X
Test Drive

Δοκιμάζουμε την νέα BMW X2 των 170 ίππων

Εντυπωσιακή εμφάνιση, υβριδικός κινητήρας και οδική συμπεριφορά επιπέδου BMW. Κυρίες και κύριοι υποδεχθείτε την νέα Χ2 στην αρχική έκδοση των 170 ίππων.

Θα μπορούσε να ανήκει σε μεγαλύτερη κατηγορία, αλλά στην πραγματικότητα είναι το κουπέ αδελφάκι της Χ1. Έτσι εναρμονίζεται με τα αισθητικά πρότυπα της BMW, που εφαρμόζει και στις μεγαλύτερες σειρές των Χ3/Χ4 και Χ5/Χ6.

Η νέα BMW X2 έχει μεγαλώσει: κατά 194 χιλιοστά σε μήκος σε σχέση με την προκάτοχό της, φτάνοντας τα 4.554 χιλιοστά, κατά 21 χιλιοστά σε πλάτος (στα 1.845 χιλιοστά) και κατά 64 χιλιοστά σε ύψος (στα 1.590 χιλιοστά). Έτσι λοιπόν η νέα X2 έρχεται να γεφυρώσει την απόσταση μεταξύ της Χ1 των 4,5 μ. και της Χ4 των 4,7 μ.

Η εμφάνιση της BMW X2, με πολλά «Μ» καλούδια

Εκτός όμως από τις διαστάσεις, το χαρακτηριστικότερο στοιχείο ετούτης της νέας γενιάς, έχει να κάνει με την σιλουέτα, η οποία αποστασιοποιείται από το κάτι σαν υπερυψωμένο χάτσμπακ της προηγούμενης γενιάς.

Καταλυτική είναι η οπτική συνεισφορά της ουράς, όπου έχει μεγαλώσει πλέον η κλίση στις πίσω κολώνες δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μία fastback σιλουέτα και ένα σχήμα περίπου 2,5 όγκων.

Αυτό βέβαια από μόνο του δεν εξασφαλίζει και την απόλυτη κομψότητα, καθώς υπάρχει και ένας macho χαρακτήρας που θα πρέπει να εξυπηρετηθεί. Χαρακτηριστικοί στην εμπρός όψη του αυτοκινήτου είναι οι εντυπωσιακοί προβολείς και η σχεδόν εξαγωνική μάσκα νεφρών BMW, η οποία στο δικό μας αυτοκίνητο, διέθετε τον προαιρετικό φωτισμό περιγράμματος BMW Iconic Glow.

Στο πίσω μέρος, οι έντονα προτεταμένοι θόλοι των τροχών και οι μυώδεις ώμοι κλέβουν την παράσταση. Τα οριζόντια περιγράμματα των πίσω φώτων που είναι ειδικά σχεδιασμένα για το συγκεκριμένο μοντέλο ενισχύουν τη σπορ αίσθηση, ακριβώς όπως συμβαίνει με την αεροτομή τύπου Gurney και τον πίσω προφυλακτήρα με τις έντονες ακμές και τα τα μεγάλα πλαίσια που καμουφλάρουν τις απολήξεις των εξατμίσεων.

Το «αλατοπίπερο» της συγκεκριμένης εμφάνισης δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από τις προσθήκες του τμήματος «Μ», εις διπλούν μάλιστα. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει τόσο το M Sport Package (των 2.000 ευρώ περίπου), όσο και το M Sport Package Pro (των 1.600 ευρώ περίπου), τα οποία τονίζουν τις λεπτομέρειες του εξωτερικού, όσο και του εσωτερικού διάκοσμου. Σε αυτά προσθέστε το απαστράπτον μεταλλικό χρώμα Frozem (mat) Portimao Blue, αλλά και τις 20αρες ζάντες.

Σε αντίθεση με το εξωτερικό όπου η νέα X2 συνθέτει την δική της προσωπικότητα, στο εσωτερικό η συγγένεια με την Χ1 είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Η νέα BMW X2 διαθέτει την πιο εξελιγμένη έκδοση του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας BMW iDrive με τεχνολογία ταχείας πρόσβασης QuickSelect., που βασίζεται στην 9η γενιά του λειτουργικού συστήματος της βαυαρικής εταιρείας.

Μπορεί να έχουμε συνηθίσει πια την λογική χειρισμού της οθόνης, αλλά κάπου είναι υπερβολική η χρήση όλων αυτών των εικονιδίων, ενώ θα πρέπει να βρεθεί μία λύση και για τα δημοσιογραφικά αυτοκίνητα, όπου το BMW ID, δημιουργεί σε ορισμένες περιπτώσεις αρκετά προβλήματα πρόσβασης σε επιμέρους λειτουργίες(κάτι που προφανώς δεν θα ισχύει για τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα με εγγεγραμμένους κατόχους).

Πάντοτε εντυπωσιακός ο ενιαίος πίνακας Curved Display, αλλά στα υπόλοιπα στοιχεία του ταμπλό θα θέλαμε κάτι διαφορετικό που να υποστηρίζει καλύτερα τον σπορτίφ χαρακτήρα της X2. Καλοδεχούμενη η πρακτικότητα του αιωρούμενου υποβραχιόνιου και της κεκλιμένης κονσόλας με την λαβή στερέωσης για το τηλέφωνο, θα επιθυμούσαμε όμως μία άλλη διαρρύθμιση και γιατί όχι και έναν αλλιώτικο επιλογέα κιβωτίου (όπως για παράδειγμα στην σειρά 1),

Τουλάχιστον αυτός ο χαρακτήρας υποστηρίζεται εδώ από τις επιλογές στα υλικά και τις επενδύσεις, όπου ειδικά ο συγκεκριμένος συνδυασμός δέρματος και αλκαντάρα με τις μπλέ ραφές δίνει το στίγμα, με αποκορύφωμα τα μονοκόμματα μπάκετ καθίσματα (ανήκουν στο πακέτο Μ) με την εξαιρετική στήριξη για το σώμα.

Πέρα από τις υπόλοιπες διαστάσεις, το μακρύτερο μεταξόνιο (2.692 χλστ.) και τα φαρδύτερα μετατρόχια, αυξάνουν την χωροταξική αρτιότητα της καμπίνας, οπότε δεν έχεις κανένα λόγο να ζηλεύεις την Χ1. Πέρα από την όχι και τόσο άφθονο χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών με κανονικό ανάστημα, δεν υπάρχει ουσιαστικό παράπονο για την ευρυχωρία στις πίσω θέσεις, αφού ούτε το τούνελ της μετάδοσης, ούτε η κεντρική κονσόλα μεταξύ των εμπρός καθισμάτων, μετριάζουν τον διαθέσιμο χώρο. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει χωρητικότητα που ξεκινάει από τα 515 λίτρα και μπορεί να φθάσει έως και τα 1.400 λίτρα, με την αναδίπλωση της πλάτης των καθισμάτων.

Με την «μικρή» Χ2 στον δρόμο

Σε αντίθεση με την γκάμα της σειράς 1, αλλά και εκείνη της αδελφής Χ1, που ξεκινούν από την βασική έκδοση sDrive 18i των 136 ίππων, η X2 ξεκινάει από την ισχυρότερη παραλλαγή sDrive 20i , όπου ο 1.500αρης κινητήρας αποδίδει περισσότερους ίππους και επιπλέον διαθέτει και ηλεκτρική υποβοήθηση.

Η X2 sDrive 20i λοιπόν, εφοδιάζεται με τον γνωστό 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, τεχνολογίας TwinPower Turbo, που συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και mild hybrid 48V σύστημα.

Αυτό το ήπια υβριδικό σύστημα έχει επικουρικό ρόλο, χωρίς δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, και χρησιμοποιείται για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, ενισχύοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις επιταχύνσεις με ηλεκτρική ισχύ 19 ίππων.

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος ανέρχεται στους 170 ίππους και τα 280 Nm ροπής, που επιτρέπουν στην μικρή Χ2 να επιταχύνει από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 213 χλμ./ώρα.

Οι τιμές αυτές είναι ικανοποιητικές με δεδομένο ότι το μεγάλο αμάξωμα της X2 ζυγίζει πλέον 1.645 κιλά, όπου καταλυτική είναι η συνεισφορά του κιβωτίου. Ανάλογα και με το πρόγραμμα που θα επιλέξει ο οδηγός μέσω του διακόπτη του My Modes, οι αλλαγές σχέσεων μπορεί να γίνονται σε χαμηλές σ.α.λ. δίνοντας προτεραιότητα στην οικονομία (πρόγραμμα efficiency), ή σε πιο υψηλές σ.α.λ. (πρόγραμμα sport), πάντοτε όμως με έναν ομαλό τρόπο χωρίς κομπιάσματα ή απότομες αντιδράσεις.

Η κατανάλωση έρχεται ως ανάλογο επακόλουθο των παραπάνω, αφού με ένα ήπιο στυλ η μέση τιμή μπορεί να διατηρηθεί γύρω στα 8 λτ./100 χλμ., ενώ σε πιο σπορτίφ ρυθμό η τιμή αυξάνεται σε διψήφιο επίπεδο.

Πάντως δεν είναι διόλου δύσκολο να παρασυρθείς με ετούτη την Χ2, μιας και η οδική συμπεριφορά μπορεί να καλύψει ένα ευρύ φάσμα απαιτήσεων, αφού ακόμα και η ηχητική χροιά του κινητήρα, μπορεί να φανεί ευχάριστη σε γρήγορους ρυθμούς.

Το μακρύτερο μεταξόνιο, τα φαρδύτερα μετατρόχια σε σχέση με την προηγούμενη Χ2, και οι αναβαθμίσεις στα γόνατα της εμπρός ανάρτησης και στη διάταξη τριών συνδέσμων πίσω, υπόσχονται βελτιωμένα οδικά χαρακτηριστικά σε κάθε είδους δρόμο.

Μπορεί η δική μας Χ2 να μην διέθετε το ηλεκτρονικό σύστημα απόσβεσης, όμως οι σφικτές ρυθμίσεις της ανάρτησης του πακέτου «Μ» και οι θηριώδεις 20ρηδες τροχοί, εξασφαλίζουν άφθονη πρόσφυση και αμεσότητα στις εντολές του τιμονιού, σε συνεργασία με την τεχνολογία ελέγχου ολίσθησης των τροχών (ARB) -με αισθητήρα ενσωματωμένο στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα- που είναι στάνταρ στη νέα BMW X2,

Παρά το βάρος, τον όγκο και την απόσταση από το έδαφος, η Χ2 μπορεί να κινηθεί ταχύτατα, διατηρώντας την φόρα της μέσα στην στροφή, εμπνέοντας απόλυτη εμπιστοσύνη, χάρις και στο πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, ενώ τα φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

Όλα αυτά έχουν ένα αναπόφευκτο κόστος σε άνεση, ειδικά σε κακοσυντηρημένους δρόμους, χωρίς πάντως αυτό να σημαίνει ότι η ποιότητα κύλισης υποφέρει. Με τροχούς λογικότερης διάστασης ή ακόμα καλύτερα και με την ηλεκτρονική ανάρτηση, η νέα BMW X2 θεωρούμε ότι δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο.

Καταλήγοντας

Αναμφίβολα η νέα BMW X2 είναι εντυπωσιακή, πέρα από τις όποιες υποκειμενικές απόψεις για το εάν το τελικό αισθητικό αποτέλεσμα είναι όμορφο ή κομψό. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις εκτός από επιβλητικότητα, έχουν προσθέσεις και χωροταξική ευχέρεια, αντισταθμίζοντας τον κουπέ χαρακτήρα. Πλεονέκτημα και ο μικρός κυβισμός, που χάρις στα ικανοποιητικά αποθέματα ισχύος με την ηλεκτρική υποβοήθηση, καταφέρνει να τα βγάλει πέρα με το μεγάλο βάρος της κατασκευής. Εκεί πάντως όπου η X2 επιβεβαιώνει την βαυαρική της καταγωγή, είναι στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, αν και για οριστικά συμπεράσματα, θα περιμένουμε να δοκιμάσουμε μία X2 στην στάνταρ υλοποίηση, χωρίς τα διάφορα «Μ» καλούδια._4Τ

BMW X2 sDrive20

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.499 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 156 ίπποι >ΡΟΠΗ (β/κ): 240 Nm >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 19 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 55 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 170 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 280Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον>ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.554×1.845×1.590 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.692 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 515-1.400 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.645 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 213 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,1 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 136 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: από 42.150 ευρώ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!