Πώς στέκεται η καλύτερη γενιά (τέταρτη) του Skoda Fabia απέναντι στο αγχολυτικό Citroen C3, στο πλήρες πακέτο του Hyundai i20 και στο ολοκληρωμένο και πρώτο στην εγχώρια εμπορική κούρσα Opel Corsa;
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
Τέσσερις παραδοσιακές δυνάμεις της κατηγορίας των σουπερμίνι, τα Citroen C3, Hyundai i20, Opel Corsa και Skoda Fabia, καταθέτουν τα διαπιστευτήριά τους σε μια συνάντηση που θα συγκεντρώνει πάντα τεράστιο ενδιαφέρον, τόσο οδηγικό όσο και εμπορικό.
Ακόμα και σήμερα που μιλάμε, τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Β είναι αυτά που κυριαρχούν στον εμπορικό στίβο μάχης, και από αυτά εξακολουθεί να προκύπτει ο πρώτος των πρώτων στο τέλος της χρονιάς, όσον αφορά την ελληνική αγορά.
Skoda Fabia 1.0 TSI 110 PS
Η τέταρτη γενιά του Fabia βασίζεται στην περίφημη πλατφόρμα MQB του γερμανικού ομίλου. Αυτό σημαίνει ότι το Skoda Fabia είναι εφοδιασμένο με τα καλύτερα καλούδια από αυτά που διαθέτει το γκρουπ σε κινητήρες, κιβώτια και συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Το εξωτερικό παρουσιαστικό δεν ξεφεύγει από το χαρακτηριστικό πλαίσιο της σχεδιαστικής ταυτότητας της Skoda, στο εσωτερικό όμως ο αέρας της ανανέωσης γίνεται άμεσα αντιληπτός.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, το προηγμένο σύστημα infotainment, η άκρως ικανοποιητική ποιότητα υλικών και άφθονες simply clever λεπτομέρειες συνθέτουν το περιτύλιγμα μιας καμπίνας με εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων. Τη δύναμη που λείπει από την ατμοσφαιρική έκδοση των 80 ίππων μπορεί να τη βρει κανείς στην ισχυρότερη παραλλαγή των 110 ίππων, ενώ σε κάθε περίπτωση το Fabia προσφέρει άνετη κύλιση. Στα μείον της γκάμας συγκαταλέγονται η έλλειψη diesel και ηλεκτρικής πρότασης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-3.000 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.108x1.780x1.459 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.564 χλστ. >ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 380 λτ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 205 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,4 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 128 γρ./χλμ. >TIMH: Από 19.000 ευρώ
ΥΠΕΡ – ΚΑΤΑ
ΥΠΕΡ//ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ//ΧΩΡΟΙ//ΤΙΜΗ
ΚΑΤΑ//ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
Citroen C3 1.2 Puretech 110 PS
Το Citroen C3 ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα για τις πολύ μοντέρνες εξωτερικές του γραμμές. Αντίστοιχα, στο εσωτερικό δημιουργείται μια νεανική εμφάνιση, έχοντας καλούς χώρους για τους επιβάτες, χωρίς όμως να είναι στο επίπεδο του Fabia και του i20.
Προσπερνάμε τη βασική ατμοσφαιρική έκδοση και εστιάζουμε στο καταξιωμένο 1.200άρι PureTech των 110 ίππων, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ υπάρχει και η αυτόματη εναλλακτική, όπου όμως δεν πρόκειται για το εξαιρετικό κιβώτιο των 8 σχέσεων που συναντάμε σε άλλα μοντέλα του ομίλου, μιας και η συγκεκριμένη μονάδα διαθέτει 6 σχέσεις. Στο δρόμο το C3 δίνει και πάλι έμφαση στην άνεση, με τις μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης να έχουν τον πρώτο λόγο, ενώ ανάλογου ύφους είναι και το ανάλαφρης αίσθησης τιμόνι.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 110 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 3.996x1.829x1.474 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.540 >ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 300 λίτρα >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 198 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,8 λίτρα/100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 100 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 19.700 ευρώ
ΥΠΕΡ – ΚΑΤΑ
ΥΠΕΡ//ΑΝΕΣΗ//ΓΚΑΜΑ ΘΕΡΜΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ
ΚΑΤΑ//ΚΛΙΣΕΙΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΣΤΡΟΦΕΣ
Hyundai i20 1.0T 100 PS
Το Hyundai i20 στις προηγούμενες γενιές του ήταν ένα τίμιο αυτοκίνητο, σε αυτήν όμως οι Κορεάτες αξιοποίησαν στο έπακρο τη νέα πλατφόρμα και δημιούργησαν ένα ολοκληρωμένο σύνολο, με κορωνίδα φυσικά την έκδοση «Ν». Η εμφάνιση με τις έντονες ακμές δίνει τον τόνο, που συνεχίζεται και στο εσωτερικό, με το μοντέλο να προσφέρει ένα πληρέστατο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία συμπληρώνουν τον πλούσιο εξοπλισμό.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι από τους καλύτερους στην κατηγορία, ενώ σε ανάλογο επίπεδο βρίσκεται και το πορτ μπαγκάζ. Εστιάζουμε και εδώ στον 1.000άρη τούρμπο των 100 ή των 120 ίππων, με μία επιπλέον επιλογή να αφορά την ύπαρξη ενός 48V μικροϋβριδικού συστήματος. Στο δρόμο, ξεδιπλώνει μία ασφαλή οδική συμπεριφορά, με μοναδική ένσταση τις ξερές αντιδράσεις της ανάρτησης στις άφθονες κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/4.500 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 172 Nm/1.500-4.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.040x1.775x1.450 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 χλστ. >ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 262 λίτρα >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,4 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 185 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,4 λτ./100 χλμ.> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 104 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: Από 19.090 ευρώ
ΥΠΕΡ – ΚΑΤΑ
ΥΠΕΡ//ΧΩΡΟΙ//ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
ΚΑΤΑ//ΞΕΡΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΛΑΚKΟΥΒΕΣ
Opel Corsa 1.2T 100 PS
Εμφανισιακά το Opel Corsa, που ηγείται με διαφορά της εμπορικής κούρσας το πρώτο εξάμηνο του 2023, τραβάει το μάτι, με αρκετή θα λέγαμε επιτυχία, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το εσωτερικό, εκτός των βασικών εκδόσεων. Οδηγικά, επωφελείται της CMP πλατφόρμας πάνω στην οποία είναι δομημένο και, χωρίς να μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ (σε αυτό παίζει το ρόλο του και το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι), διαθέτει σχετικά σφιχτές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, οι οποίες περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές.
Εστιάζουμε στον 3κύλινδρο 1.200άρη κινητήρα, που είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με 100 και 130 ίππους. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η αυτόματη εναλλακτική εκδοχή, που αφορά το κιβώτιο των 8 σχέσεων, αποτελεί πλεονέκτημα χάρη στη μεταξένια λειτουργία του, ενώ διαθέτει και τον 1.500άρη ντίζελ κινητήρα, καθώς και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.060x1.765x1.435 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.538 χλστ. >ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 309 λίτρα >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,9 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 194 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,8 λίτρα/100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 102 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 21.400 ευρώ
ΥΠΕΡ – ΚΑΤΑ
ΥΠΕΡ//ΠΛΗΡΗΣ ΓΚΑΜΑ//ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ
ΚΑΤΑ//ΕΛΑΦΡΥ ΤΙΜΟΝΙ