X
Συγκριτικές δοκιμές

Συγκρίνουμε: Ford Kuga Hybrid AWD vs Kia Sportage 1.6 T-GDI 180 PS DCT7

Στην εποχή που τα SUV κυριαρχούν, τα δύο μοντέλα της δοκιμής μας, τόσο το πλήρως ανανεωμένο Ford Kuga στη νέα έκδοση Hybrid, όσο και το καταξιωμένο Kia Sportage, έχουν αναντίρρητα ξεχωριστή θέση.

Η υπόθεση οικογενειακά μοντέλα έχει γίνει πλέον αποκλειστικά σχεδόν συνώνυμη των SUV. Τα τελευταία χρόνια λυμαίνονται την… περιοχή, προτάσσοντας ως βασικό τους πλεονέκτημα τον πολυσχιδή χαρακτήρα τους. Κάπως έτσι σε αντιπαράθεση έρχονται δύο από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας. Το άρτι αφιχθέν Ford Kuga και το καταξιωμένο, Kia Sportage που έχει στις… αποσκευές του, τον περσινό τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς.

Στο δεύτερο μισό της τρίτης γενιάς του, όπως αυτό καθορίζεται από τη φάση της ανανέωσης που έχει δεχθεί, το SUV με σήμα το μπλε οβάλ και στην πέμπτη το κορεατικό crossover, αμφότερα έχουν όλη την εμπειρία με το μέρος τους για να πατήσουν σωστά στην αγορά και να διεκδικήσουν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού με αξιώσεις.

Στους νεοτερισμούς του Ford Kuga έχουμε την προσθήκη μιας full hybrid έκδοσης, η οποία έρχεται να του δώσει μια διαφορετική νότα, με έμφαση στην αποδοτικότητα. Αυτή είναι και η έκδοση της δοκιμής μας, η οποία έρχεται να βρει απέναντί της το Kia Sportage. Απουσία όμως της υβριδικής έκδοσης από το «δημοσιογραφικό στόλο» της Kia, θέτουμε απέναντι στο πλήρως υβριδικό Kuga, το ήπια υβριδικό Sportage, το οποίο εξάλλου έχει και την ίδια σχεδόν ισχύ. Κοινός παρονομαστής η σπορ διάθεση, προεξέχουσα στην κατηγορία των SUV, η οποία μάλιστα συνοδεύεται και από ανάλογη εμφάνιση (θα δούμε παρακάτω.)

Απέχουν οικονομοτεχνικά με απόλυτα κριτήρια, με την εισαγωγική δικίνητη πλήρως υβριδική έκδοση του Kuga να ξεκινάει από τα 39.870 ευρώ (47.608 ευρώ Kuga FEHV AWD της δοκιμής μας) και η ήπια υβριδική του Sportage από 31.990 ευρώ (38.490 ευρώ η GT Line της δοκιμής μας), ωστόσο έχει ξεχωριστό ενδιαφέρον να δούμε πώς στέκεται ένα mild hybrid, απέναντι σε πλήρως υβριδικό μοντέλο και αν τελικά αξίζει η διαφορά που προκύπτει σε κόστος κτήσης ή αλλιώς αν εξαργυρώνεται σε βάθος χρόνου από το όφελος του κόστους χρήσης.

Η εικόνα…

Το Ford Kuga σε αυτή τη φάση της ανανέωσης δείχνει να είναι πιο τολμηρό, αφήνοντας την μετριοπαθή προσέγγιση που συνόδευε τις προηγούμενες γενιές του. Πιο κομψό, αλλά και πιο δυναμικό στο σύνολο, έρχεται με αλλαγές ουσίας, σε σημεία που υστερούσε. Το εμπρός μέρος είναι αυτό που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον, καθώς έχει και τις σημαντικότερες αλλαγές.

Η μάσκα μεγάλωσε και ανέβηκε πιο πάνω για να συναντήσει το καπό που τώρα είναι πιο μακρύ και κατεβαίνει πιο χαμηλά. Μια φωτεινή λωρίδα LED που ενώνει τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα συμπληρώνουν την εικόνα, με τις πλευρικές εισαγωγές αέρα να είναι κάθετες και να φιλοξενούν τους προβολείς, με τη παλέτα των αλλαγών να ολοκληρώνει η οριζόντια εισαγωγή αέρα, σε ασημί χρώμα. Η νέα έκδοση Active έρχεται να προσθέσει πόντους στην περιπετειώδη εμφάνιση του Kuga, αλλά και στην καθαρή απόσταση από το έδαφος, που είναι μεγαλύτερη κατά 10 χλστ. εμπρός και 5 χλστ. πίσω. Διατίθεται, όπως προαναφέραμε, σε δικίνητη έκδοση (εισαγωγική), αλλά και τετρακίνητη, όπως αυτή της δοκιμής μας που διευρύνει το πεδίο δράσης του με το ανάλογο τίμημα.

Το Sportage κρύβει επιμελώς τα περισσότερα χρόνια που έχει στην πλάτη του, με την μοντέρνα του σχεδίαση που έχει ως χαρακτηριστικό γνώρισμα την Tiger Nose της Kia να του δίνει την απαραίτητη φρεσκάδα για να παραμένει επίκαιρο. Τα φώτα ημέρας LED προσδίδουν έναν πιο φουτουριστικό χαρακτήρα, όπως επίσης και το οβάλ τελείωμα στο πίσω μέρος. Ακόμα πιο ξεχωριστό το καθιστά το πακέτο GT Line, με σπορ στοιχεία, όπως μεταξύ άλλων οι μεγάλες ζάντες όμορφης σχεδίασης 19 ιντσών.

Στον τομέα των διαστάσεων το Kuga παίρνει… κεφάλι, έχοντας μήκος 4,6 μ., όταν η αντίστοιχη τιμή του Sportage είναι 4.515 χλστ. Μικρότερο είναι το προβάδισμα όσον αφορά το μεταξόνιο, με 2.711 χλστ. για το Ford και 2.680 χλστ. για το Kia. Αμφότερα προσφέρουν ικανοποιητικούς χώρους για πέντε επιβαίνοντες, αλλά και πλήρες σετ αποσκευών, καθώς προσφέρουν όγκο 553 και 526 λίτρα αντίστοιχα για Kuga και Sportage.

Στο Kuga η μεγάλη οριζόντια οθόνη 12,3 ιντσών αποτελεί νεοτερισμό και αναμφίβολα αναβαθμίζει σημαντικά την εικόνα του μοντέλου, αλλά και την ευχρηστία του συστήματος, καθώς έρχεται με το νέο SYNC4, που παρέχει πιο εύκολη πρόσβαση στις επιμέρους λειτουργίες. Παρέχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ διαθέτει και μόντεμ με ταχύτητα 5G. Συμπληρώνεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, με δυνατότητα εξατομίκευσης της εικόνας του.

Έντονη είναι η απουσία των φυσικών πλήκτρων από το ταμπλό, που μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά στον τομέα της εργονομίας, σε αυτούς που δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Η υψηλού επιπέδου ποιότητα, με χρήση μαλακών υλικών και καλή συναρμογή συμπληρώνει την όμορφη εικόνα του νέου Kuga, ενώ οι προσεκτικά διάσπαρτες θήκες για αντικείμενα αναβαθμίζουν την χρηστικότητα του μοντέλου. Ανάλογα, πόντους προσθέτουν τα πίσω μετακινούμενα κατά το διαμήκη άξονα καθίσματα, που αυξομειώνουν αντιστρόφως ανάλογα το χώρο για τις αποσκευές και τα πόδια των επιβατών.

Το Sportage με τη σειρά του διαθέτει τη γνωστή αρχιτεκτονική των δίδυμων οθονών, που μοιάζουν με μία. Οι Κορεάτες δεν έκαναν εκπτώσεις στο μέγεθος, με τη διαγώνιο της κεντρικής οθόνης να είναι 12,3 ίντσες, όπως εξάλλου και αυτή του ψηφιακού πίνακα οργάνων (είπαμε δίδυμες). Τα γραφικά είναι ευανάγνωστα, ακόμα και κάτω από έντονο ήλιο, ενώ τα ξεχωριστά widgets προσφέρουν άμεση πρόσβαση στην ενότητα που επιθυμείτε, χωρίς πολλά μπρος-πίσω. Κάτω από τη μεγάλη οθόνη του infotainment υπάρχει μια μικρότερη, που παρέχει άμεση πρόσβαση στο κλιματιστικό μέσω χειριστηρίων αφής, αλλά και δυο φυσικών διακοπτών για τη θερμοκρασία. Στο κορεατικό SUV για την αναβάθμιση του δείκτη ευκολίας φροντίζει ο μοχλός που αναδιπλώνει χωρίς κόπο τα πίσω καθίσματα σε αναλογία 40:20:40.

Ίδιο μονοπάτι – διαφορετική προσέγγιση

Και τα δυο μοντέλα βαδίζουν στο ίδιο μονοπάτι, με την προσέγγιση όμως να είναι διαφορετική. Σκοπός η αποδοτικότητα, με το Kuga να επιλέγει ένα πλήρως υβριδικό σύστημα. Ο θερμικός κινητήρας που αποτελεί τη βάση είναι γνώριμος από την πολυετή παρουσία του κάτω από το καπό του της Ford. Πρόκειται για έναν ατμοσφαιρικό, για την περίσταση, κινητήρα 2,5 λίτρων, (τον έχουμε δει στην Plug-in Hybrid εκδοχή του μοντέλου) ο οποίος εδώ αποδίδει 183 ίππους. Συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης, που αντιδρά άμεσα σε κάθε πάτημα το δεξιού πεντάλ, ενώ στέλνει τον δείκτη του στροφόμετρου στα κόκκινα, όταν βυθίσεις το γκάζι στη μοκέτα. Τότε επιταχύνει δυνατά, αλλά με τον χαρακτηριστικό θόρυβο των κιβωτίων του είδους, ολοκληρώνοντας το τυπικό σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα.

Η απλή ανάγνωση των αριθμών δεν προϊδεάζει για αυτό που συνοδεύει αυτή την έκδοση και αφορά την εξαιρετική αποδοτικότητά του, με κατανάλωση που βλέπεις μόνο σε εκτελέσεις diesel. Η μέση τιμή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας περιορίστηκε στα 5,5 λίτρα/100 χλμ. χωρίς κόπο ή κάποια ιδιαίτερη μεταχείριση. Το αντίθετο μάλιστα, καθώς το πρόγραμμα είχε και φωτογράφιση που μας οδήγησε σε βουνά και χώμα. Εκεί που το Kuga AWD θα πάει χωρίς να δυσανασχετήσει, παρουσιάζοντας μάλιστα έναν ευχάριστο χαρακτήρα, που συνοδεύεται από αποτελεσματικότητα. Αυτή που το χαρίζει η τετρακίνηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη, που στέλνει τη δύναμη στους πίσω τροχούς όταν αυτό απαιτείται. Αυτόματα, χωρίς την παρέμβαση του οδηγού, παρά μόνο με τη δυνατότητα επιλογής του προγράμματος οδήγησης, με το Kuga Active να διαθέτει μια επιπλέον επιλογή, την Trail, που του επιτρέπει να κινηθεί πιο αποτελεσματικά σε σαθρά εδάφη.

Τα ελαστικά με προφίλ 60άρι και τροχούς 18 ιντσών μοιάζουν «πασπαρτού», καθώς προσαρμόζονται σε κάθε κατάσταση προσφέροντας ισορροπία σε όλες τις συνθήκες. Η άνεση είναι κυρίαρχη και προσφέρεται μάλιστα με ποιότητα στις αντιδράσεις του πλαισίου και «βαρύ» πάτημα, που απομονώνει τις κακοτεχνίες από την καμπίνα των επιβατών. Κάτι για το οποίο φροντίζει και η προσεγμένη μόνωση, που κρατά έξω από το εσωτερικό κάθε θόρυβο, μεταξύ αυτών και του αυτόματου κιβωτίου σε πλήρη επιτάχυνση. Ταξιδεύει ήσυχα, χωρίς αεροδυναμικούς θορύβους, με την ηρεμία να διαταράσσει μερικώς μόνο η έντονη επιτάχυνση. Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες και σε κάθε περίπτωση ελέγχονται από το ακριβές και βαρύ σε αίσθηση τιμόνι, που τιμά τα «χρώματα» της εταιρείας με σήμα του μπλε οβάλ, όπως εξάλλου και η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που παρουσιάζεται ισοπεδωτική.

Το Sportage εφοδιάζεται με ένα 1.600άρη turbo κινητήρα βενζίνης, που έχει την υποβοήθηση ενός ήπια υβριδικού συστήματος 48V. Η «δική μας» έκδοση αποδίδει 180 ίππους (υπάρχει και με 150 ίππους, ενώ στο ανανεωμένο μοντέλο προδιαγραφών 2025, οι δυο αυτές εκδόσεις έχουν ενοποιηθεί σε μία 160 ίππων) και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT7, διπλού συμπλέκτη, το οποίο στέλνει τη δύναμη στους εμπρός τροχούς.

Η ισχύς είναι παρούσα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ και από πολύ χαμηλά, σχεδόν λίγο πάνω από το ρελαντί, κοντά στις 1.500 σ.α.λ. και αποδίδεται σταθερά και στο σύνολό της, μέχρι τις 4.500 με 5.000 σ.α.λ. Η ροπή αγγίζει τα 265 Nm και δεν θα χρειαστεί να την αναζητήσεις, καθώς το αυτόματο κιβώτιο φροντίζει να την φέρνει στο προσκήνιο, διατηρώντας τις στροφές του κινητήρα στο ωφέλιμο εύρος. Η ένστασή μας αφορά τη λειτουργία του κατά την εκκίνηση, αλλά και την επιβράδυνση, λίγο πριν την πλήρη ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, όπου παρουσιάζεται λίγο… φλύαρο, αλλάζοντας ταχύτητα νωρίτερα από όσο περιμένεις, από δευτέρα σε πρώτη και το αντίστροφο.

Αυτό κυρίως στο πρόγραμμα οδήγησης ECO, ενώ στο Normal γίνεται πιο στρωτό, ενώ εδώ και η δύναμη αποδίδεται πιο ομαλά. Πιο άμεσα διαθέσιμη είναι στο πρόγραμμα Sport, με το Sportage να επιταχύνει ακαριαία χωρίς δισταγμούς. Η ανάρτηση, παρά το σπορ του χαρακτήρα της έκδοσης, αλλά  και τους μεγάλους 19άρηδες τροχούς, αποσβένει καλά τις κακοτεχνίες, με την ενόχληση που περνάει στην καμπίνα να είναι περισσότερο ηχητική. Ο θόρυβος επίσης στις υψηλές ταχύτητες δεν φιλτράρεται ικανοποιητικά, διαταράσσοντας ελαφρώς την εν γένει καλή εικόνα που έχει το Sportage σε συνθήκες ταξιδιού, όπου και παρουσιάζει τον καλύτερο εαυτό του σε επίπεδο κατανάλωσης, η οποία κυμαίνεται σε μικτές συνθήκες λίγο πάνω από τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Συμπερασματικά

Η αντιπαράθεση δύο εκ των κορυφαίων οικογενειακών SUV προσφέρει πολλά συμπεράσματα. Αφήνοντας το αισθητικό κομμάτι στη σφαίρα του υποκειμενικού, εστιάζουμε στους χώρους, όπου προκύπτει μια σχετική ισοπαλία, με μικρές διαφορές υπέρ του Ford Kuga, λόγω, περισσότερο, της μεγαλύτερης ευελιξίας του. Στο δρόμο το Kia Sportage προσφέρει μια σπορ εσάνς, χωρίς περιορισμούς στον τομέα της άνεσης, με το Kuga να τιμά σε κάθε του πτυχή το σήμα του, έχοντας ποιοτικό πάτημα, με ενδιαφέρουσα για την κατηγορία και τον όγκο του, οδική συμπεριφορά.

Κερδίζει όπως είναι φυσικό, λόγω της διαφορετικής φιλοσοφίας, (full vs mild Hybrid) στον τομέα της κατανάλωσης και μάλιστα με διαφορά που του προσφέρει και βασικό πλεονέκτημα. Δεν κρύβουμε ότι μας αρέσει στο δρόμο του Kuga, που πρεσβεύει τις αξίες της Ford, αλλά από την άλλη τα πολλά κυβικά λειτουργούν ως… ανάχωμα στη χώρα μας, καθώς συνοδεύονται από φόρο πολυτελούς διαβίωσης, που μετριάζει το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους χρήσης, το οποίο προκύπτει από την αποδοτικότητα του υβριδικού συνόλου, με τη λογική επιλογή να είναι το Kia Sportage._4Τ

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
FORD KUGA HYBRID AWD

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.488 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 183 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: – > ΚΙΒΩΤΙΟ: CVT > ΚΙΝΗΣΗ: Στους 4 τροχούς > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.604×1.882×1.679 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.711 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.765 κιλά > ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 166-174 χλστ. > ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 553-1.534 λίτρα** > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 8,3 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 196 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,5 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 130-146 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 33.790 ευρώ (1.5 EcoBoost 150 PS) > ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 47.608 ευρώ (Active X 2.5 FHEV 183 PS)
ΥΠΕΡ// ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ// ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ// ΑΝΑΡΤΗΣΗ// ΑΝΕΣΗ// ΧΩΡΟΙ
ΚΑΤΑ// ΘΟΡΥΒΟΣ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ// ΤΙΜΗ

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
KIA SPORTAGE 1.6 T-GDI 180 PS 7DCT

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.598 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 180 ίπποι/5.500 σ.α.λ.> ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 265 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DCT) > ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.515×1.865×1.645 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ. > ΒΑΡΟΣ: 1.561 κιλά > ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 170 χλστ. > ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 526-1.780 λίτρα > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,4 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 201 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,9 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 142-165 γρ./χλμ. > ΤΙΜΗ: Από 29.620 ευρώ (1.6 Τ-GDi 150 PS) > ΤΙΜΗ: Από 31.990 ευρώ (1.6 T-GDI 180 PS 7DCT) – ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: 38.490 ευρώ (1.6 Τ-GDi 180 PS 7DCT GT-Line)
ΥΠΕΡ// ΑΝΕΣΗ// ΤΙΜΗ// ΧΩΡΟΙ
ΚΑΤΑ// ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ// ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!