top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Συγκρίνουμε: XEV Yoyo – Microlino

Άξιοι εκπρόσωποι της νέας τάξης πραγμάτων που αφορά την μικροκινητικότητα και εν γένει τη βιώσιμη αστική μετακίνηση, με χαμηλό κόστος χρήσης, εξαιρετική ευελιξία και φυσικά μηδενικούς ρύπους.

Κείμενο: Γιάννης Καλογερόπουλος – Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

Ο χρόνος είναι σπουδαίο αγαθό και αυτός που καθορίζει εν μέρει και την ποιότητα ζωής μας. Όσον αφορά τις μετακινήσεις, στην εξίσωση μπαίνει και ο χώρος, καθώς είναι αυτός που αφορά στο αποτύπωμα που έχουμε. Με δεδομένο ότι η εξέλιξη των μεγάλων αστικών κέντρων, είναι πεπερασμένη και δεν υπάρχουν περεταίρω δυνατότητες διεύρυνσης των ορίων, η αντίδραση για να… κερδίσουμε χώρο θα πρέπει να είναι εκ των έσω.

xev yoyo vs microlino test

Θα πρέπει να μικρύνουμε το αποτύπωμά μας και να καταλαμβάνουμε μικρότερο χώρο μέσα σε αυτήν, προκειμένου να κερδίζουμε χρόνο και εν τέλει να κάνουμε τη ζωή μας πιο εύκολη. Πάνω σε αυτή τη λογική, οι εταιρείες ανέπτυξαν μια καινούριας φιλοσοφίας οχήματα, που ως στόχο έχουν να μειώσει το αποτύπωμα μέσα στις ασφυκτικά γεμάτες από αυτοκίνητα πόλεις. Σκεφτείτε λοιπόν πόσο είναι το όφελος που προκύπτει, αν αντί για μεγάλα αυτοκίνητα μήκους σχεδόν πέντε μέτρων έχεις μικρά με το μισό μήκος.

Μικρά στο μάτι

Τα συγκεκριμένα τετράτροχα δεν αποτελούν ευθεία εναλλακτική των αυτοκινήτων, με τη διαφορά να αφορά μόνο το μέγεθός τους. Πρόκειται για μια εντελώς νέα προσέγγιση πραγμάτων καθώς υπάγονται στην κατηγορία των microcars, που έχουν προορισμό αποκλειστικά την αστική μετακίνηση. Ο φυσικός τους χώρος είναι το κέντρο των μεγάλων πόλεων, εκεί όπου θα δώσουν πραγματικές λύσεις και μάλιστα με άποψη.

Με ευρωπαϊκές ρίζες, τα δυο μικρά της δοκιμής μας, το Microlino και το XEV Yoyo, έχουν… φινέτσα περίσσευμα, που τα καθιστά άκρως ελκυστικά. Δεν περνούν απαρατήρητα. Σε βαθμό μάλιστα που αγγίζει τα όρια του ενοχλητικού, καθώς οι ερωτήσεις για το ποιόν τους δεν έχουν τελειωμό.

xev yoyo vs microlino test

Το Microlino λοιπόν είναι μια ιδέα της ελβετικής Micro, -γνωστή για τα πατίνια της- με την έμπνευση για το ξεχωριστό αναμφίβολα σχήμα του συγκεκριμένου nanocar, όπως το κατηγοριοποιεί η ίδια η εταιρεία, να προέρχεται από την BMW Isetta της δεκαετίας του 1950. Η κατασκευή του γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Τορίνο της Ιταλίας, με το κύριο χαρακτηριστικό γνώρισμα του Microlino να είναι, δίχως καμία αμφιβολία, η μία και μοναδική του πόρτα που ανοίγει προς τα εμπρός μαζί με το παρμπρίζ, χωρίς όμως να παρασύρει και την κολόνα του τιμονιού, όπως γινόταν στο ίδιας φιλοσοφίας BMW.

xev yoyo vs microlino test

Πληθωρικό σε εμφάνιση, λιτό σε κατασκευή, με τα απολύτως απαραίτητα στη λίστα του και χωρίς πολλά φτιασίδια και πολυτέλειες. Δεν υπάρχουν πόρτες στο πλάι, οπότε και η πρόσβαση που γίνεται από το εμπρός μέρος είναι κάπως ανορθόδοξη. Τα πλαϊνά παράθυρα είναι συρόμενα προς τα πίσω και φυσικά μικρά, εναρμονισμένα με την κατασκευή. Αντίθετα μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών, με 280 πλήρως αξιοποιήσιμα λίτρα, καθώς δεν υπάρχει κάποια εταζέρα, κάτι που όμως αφήνει σε κοινή θέα τα αντικείμενα. Στην καμπίνα οι δύο επιβάτες θα έρθουν σε στενή επαφή, αφού καλούνται να καθίσουν σε ένα ενιαίο κάθισμα-πάγκο. Η ρύθμιση που διαθέτει είναι μόνο κατά το διαμήκη άξονα, και όχι όσον αφορά την πλάτη, ενώ δεν προβλέπεται και ρύθμιση για το τιμόνι.

xev yoyo vs microlino test

Κάτι που τελικά δεν απαιτείται, αφού ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση του στο Microlino, έχοντας εμπρός του ένα μόνο όργανο για τις απολύτως απαραίτητες πληροφορίες του αυτοκίνητου. Μην ψάχνετε για ηχοσύστημα. Ούτε για κλιματισμό. Διαθέσιμο είναι μόνο ένα σύστημα εξαερισμού που ελέγχεται από τη μακρόστενη ψηφιακή οθόνη στο κέντρο του… ταμπλό. Εκεί, πίσω από την οριζόντια χειρολαβή, υπάρχει ένα κρυμμένο πλήκτρο, το οποίο ανοίγει την πόρτα. Το κλείσιμό της είναι soft, καθώς αρκεί να την ακουμπήσεις και το Microlino φροντίζει να την τραβήξει για να την κλείσει, όπως στα μεγάλα πολυτελή οχήματα.

xev yoyo vs microlino test

Το πλαίσιο του Microlino είναι πλέον αυτοφερόμενο και όχι σωληνωτό όπως ήταν αρχικά, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας που προσφέρει. Το βάρος του έχει διατηρηθεί χαμηλά στα 500 κιλά, με το μήκος του να είναι 2.519 χλστ. Όταν η πόρτα είναι ανοιχτή σημειώστε ότι ο χώρος που απαιτείται είναι 3.031 χλστ. Κάτι που ο κάτοχος θα πρέπει να υπολογίσει όταν παρκάρει, αφού θα πρέπει να φροντίσει να έχει τον απαραίτητο χώρο εμπρός του, προκειμένου να ανοίξει την πόρτα και να αποβιβαστεί, αλλιώς θα παραμείνει… εντός.

xev yoyo vs microlino test

Από την άλλη το XEV Yoyo είναι μια ιταλική ιδέα, με σχεδίαση στη γείτονα χώρα και κατασκευή στην Κίνα. Δεν κρύβει τις ευρωπαϊκές του επιρροές, τουλάχιστον αισθητικά, καθώς θυμίζει αρκετά το γνωστό μας smart, με το οποίο έχει και παρόμοιες διαστάσεις, με 2,5 μ. μήκος και 1,5 μ. πλάτος. Μοντέρνες γραμμές, χωρίς φειδώ στα στοιχεία εντυπωσιασμού, όπως τα φωτιστικά σώματα και πάνελ του αμαξώματος. Τα μοτίβα που συναντάμε στο εξωτερικό του αμαξώματος, βρίσκουν συνέχεια στο εσωτερικό, με τη μορφή λεπτομερειών στο ταμπλό.

xev yoyo vs microlino test

Εδώ η προσέγγιση είναι πιο συμβατική, με δύο πόρτες σε κάθε πλευρά του αμαξώματος. Η επιβίβαση – αποβίβαση είναι πιο απλή υπόθεση, με οδηγό και επιβάτη να διαβιώνουν σε ένα περιβάλλον πιο γνώριμο, που γίνεται πιο φωτεινό, χάρη στη διπλή κρυστάλλινη οροφή. Μια κεντρική κονσόλα, με τούνελ ανάμεσά τους, δημιουργεί τις απαραίτητες αποστάσεις μεταξύ των δύο. Εκεί, πέρα από τον περιστροφικό επιλογέα, υπάρχουν τοποθετημένα και τα χειριστήρια για τα ηλεκτρικά παράθυρα (ναι έχει), όπως και ηλεκτρικούς καθρέπτες, ενώ πιο πίσω υπάρχει χώρος για ποτήρια ή μικροαντικείμενα, όπως και ένα υποβραχιόνιο.

xev yoyo vs microlino test

Επιπλέον, η εισαγωγική έκδοση διαθέτει μια οθόνη 7 ιντσών, ενώ πιο πάνω, στην τρίτη έκδοση Joy, αυτή γίνεται 10 ιντσών, παρέχοντας επίσης δυνατότητα σύνδεσης Android Auto και Apple CarPlay, με Bluetooth και mirroring του smartphone. Επίσης, έχει ηχεία με ραδιόφωνο, το οποίο όμως έχει αδύναμο δέκτη και πασχίζει να κρατήσει το σταθμό. Το A/C φροντίζει να διατηρήσει την ευχάριστη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό, κάνοντας ακόμα πιο ξεκούραστη τη συμβίωση με το Yoyo.

Η XEV, η start-up από την Ιταλία, ανακοινώνει ότι έχει ενισχύσει το Yoyo στα σημεία, με ατσάλι υψηλής αντοχής, σε κολόνες, πόρτες, αλλά και οροφή, έτσι ώστε να προσφέρει την απαιτούμενη προστασία σε περίπτωση σύγκρουση ή ανατροπής.

Στο δρόμο

Τα δυο μικρά οχήματα έχουν σχεδιαστεί για κίνηση μέσα στην πόλη. Κάτι που κάνουν με μεγάλη επιτυχία, προβάλλοντας έναν εν γένει ευχάριστο χαρακτήρα στην καθημερινότητα. Οι μικρές διαστάσεις τους χαρίζουν αξιοσημείωτη ευελιξία, με κύκλο στροφής 4,5 μ., κάνονουν αναστροφή σε ελάχιστο χώρο και σταθμεύοντας σε θέσεις που σε άλλη περίπτωση απλώς θα προσπερνούσες.

xev yoyo vs microlino test

Το Microlino έχει ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς, με τη ρύθμιση να είναι σχετικά σφιχτή. Κάτι που εκτιμάς όσο η ταχύτητα ανεβαίνει, με την αίσθηση που λαμβάνεις από το τιμόνι χωρίς υποβοήθηση να είναι καλύτερη από αυτή που αναμένεις από ένα όχημα αυτού του μήκους. Η ισχύς του ηλεκτρικού κινητήρα είναι 12,5 kW (17 ίπποι). Τιμή που μπορεί να ακούγεται «λίγη», αλλά στην πράξη είναι ικανοποιητική για το χαμηλό βάρος του Microlino, που περιορίζεται στο μισό τόνο. Ο περιστροφικός επιλογέας, που βρίσκεται στα αριστερά του οδηγού, εκτός από τα κλασικά D, N, R, διαθέτει και ένα Sport mode, που δίνει επιπλέον νεύρο, χωρίς να κάνει μεγάλη διαφορά από το D.

xev yoyo vs microlino test

Σε κάθε περίπτωση η ώθηση είναι ισχυρή, με την ταχύτητα που αναπτύσσει να επιτρέπει την άνετη κίνηση μαζί με τα υπόλοιπα αυτοκίνητα, χωρίς σε καμία περίπτωση να νιώθεις ότι είναι εμπόδιο. Κάθε άλλο μάλιστα, θα διαπιστώσεις αρκετές φορές ότι απαιτείται αυτοσυγκράτηση με το δεξί πεντάλ, καθώς οφείλεις να έχεις στο μυαλό σου ότι έχεις να κάνεις με ένα μικρό στενό όχημα, με τέσσερις τροχούς, από τους οποίους οι δύο πίσω είναι πιο κοντά μεταξύ τους. Τα φρένα είναι δυνατά, αλλά θέλουν κάποιο χρόνο εξοικείωσης, λόγω της ανάκτησης.

xev yoyo vs microlino test

Περνώντας στο Yoyo, νιώθεις ότι έχεις μπει σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Αυτό όχι λόγω των συνολικών διαστάσεων, που είναι παρόμοιες, όσο λόγω της εσωτερικής διαρρύθμισης. Στο δρόμο πατάει πιο ανάλαφρα, καθώς η ανάρτηση δίνει περισσότερη έμφαση στην άνεση, επιτρέποντας μεγαλύτερες κινήσεις στο αμάξωμα, ενώ σε έντονες κακοτεχνίες θα επιδείξει κάποια αντίδραση.

xev yoyo vs microlino test

Η ισχύς του ηλεκτρικούς κινητήρα εδώ είναι 15 kW (20 ίπποι), με τη μέγιστη ταχύτητα να είναι 80 χλμ./ώρα, 10 λιγότερα από αυτά του Microlino. Σε κάθε περίπτωση υπεραρκετά για τη φιλοσοφία του οχήματος, που μπορεί να κινείται σβέλτα μέσα στην πόλη και από φανάρι σε φανάρι. Το τιμόνι έχει υποβοήθηση από τη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση και πιο πάνω και μπορεί να βοηθάει στους επιτόπιους ελιγμούς, αλλά από την άλλη ελαφρώνει πολύ εν κινήσει, που ίσως και να μην θέλουν οι περισσότεροι. Τα φρένα αποτελούνται από τέσσερα δισκόφρενα και συνδυάζονται με ABS, με ελαφριά αίσθηση από το πεντάλ, το οποίο απαιτεί πίεση για να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του.

xev yoyo vs microlino test

Η αυτονομία και των δύο, όπως διαπιστώσαμε στην κοινή διαδρομή της δοκιμής μας είναι πανομοιότυπη και μπορεί να μην φτάνει τις τιμές που ανακοινώνουν οι κατασκευάστριες εταιρείες (177 χιλιόμετρα για το Microlino και 150 χλμ. για το Yoyo), αλλά ξεπερνάει με χαρακτηριστική ευκολία τα 100 με 110 χιλιόμετρα.

Στο ταμείο

Ανακεφαλαιώνοντας, τα δύο οχήματα της δοκιμής δεν είναι… αυτοκίνητα, αλλά microcars, που υπάγονται στην κατηγορία μικροκινητικότητας. Δεν προορίζονται για όλες τις χρήσεις, αλλά για κίνηση εντός αστικού ιστού, με σεβασμό και συμμόρφωση στους κανόνες και τα όρια της πόλης. Έχουν σχεδιαστεί για έναν πιο ήπιο τρόπο κίνησης, ενώ δεν μπορούν να συγκριθούν με τα αυτοκίνητα όσον αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά τους.

Από την άλλη έχουν αρκετά οφέλη, καθώς μεταξύ άλλων δεν εμπίπτουν σε περιορισμούς Δακτυλίου και έχουν σαφέστατα χαμηλότερα έξοδα συντήρησης. Καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο στο δρόμο, και χωράνε εκεί όπου άλλα θα προσπεράσουν χωρίς να σταθούν. Με την αισθητική τους θα σε φέρουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και αυτό για πολλούς είναι θετικό. Έτσι, παρά τη σχετικά υψηλή τιμή τους, θα βρουν το κοινό τους, αυτό που αναζητά τη μοναδικότητα στις μετακινήσεις του.

xev yoyo vs microlino test

Το Microlino, με την ιδιαιτερότητα στην εργονομία του, όπως αυτή ορίζεται από την εμπρός πόρτα, αντιπροσωπεύεται από την Kosmoride και στοιχίζει, -συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης-, από 15.900 ευρώ, ενώ το πιο «συμβατικής» προσέγγισης YOYO, του οποίου την εισαγωγή έχει αναλάβει η Σπανός Α.Ε., έχει τιμή εκκίνησης τα 12.990 ευρώ.

Το Microlino θα κερδίσει αυτούς που αναζητούν μοναδικότητα χωρίς να ασχολούνται με το τίμημα (βλέπε εργονομία και τιμή), με το YOYO να παίρνει τελικά το προβάδισμα σε πιο απτά στοιχεία, που αφορούν την πρακτικότητα, τους χώρους για τους επιβάτες, τον εξοπλισμό και την τιμή._4Τ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

xev yoyo vs microlino test

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
MICROLINO M–ERO (10,5 kWh)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ: L7e >ΙΣΧΥΣ: 12,5 kW (17 ίπποι) >ΡΟΠΗ: 89 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 10,5 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 2.519×1.473×1.501 χλστ. (με ανοιχτή την πόρτα: 3.031×1.473×1.871 χλστ.) >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 230 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 513 κιλά >ΕΛΑΣΤΙΚΑ: Continental ContiEcoContact 3 145/70R 13 >0-50 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 90 χλμ./ώρα >AYTONOMIA: 177 χλμ. >ΙΣΧΥΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (type 2): 2,6 kW >ΦΟΡΤΙΣΗ 0%-100%: 3 ώρες >ΤΙΜΗ: Από 18.800 ευρώ (στην τιμή περιλαμβάνεται κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» αλλά και επιπλέον 1.000 ευρώ που προβλέπονται για νέους έως 29 ετών). Από 15.900 ευρώ η γκάμα του Microlino.

xev yoyo vs microlino test

ΥΠΕΡ – ΚΑΤΑ
MICROLINO
ΥΠΕΡ////ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ//ΣΤΙΛ//ΕΥΕΛΙΞΙΑ
ΚΑΤΑ//ΤΙΜΗ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
XEV YOYO
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ: L7e >ΙΣΧΥΣ: 15,0 kW >ΡΟΠΗ: – Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 10,4 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 2.530×1.500×1.560 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 180 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 449 κιλά >ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 155/65R 14 >0-50 ΧΛΜ./ΩΡΑ: – δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 80 χλμ./ώρα >AYTONOMIA: 150 χλμ. >ΙΣΧΥΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ (type 2): πρίζα τύπου Schuko >ΦΟΡΤΙΣΗ 30%-100%: <4 ώρες >ΤΙΜΗ: Από 12.990 ευρώ (στην τιμή περιλαμβάνεται κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» αλλά και επιπλέον 1.000 ευρώ που προβλέπονται για νέους έως 29 ετών)

xev yoyo vs microlino test

ΥΠΕΡ – ΚΑΤΑ
XEV YOYO
ΥΠΕΡ////ΤΙΜΗ//ΧΩΡΟΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ//ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ//ΕΥΕΛΙΞΙΑ
ΚΑΤΑ//ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΕ ΚΑΚΟΤΕΧΝΙΕΣ

xev yoyo vs microlino test

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • xev yoyo vs microlino test
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ