Τα Citroen C3 Aircross και Hyundai Kona είναι δύο «καλοδουλεμένες ομάδες» που αναμετρώνται στην πάντα απαιτητική κατηγορία των B-SUV, με τη σύνθεσή τους να αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες χαμηλού κυβισμού και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.
Η λέξη «αυτοματισμοί» είθισται να χρησιμοποιείται στα ομαδικά αθλήματα, προσδιορίζοντας εκείνες τις ομάδες που διαθέτουν ομοιογένεια και τα συστήματά τους δουλεύουν ρολόι. Στη δική μας περίπτωση, αντιστοιχεί σε δύο σύνολα τα οποία είναι σε θέση να ικανοποιούν τον ιδιοκτήτη τους με όσα του προσφέρουν, ειδικά με τους συγκεκριμένους αποδοτικούς βενζινοκινητήρες χαμηλού κυβισμού, και εν προκειμένω συνδυάζονται με αυτόματα συστήματα μετάδοσης.
Από τη μία, λοιπόν, έχουμε τον ορισμό της άνεσης, το Citroen C3 Aircross στην εκδοχή που ο 1.200άρης PureTech αποδίδει 130 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Απέναντί του, ένας από τους πιο αντιπροσωπευτικούς εκπροσώπους των βημάτων εξέλιξης που έχουν κάνει οι Κορεάτες τα τελευταία χρόνια, το 1.000άρι Hyundai Kona των 120 ίππων με το 7τάχυτο DCT.
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT6 – Hyundai Kona 1.0T 120 DCT7: Τα χρόνια περνούν, η αισθητική παραμένει
Πρόκειται για δύο μοντέλα τα οποία μπορεί να μην είναι από τα πιο καινούργια της κατηγορίας των B–SUV, αλλά εξακολουθούν να διαθέτουν φρέσκια αισθητική εντός και εκτός, ύστερα από την τελευταία ανανέωσή τους.
Στο Citroen C3 Aircross αντιλαμβάνεσαι σχεδόν αμέσως τις αλλαγές στο εμπρός μέρος, ύστερα από το facelift που υπεβλήθη το μοντέλο. Το ρύγχος είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, με πολλές και έντονες ακμές, σε σύγκριση με τις απαλές καμπύλες του απερχόμενου μοντέλου, ενώ διαθέτει νέα μάσκα με καινούργιο γεωμετρικό μοτίβο, όπου το ανώτερο τμήμα συνεχίζει να ενώνει το σήμα της εταιρείας με τα μακρόστενα φώτα ημέρας, και το κατώτερο τμήμα της ενώνεται με τους νέους, επίσης μακρόστενους προβολείς, που είναι πλέον τεχνολογίας LED, από την αρχική έκδοση.
Η τεράστια εισαγωγή, που καλύπτει τη βάση του προφυλακτήρα, χαρακτηρίζεται από ένα νέο, «κοίλο» μοτίβο, είναι πλέον μεγαλύτερη και φτάνει μέχρι το κατώτερο άκρο, το οποίο οριοθετείται από τις ασημί λεπτομέρειες της ποδιάς και τους μίνιμαλ προβολείς ομίχλης.
Με την έλευση του Kona το 2017 (προ των πυλών η δεύτερη γενιά), η Hyundai κατέστησε σαφές πως επιδιώκει να βρεθεί ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές των B–SUV, εστιάζοντας στην αγορά της Ευρώπης. Μια βασική διαφορά, στη facelift εκδοχή του, έγκειται στην αύξηση του μήκους κατά 40 χιλιοστά, φτάνοντας τα 4.205 χλστ., με το μεταξόνιό του να είναι στα 2.600 χιλιοστά (την ώρα που οι αντίστοιχες τιμές για το C3 Aircross είναι 4.160 και 2.604 χλστ). Επιπλέον, νέα είναι τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, που βρίσκονται κάτω από τα φώτα ημέρας.
Το εμπρός μέρος του ανανεωμένου Hyundai Kona διαθέτει μικρές διαφοροποιήσεις. Η ανασχεδιασμένη μάσκα και η ποδιά, που δείχνει να «αγκαλιάζει» τον αεραγωγό, διαμορφώνουν μια ομοιογενή εικόνα, τη στιγμή που το μακρύτερο καπό έχει πιο απότομη κλίση από την πρώτη εκδοχή του μοντέλου. Οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω είναι ανασχεδιασμένοι, ενώ συνολικά το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από γωνίες, που σε συνδυασμό με την πίσω αεροτομή τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα του Kona.
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT6 – Hyundai Kona 1.0T 120 DCT7: Φιλόξενα, με έξυπνους χώρους
Τα μοντέλα της δημοφιλούς αυτής κατηγορίας αποτελούν σε πολλές περιπτώσεις το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας, οπότε η έξυπνη διαρρύθμιση της καμπίνας έχει ιδιαίτερη σημασία. Στο εσωτερικό του Citroen C3 Aircross διακρίνονται αμέσως οι προσπάθειες των ανθρώπων της γαλλικής εταιρείας να εστιάσουν σε θέματα πρακτικότητας.
Στις πίσω θέσεις οι επιβάτες έχει άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ το συρόμενο κάθισμα μπορεί να μεταβάλει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 410 έως και 520 λίτρα, και έως 1.289 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα. Ένα επιπλέον χρήσιμο στοιχείο, που μπορεί να αποδειχθεί καταλυτικό εάν χρειαστεί να μεταφερθούν αντικείμενα με μεγάλο μήκος, είναι η δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού.
Το ανασχεδιασμένο χειρόφρενο δημιούργησε χώρο για δύο -επιτέλους- κανονικές ποτηροθήκες, κάτι που απελευθέρωσε την κοιλότητα στη βάση της κεντρικής κονσόλας, η οποία μπορεί πλέον να φιλοξενήσει αρκετά μικροαντικείμενα. Φυσικά, υπάρχουν και οι γενναιόδωρες θήκες στις πόρτες, που μπορούν να φιλοξενήσουν πιο ογκώδη αντικείμενα, όπως μεγάλα μπουκάλια.
Διαβάστε και αυτό: Οδοιπορικό στην Πάρο με Citroen C3 Aircross
Διαθέσιμη είναι τώρα μία νέα οθόνη 9 ιντσών, με μεγαλύτερη ευκρίνεια και καλύτερη ευχρηστία. Στις πλευρές της δεν υπάρχουν οι γνωστές επιφάνειες αφής για τις βασικές λειτουργίες. Αυτές πλέον είναι προσβάσιμες μέσω ενός φυσικού διακόπτη στη βάση της οθόνης, που ενεργοποιεί το κεντρικό μενού.
Περνώντας στην καμπίνα του Hyundai Kona, παρατηρείς αμέσως τον καλαίσθητο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών που έχουμε γνωρίσει σε άλλα μοντέλα της μάρκας, ενώ στον τομέα της ευρυχωρίας το Kona είναι και αυτό με τη σειρά του άνετο για μετακίνηση τεσσάρων επιβατών. Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ έχει αυξηθεί στα 374 λίτρα, ενώ αν πέσουν τα πίσω καθίσματα μπορεί να φτάσει έως τα 1.156 λίτρα (κάθισμα διαιρούμενο και 60:40).
Εκεί όμως που διαπρέπει το Hyundai Kona είναι στα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, έχοντας έχει γίνει αποδέκτης των τελευταίων εξελίξεων του πακέτου SmartSense. Έτσι, το σύστημα αυτόματης πέδησης έχει δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και δίτροχων ή τετράτροχων οχημάτων, ενώ άξιο αναφοράς, ειδικά για κίνηση εντός πόλης, είναι το Σύστημα Προειδοποίησης Εκκίνησης Προπορευόμενου Οχήματος (LVDA), που με έναν διακριτικό ήχο ειδοποιεί τον οδηγό πως το αυτοκίνητο που ήταν σταματημένο ακριβώς μπροστά ξεκίνησε την πορεία του.
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT6 – Hyundai Kona 1.0T 120 DCT7: Ίδια συνταγή
Όπως προείπαμε, η σύγκριση αφορά δύο μοντέλα ακριβώς ίδιας λογικής. Μικρά υπερτροφοδοτούμενα σύνολα, που συνεργάζονται με αυτόματα κιβώτια. Στην περίπτωση του C3 Aircross έχουμε να κάνουμε με την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση της γκάμας, που αποτελείται από τον 1.200άρη Puretech κινητήρα των 130 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων, αν και ακόμη δεν έχουμε καταλάβει γιατί ο γαλλικός όμιλος δεν έχει εφοδιάσει και αυτό με την αναβαθμισμένη έκδοση του EAT κιβωτίου των 8 σχέσεων, όπως συμβαίνει στα συγγενικά Opel Mokka και Peugeot 2008, κάτι που προσφέρει μια καλύτερη κλιμάκωση στις σχέσεις του.
Παρ’ όλα αυτά, το 6άρι της δοκιμής μας, με τον κλασικό μετατροπέα ροπής, παραμένει ιδιαίτερα ομαλό και προοδευτικό στη λειτουργία του, σε σύγκριση με ορισμένα κιβώτια διπλού συμπλέκτη του ανταγωνισμού, που αποδεικνύονται πολλές φορές πιο απότομα στην καθημερινή χρήση. Εάν, πάντως, ο οδηγός το επιθυμεί, μπορεί να επιλέξει τη σειριακή λειτουργία του κιβωτίου, η οποία είναι προσβάσιμη μόνο μέσω του επιλογέα.
Διαβάστε και αυτό: Αυτό είναι το νέο Hyundai Kona
Από εκεί και πέρα, οι 130 ίπποι και τα 230 Nm του 3κύλινδρου κινητήρα μπορούν να κινήσουν με αρκετή ευκολία τον compact όγκο του Citroen C3 Aircross, τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο. Σημειώστε εδώ ότι μιλάμε για ένα σύνολο 1.235 κιλών σε αυτή του την εκδοχή (1.267 κιλά για το Hyundai Kona της συγκριτικής μας δοκιμής).
Καθόμαστε στη θέση του οδηγού, ξεκινάμε, και συνειδητοποιούμε αμέσως ότι τα πάντα εδώ φωνάζουν «Citroen» και «άνεση» – από τα advanced comfort καθίσματα, τα οποία με τις έξτρα αφράτες επενδύσεις τους παραπέμπουν σε άνετες πολυθρόνες, έως την ανάρτηση και τις μαλακές ρυθμίσεις, οι οποίες μαζί με το 60άρι προφίλ των 16άρηδων τροχών καταφέρνουν να απορροφούν τις περισσότερες κακοτεχνίες του οδοστρώματος (σ.σ.: Bridgestone 205/60 R16 για το Citroen, Nexen 205/60 R16 για το Hyundai.).
Στον σβέλτο ρυθμό οι κλίσεις του αμαξώματος αυξάνονται (σημειώστε ότι το γαλλικό μοντέλο απέχει 178 χλστ.), η πλευρική στήριξη των καθισμάτων αποδεικνύεται λίγη και το τιμόνι ξεδιπλώνει την ανάλαφρη αίσθησή του.
Είπαμε, όμως, ότι το Citroen C3 Aircross απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους αγοραστές, που έχουν ως πρωταρχικό μέλημα την άνεση και την ευχρηστία. Από την άλλη, σημαντικό είναι ότι το γαλλικό μοντέλο προσφέρει προαιρετικά, από τη βασική κιόλας έκδοση Feel Pack, το σύστημα επαυξημένης πρόσφυσης Grip Control, το οποίο μαζί με το Hill Descent μπορεί να δώσει μία επιπλέον βοήθεια σε δύσκολες καταστάσεις μειωμένης πρόσφυσης.
Το Hyundai Kona, όπως αυτό της συγκριτικής δοκιμής μας, είναι εφοδιασμένο με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 στροφές, και συνδυάζεται είτε με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Χάρη στη ροπή των 200 Nm, που αποδίδεται μεταξύ 2.000 και 3.500 στροφών, το σύνολο είναι εύστροφο και γραμμικό, ενώ, παρά τους 3 κυλίνδρους, ο ήχος του κινητήρα δε γίνεται ενοχλητικός.
Το ελαφρύ τιμόνι, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης εν γένει, καθιστά την καθημερινή συνύπαρξη του οδηγού με το Kona ιδιαίτερα ευχάριστη εντός πόλης, αλλά όταν ο ρυθμός ανέβει θα ήθελες ιδανικά να μεταφέρει περισσότερη πληροφόρηση από το δρόμο. Θυμίζουμε βέβαια εδώ, για τους πιο απαιτητικούς ή ανήσυχους σε αυτό τον τομέα, ότι η γκάμα του μοντέλου είναι πλήρης, προσφέροντας ακόμη και τις κορυφαίες «Ν» εκδόσεις αλλά και μία 48V σε αυτήν την εκδοχή.
Με απόσταση 170 χλστ. από το έδαφος, το Kona μπορεί να κινηθεί σε καλό χωματόδρομο, ενώ το εκάστοτε πρόγραμμα (ECO, Normal, Sport) παραμετροποιεί αναλόγως την απόδοση του αυτοκινήτου. Προαιρετικά διαθέτει και τη λειτουργία 4x2 DCT Drive/Terrain Mode Select (Πάγος, Χιόνι, Άμμος, Λάσπη) για βελτιωμένη πρόσφυση.
Σε γενικές γραμμές η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε καλό επίπεδο, ενώ οι βελτιωμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης και η απόδοση των φρένων δημιουργούν ένα αξιόλογο πακέτο.
Από πλευράς επιδόσεων, τα λίγα παραπάνω κυβικά και οι 10 επιπλέον ίπποι (+30 Nm ροπής), που δίνουν ένα προβάδισμα στο C3 Aircross, φαίνεται να έχουν παίξει καθοριστικό ρόλο, με το μοντέλο να επιταχύνει από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 9,1 δλ., όταν το Kona χρειάζεται 11 δλ.
Αυτό, βέβαια, έχει μετρήσει αντίστροφα στον σημαντικότατο τομέα της κατανάλωσης, αφού κατά μέσο όρο η τιμή που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. για το Citroen και στα 7,9 λίτρα/100 χλμ. για το Hyundai.
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT6 – Hyundai Kona 1.0T 120 DCT7: Στο νήμα
Πιο δύσκολο και από όσο φανταζόμασταν το συμπέρασμά μας στο τέλος της ημέρας και, έπειτα από μια διαδρομή που περιλάμβανε τα πάντα – αστικό περιβάλλον εντός Αττικής, εθνικό οδικό δίκτυο από και προς το Λουτράκι και επαρχιακή διαδρομή στην ευρύτερη περιοχή των Περαχώρας, Ψάθας και Αλεποχωρίου.
Αναμφίβολα, το ουσιαστικά βελτιωμένο C3 Aircross δύσκολα βρίσκει αντίπαλο αν στα δικά σας «θέλω» κυριαρχεί ο τομέας της άνεσης. Από εκεί και πέρα, με δεδομένο ότι πάντα μετρούσε για το περιοδικό μας πρωτίστως η οδική συμπεριφορά, το Hyundai Kona, αν και βρίσκεται εν αναμονή του αντικαταστάτη του, καταφέρνει και παίρνει οριακά τη νίκη σε αυτήν τη συνάντηση._ 4Τ
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 EAT6 – Hyundai Kona 1.0T 120 DCT7: ΥΠΕΡ – ΚΑΤΑ
CITROEN C3 AIRCROSS 1.2 PURETECH 130 EAT6
ΥΠΕΡ//ΑΝΕΣΗ//ΕΥΧΡΗΣΤΙΑ//ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
ΚΑΤΑ//ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
HYUNDAI KONA 1.0T 120 DCT7
ΥΠΕΡ//TIMH*//ΚΑΛΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ//ΑΓΧΟΛΥΤΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ
ΚΑΤΑ//ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
*ΜΕ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
CITROEN C3 AIRCROSS 1.2 PURETECH 130 EAT6
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.160x1.824x1.597 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.604 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.235 κιλά >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 178 χλστ. >ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 410-1.289 λτ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,1 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 144-146 γρ./χλμ. >TIMH: Από 26.600 ευρώ
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
HYUNDAI KONA 1.0T 120 DCT7
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ. >ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.205x1.800x1.565 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.600 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.267 κιλά >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 170 χλστ. >ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 374-1.156 λτ. >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 182 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,9 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 132-137 γρ./χλμ. > TIMH: Από 22.390 ευρώ (25.940 ευρώ ως 48V Hybrid)
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ