X
Συγκριτικές δοκιμές

Συγκρίνουμε: το ανανεωμένο VW T-Cross, με Nissan Juke, Opel Mokka και Seat Arona

Ένα οικονομικό B-SUV με μικρό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα και χειροκίνητο κιβώτιο είναι ένα καυτό εμπορικό θέμα, όπως αποδεικνύει η συνάντηση του ανανεωμένου VW T-Cross με τα καταξιωμένα Nissan Juke 114ps, Opel Mokka 100ps και Seat Arona 95ps.

VW T-Cross 1.0 TSI 116 PS MT6

Τα διαπιστευτήρια

O βενιαμίν της οικογένειας των SUV της VW, έπειτα από μία άκρως επιτυχημένη τετραετή εμπορική πορεία, ανανεώθηκε  αποκτώντας νέα σχεδίαση στους εμπρός και τους πίσω προφυλακτήρες με διαφορετικούς προβολείς, όπου προαιρετικά προσφέρεται το εξελιγμένο σύστημα IQ.LIGHT LED matrix, ενώ εμπλουτίστηκε και η γκάμα των διαθέσιμων αποχρώσεων για το αμάξωμα.

Από μέσα

Στο εσωτερικό τον πρώτο λόγο έχουν η βελτιωμένη ποιότητα υλικών (ειδικά στο ανώτερο τμήμα του ταμπλό) και η ανανεωμένη σχεδίαση, με την ανεξάρτητα τοποθετημένη οθόνη του συστήματος infotainment. Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις, το TCross ξεχωρίζει στους χώρους, προσφέροντας μια εξαιρετική χωροταξική αξιοποίηση, χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα και στην ανακλινόμενη πλάτη του συνοδηγού.

 

Κινητήρας – Κιβώτιο

Η βασική έκδοση τροφοδοτείται από τον 1.000άρη των 95 ίππων, ενώ η ισχυρότερη εναλλακτική των 116 ίππων συνοδεύεται από 6άρι κιβώτιο (ή αυτόματο DSG 7 σχέσεων) και φρένα με δίσκους στους πίσω τροχούς. Ο 3κύλινδρος κινητήρας είναι αρκετά ελαστικός, κάτι που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να διατηρεί την κατανάλωση κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. χωρίς μεγάλη προσπάθεια.

Στο δρόμο

Η ουσιαστικότερη βελτίωση στο ανανεωμένο VW TCross αφορά την ποιότητα κύλισης. Η απόσβεση των κακοτεχνιών του οδοστρώματος είναι τώρα πια πολύ καλύτερη, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το 60άρι προφίλ των ελαστικών. Για ένα πιο σπορτίφ αποτέλεσμα υπάρχει πλέον και η έκδοση RLine, στην οποία συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων οι τροχοί των 17 ιντσών.

Συμπέρασμα

Το ανανεωμένο TCross προβάλλει μια ισχυρή πρόταση σε αυτή την άκρως εμπορική κατηγορία, με βασικά ατού τη βελτιωμένη ποιότητα κύλισης και τον σημαντικά αναβαθμισμένο εξοπλισμό (τόσο στάνταρντ, όσο και έξτρα), που απέκτησε πλέον μια ποιοτικά αντάξια εικόνα εντός, αλλά και μια απρόσμενη ευελιξία στη χωροταξική αξιοποίηση της καμπίνας.

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 116 ίπποι/5.000 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.127x1.784x1.573 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.551 χλστ. >ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 385-455-1.281 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.270 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 193 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,8 λίτρα/100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 127 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 23.950 ευρώ (116ps από 24.950 ευρώ)

Nissan Juke 1.0 114 PS MT6

Τα διαπιστευτήρια

Έχοντας ακολουθήσει τη γραμμή της πρώτης γενιάς, που είχε ταράξει τα νερά της κατηγορίας όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, αλλά χωρίς να προβαίνει και σε σχεδιαστικές υπερβολές, η δεύτερη γενιά του Nissan Juke παραμένει μια φρέσκια και ξεχωριστή πρόταση, συνδυάζοντας με έναν κομψό τρόπο στοιχεία από SUV και κουπέ οχήματα (όπως η αιωρούμενη οροφή και οι κρυμμένες πίσω χειρολαβές). Μάλιστα πρόσφατα το Juke ανανεώθηκε στα σημεία και έρχεται πλουσιότερο τεχνολογικά και ποιοτικά, να επικαιροποιήσει τη θέση του στη δύσκολη κατηγορία των B-SUV.

Από μέσα

Παρά την εξωτερική εικόνα, που παραπέμπει σε κουπέ, το Juke καταφέρνει να εξασφαλίσει αρκετά ικανοποιητικούς χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ προσφέρει ένα πορτ μπαγκάζ που ξεπερνάει τα 400 λίτρα. Ανοίγοντας την πόρτα για να περάσεις στο εσωτερικό, άμεσα γίνονται αντιληπτές οι διαφορές του ανανεωμένου μοντέλου. Η μεγάλη, ευρεία οθόνη αφής, 12,3 ιντσών δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, παρέχοντας πολλές δυνατότητες διασύνδεσης (ασύρματο Android Auto, Bluetooth κτλ.) και διαφοροποιεί σημαντικά την εικόνα του ανανεωμένου Juke, με την ελαφριά κλίση προς το οδηγό να δημιουργεί μια πιο εργονομική αίσθηση.

Κινητήρας – Κιβώτιο

H διαθέσιμη γκάμα επιλογών δεν είναι από τα ισχυρότερα σημεία του Juke, αν και τουλάχιστον διαθέτει μία εξελιγμένη fullhybrid εκδοχή. Ο 1.000άρης κινητήρας των 114 ίππων αποδίδει σχετικά ψηλά τη μέγιστη ροπή, αλλά τουλάχιστον ο οδηγός δε θα προβληματιστεί από το κούμπωμα και τη γενικότερη λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου των 6 σχέσεων (προσφέρεται και το αυτόματο των 7 σχέσεων).

Στο δρόμο

Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση προδιαθέτει τον οδηγό που θέλει να ακολουθήσει έναν σβέλτο ρυθμό, έστω και αν το τιμόνι είναι μεν γρήγορο, παρέχει όμως μέτρια πληροφόρηση. Από την άλλη, οι ρυθμίσεις της ανάρτησης μπορεί να μετριάζουν τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, δε βοηθούν όμως στην απορρόφηση των εγκάρσιων ανωμαλιών του οδοστρώματος, χωρίς ωστόσο ενοχλητικές προεκτάσεις στην ποιότητα κύλισης.

Συμπέρασμα

Το Juke έχει ως αφετηρία έναν οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Αυτό υποστηρίζεται κατά βάση από τη σχεδίαση, τη θέση οδήγησης, αλλά και τις ρυθμίσεις της ανάρτησης. Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις και την κουπέ αύρα, καταφέρνει να προσφέρει αρκετά ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές, ενώ ο κινητήρας είναι απλώς ανταγωνιστικός. Ατού του είναι και η χαμηλή τιμή εκκίνησης.

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 114 ίπποι/5.000 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/3.000 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.210x1.800x1.577 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.636 χλστ. >ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 422-1.305 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.187 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,3 λίτρα/100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 135 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 22.490 ευρώ

Opel Mokka 1.2 100 PS MT6

Τα διαπιστευτήρια

Όπως συμβαίνει με το Juke, έτσι και ο εκπρόσωπος της Opel δίνει πρωταρχική έμφαση στο θέμα της σχεδίασης. Το Mokka είναι από τις πλέον ξεχωριστές παρουσίες στην κατηγορία των BSUV, αποστασιοποιείται και από το αδελφό Crossland, ενώ πρόσφατα η ελληνική αντιπροσωπεία το κατέστησε πιο ελκυστικό, προχωρώντας σε σημαντική αναβάθμιση των επιπέδων εξοπλισμού όλων των εκδόσεων.

Από μέσα

Σε αντίθεση με το Juke, το Mokka συνεχίζει να ποντάρει στο χαρτί της σχεδιαστικής διαφορετικότητας και στο εσωτερικό. Η σχεδόν ενιαία διαμόρφωση των δύο οθονών του Pure Panel κερδίζει τις εντυπώσεις, χωρίς μάλιστα να θυσιάζει τη λειτουργικότητα. Ως βασικό αρνητικό στοιχείο του Mokka παραμένουν τα περιορισμένα περιθώρια για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Μπορεί να διαθέτει μια ανταγωνιστική γκάμα θερμικών και ηλεκτρικών συνόλων (που θα εμπλουτιστούν αργότερα με υβριδικές εναλλακτικές), εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με την… ταπεινότερη εκδοχή του 1.200άρη κινητήρα, με 100 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο συνδυασμός αποδεικνύεται αρκούντως ελαστικός, με μια μέση κατανάλωση που κυμαίνεται κοντά στα 7 λτ./100 χλμ.

Στο δρόμο

Στο Mokka η ομοιογένεια και η φιλικότητα προς τον χρήστη είναι οι δύο λέξεις-κλειδιά που ορίζουν το οδηγικό προφίλ. Η μαλακή αίσθηση τιμονιού και αναρτήσεων μαζί με το 60άρι προφίλ των 17άρηδων τροχών συνθέτουν μια άνετη κύλιση, κάτι που φαίνεται ακόμα και εκεί όπου τελειώνει η άσφαλτος, ενώ ο επιλογέας του κιβωτίου έχει μια λαστιχένια αίσθηση με σχετικά μακριές διαδρομές.

Συμπέρασμα

Το Opel Mokka καταφέρνει να ξεχωρίσει από τον συνωστισμό της κατηγορίας των BSUV, χάρη στην εντυπωσιακή σχεδίαση μέσα-έξω, την οποία συμπληρώνει με μια ωραία κύλιση, έναν premium χαρακτήρα, αλλά και μια μέτρια χωροταξική εκμετάλλευση. Ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός έχει αντίκτυπο στην τιμή εκκίνησης, η οποία βρίσκεται υψηλότερα από τον μέσο όρο του ανταγωνισμού.

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/5.000 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.151x1.791x1.534 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.557 χλστ. >ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 350-1.105 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.270 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,1 λίτρα/100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 117 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 22.900 ευρώ

Seat Arona 1.0 95 PS MT5

Τα διαπιστευτήρια

Το BSUV της Seat παραμένει το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της εταιρείας μετά το Ibiza. Μπορεί το Arona να μετράει αρκετά χρόνια παρουσίας στην αγορά, χάρη όμως στις ανανεωτικές προσπάθειες της Seat, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση του ψηφιακού υποβάθρου, στην εικόνα του εσωτερικού, ενώ παράλληλα φρεσκαρίστηκε αισθητά η εμφάνιση.

Από μέσα

Το βασικό πλεονέκτημα του Arona έχει να κάνει με την πολύ καλή εκμετάλλευση των χώρων που προσφέρει για επιβάτες και αποσκευές, αλλά και μια καλή θέση οδήγησης. Σε αυτά έρχεται να προστεθεί η σημαντικά αναβαθμισμένη εικόνα, απόρροια των ποιοτικών υλικών και της ψηφιακής αναβάθμισης, που προκύπτει από τις αλλαγές στον πίνακα οργάνων και στο σύστημα πολυμέσων.

Κινητήρας – Κιβώτιο

Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με τη βασική εναλλακτική του 3κύλινδρου 1.000άρη TSI, ο οποίος, σε σχέση με την ισχυρότερη παραλλαγή των 115 ίππων, εδώ «χάνει» 20 ίππους και μία σχέση από το κιβώτιο, την ίδια ώρα που τα πίσω φρένα αποτελούνται από ταμπούρα. Επεμβάσεις οι οποίες μειώνουν το κόστος κατά 1.000 ευρώ. Η απόκριση πάντως παραμένει γραμμική, με πολύ λογική μέση κατανάλωση.

Στο δρόμο

Στο δρόμο το Arona εξακολουθεί να είναι αρκετά ευχάριστο, προσφέροντας καλή ισορροπία μεταξύ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, χάρη στις μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης και στο ελαφρύ τιμόνι. Ο επιλογέας του κιβωτίου είναι ακριβής, αρκετά αποτελεσματικά αποδεικνύονται τα φρένα, ενώ στον τομέα της ηχομόνωσης θα θέλαμε κάτι καλύτερο σε ό,τι αφορά το θόρυβο από τον κινητήρα και τον αέρα.

Συμπέρασμα

Χάρη στους πολύ καλούς χώρους, στην εσωτερική αναβάθμιση, στον αποτελεσματικό κινητήρα και στους σωστούς «τρόπους» στο δρόμο, το Arona προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο, που γίνεται σχεδόν ασυναγώνιστο εάν αναλογιστεί κανείς το συγκριτικά χαμηλότερο τιμολογιακό σημείο εκκίνησης, αλλά και την εμπορική υποστήριξη της ελληνικής αντιπροσωπείας.

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 95 ίπποι/5.000 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 175 Nm/1.600-3.500 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 5 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.154x1.780x1.537 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.566 χλστ. >ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 400 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.188 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 182 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,7 λίτρα/100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 121 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 19.490 ευρώ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!