X
Test Drive

Δοκιμάζουμε το νέο BYD Dolphin

Με άκρως ελκυστική τιμή, το νέο και μικρότερο μοντέλο της BYD, το αμιγώς ηλεκτρικό dolphin (δελφίνι), καλείται να κολυμπήσει κατευθείαν σε βαθιά νερά αντιμετωπίζοντας σκληρούς θηρευτές. Πάμε να δούμε με τι εφόδια θα το επιδιώξει.

Το Dolphin είναι το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της κινεζικής BYD μιας αυτοκινητοβιομηχανίας που ήρθε στην Ευρώπη πρόσφατα και μετρά ακόμα λιγότερο χρόνο δραστηριότητας επί ελληνικού εδάφους. Ωστόσο, σε παγκόσμιο επίπεδο έχει χτίσει ένα ισχυρό όνομα με σημαντικές πωλήσεις, που δεν επιδέχονται οποιασδήποτε -υποκειμενικής- αμφισβήτησης· είτε από το κοινό είτε από τον ανταγωνισμό.

Η BYD, το όνομα της οποίας αντιστοιχεί στο αρκτικόλεξο «Build Your Dreams» (χτίσε τα όνειρά σου), έχει βρει όπως φαίνεται τα υλικά για να κάνει τα δικά της όνειρα πραγματικότητα, και μάλιστα στο παγκόσμιο στερέωμα. Το Seal ήταν το πρώτο μοντέλο με το οποίο μας συστήθηκε στην Ελλάδα, και ομολογήσαμε ότι μας κέρδισε. Ένα μοντέλο που αποτελεί την αιχμή του δόρατος στον τομέα της τεχνολογίας και που απευθύνεται σε ένα ειδικό κοινό, το οποίο ναι μεν υπάρχει, αλλά δεν είναι αρκετό για να δώσει την ώθηση σε επίπεδο πωλήσεων στην κινεζική εταιρεία.

Το Dolphin, λοιπόν, με σαφώς πιο συμπαγείς διαστάσεις, έχει διαφορετικό ανταγωνισμό όσον αφορά το μέγεθος, και ακόμα μικρότερο αν στην εξίσωση βάλουμε και την τιμή του, που συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» δεν ξεπερνάει το ψυχολογικό φράγμα των 20.000 ευρώ. Ένα μοντέλο που έχει ένα κανονικό όνομα, και όχι κάποιον ακατάληπτο συνδυασμό αριθμών, φαίνεται να είναι αυτό που περιμένει το αγοραστικό κοινό το οποίο έχει ψηλά στα κριτήρια αναζήτησης τού ηλεκτρικού μοντέλου που σκοπεύει να αγοράσει την τιμή, την πρακτικότητα και φυσικά το χαμηλό λειτουργικό κόστος.

Συστήνοντας το… δελφίνι

Το Dolphin πήρε το όνομά του από τη σχεδιαστική προσέγγιση που ακολούθησαν οι Κινέζοι και η οποία υπόκειται στη νέα φιλοσοφία «Ocean Aesthetic». Στόχος ήταν το αποτέλεσμα να παραπέμπει σε δελφίνι που βγαίνει από το νερό. Μοιάζει να το πέτυχαν, χάρη σε μια ανάλαφρη αισθητική, «παιχνιδιάρικη», με ωραίο τελείωμα, γλυκό προφίλ, ενώ θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο αν τα εμπρός φώτα είχαν μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ τους και ήταν πιο κοντά στα φτερά.

Υποκειμενικό βέβαια το αισθητικό κομμάτι, κάτι που δεν ισχύει όμως για τα απόλυτα νούμερα και τα στοιχεία που απαρτίζουν τα χαρακτηριστικά του. Αρχικά είναι οι διαστάσεις. Με μήκος 4.290 χλστ., τοποθετείται στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, εκεί όπου θα βρει αρκετό ανταγωνισμό εμπρός του, όπως το MG 4, στο οποίο πέφτει ακριβώς επάνω, αλλά και μεταξύ άλλων το VW ID.3. Το πλάτος του ανέρχεται στα 1.770 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του είναι πλούσιο, φτάνοντας τα 2.700 χλστ., κάτι που μεταφράζεται και σε αξιόλογη ευρυχωρία στο εσωτερικό. Μπορεί εξωτερικά να μη δείχνει μεγάλο, αλλά εντός προσφέρει άνεση υψηλού επιπέδου και ανώτερη των άμεσων ανταγωνιστών.

Τα στοιχεία που σε κερδίζουν με την πρώτη επαφή είναι η ποιότητα και η σχεδίαση. Τολμηρή, με λεπτομέρειες ξεχωριστές, όπως είναι οι ακριανοί αεραγωγοί, οι οποίοι έχουν γυαλιστερή πλάτη που ανεβαίνει ψηλά και δημιουργεί εικόνα που θα βρει αποδέκτες και στα μικρότερα ηλικιακά στρώματα. Ανάλογα όμορφη είναι η «γέφυρα» που διατρέχει την κεντρική κονσόλα, ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, και κρύβει μία μεγάλη σε μήκος θήκη, ικανή να φιλοξενήσει ακόμα και ένα μεγάλο μπουκάλι.

Συνολικά οι θήκες για μικρότερα ή μεγαλύτερα αντικείμενα είναι πολλές. Μια υποδοχή για smartphone βρίσκεται κάτω από την οθόνη, παράλληλα προς το ταμπλό, ενώ ακόμα μία, κατά τον διαμήκη άξονα, είναι στο πάνω μέρος της «γέφυρας». Εμπρός από αυτήν είναι οι δύο ποτηροθήκες, μικρές σε διάμετρο, που θα βολέψουν δύο μπουκάλια, αλλά όχι και ισάριθμα ποτήρια καφέ. Από κάτω ακόμα μία θήκη με συρόμενο καπάκι, για να κρύβονται από τα αδιάκριτα μάτια τα πιο πολύτιμα αντικείμενα, με τις τσέπες στις πόρτες να ολοκληρώνουν το πακέτο της πρακτικότητας, που είναι πλήρες στο Dolphin.

Τα καθίσματα είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και αποτελούν μέρος του πλούσιου βασικού εξοπλισμού της εισαγωγικής έκδοσης του ηλεκτρικού μοντέλου της BYD. Κάθεσαι άνετα και βρίσκεις εύκολα τη θέση που αναζητάς, ανεξαρτήτως σωματότυπου, καθώς το τιμόνι ρυθμίζεται κατά δύο έννοιες. Εμπρός σου έχεις την ψηφιακή οθόνη του πίνακα οργάνων με καλή ευκρίνεια, που δεν επηρεάζεται από το φως του ήλιου.

Τις εντυπώσεις κλέβει όμως η μεγάλη οθόνη αφής των 12,8 ιντσών, ίδια με αυτή του Seal, που περιστρέφεται από οριζόντια σε κάθετη θέση. Τα φυσικά χειριστήρια για επιμέρους λειτουργίες ενισχύουν την ούτως ή άλλως καλή εργονομία του Dolphin, που διαθέτει και πανοραμική κάμερα 360 μοιρών με υψηλή ευκρίνεια για επιπλέον άνεση και ασφάλεια κατά τους επιτόπιους ελιγμούς.

Ως προς την ασφάλεια, ο πλούσιος εξοπλισμός του Dolphin περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας αλλά και οπίσθιας σύγκρουσης, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από τη λωρίδα, καθώς και διατήρησης λωρίδας. Επιπλέον, προσαρμοζόμενο cruise control, αλλά και ανίχνευση τυφλού σημείου, όπως και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

Τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα έχουν συμβάλει στη διάκριση 5 αστέρων από τον EuroNCAP για το BYD Dolphin, που κάποιες φορές μπορεί να… εκνευρίσει τους επιβάτες του με τον προειδοποιητικό ήχο ασφαλείας που εκπέμπει όταν ο οδηγός παρεκκλίνει του ΚΟΚ (π.χ. όριο ταχύτητας).

Από την άλλη, το Dolphin σε ανταμείβει με τους γενναιόδωρους χώρους που προσφέρει, εμπρός και πίσω, χωρίς κανένα συμβιβασμό για το μέγεθος του αυτοκινήτου, όπως επίσης με το χώρο αποσκευών, που έχει διπλό πάτωμα για καλύτερη διαχείριση, και όγκο 345 λίτρων, που αυξάνεται στα 1.310 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Αξιοσημείωτη είναι η ποιότητα κατασκευής, με συναρμογή που δείχνει γρανιτένια, αλλά και όμορφες στην πλειονότητά τους επενδύσεις. Ακόμα και τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί έχουν ωραία εικόνα.

Στο δρόμο με ένα… δελφίνι

Για την κατασκευή του έχει χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα e-Platform 3.0, που έχει σχεδιαστεί από την BYD αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα. Εφοδιάζεται με μία μπαταρία λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP) τύπου Blade, η οποία είναι τοποθετημένη χαμηλά κάτω από το πάτωμα, και με έναν ηλεκτρικό κινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 150 kW (204 ίπποι) και 310 Nm ροπής, με τη δύναμη να περνάει στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου μίας σχέσης.

Για τη φόρτιση της μπαταρίας υπάρχει ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW, με το χρόνο που απαιτείται με τη χρήση του για μία πλήρη φόρτιση να είναι 6 ώρες και 12 λεπτά. Από την άλλη, με ταχυφορτιστή ισχύος 88 kW με τον οποίο είναι συμβατό το Dolphin ο χρόνος περιορίζεται στα 29 λεπτά της ώρας για φόρτιση από 30% έως 80%, ενώ ο αντίστοιχος χρόνος για το 10% έως 80% είναι 40 λεπτά. Ως προς την μπαταρία, καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 200.000 χλμ.

Η δύναμη και κυρίως ο τρόπος που αυτή αποδίδεται, πλουσιοπάροχα και άμεσα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ, κάνει το σχετικά ψηλό Dolphin να μοιάζει με ένα μικρό hot hatch. Ενδεικτικά, επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,0 δευτερόλεπτα, εντυπωσιάζοντας ακόμα περισσότερο στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Ακόμα και με υψηλές ταχύτητες της τάξης των 70 χλμ./ώρα, το Dolphin με το δεξί πόδι βαθιά στο πάτωμα θα… ταλαιπωρήσει τα κινέζικα ελαστικά του.

Στις γλιστερές επιφάνειες οι τροχοί θα σπινάρουν με χαρακτηριστική ευκολία, ακόμα και όταν ο οδηγός δεν το θέλει. Μεταμορφώνεται σε καλή άσφαλτο, βγάζοντας καλύτερα τη δύναμή του και «ακούγοντας» περισσότερο στις εντολές του τιμονιού, που έχει δύο επίπεδα: στο πρώτο είναι ελαφρύ και στο δεύτερο έχει πολύ βελτιωμένη αίσθηση, και είναι πιθανότατα αυτό που θα ικανοποιήσει τους περισσότερους οδηγούς.

Τα φρένα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας μόνο μίας -δυστυχώς- βαθμίδας φροντίζουν για την επιστροφή της χαμένης κινητικής ενέργειας στην μπαταρία και συντελούν στην αυτονομία της τάξης των σχεδόν 400 χιλιομέτρων. Επιπλέον, με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω εξασφαλίζουν δυνατό φρενάρισμα με καλή αίσθηση. Η ανάρτηση δίνει προβάδισμα στην άνεση, κάτι που θα εκτιμηθεί δεόντως στους ελληνικούς δρόμους, με τις κλίσεις να είναι περιορισμένες.

Ευχάριστο εν γένει, ξεκούραστο στην καθημερινότητα, με πλούσιο εξοπλισμό, που κάνει ακόμα πιο εύκολη τη ζωή του χρήστη. Η υψηλή ποιότητα συναρμογής και εν γένει κατασκευής αποτελεί ακόμα ένα ατού του μικρού BYD Dolphin, με το μεγαλύτερο όλων και αδιαμφισβήτητο να είναι η τιμή του, που σπάει το φράγμα των 20.000 ευρώ, στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων μάλιστα, καθιστώντας το δίχως περιστροφές μια ιδιαίτερα ελκυστική πρόταση._ 4Τ

Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
BYD DOLPHIN
ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι >ΡΟΠΗ: 310 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μίας σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 60,4 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.290×1.770×1.570 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.700 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 345-1.310 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.658 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,0 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 15,1 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 400+ χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): 6 ώρες 12 λεπτά (11kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10%-80% (DC): 40 λεπτά (88kW) >ΤΙΜΗ: Από 19.998 ευρώ (Υπολογίζεται η κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ»)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!