top icon
Test Drive

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό MG ZS EV

Στην πιο εξελιγμένη ηλεκτρική μορφή του, το πρώτο μοντέλο της MG Motor δείχνει απόλυτα επικαιροποιημένο, αποτελώντας μια ενδιαφέρουσα πρόταση στα SUV μηδενικών ρύπων.

Αξιοποιώντας στο έπακρο ένα ιστορικό και δίχως άλλο ισχυρό όνομα όπως αυτό της MG ο κινεζικός κολοσσός SAIC δημιούργησε μια γκάμα μοντέλων απόλυτα επίκαιρων, με SUV προσανατολισμό. Διαβάζοντας την αγορά και εφόσον στόχος είναι η επιτυχία, δεν μπορείς να αγνοήσεις αυτή την πιο εμπορική κατηγορία, που πουλάει σαν φρέσκο ψωμί, μόνο με τον όνομά της.

Αρκεί όμως μόνο αυτό για να μπεις στο παιχνίδι της αγοράς; Προφανώς όχι, ειδικά όταν είσαι νέος διεκδικητής. Και σ’ αυτό το κομμάτι η MG δείχνει πάλι διαβασμένη, καθώς δημιούργησε αρχικά ένα προσιτό μοντέλο, με ευρωπαϊκές επιρροές, προκειμένου να δελεάσει ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς, που κάνει τα πρώτα του βήματα στην κατηγορία αλλά και στην ηλεκτροκίνηση.

MG ZS EV test

Στη βάση της γκάμας του ZS και ελκυστικότερη όλων όσον αφορά το οικονομοτεχνικό κομμάτι είναι η έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 1,5 λίτρων. Αυτή μάλιστα τοποθετείται κάτω από το φράγμα των 20.000 ευρώ, που για πολλούς αποτελεί και ψυχολογικό όριο στην αγορά αυτοκινήτου.

Δείτε επίσης: Δοκιμάζουμε το MG ZS 1.5 VT-i

Λίγο πιο πάνω μια περισσότερο σύγχρονη εκδοχή του μοντέλου, με κινητήρα 1,0 λίτρου και turbo, που συνδυάζεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην κορυφή δίχως άλλο η ηλεκτροκίνητη έκδοση του μοντέλου που μοιάζει και είναι η πιο επικαιροποιημένη όλων. Αυτή είναι και η εκδοχή του μοντέλου που δοκιμάζουμε.

Αν και δεν πρόκειται για ένα μοντέλο που σχεδιάστηκε εξ αρχής για να είναι ηλεκτρικό, το ZS EV αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλικό προς το νέο του χαρακτήρα. Ακολουθεί τη γνωστή σχεδιαστική φιλοσοφία του ZS, με τη διαφορά να εστιάζεται στην κλειστή -κατά τη συνήθη πρακτική των ηλεκτρικών μοντέλων- μάσκα. Εκεί κρύβεται επιμελώς και η υποδοχή φόρτισης του αυτοκινήτου.

MG ZS EV test

Νέες είναι και οι αεροδυναμικές ζάντες αλουμινίου, που συμβάλουν στην αποδοτικότητα του μοντέλου. Το ZS EV είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, με ισάριθμους τύπους μπαταρίας, 52 και 71 kWh και αυτονομία που αγγίζει, σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία τα 440 χιλιόμετρα, ενώ η τιμή της μικρότερης είναι 320 χιλιόμετρα.

Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία, που μας έδειξε αυτονομία που ξεπερνάει τα 440 χιλιόμετρα, ενώ η μέση κατανάλωση που θα πρέπει να περιμένετε είναι κοντά στα 17 kW/100 χλμ. με ήπια οδήγηση. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 115 kW (156 ίππους) και 280 Nm ροπής, τα οποία είναι άμεσα διαθέσιμα, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,6 δλ., με μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα.

Ένα πρόγραμμα για κάθε περίπτωση

Σύμμαχος στην καθημερινότητα και στην επίτευξη του στόχου του ιδιοκτήτη – κατόχου, είναι τα προγράμματα οδήγησης. Τρία στον αριθμό, Eco, Normal και Sport, με την ερμηνεία του καθενός από αυτά να προσφέρει και το ανάλογο. Πιο αναλυτικά, με το Eco θα δεις τη μέγιστη αυτονομία, με το πρόγραμμα να δίνει έμφαση σ’ αυτόν τον τομέα και όχι των επιδόσεων.

MG ZS EV test

Θα διαπιστώσεις ένα μικρό δισταγμό σε σχέση με το πρόγραμμα Normal, αλλά αυτό είναι απόλυτα λογικό, καθώς αντισταθμίζει αυτό με την αυξημένη αυτονομία που θα δεις στον υπολογιστή ταξιδίου. Από την άλλη το Normal αποδεικνύεται πιο πρόθυμο, με πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, κάνοντας το ηλεκτρικό ZS να δείχνει ζωηρό σε κάθε πάτημα το δεξιού πεντάλ, χωρίς να θυσιάζει μεγάλο μέρος της αυτονομίας. Αν τώρα οι απόλυτες επιδόσεις είναι το ζητούμενο, τότε το πρόγραμμα Sport είναι αυτό που πρέπει να επιλέξεις.

Τρία πλήκτρα στην κεντρική κονσόλα επιτρέπουν τη διαχείριση των προγραμμάτων οδήγησης, την προβολή του επιπέδου ενέργειας της μπαταρίας, αλλά και τη ρύθμιση του επιπέδου ανάκτησης ενέργειας, με το συγκεκριμένο μπουτόν που ονομάζεται KERS, να αντλεί την ονομασία του από την F1.

MG ZS EV test

Όσον αφορά την λειτουργία ανάκτησης ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα, με το μεγαλύτερο να προσφέρει και την ανάλογη δύναμη. Φρενάρει πιο δυνατά από το «1» και «2» και το νιώθεις κάθε φορά που σηκώνεις το πόδι σου από το δεξί πεντάλ. Προσημειώνει αρκετά την οδήγηση με ένα πεντάλ στις υψηλότερες ταχύτητες, αν και δεν την προσφέρει, καθώς σε χαμηλές ταχύτητες και πριν την πλήρη ακινητοποίηση θα χρειαστεί από τον οδηγό να αναλάβει το καθήκον της πέδησης, προκειμένου να ακινητοποιηθεί το αυτοκίνητο.

Με πρωταγωνιστή την άνεση

Η αίσθηση που λαμβάνεις από τα επιμέρους χειριστήρια ακολουθεί την εν γένει άνετη φιλοσοφία που προσφέρει το αυτοκίνητο και είναι προσανατολισμένη στην άνεση. Ελαφρύ τιμόνι, που ακούει τις εντολές του οδηγού και αποτελεί ιδανικό σύμμαχο στην κίνηση της πόλης και τους ελιγμούς στα στενά της.

MG ZS EV test

Ξεκούραστο είναι και από την ανάρτηση, με τις ήπιες ρυθμίσεις που διαθέτει να λειτουργούν ευεργετικά στην άνεση, αποσβένοντας αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Εν γένει οι αντιδράσεις του είναι ισορροπημένες, με κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση να είναι υπαρκτές, αλλά χωρίς να προβληματίζουν.

MG ZS EV test

Ανάλογα στην καμπίνα οι επιβαίνοντες θα βολευτούν, χωρίς να απαιτούνται συμβιβασμοί. Η αίσθηση δεν διαφέρει από αυτή που προσφέρουν οι αδελφές εκδόσεις του μοντέλου που εφοδιάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, καθώς μοιράζονται και τις ίδιες διαστάσεις, έχοντας μήκος 4.323 χλστ., πλάτος 1.809 χλστ. και ύψος 1,649 χλστ., με το μεταξόνιο να είναι 2,581 χλστ. Ο οδηγός κάθεται καλά, με τη θέση του να έχει πολλαπλές ρυθμίσεις και σε ύψος, κάτι που δεν είναι διαθέσιμο και στο συνοδηγό, ο οποίος κάθεται ψηλά, χωρίς να έχει άλλη επιλογή.

Η εικόνα είναι αρκούντος ποιοτική, με μαλακά υλικά να έχουν χρησιμοποιηθεί στο άνω μέρος του ταμπλό. Πιο σκληρά είναι αυτά στο κάτω μέρος και στις πόρτες, αλλά αυτό δεν είναι διαφορετικό από αυτό που προσφέρει η πλειονότητα του ανταγωνισμού. Το τεχνολογικό υπόβαθρο του ZS EV υπογραμμίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών και η μεγάλη 10,1 ιντσών οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων.

Όσον αφορά τη φόρτιση, το ZS EV σε οικιακό φορτιστή απαιτεί 10,5 ώρες για πλήρη φόρτιση, ενώ με σταθερό ρεύμα 92 kW έχει δυνατότητα αναπλήρωση ενέργειας μέχρι το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας -που είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα- μέσα σε 40 λεπτά της ώρας.

Στο ταμείο…

Το «Easy Living» σε μια ωραία έκφανσή του, με το ZS EV να είναι ένα άνετο αυτοκίνητο που κάνει τις μετακινήσεις ευχάριστες, όπως είναι και εν γένει ο χαρακτήρας του. Το ηλεκτρικό MG ZS διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, το MG Pilot με δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, 6 αερόσακους, ζάντες αλουμινίου 17’’ με ελαστικά 215/55, φώτα LED, MG iSmart Lite με πλοήγηση, κάμερα οπισθοπορείας, και μεγάλη οθόνη αφής 10,1’’ και ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η αρχική τιμή του είναι 40.650 ευρώ, ενώ επωφελούμενο από την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» αυτή μπορεί να διαμορφωθεί στα 32.650 ευρώ.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

MG ZS EV test

MG ZS EV

ΙΣΧΥΣ: 156 ίπποι/ σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 280 Nm/ σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: μίας σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ:  >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: >ΜΠΑΤΑΡΙΑ:  kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.:  4.323×1.809×1.649 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.581 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 448–1.166 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.620 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 17 kWh/100 χλμ.  >AYTONOMIA: 440 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-80% (AC): – λεπτά (11  kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 40 λεπτά ( 92 kW) >ΤΙΜΗ: 40.650 ευρώ (έκδοση Exclusive) (32.650 ευρώ με επιδότηση)

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ