top icon
Συγκριτικές δοκιμές

Συγκρίνουμε: DS 3 1.5d 130 PS EAT8 – Lexus LBX Hybrid

Η Lexus εισβάλλει στην ολιγομελή ομάδα των premium B-SUV με το νέο full hybrid LBX, καταθέτοντας μια άλλη άποψη εφ’ όλης της ύλης. Απέναντί του, το πετρελαιοκίνητο DS 3.

Καθώς έχουν περάσει πάνω από 35 χρόνια από τότε που ξεκίνησε τη σταδιοδρομία της ως παρακλάδι της Toyota, το όνομα «Lexus» μάλλον θα πρέπει να ταυτιστεί με αυτό που εννοούμε ως ένστικτο επιβίωσης. Πάντοτε κάθε εμπορική κίνηση της Lexus ήταν μια προσπάθεια επιβίωσης απέναντι σε καταξιωμένους αντιπάλους, με φόντο την πολυτέλεια και την premium υπόσταση. Ξεκινώντας από τις μεγάλες κατηγορίες, τα πρωτοπόρα μοντέλα της (όπως το σεντάν LS του 1989, το crossover RX του 1998 και το supercar LFA του 2009) μετέτρεψαν αυτό που ξεκίνησε ως στοίχημα σε case study. Ό,τι περίπου δηλαδή έγινε και στην ανάλογη περίπτωση της DS.

Ήταν αναπόφευκτο ότι κάποια στιγμή οι δύο αυτοί premium κατασκευαστές θα έρχονταν σε ευθεία εμπορική αντιπαράθεση, κάτι που έμελλε να γίνει στη βάση της γκάμας τους. Στο ανώτερο άκρο των BSUV, όπου δημιουργήθηκε μία premium υποκατηγορία με ιδρυτή το Audi Q2, το DS 3 ξεκίνησε την καριέρα του ως Crossback, όνομα το οποίο εγκατέλειψε εδώ και καιρό με την παρουσίαση του ανανεωμένου μοντέλου. Στη Lexus, από τότε που το CT ξέμεινε χωρίς διάδοχο, το UX ήταν αυτό που έμεινε να αποτελεί τον στυλοβάτη της γκάμας. Βλέποντας όμως την απήχηση του Yaris Cross στη Γηραιά Ήπειρο, η Lexus αντιλήφθηκε ότι είχε φτάσει πλέον η στιγμή να εισέλθει στην κατηγορία των B-SUV ή αστικών crossover, που τόσο δημοφιλή είναι στην ευρωπαϊκή αγορά.

Lexus LBX Hybrid 130ps - DS 3 1.5 diesel

Ο παράγων Χ(αρακτήρας)

Δε φτάνει η ποιότητα αν θέλεις να καταξιωθείς στη συνείδηση των αγοραστών ως premium κατασκευαστής. Χρειάζεται και μια ομάδα ιδιαίτερων στοιχείων που μπορούν να δώσουν το κάτι παραπάνω, συνθέτοντας αυτό που λέμε «χαρακτήρα»· αυτό που προέρχεται από το DNA της κουλτούρας κάθε κατασκευαστή και αντικατοπτρίζεται στη σχεδίαση, στην ποιότητα και στο φινίρισμα. Καθοριστική είναι η συμβολή ενός εκλεπτυσμένου ντιζάιν, και αυτό είναι κάτι στο οποίο έχουν εντρυφήσει οι Ευρωπαίοι, με προεξάρχοντες τους Ιταλούς και τους Γάλλους.

LBX

Μόλις αντικρίζεις το DS 3, καταλαβαίνεις περί τίνος πρόκειται, ακόμα και αν είναι αλήθεια ότι χρειάστηκε καιρός μέχρι να συνηθίσουμε τη μάσκα, τα φώτα αλλά και το περίφημο πτερύγιο καρχαρία στο πλάι, με μια συνολικά φρεσκαρισμένη υλοποίηση χάρη στην πρόσφατη ανανέωση. Αντίστοιχη αναγνωρισιμότητα δεν υπάρχει στο ιαπωνικό στρατόπεδο, κάτι φυσιολογικό αρχικά, λόγω ηλικίας, αλλά και λόγω έλλειψης ξεχωριστών στοιχείων.

Ευτυχώς αμβλύνθηκαν οι έντονες γραμμές της χαρακτηριστικής ατρακτοειδούς μάσκας της Lexus (ρίξτε μια ματιά στα θηριώδη μοντέλα LM και LX και θα καταλάβετε τι εννοούμε), με το κυψελοειδές μοτίβο να ενσωματώνεται αρμονικά στον προφυλακτήρα. Η λεπτή σχισμή με τα στενόμακρα φώτα και το κυρτωμένο καπό θα μπορούσε να ανήκει σε κάποιο ηλεκτρικό μοντέλο, στο τέλος της ημέρας όμως όλοι θεωρούν ότι το μικρό Lexus είναι «εύπεπτα» όμορφο, με το χαρακτηρισμό «κουκλάκι» να αναφέρεται συχνά.

LBX

Ίσως, προς ενίσχυση της διαφορετικότητάς του, να χρειαζόταν και ένα άλλο όνομα, αντί για μια άχρωμη τριπλέτα γραμμάτων (αποτελούν τη σύντμηση του «Lexus Breakthrough Crossover»), που στους μεγαλύτερους θυμίζουν κάτι από ονομασία επιπέδου εξοπλισμού αυτοκινήτου τριακονταετίας.

Ο εσωτερικός κόσμος των DS 3 και Lexus LBX

Διαφορετική επίδραση έχει το ντιζάιν στο εσωτερικό. Στο DS 3, το εύρημα με τα καρό στοιχεία στην κεντρική κονσόλα και οι σειρές διακοπτών εκατέρωθεν του επιλογέα δημιουργούν εργονομικές σκοτούρες, τη στιγμή που η καθαρότητα των γραμμών του LBX παραπέμπει στην επιβλητικότητα μεγάλης λιμουζίνας.

LBX

Την τιμητική τους πάντως και στις δύο περιπτώσεις έχουν: η πολυτέλεια, τα φίνα υλικά όπως το δέρμα και η αλκαντάρα, το εξαιρετικό φινίρισμα και, φυσικά, η ψηφιοποίηση (ευτυχώς χωρίς εξάλειψη των φυσικών διακοπτών), με οθόνες για τον πίνακα οργάνων (στο LBX είναι έξτρα η μεγάλη οθόνη των 12,3 ιντσών για τα όργανα) και το σύστημα πολυμέσων.

LBX

Το DS Iris System είναι πλήρως προσαρμόσιμο με widgets, η λογική χειρισμού όμως των διάφορων υπομενού απαιτεί μια περίοδο προσαρμογής. Τουλάχιστον υπάρχουν συντομεύσεις για την εύκολη απενεργοποίηση συστημάτων όπως είναι το Start/Stop και η διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας.

LBX

Το LBX από τη μεριά του είναι εξοπλισμένο με το πιο πρόσφατο σύστημα Lexus Link Connect, το οποίο λειτουργεί μέσω μίας οθόνης αφής 9,8 ιντσών με ψηφιακό βοηθό Hey Lexus, ενσωμάτωση τηλεφώνου με ασύρματο Apple CarPlay, δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων λογισμικού, αλλά και μια δύσκολη διαδικασία απενεργοποίησης των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.

LBX

Χωροταξικά πάντως μην περιμένετε θαύματα, μιας και η μέγιστη πρακτικότητα δε φαίνεται να αποτελεί βασική προτεραιότητα σε αυτά τα κόμπακτ οχήματα. Το μήκος του LBX είναι 4.190 χλστ., το πλάτος 1.825 χλστ. και το ύψος 1.560 χλστ., με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.580 χλστ., που είναι 20 χλστ. μεγαλύτερο από αυτό του Yaris Cross, ενώ πολύ μικρές είναι οι διαφορές σε σχέση με τις αντίστοιχες διαστάσεις του DS 3.

LBX

Αν λοιπόν είναι πρωταρχικό ζητούμενο οι άνετοι χώροι, τότε μάλλον θα πρέπει να στραφεί κανείς σε κόμπακτ μοντέλα όπως το Hyundai Kona ή το Peugeot 2008, που βρίσκονται στο κατώφλι της αμέσως επόμενης κατηγορίας.

Στην προκειμένη περίπτωση, στις πίσω θέσεις, με το σχετικά μικρό άνοιγμα θυρών, οι επιβάτες έχουν οριακά ικανοποιητικό διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι (κάτι που δε διευκολύνει και το σχετικά ογκώδες κεντρικό τούνελ της μετάδοσης του DS3), όταν εμπρός κάθονται επιβάτες κανονικού αναστήματος. Τουλάχιστον τα πορτ μπαγκάζ έχουν ικανοποιητική χωρητικότητα, 350 λίτρων στο DS 3, με εκείνο του LBX να φτάνει στα 402 λίτρα, αλλά με λιγότερο κανονικό σχήμα.

LBX

Σε ό,τι αφορά τη θέση οδήγησης, είναι φανερό ότι τα καθίσματα των δύο μικρών premium SUV, αν και στηρίζουν σωστά το σώμα, δίνουν προτεραιότητα στην άνεση. Στο LBX νιώθεις ότι συγκριτικά κάθεσαι χαμηλότερα, ενώ σίγουρα θα θέλαμε μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης του τιμονιού καθ’ ύψος. Στις υπόλοιπες μικρολεπτομέρειες που βελτιώνουν την καθημερινή συνύπαρξη, δε θα λέγαμε ότι κάποιο από τα δύο ξεχωρίζει.

LBX

Το κεντρικό υποβραχιόνιο του LBX κρύβει έναν μεγάλο χώρο. Η διώροφη κονσόλα του έχει μικρές θήκες στο επάνω μέρος, όμως το κατώτερο τμήμα της δεν είναι εύκολα προσβάσιμο και οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές (μεγαλύτερες οι αντίστοιχες του DS 3). Συνολικά, σε αυτό το επίπεδο κατασκευής θα θέλαμε να υπήρχαν αεραγωγοί για τους πίσω επιβάτες και στα δύο οχήματα.

Διαφορά φιλοσοφίας

Καθώς φτάνουμε σε μηχανολογικά και οδηγικά στοιχεία, αρχίζει να φαίνεται ο διαφορετικός δρόμος που ακολουθεί κάθε κατασκευαστής. Το LBX προσφέρεται σε μία και μόνο εκδοχή κινητήρα, η οποία βασίζεται σε μια βελτιωμένη παραλλαγή του καταξιωμένου αυτοφορτιζόμενου υβριδικού συνόλου της Toyota.

LBX

Αποτελείται από τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα του 1,5 λίτρου των 91 ίππων, μία νέα μπαταρία, δύο ηλεκτροκινητήρες-γεννήτριες (ο πρωτεύων αποδίδει 94 ίππους) τοποθετημένους σε ξεχωριστούς άξονες και ένα αναθεωρημένο e-CVT κιβώτιο. Χάρη στις βελτιώσεις, η συνδυαστική απόδοση έχει φτάσει στους 136 ίππους (σχεδόν δηλαδή όσο αποδίδει συνδυαστικά το πέμπτης γενιάς 1.800άρι υβριδικό σύνολο της Toyota) και στα 185 Nm, κάτι που έχει περιορίσει την επίδοση 0-100 χλμ./ώρα στα 9,2 δλ., με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 170 χλμ./ώρα.

LBX

Στον αντίποδα, η πολυενεργειακή προσέγγιση του ομίλου Stellantis έχει προικίσει (και) το DS 3 με μία τριπλή πρόταση, που περιλαμβάνει ντίζελ, ηλεκτρικές, αλλά και mild hybrid παραλλαγές. Στην προκειμένη περίπτωση, μπορεί η εγχώρια δημοτικότητα του ντίζελ να μειώνεται, παραμένει όμως μια πρώτης τάξεως λύση για υψηλές ετήσιες χιλιομετρικές αποστάσεις. Ο 1.500άρης κινητήρας αποδίδει 130 ίππους, με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων να αξιοποιεί αποτελεσματικά τη ροπή των 300 Nm, με επιδόσεις 9,9 δλ. και 195 χλμ./ώρα.

LBX

Το υβριδικό σύνολο του LBX τα καταφέρνει καλύτερα σε αστικό περιβάλλον, όπου όσο περισσότερο ο οδηγός εκμεταλλεύεται τον ηλεκτροκινητήρα, τόσο απολαμβάνει οφέλη ησυχίας και κατανάλωσης (μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ.). Όσο ο δρόμος ανοίγει, το πετρελαιοκίνητο DS 3 δείχνει να βρίσκεται στο στοιχείο του, καθώς το κροτάλισμα του κινητήρα γίνεται λιγότερο αντιληπτό και η διαφορά στην κατανάλωση με το LBX μειώνεται (αμφότερα βρίσκονται γύρω στα 6 λτ./100 χλμ.). Εκεί το ντίζελ DS 3 εκμεταλλεύεται το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ του, προσφέροντας υψηλότερη αυτονομία.

LBX

Διαφορετικές προτεραιότητες διέπουν και τη διαμόρφωση του συνολικού οδηγικού προφίλ. Το LBX είναι το πρώτο μοντέλο της Lexus που βασίζεται σε μια ειδική, τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας GA-B, και το μεγάλο στοίχημα είναι η διασφάλιση της περίφημης οδηγικής υπογραφής (Lexus Driving Signature) στο μικρότερο όχημα που έχει δημιουργήσει μέχρι σήμερα η Lexus.

LBX

Το εγχείρημα δεν είναι διόλου εύκολο, μιας και οι μηχανικοί της εταιρείας είχαν να αντιμετωπίσουν μία σειρά από προκλήσεις, όπως είναι ο ημιάκαμπτος άξονας (στις τετρακίνητες εκδόσεις τοποθετούνται διπλά ψαλίδια) σε ένα αμάξωμα με τόσο μικρό μήκος και μεταξόνιο. Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τους δημιουργούς και αφήνει εμάς τους κριτές με ανοιχτό στόμα.

LBX

Μέχρι στιγμής το Audi Q2 είχε θέσει το μέτρο σύγκρισης, και το LBX δεν έχει να ζηλέψει κάτι από τον Γερμανό. Ακόμα και με τους μεγάλους τροχούς των 18 ιντσών και με ελαστικά με 55άρι προφίλ, η ποιότητα κύλισης είναι αντάξια της κατασκευής. Αν τώρα θελήσεις να ανεβάσεις ρυθμό, τότε απλώς ύστερα από λίγο κατεβαίνεις από το όχημα, για να βεβαιωθείς ότι όντως οδηγείς κάτι με αυξημένη απόσταση από το έδαφος.

LBX

Ο έλεγχος των αντιδράσεων του αμαξώματος στις στροφές παραπέμπει σε καλοστημένο χάτσμπακ, το τιμόνι διακρίνεται για την αίσθηση και την ακρίβειά του και απλώς πρέπει να συμβιβαστείς με τη λειτουργία του κιβωτίου υπό πίεση.

LBX

Στο αντίπαλο στρατόπεδο το DS 3 δεν κρύβει την προτίμησή του στην άνεση, με μια καλύτερη ποιότητα κύλισης που έφερε η αναθεώρηση των ελαστικών παρεμβυσμάτων της ανάρτησης στο ανανεωμένο μοντέλο. Εδώ νιώθεις περισσότερο την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (αν και σύμφωνα με τους κατασκευαστές αμφότερα βρίσκονται στα 170 χλστ.), ενώ το τιμόνι είναι πιο ελαφρύ, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για έναν πιο χαλαρωτικά ρευστό ρυθμό κίνησης.

Δίλημμα

Το Lexus LBX προσφέρει μια πολύ μεγάλη γκάμα επιλογών εκδόσεων («ατμόσφαιρες» τις ονομάζει η εταιρεία) και πακέτων επιπλέον εξοπλισμού, με αφετηρία τα 31.300 ευρώ. Το DS 3 έχει ένα χαμηλότερο σημείο εκκίνησης (28.600 ευρώ για τη χειροκίνητη έκδοση των 100 ίππων), με το αναμενόμενο mild hybrid μοντέλο των 136 ίππων να ανεβαίνει στα 32.800 ευρώ, ενώ σε ό,τι αφορά το ντίζελ των 130 ίππων, ξεκινάει από τα 36.450 ευρώ (έκδοση Basille).

LBX

Σίγουρα τα περιθώρια εξατομίκευσης και πολυτέλειας που υπάρχουν σε αυτά τα premium Β-SUV είναι ευθέως ανάλογα με το βάθος της τσέπης και τα γούστα των υποψήφιων αγοραστών. Στο σχετικά ρεαλιστικό ορόσημο των περίπου 32.000 ευρώ και με κοινό παρονομαστή την πολυτέλεια και τους χώρους, το νεοφερμένο Lexus LBX προσφέρει μία ολοκληρωμένη πρόταση, με ατού την κατανάλωση (ειδικά σε αστική χρήση) και την οδική συμπεριφορά, όταν το DS 3 ποντάρει στην άνεση και στον «χιλιομετροφαγικό» χαρακτήρα του ντίζελ, δίνοντας μάλιστα μια γκάμα με περισσότερες ενεργειακές εναλλακτικές._ 4Τ

LEXUS LBX

LBX

ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.490 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 91 ίπποι/5.550 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 120 Nm/3.600-4.800 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 94 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 185 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 136 ίπποι >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: e-CVT >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.190×1.825×1.560 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 402 λίτρα >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 170 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.280 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 4,8 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 100 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 31.300 ευρώ

DS 3 1.5 BLUE HDI 130 EAT8

LBX

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/3.750 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.118×1.802×1.534 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.558 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 170 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.283 κιλά >ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 350-1.050 λτ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,3 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 133 γρ./χλμ. >TIMH: Από 36.450 ευρώ

LEXUS LBX

ΥΠΕΡ//ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ//ΑΙΣΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΠΟΛΗ)//ΓΚΑΜΑ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

ΚΑΤΑ//ΤΙΜΗ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ

DS 3 1.5 BLUE HDI 130 EAT8

ΥΠΕΡ//ΑΝΕΣΗ//ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ//ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ)//ΓΚΑΜΑ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ

ΚΑΤΑ//ΤΙΜΗ//ΗΧΗΤΙΚΗ ΧΡΟΙΑ ΝΤΙΖΕΛ

LBX

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ποιος θεωρείτε ότι θα είναι ο νικητής του φετινού EKO Ράλλυ Ακρόπολις;

    Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ