ίππων.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και εστιάζοντας στη νέα εμφάνιση του μοντέλου. Η Cupra, ως… φρέσκια στην αγορά, δείχνει τόλμη, υιοθετώντας ριζοσπαστικές λύσεις στην ανανεωμένη εκδοχή του Leon. Το μικρομεσαίο ισπανικό μοντέλο φέρνει στο προσκήνιο τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Cupra, όπως αυτή ορίζεται από το εντελώς νέο εμπρός μέρος.

Ο νέος προφυλακτήρας συνδυάζει με μεγάλη κεντρική εισαγωγή αέρα, αλλά και μια πιο μικρή στο άνω μέρος, όπως και τις δυο στις άκρες του. Τα φώτα LED με τα τριγωνικά μοτίβα έρχονται να αποτελέσουν τη νέα φωτεινή ταυτότητα του Leon, κάτι που ισχύει τόσο για το εμπρός μέρος, όσο και για το πίσω.

Εκεί μια φωτεινή μπάρα διατρέχει όλο το πλάτος της πέμπτης πόρτας, ενώ ενσωματώνει και το λογότυπο της εταιρείας, το οποίο μάλιστα είναι φωτιζόμενο. Το diffuser μαζί με τις τραπεζοειδούς σχήματος απολήξεις της εξάτμισης ενισχύουν τη σπορ εικόνα του Leon, με τις νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου να ολοκληρώνουν την εικόνα του.

Στα ενδότερα

Μεγάλες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό του νέου Leon και μάλιστα πιο ευδιάκριτες σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Και εδώ η μεγάλη οθόνη 12,9 ιντσών δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό και μάλιστα είναι τοποθετημένη ψηλά, διεκδικώντας πιο πρωταγωνιστικό ρόλο.

Κάτι που καταφέρνει, αφού δεν είναι μόνο η θέση της, αλλά και εν γένει η λειτουργία της, η οποία είναι σημαντικά αναβαθμισμένη σε σχέση με του προηγούμενου Leon. Προσφέρει περισσότερες δυνατότητες, με πιο εύκολη πρόσβαση στα υπομενού, που αφορούν τόσο την ψυχαγωγία, όσο και τις επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως τα προγράμματα οδήγησης και υποβοήθησης του οδηγού, οι ρυθμίσεις των οποίων γίνονται μέσα από την οθόνη.

Ο πίνακας οργάνων είναι επίσης ψηφιακός, με δυνατότητα διαμόρφωσης, ενώ το τιμόνι είναι αυτό που κλέβει την παράσταση. Διαθέτει όλα τα χειριστήρια που μπορεί να φανούν χρήσιμα στην καθημερινότητα, έχοντας σε περίοπτη θέση, δύο μεγάλα μπουτόν, το Start και το Cupra, που εκκινούν τον κινητήρα και αλλάζουν πρόγραμμα οδήγησης, αντίστοιχα.

Όσον αφορά τους χώρους, στο εσωτερικό θα βολευτούν άνετα τέσσερα άτομα, έχοντας ικανοποιητικό «αέρα» προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο οδηγός κάθεται χαμηλά, λαμβάνοντας πιο σπορ αίσθηση, ενώ απολαμβάνει απροβλημάτιστη εργονομία, αφού επέλθει πρώτα η εξοικείωση με τα νέα δεδομένα των συστημάτων. Ο όγκος του χώρου αποσκευών ικανοποιεί με τον όγκο του που είναι 380 λίτρα, αλλά και το κανονικό του σχήμα που επιτρέπει τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Σε πρωταγωνιστικό ρόλο

Κάτω από το καπό του Leon βρίσκουμε τον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo 1.5 TSI στην ήπια υβριδική του μορφή. Η ονομασία της έκδοσης είναι 1.5 eTSI, με την απόδοση να είναι 150 ίπποι και 250 Nm ροπής. Η ήπια υβριδική έκδοση δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα, με το σύστημα 48V να συμβάλει με τον τρόπο του στην απόδοση, αλλά και τη μείωση της κατανάλωσης. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς.

Το Leon είναι διαθέσιμο σε μια έκδοση, που έχει όλα όσα η Cupra θέλει να διαθέτει το μοντέλο της, με προεξέχων χαρακτηριστικό τη σπορ προσέγγιση. Αυτή υπογραμμίζεται εμφατικά από τη ρύθμιση της ανάρτησης, με την έκδοση να πατάει σε μεγάλους τροχούς 225/40 R18 με ελαστικά Bridgestone Turanza 005.

Στην πράξη, το Cupra Leon είναι σφιχτό, με ποιοτικό όμως πέρασμα και στιβαρές εν γένει αντιδράσεις. Το πλαίσιο μοιάζει γρανιτένιο, με περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος ακόμα και υπό πίεση. Στις στροφές θα ακουμπήσει στον εξωτερικό τροχό και θα μείνει εκεί χωρίς να έχει τάσεις πλεύσης, επιτρέποντας να διαγράψεις με ακρίβεια την τροχιά που επιθυμείς. Το τιμόνι προσφέρει μεστή πληροφόρηση, χωρίς να κουράζει με το βάρος του στις χαμηλές ταχύτητες. Σε αυτές τις τελευταίες και σε συνδυασμό με εγκάρσιες κακοτεχνίες, η σφιχτή ανάρτηση ίσως δημιουργήσει παράπονα στους πιο απαιτητικούς.

Συμπερασματικά

Η αναβαθμισμένη τεχνολογία αποτελεί ένα ακόμα ατού στη φαρέτρα του ολοκληρωμένου Cupra Leon. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι πιο εστιασμένο, με δυναμικά χαρακτηριστικά που δεν βρίσκεις εύκολα πλέον και ειδικά σε μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Ικανό να κάνει την απλή διαδρομή πιο… ειδική και να προσφέρει χαμόγελα, με τον πιο καθαρόαιμο χαρακτήρα του, που θυσιάζει μέρος της άνεσης για χάρη της ακρίβειας.

Αν μπορείς να κάνεις αυτόν τον συμβιβασμό θα διαπιστώσεις ότι είναι ευχάριστο όσο και απολαυστικό στην καθημερινότητα και αυτό που κερδίζει την καρδιά σου. Αναμφίβολα δίνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην μικρομεσαία κατηγορία, αποτελώντας μια ενδιαφέρουσα πρόταση, ειδικά για αυτούς που έχουν ψηλά στη λίστα τους την οδηγική απόλαυση.

Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

Τεχνικά χαρακτηριστικά
CUPRA LEON 1.5 eTSI 150 PS DSG7
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ Άμεσος ψεκασμός με τούρμπο και 48V mhev >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.398 x 1.799 x 1.444 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.686 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.401 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 215 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,3 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 124-134 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 33.490 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!