Το Citroen C3 ανανεώθηκε στα σημεία και εμείς το οδηγήσαμε, στην 3κύλινδρη υπερτροφοδοτούμενη έκδοση βενζίνης 1.2 Puretech, που αποδίδει 110 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Από το 2016, όταν και παρουσιάστηκε η 3η γενιά του Citroen C3, οι Γάλλοι δεν είχαν κρύψει ότι ποντάρουν πολλά στο συγκεκριμένο μοντέλο. Σήμερα, 4 χρόνια αργότερα και ενώ το supermini της Citroen μετρά περισσότερες από 750.000 πωλήσεις, ήρθε η στιγμή της ανανέωσης. Όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις, ειδικά όταν πρόκειται για ένα επιτυχημένο αυτοκίνητο με ομολογουμένως, ξεχωριστή προσωπικότητα, οι όποιες μεταβολές εστιάζονται σε λεπτομέρειες.
Οι αλλαγές
Από το λανσάρισμά του, το Citroen C3 σηματοδοτούσε την αλλαγή πλεύσης της γαλλικής μάρκας, μέσω της σχεδίασης και των χαρακτηριστικών του εν γένει. Όπως ανέφεραν οι άνθρωποι της Citroen, στόχος τους ήταν τα νέα μοντέλα να αποκτήσουν φρέσκια εικόνα που θα αποπνέει αισιοδοξία, προσελκύοντας ταυτόχρονα πιο νεανικό αγοραστικό κοινό. Το C3, είχε και συνεχίζει να διατηρεί, κεντρικό ρόλο σε αυτόν τον προγραμματισμό.
Με την εικόνα να πρωταγωνιστεί, ήταν αναμενόμενο οι σημαντικότερες, αν και σε καμία περίπτωση μεγάλες, αλλαγές σε αυτό το facelift, να αφορούν στην εμφάνιση και το εσωτερικό. Το εμπρός μέρος του νέου Citroen C3 δανείζεται στοιχεία από το πρωτότυπο CXperience, που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Παρισιού του 2016, δίνοντας αίσθηση αυξημένου ύψους στο καπό. Τα φωτιστικά σώματα διαθέτουν τεχνολογία LED, με το χρώμιο να οριοθετεί το αυξημένο πλάτος του αυτοκινήτου, όπως αυτό προκύπτει από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τις προεκτάσεις στα τόξα των φτερών. Το πίσω μέρος έχει δεχθεί μικρές αλλαγές με βάση την τρισδιάστατη αισθητική, ενώ οι πίσω κολώνες διαθέτουν ανανεωμένα σχέδια. Παράλληλα, ανασχεδιασμένα είναι τα πλευρικά airbumps, ενώ το γαλλικό supermini εφοδιάζεται με νέες ζάντες αλουμινίου 16 ή 17 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση, οι οποίες επίσης συνεισφέρουν στην εικόνα η οποία επί του προκειμένου, είναι έτσι και αλλιώς, ενδιαφέρουσα.
Αντίστοιχα, στο εσωτερικό η κατάσταση είναι οικεία, με την αίσθηση να έχει βελτιωθεί περαιτέρω, χάρη στα νέα καθίσματα με πρόγραμμα Advanced Comfort. Η οριζόντια σχεδίαση του ταμπλό, βοηθά την ύπαρξη αυξημένου χώρου για τα πόδια, ενώ η εικόνα της καμπίνας είναι ελκυστική, εξαιτίας και των δύο νέων χρωματικών διακόσμων, Emerald και Techwood. Η χωρητικότητα αποσκευών (300 λίτρα) και οι χώροι επιβατών παραμένουν επαρκείς για τα δεδομένα της κατηγορίας, αφού 4 άτομα -και ίσως ένα ακόμη μικρότερων διαστάσεων- θα ταξιδέψουν με άνεση. Παράλληλα, το ψηλό κατώφλι συνεισφέρει θετικά στη συνολική αίσθηση, τόσο του συνοδηγού όσο και των πίσω επιβατών.
Με πολλές επιλογές
Η έννοια της εξατομίκευσης, είχε εξαρχής μεγάλη σημασία για το Citroen C3 και αυτό, επεκτείνεται στην έκδοση facelift. Ενδεικτικά, όπως μας ενημερώνει η Citroen, το νέο C3 διατίθεται σε 97 χρωματικούς συνδυασμούς, στους οποίους εντάσσονται νέα χρώματα για το αμάξωμα, το οποίο χάρη στη μαύρη οροφή προσφέρεται σε διχρωμία, νέα διακοσμητικά στοιχεία και σχέδια, καθώς και επιπλέον επιλογές για το εσωτερικό. Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρουν με υπερηφάνεια οι άνθρωποι της Citroen, το νέο C3 προσφέρεται με 7 χρώματα αμαξώματος, δύο εκ των οποίων είναι καινούργια και συνολικά, 4 χρωματικά πακέτα, στα οποία εντάσσονται τα πλαίσια στα φώτα ομίχλης και ο διάκοσμος των Airbump. Παράλληλα, η οροφή προσφέρεται με 4 χρωματισμούς και 3 επιλογές διακόσμησης.
Δοκιμασμένες λύσεις
Από τη στιγμή που θα βρεθεί στη θέση του, ο οδηγός αισθάνεται αμέσως την καλή ποιότητα των καθισμάτων Advanced Comfort, τα οποία μάλιστα παρέχουν εξαιρετική στήριξη ανεξαρτήτως χιλιομέτρων. Η χρήση αφρώδους υλικού και ο τρόπος που ρυθμίζεται το κάθισμα στη μέση του εκάστοτε ατόμου, καθιστούν το Citroen C3 ιδιαίτερα άνετο. Από πλευράς πρακτικότητας, το μεγάλου μεγέθους ντουλαπάκι συνοδηγού, χωρητικότητας 6,25 λίτρων ξεχωρίζει, όμως σε κάποιες περιπτώσεις, οι αποθηκευτικοί χώροι υπολείπονται σε διαστάσεις.
Στην ομπρέλα του προγράμματος Citroen Advanced Comfort, όπως δηλώνει η ίδια η Citroen, εντάσσονται και τα συστήματα συνδεσιμότητας. Ο έλεγχός τους γίνεται μέσω της εύχρηστης κεντρικής οθόνης αφής 7 ιντσών και ανάλογα με τη λειτουργία τους, χωρίζονται στα Connect Assist, Connect Nav και Connect Play. Εκτός από τα συστήματα συνδεσιμότητας, το νέο Citroen C3 εφοδιάζεται και με 12 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Το Front Parking Assist, που διαθέτει εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος, είναι νέο και στην πράξη, διευκολύνει ιδιαίτερα κατά τη συγκεκριμένη διαδικασία, όταν αυτή συμβαίνει σε μικρό χώρο, κάτι που είναι σύνηθες για όσους κινούνται εντός πόλης. Ακόμη, το C3 διαθέτει Hands-Free Entry & Start, Active Safety Brake, Coffee Break Alert, Driver Attention Alert, Auto High Beam, Κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες παρκαρίσματος, Hill-Start Assist, Lane Departure Warning, Blind Sport Monitoring, Speed Limit Recognition & Recommendation και Cruise Control.
Οικεία συμπεριφορά
Το νέο Citroen C3 εφοδιάζεται με δύο εκδόσεις κινητήρων βενζίνης (83 και 110 ίππων) και μία πετρελαίου (100 ίππων), με βάση το πρωτόκολλο εκπομπής ρύπων Euro 6d. Στην περίπτωση της δοκιμής μας, οδηγήσαμε το Citroen C3 1.2 Puretech 110, με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων (υπάρχει και έκδοση με αυτόματο EAT6). Η ισχύς δε λείπει σε κανένα σημείο και η λειτουργία του κινητήρα βρίσκεται στα γνωστά, υψηλά επίπεδα. Η υπερτροφοδότηση συνεισφέρει στη ζωντάνια από χαμηλά, όπως αποδεικνύει και η ροπή των 205 Nm, που είναι διαθέσιμη από τις 1750 στροφές, ενώ η κλιμάκωση του κιβωτίου βρίσκεται στα γνωστά επίπεδα του C3 και συνδυάζεται αρμονικά με τον κινητήρα. Ταυτόχρονα, με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα (3,99) και μεταξόνιο λίγο παραπάνω από 2,5 μέτρα (2,54), το C3 είναι ιδιαίτερα ευέλικτο εντός πόλης, επιτρέποντας παράλληλα την αναζήτηση των ορίων εκτός αυτής και αποκαλύπτοντας, τον ευχάριστο χαρακτήρα του.
Εντός πόλης, ο κύκλος στροφής των 10,7 μέτρων υπογραμμίζει την ευελιξία του Citroen C3, τη στιγμή που το ελαφρύ τιμόνι διευκολύνει τη ζωή του οδηγού, ενώ υπακούει σε κάθε εντολή του χειριστή του. Σε αυτό βοηθά η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, που μεταφέρει με σαφήνεια τις “πληροφορίες” του οδοστρώματος, προσφέροντας εμπιστοσύνη κατά την κίνηση με περισσότερα χιλιόμετρα, όπως σε εθνική ή επαρχιακή οδό. Οι μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων (McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), τονίζουν την έμφαση στη βέλτιστη μεν, άνετη δε, κύλιση ωστόσο, αν ο οδηγός επιδιώξει το κάτι παραπάνω δε θα εκτεθεί, αφού το αμάξωμα δεν παίρνει κλίσεις που τρομάζουν. Παράλληλα, η λειτουργία των φρένων (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, δίσκοι πίσω) στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, τη στιγμή που οι τροχοί διαστάσεων 205-55/R16 (ή R17 ανάλογα με την έκδοση) σε συνδυασμό με τη λειτουργία των αναρτήσεων, βοηθούν στην απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος και την αποσόβηση ενοχλητικής μεταφοράς τους στην καμπίνα.
Από πλευράς μέσης κατανάλωσης, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις της Citroen, αυτή είναι 4,4 λίτρα/100 χλμ. Προφανώς, αυτή η τιμή απέχει από εκείνη που μπορεί να επιτευχθεί σε μικτές συνθήκες διαδρομής, με τη δική μας μέτρηση να είναι 6,8 λίτρα/100 χλμ.
Το νέο Citroen C3, στην έκδοση 1.2 Puretech 110 προσφέρεται σε εκδόσεις εξοπλισμού Feel, Shine, Shine Plus και Exclusive, με την τιμή της βασικής έκδοσης Feel, να είναι 15.400 ευρώ. Η πλουσιότερη έκδοση που οδηγήσαμε (Shine Plus) κοστολογείται στα 16.700 ευρώ, ενώ η τιμή του Citroen C3, για την βασική έκδοση Feel με ισχύ 83 ίππων, είναι 12.900 ευρώ με προωθητική ενέργεια.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ: 3 ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 6 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα Μακφέρσον / Ημιάκαμπτος άξονας TΡΟΧΟΙ: 205-55/R16 ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 3.996Χ1.829×1.474 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.540 ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 300 λίτρα 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,4 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 198 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,8 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 100 γρ./χλμ. ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 16.700 ευρώ