X
Συγκριτικές δοκιμές

Συγκρίνουμε: Mazda 3 Skyactiv-X 186 PS – Seat Leon e-Hybrid 204 PS – Toyota Corolla 2.0 Hybrid 183 PS – VW Golf GTD 200 PS

Τέσσερα χάτσμπακ με διαφορετικής φιλοσοφίας συστήματα κίνησης, που προσπαθούν για το κάτι παραπάνω.

Mazda 3 Skyactiv-X 186 ps

Τα διαπιστευτήρια του Mazda 3 Skyactiv-X 186 ps

Η Mazda, έχοντας μείνει μακριά από το downsizing και τα τούρμπο, επέλεξε να επενδύσει σε μια λύση που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, αξιοποιώντας τα οφέλη φτωχού μείγματος και «μικρο-υβριδισμού». Το αμάξωμα του Mazda 3, χωρίς εξεζητημένα σχεδιαστικά ευρήματα, διαθέτει προσωπικότητα.

Από μέσα

Η απέριττη πολυτέλεια με μια εξαιρετική θέση οδήγησης χαρακτηρίζουν το εσωτερικό. Η κεντρική οθόνη πολυμέσων δε μας εντυπωσίασε με τις δυνατότητές της. Το Mazda 3 τα καταφέρνει καλύτερα από ό,τι θα περίμενε κανείς στους χώρους επιβατών, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει ικανοποιητική χωρητικότητα, αλλά ψηλό κατώφλι φόρτωσης.

Ο κινητήρας του Mazda 3 Skyactiv-X 186 ps

Ο εξαιρετικά πολιτισμένος κινητήρας έχει αποκτήσει επιπλέον δύναμη ψηλά (στην ανανεωμένη γενιά αποδίδει 186 ίππους), αλλά πρέπει να τον δουλέψεις σαν ντίζελ (η μέγιστη ροπή όμως αποδίδεται σε υψηλές σ.α.λ.) προκειμένου να διατηρείται η κατανάλωση στα 7 λίτρα/100 χλμ. Αρωγός σε αυτή την προσπάθεια το χειροκίνητο κιβώτιο, κάτι που θα ήταν πιο δύσκολο στην αυτόματη έκδοση.

Στο δρόμο

Αν και εδώ είναι το μόνο με πίσω ημιάκαμπτο άξονα, η οδική συμπεριφορά είναι πολύ ευχάριστη (έως και ελαφρώς διασκεδαστική με την απενεργοποίηση του ESP), χάρη και στο ακριβές τιμόνι και στα πολύ καλά σε αίσθηση φρένα. Ανάρτηση και χαμηλό προφίλ 18άρηδων τροχών προδίδονται στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Συμπέρασμα

Σε μια αγορά όπου ο 2λιτρος κυβισμός συνήθως ταυτίζεται με επιδόσεις, το Mazda 3, με τον επαναστατικό Skyactiv-X κινητήρα, προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ δύναμης (αν και οι τούρμπο ανταγωνιστές σαφώς υπερτερούν) και οικονομίας, εμπλουτίζοντας το πακέτο του με άφθονες δόσεις ποιότητας και ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς.

Mazda 3 Skyactiv-X 186 ps

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

>ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 186 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

>ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 240 Nm/4.000 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα/Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.46×1.795×1.440 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.725χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 351 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.395 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 8,0 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 216 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 120 γρ./χλμ.

> ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 27.677 ευρώ (30.640 auto)

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

Seat Leon e-Hybrid 204 ps

Τα διαπιστευτήρια του Seat Leon e-Hybrid 204 ps

Η plug-in υβριδική υλοποίηση είναι ευτυχώς διαθέσιμη και στο Leon και, αν λάβουμε υπόψιν τα κοστοβόρα επιμέρους τμήματα του συστήματος, τότε είναι πραγματικά εντυπωσιακό πώς έχουν καταφέρει να διατηρήσουν την τιμή σε τόσο ανταγωνιστικό επίπεδο.

Από μέσα

Μόνο τα ψηφιακά όργανα μπορούν να προδώσουν το υβριδικό υπόβαθρο, καθώς η μοναδική «επίπτωση» εντοπίζεται στη μειωμένη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, αφού έτσι και αλλιώς ένας πέμπτος επιβάτης δεν ένιωθε ποτέ άνετα στο Leon. Η πλήρης ψηφιοποίηση απαιτεί μια περίοδο προσαρμογής, ενώ μέσω εφαρμογής δίνεται η δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου ορισμένων λειτουργιών.

Ο κινητήρας του Seat Leon e-Hybrid 204 ps

Δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές, παρά μόνο τεχνολογία, και δη ο ηλεκτροκινητήρας, που μπορεί να ενισχύει τις επιδόσεις «ακυρώνοντας» το μεγάλο βάρος, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχει και η ισχυρότερη υβριδική παραλλαγή των 245 ίππων. Σε ήπια χρήση μειώνει τον μέσο όρο της κατανάλωσης, και μόνο σε μεγάλες διαδρομές περιορίζονται τα πλεονεκτήματά του. Απαραίτητη προϋπόθεση η ευλαβική φόρτιση.

Στο δρόμο

Το παραπανίσια κιλά υπάρχουν, αλλά δε φαίνονται χάρη στο σωστό ζύγισμα και στο χαμηλό κέντρο βάρους. Το Leon, με τις σφιχτότερες ρυθμίσεις της έκδοσης FR και τη στάνταρντ διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αποπνέει σπορτίφ διάθεση, ωραία κύλιση και έναν πολιτισμένο χαρακτήρα, χάρη στη σωστή λειτουργία του κιβωτίου.

Συμπέρασμα

Αν και τα plug-in μοντέλα απευθύνονται κατά βάση σε εταιρικούς χρήστες, το Leon e-Hybrid μπορεί να προτείνει μία εφικτή εναλλακτική σε εκείνους που κάποτε αγόραζαν hot hatch 200 ίππων. Προσφέρει επιδόσεις χωρίς σημαντικές χωροταξικές παραχωρήσεις, ενώ η τακτική φόρτιση ξεκλειδώνει τα ηλεκτρικά του πλεονεκτήματα και το χαμηλό λειτουργικό κόστος.

Seat Leon e-Hybrid 204 ps

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

>ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.395 κ.εκ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι

>ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 350 Nm >ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο DSG 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα/Πολλαπλών συνδέσμων

>ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.368×1. 799×1. 460 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.682 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 270 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.614 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 7,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 220 χλμ./ώρα >ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ (αμιγώς ηλεκτρικά): 35-50 χλμ. >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 27 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 31.790 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Toyota Corolla 2.0 Hybrid 183 ps

Τα διαπιστευτήρια του Toyota Corolla 2.0 Hybrid 183 ps

Με αυτή την υλοποίηση η Toyota δε θέλησε να δημιουργήσει ένα hot hatch (η έκδοση GR αναμένεται την επόμενη χρονιά), αλλά να δώσει μια διέξοδο σε όλους εκείνους τους αγοραστές που δεν αμφιβάλλουν ούτε στιγμή για τα υβριδικά πλεονεκτήματα της εταιρείας, αλλά θα ήθελαν λίγο περισσότερη ζωντάνια.

Από μέσα

Η Corolla, εκτός από τη χαρακτηριστική της εμφάνιση, προσφέρει ένα καλοφτιαγμένο εσωτερικό, με ορισμένες εργονομικές «παραφωνίες». Κυριότερο όλων είναι το γεγονός ότι, συγκριτικά σε ετούτη την παρέα, υστερεί σε χωροταξικό επίπεδο, είτε μιλάμε για τις πίσω θέσεις (έτσι πάει στράφι το επίπεδο πάτωμα) είτε για το πορτ μπαγκάζ.

Ο κινητήρας του Toyota Corolla 2.0 Hybrid 183 ps

Η επιζητούμενη ζωντάνια (σε σύγκριση με την έκδοση 1.8) έρχεται μέσα από την ενδυνάμωση των δύο κινητήριων μονάδων, κάτι που γίνεται άμεσα αντιληπτό στην απόκριση. Η Toyota προσπάθησε για το κάτι παραπάνω και στο κιβώτιο, που διαθέτει έξι ενδιάμεσες σχέσεις, χωρίς όμως κάποιο ουσιαστικό κέρδος στην λειτουργία. Αν πάντως ο οδηγός αξιοποιήσει τον υβριδικό χαρακτήρα, μπορεί να διατηρεί χαμηλά την κατανάλωση.

Στο δρόμο

Από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνει κανείς ότι προτεραιότητα παραμένει η διατήρηση αυτής της εξαιρετικής (και αγχολυτικής) ποιότητας κύλισης, κάτι που δεν καταφέρνει να διαταράξει ούτε το 40άρι προφίλ των 18άρηδων τροχών. Μπορεί να κινηθεί σβέλτα, αλλά το κιβώτιο δεν «ακολουθεί», ενώ την εικόνα μετριάζουν η αίσθηση των συστημάτων διεύθυνσης και φρένων.

Συμπέρασμα

Καλή προσπάθεια για μία ακόμα φορά από την Toyota, αλλά η μικρότερη υβριδική παραλλαγή είναι τόσο καλοζυγισμένη, που δύσκολα μπορούμε να την απαρνηθούμε. Δεν το κρύβουμε ότι μας άρεσε η ζωντάνια της 2λιτρης Corolla, αλλά προτιμούμε να μπαίνουμε στον πειρασμό ενός άτυπου διαγωνισμού οικονομίας, παρά μιας ανούσιας διελκυστίνδας με το ταχύμετρο.

Toyota Corolla 2.0 Hybrid 183 ps

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

>ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.987 κ.εκ. >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 183 ίπποι/6.000 σ.α.λ.

>ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (β/κ): 190 Nm/4.400-5.200 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο e-CVT

+6 σχ. >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα/Πολλαπλών συνδέσμων

>ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4. 370×1.790×1.435χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.640χλστ.

>ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 313 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.340 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*:

7,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 118 γρ./χλμ.

>ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 25.590 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

VW Golf GTD 200 ps

Τα διαπιστευτήρια του VW Golf GTD 200 ps

Είναι αξιοζήλευτη η ικανότητα της VW να τροποποιεί το χαρακτήρα των μοντέλων με τριπλέτα γραμμάτων και αρχικό πρόθεμα «GT». Στην προκειμένη περίπτωση, το πετρελαιοκίνητο GTD έρχεται να δώσει αυτό το κάτι παραπάνω σε σχέση με το απλό ντίζελ των 150 ίππων, μιας και ένα σπορ χάτσμπακ ντίζελ είναι πλέον είδος υπό εξαφάνιση.

Από μέσα

Αν εξαιρέσει κανείς αυτόν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της τελευταίας γενιάς, που θα χρειαστεί λίγο καιρό προτού το συνηθίσει κανείς, η καμπίνα του Golf παραμένει υπόδειγμα καθημερινής αξιοποίησης και ευχρηστίας. Χωροταξικά δεν υπάρχουν παράπονα, ενώ τα GT εξοπλιστικά καλούδια δίνουν μια ευχάριστη και σπορτίφ νότα στη σκουρόχρωμη ατμόσφαιρα.

Ο κινητήρας του VW Golf GTD 200 ps

Πέρα από το αναπόφευκτα μικρό ωφέλιμο φάσμα στροφών λειτουργίας, δεν υπάρχει κάτι άλλο να ζητήσεις. Το τράβηγμα από χαμηλά είναι (συγκριτικά) αστείρευτο, ενώ ψηλά ο κινητήρας είναι ρωμαλέος, τη στιγμή που, ακόμα και διατηρώντας μία αυξημένη μ.ω.τ., η κατανάλωση μπορεί να διατηρείται γύρω στα 7 λίτρα/100 χλμ.

Στο δρόμο

Η τελευταία γενιά του GTI κατάφερε να επαναφέρει τις οδηγικές αξίες εκεί που τους αρμόζει, και το GTD ακολουθεί από κοντά. Μπορεί το βάρος που φορτίζει το ρύγχος να είναι μεγαλύτερο εδώ (χωρίς βοήθεια από κάποιο μπλοκέ διαφορικό), στρίβει όμως με σιγουριά, ενώ το τιμόνι και η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση στέκονται με το παραπάνω στο ύψος των περιστάσεων.

Συμπέρασμα

Αν αφαιρέσουμε από την εξίσωση την περιρρέουσα ντίζελ ατμόσφαιρα αμφιβολίας, το Golf GTD καταθέτει μια σχεδόν ακαταμάχητη πρόταση, με αυτόν το συνδυασμό ικανότητας κάλυψης μεγάλων αποστάσεων, χωρίς «παρατράγουδα» στην κατανάλωση και στον GT χαρακτήρα. Τώρα, το αν αξίζει η σημαντική επιβάρυνση σε σχέση με το απλό ντίζελ είναι προσωπική απόφαση.

VW Golf GTD 200 ps

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

>ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.968 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 200 ίπποι/3.500 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 400 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο DSG 7 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα/Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.284×1.799×1.456 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.636 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 380 λίτρα >ΒΑΡΟΣ:1.390 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 7,1 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 245 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 136 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: 40.400 ευρώ

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΜΠΑΝΕΛΛΗΣ

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!