Η Active Tourer αποτέλεσε το πρώτο πολυμορφικό μοντέλο της BMW και σήμερα εξακολουθεί να διακρίνεται για τους χώρους, την πρακτικότητα, αλλά και τον premium χαρακτήρα της βαυαρικής εταιρίας.
Από τη στιγμή που παρουσιάστηκε, η BMW Active Tourer ξεχώρισε για δύο λόγους. Πρώτον για το γεγονός ότι αποτέλεσε το πρώτο πολυμορφικό μοντέλο της βαυαρικής εταιρίας, αλλά και το πρώτο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής της εταιρείας με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Φυσικά, από τότε κύλησε αρκετό νερό στο αυλάκι και σήμερα η Active Tourer έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού, ελέω της άνεσης, της πρακτικότητας και των χώρων που την χαρακτηρίζουν. Για να παραμείνει επίκαιρη και φρέσκια απέναντι στον ανταγωνισμό, υπέστη ένα μικρό φέις λιφτ στις αρχές του έτους, ενώ στη χώρα μας είχαμε στη διάθεση μας την έκδοση 218i, που εφοδιάζεται με τον βενζινοκινητήρα των 1.500 κ.εκ., με απόδοση 140 ίππων.
Ξεκινώντας από τα βασικά, η 218i Active Tourer βασίζεται στην πλατφόρμα UKL1, την οποία χρησιμοποιεί και το Mini, αλλά με ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις. Σχεδιαστικά, οι αλλαγές είναι διακριτικές με τα χαρακτηριστικά νεφρά στο εμπρός μέρος να ξεχωρίζουν, ενώ τα ευμεγέθη φωτιστικά σώματα φυσιολογικά παραπέμπουν στα υπόλοιπα μοντέλα της BMW. Η αισθητική της είναι σε γενικές γραμμές κομψή, με τα χαρακτηριστικά της να παραπέμπουν φυσικά σε οικογενειακό μοντέλο. Το σημείο που η Active Tourer κερδίζει τους… περισσότερους πόντους, είναι στην καμπίνα του εσωτερικού. Καταρχήν, η ποιότητα κατασκευής, τα υλικά και η συναρμογή τους, είναι αντίστοιχη με αυτή που έχουμε συνηθίσει από την BMW. Η πολυτέλεια είναι ευδιάκριτη, ενώ αντίστοιχου επιπέδου είναι η εργονομία και το γενικό φινίρισμα. Στην έκδοση Sport που είχαμε στη διάθεση μας, ο εξοπλισμός μόνο υπερπλήρης μπορεί να χαρακτηριστεί, με την μεγάλη οθόνη του συστήματος infotainment να ξεχωρίζει στην κεντρική κονσόλα. Από εκεί, ο οδηγός διαχειρίζεται το σύστημα BMW ConnectedDrive, αλλά και τα τρία προγράμματα οδήγησης του Driver Experience Control (Eco Pro, Comfort, Sport).
Η σχεδίαση του εσωτερικού, έχει γίνει με γνώμονα την πρακτικότητα, με αποτέλεσμα να συναντάμε πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, ενώ το πίσω κάθισμα εκτός από διαιρούμενο είναι και αναδιπλούμενο. Ο χώρος για τα πόδια εμπρός και πίσω είναι άνετος, ενώ το ίδιο ισχύει και για το κεφάλι όσων φιλοξενούνται πίσω, ακόμα και αν πρόκειται για ψηλόσωμους επιβάτες. Λίγο πιο δύσκολη θα είναι η κατάσταση για όποιον καθίσει στη μέση των πίσω καθισμάτων, λόγω του σχετικά υπερυψωμένου κεντρικού τούνελ. Όσον αφορά το χώρο αποσκευών, τα 468 λίτρα κρίνονται άκρως ικανοποιητικά, διαθέτοντας μάλιστα και διπλό πάτωμα.
Όπως αναφέραμε και στην αρχή του κειμένου, στη διάθεση μας είχαμε την έκδοση 218i με τον τρικύλινδρο 1.500άρη Twin Turbo. Η απόδοση του αγγίζει τους 140 ίππους στις 6.500 σ.α.λ., την ώρα που η ροπή του είναι στα 220 Νm, και μάλιστα διαθέσιμα από τις 1.500 σ.α.λ. H BMW ανακοινώνει ότι τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 9,3 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 205 χλμ./ώρα. Η αίσθηση που αποκομίζει κανείς πίσω από το τιμόνι της είναι αντίστοιχη, αφού καταφέρνει και κινεί σβέλτα το αμάξωμα των 1.320 κιλών. Σε αυτό βοηθάει το αυτόματο κιβώτιο των επτά σχέσεων με την σχετικά πυκνή κλιμάκωση, το οποίο έχει πολύ καλή λειτουργία τόσο στην αυτόματη, όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία. Ελαστικός από χαμηλά, έχει δύναμη στις μεσαίες, ενώ όσο ανεβαίνουν οι στροφές φυσιολογικά πέφτουν και οι τιμές ισχύος. Παρόλα αυτά, σου επιτρέπει να κινηθείς γρήγορα και δεν αισθάνεσαι να σου λείπει ισχύς ακόμα και στον αυτοκινητόδρομο. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το επίπεδο θορύβου του 3κύλινδρου κινητήρα, με τους όποιους κραδασμούς να μην περνάνε στην καμπίνα του εσωτερικού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η 218i Active Tourer να διαθέτει εξαιρετική ποιότητα κύλισης, προσφέροντας άνετη μετακίνηση στην καθημερινότητα και αντίστοιχης ποιότητας ταξίδι.
Η οδική της συμπεριφορά δεν διαφοροποιείται από τη βασική φιλοσοφία της BMW. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ ψηλά, προσφέροντας μεγάλη αυτοπεποίθηση στον οδηγό. Η συμπεριφορά της είναι ουδέτερη, και οριακά θα ανοίξει την τροχιά της, περισσότερο λόγω μειωμένης πρόσφυσης στην κακή ελληνική άσφαλτο. Ακόμα και οι μικρές κλίσεις του αμαξώματος δεν θα προβληματίσουν τον οδηγό, ενώ σε κάθε περίπτωση σε κερδίζει το σύστημα διεύθυνσης. Όπως σε κάθε BMW ξεχωρίζει για το σωστό βάρος και την αίσθηση που το διακρίνει, αλλά και την πληροφόρηση που προσφέρει. Τέλος, σύμφωνα με τον κατασκευαστή απαιτούνται περί τα 4,9 λίτρα/100 χλμ. σε μικτό κύκλο, αν και στα χέρια μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα. Βέβαια, με λίγο περισσότερη προσοχή από τη μεριά μας θα μπορούσε να πέσει στα 7…
Η 218i Active Tourer παραμένει μία ελκυστική πρόταση της BMW στην κατηγορία των πολυμορφικών. Μπορεί το κόστος των 30.540 ευρώ να ακούγεται υψηλό, αλλά πρόκειται για ένα μοντέλο της βαυαρικής εταιρίας που διακρίνεται για τον πολυχρηστικό χαρακτήρα του, την άνεση σε χώρους και την πρακτικότητα, διατηρώντας παράλληλα την premium φιλοσοφία της BMW. Ενώ παράλληλα στην περίπτωση της 218i, ο 1.500άρης Twin Turbo εκτός από πολύ καλή απόδοση και λειτουργία, διαθέτει ισχυρό φορολογικό ατού._Π.Τ.