Μια νέα μάρκα στο προσκήνιο της ελληνικής αγοράς, με ένα μικρό και προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Leapmotor T03 να διεκδικεί τη δική του θέση στον ήλιο.
Η Leapmotor κάνει πρεμιέρα στην ελληνική αγορά με ένα μικρό ηλεκτρικό μοντέλο που έχει άκρως ελκυστική τιμή η οποία διαμορφώνεται στα 15.844 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», αλλά και των 1.000 ευρώ επιδότησης από την εισαγωγική εταιρεία, που είναι η δραστήρια στη χώρα μας Italian Motion, που αντιπροσωπεύει τις μάρκες Alfa Romeo, Abarth, Fiat, Fiat Professional και Jeep.
Ευρύτερα, η Leapmotor που ιδρύθηκε το 2015 στην Κίνα, δραστηριοποιείται στην Ευρώπη υπό τη σκέπη της Stellantis. Το πρώτο αυτοκίνητο που έρχεται στη χώρα μας είναι το μικρό 3,62 μ. αμιγώς ηλεκτρικό T03. Λιτή ονομασία, όπως και η σχεδίασή του. Με στρογγυλεμένες γραμμές, χωρίς ακμές και άλλα φτιασίδια. Η μινιμαλιστική προσέγγιση δεν το καθιστά εξεζητημένο, με τη φυσιογνωμία του να είναι εύπεπτη για όλα σχεδόν τα γούστα.
Στόχος της εταιρείας ήταν να δημιουργήσει ένα πρακτικό αυτοκίνητο, μικρό σε διαστάσεις, με αξιόλογη ευελιξία για κίνηση στην πόλη, αλλά και τηρουμένων των αναλογιών, ευρύχωρο για τέσσερις επιβάτες. Αυτό φαίνεται από την πρώτη επαφή να το έχει πετύχει, κάτι που όμως δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό και για τις αποσκευές, με το χώρο να είναι βαθύς, αλλά μικρός, έχοντας όγκο μόλις 210 λίτρα, ενώ απουσιάζει η εταζέρα που κρύβει τα πράγματα από τα περίεργα μάτια. Επίσης, η πόρτα σε συνδυασμό με την κλίση των καθισμάτων δημιουργούν ένα μικρό άνοιγμα, που περιορίζει την είσοδο μεγάλων σε όγκο αντικειμένων.
Με πλάτος 1,65 μ. και ύψος 1,58 μ., αλλά και μεταξόνιο 2,4 μ., προσφέρει ικανοποιητικό χώρο για τέσσερα άτομα κανονικού μεγέθους. Τα καθίσματα είναι ρηχά, χωρίς μεγάλες επενδύσεις για να προσφέρουν άνεση και στήριξη που αναμένεις, ωστόσο θα βολέψουν στην καθημερινότητα, με αυτό του οδηγού να έχει και ρυθμίσεις σε ύψος, κάτι που δεν προσφέρει αυτό του συνοδηγού. Αυτό που μπορούσε να έχει είναι περισσότερες θήκες ανάμεσα στους δύο εμπρός, στη θέση της κεντρικής κονσόλας, αφού εκεί έχουν αφήσει έναν χώρο ανεκμετάλλευτο, στον οποίο θα μπορούσαν να έχουν πέρα της δεύτερης ποτηροθήκης η οποία απουσιάζει και άλλες μικρότερες για αντικείμενα της καθημερινότητας.
Οι πίσω επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα στο ύψος του κεφαλιού, με τον αέρα να ικανοποιεί, με τον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα να περιορίζεται δραστικά, αν ο οδηγός είναι ψηλός. Πιο ευήλια γίνεται η καμπίνα, χάρη στη μεγάλη 42 ιντσών γυάλινη οροφή, η οποία μάλιστα έχει και ηλεκτρικό σκιάδιο, για να κλείνει στις ζεστές μέρες.
Η εικόνα είναι ευχάριστη εν γένει, με τα πλαστικά, που είναι σκληρά στην υφή να ικανοποιούν στο μάτι, αλλά και σε επίπεδο συναρμογής, για τα δεδομένα της κατηγορίας και της τιμής του αυτοκινήτου. Η προσέγγιση είναι πλήρως ψηφιακή, με τον πίνακα οργάνων να είναι 8 ιντσών και την κεντρική 10,1 ιντσών. Η τελευταία διαδραματίζει το ρόλο του γενικού χειριστηρίου, από το οποίο ελέγχονται όλες οι επιμέρους λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Με την οθόνη να είναι σχετικά χαμηλά τοποθετημένη στο κέντρο του ταμπλό (θα τη θέλαμε πιο ψηλά), καλείσαι να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο προκειμένου να κάνεις ρυθμίσεις. Τα γραφικά είναι καλά, αλλά η γραμματοσειρά που χρησιμοποιείται είναι σχετικά μικρή. Πληθώρα λειτουργιών είναι διαθέσιμες, πέραν των κοινών που βρίσκουμε σε μια οθόνη. Από το ηχοσύστημα, μέχρι τον κλιματισμό, το σύστημα πλοήγησης, αλλά και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, με πλήρη σουίτα ADAS, που φτάνουν τα 10 σε αριθμό, τα οποία αναβαθμίζουν σημαντικά το αυτοκίνητο σε επίπεδο ασφάλειας του μικρού ηλεκτρικού μοντέλου.
Ωστόσο, πριν την απενεργοποίηση των ηχητικών ειδοποιήσεων, σε όποια δίνει τη δυνατότητα να το κάνεις, αυτά δημιουργούν μια… βαβούρα με τον ήχο τους, ο οποίος ενισχύεται μάλιστα από αυτόν τον βόμβο που παράγει το αυτοκίνητο μέχρι τα 30 χλμ./ώρα, προκειμένου να ειδοποιήσει τους διερχόμενους για την διέλευσή του και θυμίζει παλιό… τρόλεϊ. Από εκεί και πέρα είναι απόλυτα ήσυχο και ξεκούραστο, με καλή ποιότητα κύλισης και άνεση.
Η ανάρτηση που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπρο άξονα πίσω, είναι καλά ρυθμισμένη για αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα, έχει χωρητικότητα 37,3 kWh και προσφέρει αυτονομία που αγγίζει τα 265 χιλιόμετρα σε μικτή χρήση ή τα 395 σε αστικό κύκλο. Για τη φόρτιση υπάρχει η δυνατότητα με ρεύμα AC 6,6 kW, που κάνει το 30% έως το 80% σε 3,5 ώρες, αλλά και με DC 45 kW, με το χρόνο για το ίδιο ποσοστό να μειώνεται στα 36 λεπτά της ώρας.
Στην πράξη το Leapmotor T03 αποδεικνύει αρκετά λιτοδίαιτο, χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις σε ενέργεια, ακόμα και σε μικτή χρήση, με περισσότερο ανοιχτό δρόμο, παρά κίνηση σε πόλη. Η κατανάλωση μένει σε χαμηλά επίπεδα, κοντά στα 12 kW/100 χλμ. με τάσεις να πέσει και κάτω από τα 10 αν βρεθείς εντός πόλης. Η ανάκτηση ενέργειας λειτουργεί ευεργετικά στην αυτονομία, αλλά δεν έχει δυνατότητα ρύθμισης, απέχοντας αρκετά από τη λειτουργία one pedal που μας έχουν κακομάθει αρκετά μοντέλα του είδους. Το T03 διαθέτει όμως ρυθμίσεις προγραμμάτων οδήγησης. Το Eco είναι με αυτό που εκκινεί το αυτοκίνητο, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει το Standard ή το Sport για πιο άμεση απόκριση του κινητήρα που αποδίδει 95 ίππους και 158 Nm ροπής.
Δύναμη ικανή να κινήσει το αυτοκίνητο με ικανοποιητικό νεύρο, ειδικά από στάση, χωρίς δισταγμό. Ενδεικτικά, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία απαιτεί 5 δευτερόλεπτα για το 0-50 χλμ./ώρα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Η ευκολία στη χρήση είναι ένα από τα ατού του, με το T03 να κινείται χωρίς πρόβλημα ακόμα και σε μεγαλύτερους δρόμους, χωρίς να γίνεται… εμπόδιο. Το αντίθετο μάλιστα, χάρη στην ευελιξία του και το νεύρο του ηλεκτρικού μοτέρ, σου επιτρέπει να κινηθείς σβέλτα, με καλή πληροφόρηση από την ανάρτηση και παρά το γεγονός ότι παρουσιάζεται ενδοτική με έμφαση στην άνεση.
Οι μικροί τροχοί των 15 ιντσών με τις καλοσχεδιασμένες ζάντες και τα ελαστικά 165/65, μπορεί να μην προϊδεάζουν, αλλά το μικρό ηλεκτρικό μοντέλο τα καταφέρνει καλά με τη διαχείριση της δύναμης, χωρίς να αναλώνεται σε άσκοπα σπιναρίσματα, που μας έχουν συνηθίσει τα ηλεκτρικά μοντέλα, με την άμεση παροχή ισχύος που έχουν. Το τιμόνι, αν και διαθέτει δυνατότητες ρύθμισης: Comfort, Standard και Sport, δεν ενθουσιάζει με την αίσθηση που προσφέρει στα χέρια του οδηγού, αλλά και την επαναφορά σε γρήγορες κινήσεις.
Το Leapmotor T03 είναι ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με αισθητική που δίνει έμφαση στην πρακτικότητα, με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, αλλά και ένα αποτελεσματικό, λιτοδίαιτο σύστημα, που παρέχει ικανοποιητική αυτονομία για να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης εντός πόλης, χωρίς μάλιστα να απαιτεί καθημερινά φόρτιση.
Η άνεση από την ανάρτηση είναι ένα ακόμα ατού του, με το μεγαλύτερο όλων να είναι η τιμή του, η οποία όπως και αρχικά αναφέραμε ορίζεται στα 15.844 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», αλλά και της έξτρα προωθητικής ενέργειας της εισαγωγικής εταιρείας, που θα σε κάνουν να δεις με περισσότερη κατανόηση τις όποιες μικρές αδυναμίες μπορεί να έχει.
Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης
LEAPMOTOR T03
ΙΣΧΥΣ: 95 ίπποι/ σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 158 Nm/ σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μίας σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 37,3 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 3.620 x 1.652 x 1.577 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.400 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 210 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.200 κιλά >0-50 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 130 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 12 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 255 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 30-80% (AC): 3 ώρες και 30 λεπτά (6,6 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 30-80% (DC): 36 λεπτά (45 kW) >ΤΙΜΗ: 15.844 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ» και της έξτρα προωθητικής ενέργειας)