Δοκιμή με το ανανεωμένο Audi Q2, που είναι διαθέσιμο πλέον και στην Ελλάδα...
Το «δικό μας» Audi Q2, σε έκδοση S line, κωδικοποιημένο ως «35 TFSI S tronic», με τον σύγχρονο 1.5 του γκρουπ, τους 150 ίππους και το 7άρι κιβώτιο. Σε χρώμα μπλε Navarra, από τα νέα χρώματα της Audi για το compact SUV τους. Χρώμα που αποδεικνύεται πασπαρτού, κρίνοντας από το πώς ταιριάζει και στο Α3, αυτοκράτορα του C-segment.
Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της Audi, τέσσερα χρόνια μετά την αρχική του παρουσίαση, έκαναν στον σωστό χρόνο στοχευμένες παρεμβάσεις σε όλο το αυτοκίνητο. Το «νέο» Q2 παραμένει διακριτικό σχεδιαστικά, προδίδοντας την ευγένεια που λείπει από τα SUV. Σήμερα είναι εκτενής η χρήση τεχνολογίας LED στους προβολείς, ενώ το χαρακτηρίζουν γραμμές και μοτίβα που παραπέμπουν στα μεγαλύτερα SUV της Audi. Παράλληλα, έχει εξοπλιστεί με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες σε όλους τους τομείς: ενεργητική και παθητική ασφάλεια, ενημέρωση, ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα, υποστήριξη οδηγού.
Εξωτερικά, το νέο Audi Q2 αναβαθμίζει τη σπορ εμφάνιση με ευρεία χρήση πολυγωνικών επιλογών σε όλο το αμάξωμα. Το οκταγωνικό singleframe, η οπτική ταυτότητα του μοντέλου στο μπροστινό τμήμα, είναι μεγαλύτερο και, όντας τοποθετημένο πιο χαμηλά, δίνει μια αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους στο αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα, μόνο το μήκος είναι μεγαλύτερο, στα 4,21 μέτρα, ενώ το πλάτος και το ύψος παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο (1,79 και 1,54 μέτρα, αντίστοιχα).
Το Audi Q2 35 TFSI S tronic της δοκιμής μας, σε έκδοση S line με τους τροχούς των 18 ιντσών, διαθέτει ακόμα πιο ιδιαίτερες σχεδιαστικές γραμμές, που παραπέμπουν στο Audi Sport quattro. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0,31 (με σπορ ανάρτηση) αποτελεί μία εξαιρετική επίδοση για τα δεδομένα της κατηγορίας. Προβολείς LED διατίθενται στον βασικό εξοπλισμό του, ενώ προαιρετικά το μοντέλο εξοπλίζεται με προβολείς Matrix LED.
Σε σχέση με την εικόνα, πολλές διακοσμητικές λεπτομέρειες είναι βαμμένες σε ασημί, ενώ τα διακοσμητικά στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, όπως στο δικό μας S line, είναι στο χρώμα του. Στο εσωτερικό, τέσσερις επιβάτες θα φιλοξενηθούν με σχετική άνεση, σε ισορροπία σε σχέση με τον μ.ό. της κατηγορίας, ενώ σχεδόν όλα τα στοιχεία είναι επανασχεδιασμένα – όπως οι νέοι αεραγωγοί και ο επιλογέας του S tronic. Τα υλικά και οι επενδύσεις συνδυάζονται με νέες ταπετσαρίες. Το υλικό μικροϊνών dinamica έχει αντικαταστήσει το alcantara, ενώ προσφέρονται πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης.
Η ψηφιοποίηση είναι διάχυτη στο χειρισμό, στις οθόνες, στην ψυχαγωγία και στη συνδεσιμότητα. Ο πίνακας οργάνων διατίθεται με το Audi virtual cockpit με διαγώνιο έως 12,3 ίντσες και MMI navigation plus με οθόνη 8,3 ιντσών. Σημαντικός πλέον ο περιστροφικός επιλογέας στην κεντρική κονσόλα (MMI touch), όπως και το Audi phone box, καθώς και το Bang & Olufsen Premium Sound System, με τα 14 μεγάφωνα και την ισχύ των 705 Watt.
Στο δρόμο…
Διαβάζεις το εξαιρετικά γραμμένο δελτίο Τύπου της Kosmocar, το βλέπεις σταθμευμένο στον σύγχρονο πλέον χώρο μας, και το θέλεις. Έχεις εξαιρετικές αναμνήσεις από την ετήσια συμβίωση με το ματ γκρι 1.000άρι πρώτης γενιάς και δεν κρύβεις το ενδιαφέρον σου. Για ό,τι προβλέπει το πρωτόκολλο, με παρονομαστή την οδήγηση. Υπολογίζεις ότι η έκδοση της δοκιμής είναι των 30 χιλ., ενώ γνωρίζεις ότι προσφέρεται από τις 22 χιλ. με τον 1.000άρη, και σχεδιάζεις τη σχετική Συγκριτική Δοκιμή.
Στην ουσία, το «δικό μας» με τον 1.5 θα συναντήσει το Peugeot 2008, και στη θεωρία και το Countryman. Πρόκειται για την premium προσέγγιση στην κατηγορία-φωτιά. Δύσκολη άσκηση, και διαβάστε στους 4Τ Απριλίου τη Συγκριτική Δοκιμή του Q2 με το Peugeot 2008, από τα πλήκτρα του Σωτήρη Τσαντίλη.
Μέχρι τότε…
Από το πρώτο μέτρο χαμογελάς, αφού προκύπτουν ωραίες αναμνήσεις, ενώ οι παρεμβάσεις ξεπερνούν τις λεπτομέρειες. Με τον έντιμο τρόπο που χαρακτηρίζει την Audi, είτε δημιουργεί από λευκό χαρτί είτε παρεμβαίνει με την πρώτη ευκαιρία.
Κάθεσαι όπως πρέπει και έχεις στο χέρι το καλύτερο τιμόνι Audi, ειδικά στη ρύθμιση Dynamic, οπότε και αξιοποιείς το πλαίσιο, έχοντας και ένα απόλυτα ισορροπημένο σύνολο σε κινητήρα-κιβώτιο. Άλλωστε είναι και το ζητούμενο, ξεπερνώντας τον τιμοκατάλογο σε σχέση με τις λεπτομέρειες που αφορούν τον εξοπλισμό και κάνουν τη διαφορά στη συνολική τιμή. Δεν έχουμε δοκιμάσει στο παρελθόν το Q2 με τον 1.5 και τους 150 ίππους με το 7άρι S tronic, οπότε το άτυπο οδοιπορικό μας των 500 χλμ. μέχρι τη Φωκίδα έχει και την ουσία του.
Σύγχρονη πρόταση αυτός ο κινητήρας, ήρεμη δύναμη με σταθερή αξία, συνδεδεμένη με τη χαμηλή κατανάλωση και την προσαρμογή του στη μάχη των ρύπων, με ανταγωνιστικό WLTP. Ο 1.5 TFSI 150 PS, με ροπή 250 Nm και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (COD). Προκύπτει μάλιστα η τέλεια σχέση με το κιβώτιο, και εδώ έχουμε την ιδιαιτερότητα του να διαβάζεις εσύ πώς λειτουργούν και να προσαρμόζεσαι – ό,τι αυξάνει και την προσήλωσή σου. Μια σπορτίφ χροιά που δίνει το χρώμα σε ένα αυτοκίνητο που δείχνει συνηθισμένο. Κρύβει το βάθος του χαρακτήρα του, που καταθέτει δύο διαστάσεις.
Στη ρύθμιση Dynamic έχεις την ευκαιρία της ικανοποίησης, αλλά επιλέγεις Comfort για να το απολαύσεις σε βάθος χρόνου. Τότε λειτουργούν τα πάντα υποδειγματικά και πιστοποιείς τα στοιχεία που το χαρακτηρίζουν σε κάθε τύπου μετακίνηση. Άλλωστε και οδηγώντας, ψάχνοντας τα όρια με τον ακατάλληλο τρόπο, μαλακό το θέλεις, όντας μια ευθύβολη μηχανή που της αρέσει να λειτουργεί προοδευτικά. Την ώρα που εκφράζει δυσαρέσκεια υποστρέφοντας αν επιμένεις στις σκληρές ρυθμίσεις, την ίδια ώρα, αφού επιμένεις να κρατάς τον κινητήρα ψηλά και δεν αφήνεις στο S tronic τη δουλειά, θα εισπράξεις υψηλό θόρυβο του κινητήρα, χωρίς αντίστοιχη απόδοση.
Καμία έκπληξη…
Σφιχτό, καλά δεμένο σύνολο, και το εξαιρετικό αποτέλεσμα συνδέεται και με τις διαστάσεις του· σοφά στην Audi δεν παράγουν το Α2, ως ακόμα ένα χάτσμπακ μεταξύ Α1 και Α3. Δεν το χρειάζονται. Το Q2 καλύπτει ένα ευρύ φάσμα ενδιαφέροντος, που ξεπερνάει τον εσωτερικό ανταγωνισμό, όντας από τις κορυφαίες προτάσεις της αγοράς, και είναι η ποιότητά του σε κάθε μέτρηση που διαγράφει σχόλια για την έλλειψη εκδόσεων με περισσότερο ή λιγότερο ρεύμα. Κορυφαίο αυτό, το «δικό μας», με γεγονός ότι δεν κρίνεται απαραίτητη η υπέρβαση των 37 χιλ. ευρώ με τον κωδικό «Q2 35 TDI Quattro S tronic» με τον 2λιτρο ντίζελ των 150 ίππων. Σε σχέση με τα S και RS, υπομονή, αν και θα έχουν δύσκολο δρόμο, ειδικά αν συγκριθούν με τη διαχρονικά ορθόδοξη πρόταση, όπως το S3, που αναζητάει αντίπαλο και στην ενδοοικογενειακή αντιπαράθεση…_ Σ. Χ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: βενζίνης, 4κύλινδρος, τούρμπο άμεσου ψεκασμού
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.498 κ.εκ.
ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 150 ίπποι /5.000-6.000 σ.α.λ.
ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 250 Nm/1.500-3.500 σ.α.λ.
ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον
ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.208 x 1.794 x 1.537 χλστ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.601 χλστ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 405 – 1.050 λτ.
ΒΑΡΟΣ*: 1.380 κιλά
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 8,6 δλ.
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 218 χλμ./ώρα
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,3 λτ./100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 138 γρ./χλμ.
ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 27.700 ευρώ (S line 30.620 ευρώ)
* ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος