Το νέο Toyota Yaris καλείται να αποδείξει την αξία του απέναντι στους καλύτερους της σούπερ μινι κατηγορίας. Ας δούμε πως τα καταφέρνει.
Στους κινητήρες η έμφαση δίνεται στην αποτελεσματικότητα δοκιμασμένων λύσεων, με τον 3κύλινδρο 1.000άρη και τον καταξιωμένο 1.33 να σηκώνουν το φορτίο της βενζινοκίνητης γκάμας. Η υπέρβαση στο άμεσο μέλλον δε θα γίνει από την ανεξερεύνητη μεριά των τούρμπο, αλλά από την καταξιωμένη υβριδική τεχνολογία. Στη μετάδοση χειροκίνητα κιβώτια 5 και 6 σχέσεων πλαισιώνουν αντίστοιχα τους κινητήρες, ενώ, για μεγαλύτερη ευκολία, τον αυτοματοποιημένο ρόλο αναλαμβάνει πλέον ένα ολοκαίνουργιο CVT (βλέπε ξεχωριστή αναφορά), μιας και το αδιάφορο χειροκίνητο με τον αυτόματο συμπλέκτη προσφέρεται μόνο με τον εξαιρετικό 1.400άρη πετρελαιοκινητήρα. Πόσο ίδιο, αλλά και πόσο διαφορετικό μπορεί να είναι το νέο Yaris φαίνεται καλύτερα από κάθε άλλο τομέα στις αναρτήσεις. Μπορεί η αρχιτεκτονική να είναι ίδια στα χαρτιά, αλλά στην πράξη η πολύ καλή δουλειά σε όλες τις επί μέρους ρυθμίσεις έρχεται να τονώσει το οδηγικό προφίλ σε ομολογουμένως απρόσμενα ευχάριστο βαθμό.
Σε ανάλογα μήκη κύματος κυμαίνεται η αντιπαράθεση από το εσωτερικό. Δεν μπορείς να κατηγορήσεις τους σχεδιαστές της Toyota ότι δεν προσπάθησαν για το κάτι διαφορετικό. Μπορεί τα όργανα να είναι ένας στιγμιαίος ασπασμός στη συμβατικότητα, όμως το ταμπλό με το μεγάλο βάθος και τη μικρή, κάθετη πρόσοψη που τονίζει το πλάτος της καμπίνας δείχνει αν μη τι άλλο ιδιαίτερο. Ακόμα και ο διακόπτης των αλάρμ μαζί με την ένδειξη για ζώνες ασφαλείας και αερόσακο οδηγού αξιοποιήθηκαν για να ισορροπήσουν οι στρογγυλοί αεραγωγοί. Υποκειμενικά, δε μας κέρδισαν αυτά τα σκληρά πλαστικά με τα χαρακτηριστικά «νερά» στην υφή τους.
Τόσο το Corsa όσο και το Fiesta προσπαθούν να ξεχωρίσουν με έντονες χρωματικές επιλογές των πλαστικών τους (ανάλογα και με τις εκδόσεις), με το τελευταίο να νικά στο νήμα χάρη στη μαλακή υφή του μεγαλύτερου τμήματος του ταμπλό αλλά και στο στοιχείο της φρεσκάδας, με τις έντονες κλίσεις, τις άφθονες ακμές και τα περίτεχνα σχήματα. Το Polo, πάντως, δίνει και πάλι το ποιοτικό στίγμα της VW, ακόμα και σε αυτήν την κατηγορία. Θυσιάζει, παρʼ όλα αυτά, για άλλη μία φορά τη σχεδίαση, που δείχνει κάπως παρωχημένη.
Η μεγάλη οθόνη του Yaris (στάνταρντ από την έκδοση Active και πάνω) κερδίζει τις εντυπώσεις, έναντι του αντίστοιχου συστήματος Touch and Connect του Corsa. Το τελευταίο, ωστόσο, διαθέτει μία επιπλέον ασπρόμαυρη, αλλά εξαιρετικά ευανάγνωστη οθόνη στην κορυφή της κονσόλας, όπου, μεταξύ άλλων, απεικονίζονται τα δύο trip computer και το χρονόμετρο (!). Εξίσου ευανάγνωστη, αν και πιο λιτή, είναι η οθόνη ανάμεσα στα όργανα του Polo, ενώ στο Yaris θα θέλαμε επιτέλους έναν κανονικό διακόπτη στους μοχλούς της κολόνας του τιμονιού για την εναλλαγή των ενδείξεων του υπολογιστή ταξιδιού, αντί για το παλιομοδίτικο καρφί επάνω στον πίνακα.
[[PAGEBREAK]]