Σε ωραίες γωνιές της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας με την ιδανική παρέα του 2λιτρου Volvo XC40 D3 των 150 ίππων με την έξυπνη τετρακίνηση και το χαλαρωτικό αυτόματο κιβώτιο Geartronic των 8 σχέσεων.
Δέκα ημέρες και περίπου 2.000 χλμ., με ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα της εποχής μας, το οποίο καθόλου τυχαία δεν είχε κατακτήσει πέρυσι τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς. Μαζί με το XC40, λοιπόν, και μάλιστα στη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοσή του, την D3, «παρελάσαμε» στην ταχύτατη και ασφαλέστατη πλέον διαδρομή μέχρι τα μαγικά χωριά στα Τζουμέρκα και στα Ζαγοροχώρια, απολαύσαμε τα ηπειρωτικά παράλια του Ιονίου από Σύβοτα έως Πρέβεζα, ενώ για επίλογο βρεθήκαμε στην πανέμορφη και ανεμοδαρμένη από τα αυγουστιάτικα μελτέμια Μύκονο, με το λευκό και μπλε των Κυκλάδων να συνδυάζεται ιδανικά με την καλλίγραμμη και κόμπακτ σιλουέτα (διαστάσεις: 4.425×1.863×1.652 χλστ.) του premium σουηδικού SUV.
Κείμενο – Φωτογραφίες: Μανώλης Σαλούρος
Ο ορισμός της φιλοξενίας
Αν ζεις αρκετές ημέρες με ένα αυτοκίνητο, κάνοντας πολλά χιλιόμετρα, σημαντικό ρόλο παίζει η καμπίνα του και η φιλοξενία που μπορεί να σου παρέχει. Στην περίπτωση του Volvo XC40, αυτή προσφέρεται απλόχερα, την ίδια ώρα που το εσωτερικό του χαρακτηρίζεται για την ποιότητά του αλλά και για το συνδυασμό της απλότητας με την κορυφαία τεχνολογία, στοιχεία που συμβάλλουν στο άνετο ταξίδι, είτε στην ηπειρωτική είτε στη νησιωτική Ελλάδα. Είτε στα πολλά χιλιόμετρα της Ιόνιας Οδού, είτε στο πατημένο στροφιλίκι από Άρτα έως Ροδαυγή και στο πολύ σφιχτό από Αρίστη για Πάπιγκο, είτε φυσικά στους χωματόδρομους για Φωκό και Διβούνια στη Μύκονο.
Το βλέμμα σου πάει αμέσως πάνω στις δύο οθόνες που ξεχωρίζουν, συγκεντρώνοντας όλες τις απαραίτητες λειτουργίες. Ο λόγος για την ψηφιακή οθόνη των 12,3 ιντσών, η οποία έχει αντικαταστήσει τον παραδοσιακό πίνακα οργάνων, όντας αρκετά λειτουργική, αλλά και την 9άρα αφής, στην κεντρική κονσόλα, η οποία θυμίζει τάμπλετ. Όσο περισσότερο ζεις με το Volvo, τόσο πιο πολύ τη συνηθίζεις, ξεπερνώντας το πρώτο ψαρωτικό σοκ που σου προκαλεί, καθώς είναι ιδιαίτερα φιλική στη χρήση της και διαθέτει όλα τα απαραίτητα για την εποχή μας καλούδια συνδεσιμότητας.
Όσο για τους χώρους; Το εσωτερικό του Volvo XC40 είναι ιδιαίτερα άνετο, εξαιτίας και του μεταξονίου των 2.702 χλστ., τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν άπλετο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Άκρως ικανοποιητική και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ των 460 λίτρων, με δυνατότητα να φτάσει έως τα 1.336 λίτρα αν ρίξεις τα πίσω καθίσματα και εκμεταλλευτείς τον έξυπνο χώρο κάτω από το δάπεδο του πίσω μέρους.
Οδηγώντας!
Εκτός από τα άνετα καθίσματα και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, που αποτελούν μερικά από τα σημεία αναφοράς του μοντέλου, στο ταξίδι αποκαλύπτονται και άλλα ατού, με το θόρυβο που εισέρχεται στην καμπίνα να είναι σχεδόν ανύπαρκτος.
Στις χαμηλές στροφές ξεχνάς πως οδηγείς diesel έκδοση, με τα δεδομένα να αλλάζουν μόνο όταν πιέσεις το 2λιτρο μοτέρ προδιαγραφών Euro6d-TEMP, δουλεύοντάς το κοντά στις 4.000 σ.α.λ., όπου εμφανίζεται ένας πιο τραχύς ήχος από τη λειτουργία του μοτέρ.
Εκεί χαμηλά, όμως, αλλά και πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. εμφανίζεται και η ένστασή μας από την απόδοση του D3 των 150 ίππων στις 3.750 σ.α.λ. σε σχέση με το D4 των 190 ίππων/4.000 σ.α.λ., αφού δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ένα σύνολο περίπου 1.800 κιλών, και οι 40 ίπποι, όπως και η διαφορά των 80 Nm στη ροπή (400 Nm στις 1.750-2.500 σ.α.λ. το D4) σίγουρα παίζουν το ρόλο τους.
Παρ’ όλα αυτά, έχεις στη διάθεσή σου μια ικανοποιητική ροπή 320 Nm στις 1.750 με 3.000 σ.α.λ., με την απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού, βέβαια, να είναι ανάλογη με το πρόγραμμα οδήγησης που έχεις επιλέξει. Στο Dynamic το XC40 επιταχύνει ικανοποιητικά, τηρουμένων των αναλογιών, πραγματοποιώντας το «0-100» από στάση σε 10,4 δλ., την ώρα που η τελική του ταχύτητα είναι στα 200 χλμ./ώρα, ενώ στο Eco μπορείς να πετύχεις μέση κατανάλωση κοντά στα 7,2 λίτρα/100 χλμ. Η μέση τιμή όλου του ταξιδιού μας, βέβαια, κυμάνθηκε στα 8 λίτρα/100 χλμ., με τον κλιματισμό να δουλεύει υπερωρίες και τις περισσότερες στιγμές με τέσσερα άτομα στην καμπίνα του.
Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που σε κάνει αμέσως να χαμογελάς, οδηγώντας το; Χωρίς αμφιβολία η εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης του Volvo XC40, η οποία καταφέρνει να αποσβένει αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, με τους πολλαπλούς συνδέσμους στο πίσω μέρος να παίζουν καθοριστικό ρόλο. Όσον αφορά τα ελαστικά, αυτά (Michelin Primacy 4) δουλεύουν υποδειγματικά στο ταξίδι και στην εθνική οδό, αλλά οι μεγάλοι τροχοί 18 ιντσών με το 55άρι προφίλ είναι υπερβολή και θέλουν προσοχή στις χωμάτινες διαδρομές του νησιού καθώς και στους χωματόδρομους κοντά στον Άραχθο και στον Βοϊδομάτη.
Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, και οι γρήγορες καμπές είναι το στοιχείο του, και μάλιστα με ασφάλεια. Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης του Volvo XC40 μεταφέρει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στα χέρια του οδηγού, όντας μάλιστα και όσο βαρύ το θέλει εκείνος, την ώρα της «μάχης». Στην πίεση υπάρχουν κλίσεις, αλλά μικρές για το βάρος του συνόλου, με την τάση για υποστροφή να εμφανίζεται σπάνια και μόνο στο όριο.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (211 χλστ.) εμπνέει για να κινηθείς σε πιο δύσβατα εδάφη, όπως φυσικά και το Off road πρόγραμμα που μπορείς να επιλέξεις. Η 2λιτρη έκδοση συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης (AWD), όπου ο πολύδισκος συμπλέκτης της Haldex μπορεί να στείλει έως και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς όταν χρειαστεί. Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνει ένα αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 σχέσεων με ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία. Το μοναδικό παράδοξο εδώ είναι ότι ο μικροσκοπικός επιλογέας του κιβωτίου, στη χειροκίνητη επιλογή, πρέπει να κινηθεί δεξιά-αριστερά, κάτι το οποίο απαιτεί συνήθεια από τον οδηγό.
Κορυφαίος εξοπλισμός, τσιμπημένη τιμή
Όσον αφορά τις τιμές του, υπολογίστε ότι από 35.194 ευρώ (κίνηση εμπρός και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων) ξεκινάει η έκδοση D3 των 150 ίππων του Volvo XC40 και φτάνει έως τα 43.361 ευρώ, που αντιστοιχεί στο AWD και με αυτόματο κιβώτιο Geartronic 8 σχέσεων, όπως το «δικό μας». Το αυτόματο αλλά προσθιοκίνητο κοστίζει 37.600 ευρώ, ενώ το τετρακίνητο αλλά με μηχανικό κιβώτιο 40.762 ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μαζί με την έκδοση D3, παρουσιάστηκε και η βενζινοκίνητη Τ3 των 1,5 λίτρων. Σε αυτήν την περίπτωση, ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 156 ίππων εξασφαλίζει στο compact premium SUV της Volvo δυναμικές επιδόσεις (τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα, επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ., σύμφωνα με το εργοστάσιο). Πρόκειται για έναν ολοκαίνουργιο κινητήρα της οικογένειας Drive-E, που έχει σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου από τη Volvo και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Σκέβντε (Skövde) της Σουηδίας. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ στους επόμενους μήνες θα είναι διαθέσιμο και αυτόματο κιβώτιο, με την τιμή του να είναι στα 30.713 ευρώ, με πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει City Safety, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, κεντρική οθόνη αφής 9 ιντσών και προβολείς LED, αποτελώντας την αρχική έκδοση στην γκάμα του Volvo XC40.
Επιστρέφοντας στη βάση μας, έπειτα από περίπου 2.000 χλμ. μαζί του, το συμπέρασμα ένα: απόλυτα ολοκληρωμένο σύνολο, παρά τη θαμπάδα του συγκεκριμένου μοτέρ στα πολύ χαμηλά και στα ψηλά του στροφομέτρου, ενώ σε κάθε περίπτωση τα ηλεκτρονικά συστήματα προειδοποίησης του αυτοκινήτου, το ενισχυμένο πλαίσιο, η μαγική λειτουργία της ανάρτησης και η απομονωμένη από κάθε εξωτερικό θόρυβο καμπίνα επιβατών εγγυώνται για ένα ασφαλές, ευχάριστο και… αξέχαστο καλοκαιρινό ταξίδι μαζί του!_ Μ. Σαλ.
Διαβάστε και αυτό… Volvo XC40: Arctic express!