Το ανανεωμένο Opel Crossland αφήνει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας το γράμμα «X» και βρίσκει στο δρόμο του το επίσης φρεσκαρισμένο Hyundai Kona, το «Αυτοκίνητο του 2021 για την Ελλάδα» Renault Captur και το πάντα υπολογίσιμο VW T-Cross, σε μία συγκριτική δοκιμή... to the point.
Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης
OPEL CROSSLAND
Τα διαπιστευτήρια
Το ανανεωμένο Οpel Crossland, με διαστάσεις 4.217×1.825×1.605 χλστ., ξεχωρίζει από το ενιαίο εμπρός τμήμα, που βασίζεται στο νέο Opel Visor, και από το έμβλημα του κεραυνού της Opel, το οποίο κυριαρχεί στο κέντρο. Επιπλέον, χαρακτηριστικά είναι τα νέα φώτα LED εμπρός και πίσω.
Από μέσα
Ανοίγοντας τις πόρτες του, παρατηρείς τον πρωταγωνιστικό ρόλο που παίζει το Pure Panel, ενώ οι διαθέσιμες οθόνες αφής είναι 7 και 8 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Με μεταξόνιο 2.604 χλστ., έχει δοθεί έμφαση στη διατήρηση της άνεσης, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι 410 λίτρα και φτάνει στα 1.255 λίτρα εφόσον πέσουν τα πίσω -συρόμενα- καθίσματα.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Η γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων (όλοι τους προδιαγραφών Euro 6d) περιλαμβάνει έναν υπερτροφοδούμενο 3κύλινδρο 1.2 με απόδοση 130 ίππων και μέγιστη ροπή 230 Nm, ο οποίος συνδυάζεται είτε με μηχανικό είτε με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, όπως το μοντέλο της δοκιμής μας. Ένσταση έχουμε και για την αίσθηση-λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, καθώς οι αλλαγές δε γίνονται το ίδιο γρήγορα σε σχέση με τα πιο σύγχρονα συστήματα μετάδοσης.
Στο δρόμο
Διαπιστώνεις σχεδόν αμέσως μια πιο ραφιναρισμένη κύλιση σε σχέση με την προηγούμενη -«Χ»- γενιά, καθώς το ανανεωμένο Crossland διαθέτει ανασχεδιασμένο σύστημα ανάρτησης, με νέα ελατήρια και αμορτισέρ. Θα επιθυμούσαμε μόνο ένα σύστημα διεύθυνσης που να μεταφέρει περισσότερες πληροφορίες στον οδηγό.
Συμπέρασμα
Εύστοχη η ανανέωση του Crossland, με το δυνατό του χαρτί να παραμένει το ιδιαίτερα άνετο και πρακτικό εσωτερικό του. Σημαντικό, ότι στο επόμενο διάστημα θα διατίθεται με το σύστημα IntelliGrip, με τρία διαφορετικά προγράμματα, για κίνηση σε οδόστρωμα με διαφορετικά χαρακτηριστικά πρόσφυσης.
> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ.> ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων> ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα/Ημιάκαμπτος άξονας> ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.217×1.825×1.605 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.604 χλστ.> ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 410-1.255 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.291 κιλά> 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 10,2 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 198 χλμ./ώρα> ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,4 λτ./100 χλμ.> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (WLTP): 136-143 γρ./χλμ.
HYUNDAI KONA
Τα διαπιστευτήρια
Το Hyundai Kona εκσυγχρονίστηκε περαιτέρω σε επίπεδο εμφάνισης, με μια βασική διαφορά να είναι η αύξηση του μήκους κατά 40 χιλιοστά (4.205×1.800×1.565 χλστ.). Νέα είναι τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED που βρίσκονται κάτω από τα φώτα ημέρας, ενώ οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω είναι ανασχεδιασμένοι.
Από μέσα
Διαθέτει τον καλαίσθητο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, ενώ οι διακόπτες και οι θέσεις για μικροαντικείμενα είναι πρακτικά τοποθετημένες. Με μεταξόνιο 2.600 χλστ. παραμένει άνετο, ενώ η χωρητικότητα αποσκευών έχει αυξηθεί στα 374 λίτρα, που αν πέσουν τα πίσω καθίσματα μπορεί να φτάσει έως τα 1.156 λίτρα.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Το Kona της δοκιμής μας αποδίδει 120 ίππους, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) 7 σχέσεων (διατίθεται και έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων). Ο κινητήρας είναι εύστροφος, διαθέτει γραμμική λειτουργία και ελαστικότητα, χάρη στη ροπή των 200 Nm. Οι αλλαγές σχέσεων από το αυτόματο κιβώτιο συμβάλλουν στην ομαλή λειτουργία του συνόλου.
Στο δρόμο
Το Kona θα κινηθεί απροβλημάτιστα, εντός και εκτός πόλης. Η ποιότητα κύλισης βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ενώ οι βελτιωμένες ρυθμίσεις της ανάρτησης και η απόδοση των φρένων εγγυώνται ένα αξιοπρεπές, σβέλτο και ασφαλές αποτέλεσμα. Το ελαφρύ τιμόνι, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης εν γένει, καθιστούν την καθημερινή συνύπαρξη του οδηγού με το Kona ιδιαίτερα ευχάριστη.
Συμπέρασμα
Η ανανεωμένη έκδοση του Hyundai Kona αποτελεί μια πρόταση που στέκεται στο ύψος της περίστασης. Με δυνατά σημεία την εμφάνιση, τη σύγχρονη τεχνολογία και την ευκολία χρήσης, έχει όλα τα φόντα ώστε να συνεχίσει την ήδη επιτυχημένη πορεία που χάραξε ο άμεσος προκάτοχός του.
> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ.> ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων> ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα/Ημιάκαμπτος άξονας> ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.205×1.800×1.565 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.600 χλστ.> ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 374-1.156 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.267 κιλά> 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 11 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 182 χλμ./ώρα> ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,5 λτ./100 χλμ.> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (WLTP): 132-137 γρ./χλμ.
RENAULT CAPTUR
Τα διαπιστευτήρια
Το Renault Captur είναι ιδιαίτερα σημαντικό, όχι μόνο γιατί μιλάμε για ευρωπαϊκό best-seller μοντέλο και πρόσφατα βραβευμένο ως «Αυτοκίνητο του 2021 για την Ελλάδα», αλλά και γιατί ουσιαστικά ανήκει σε εκείνη την ιδιαίτερη τάξη των πνευματικών πατέρων της κατηγορίας των compact SUV.
Από μέσα
Τα μαλακά στην αφή πλαστικά του ταμπλό και οι μακρόστενοι αεραγωγοί δίνουν την εντύπωση οχήματος μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών πλαισιώνεται από την εντυπωσιακότατη όρθια οθόνη των 9,3 ιντσών του έξτρα Easy Link. Σημειώστε το μεγάλο μεταξόνιο των 2.639 χλστ. και την ύπαρξη του συρόμενου πίσω καθίσματος. Ως εκ τούτου, το πoρτ μπαγκάζ κυμαίνεται από 422 έως 536 λίτρα, ανάλογα με τη θέση του καθίσματος.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Ο 1.300άρης κινητήρας, με απόδοση 130 ίππους και ροπή 240 Nm, εξασφαλίζει αναμενόμενα τις κορυφαίες επιδόσεις ανάμεσα στα μοντέλα της συγκριτικής μας δοκιμής, αλλά και την πιο «τσιμπημένη» μέση κατανάλωση, επιπέδου 8,8 λίτρων/100 χλμ. Εξαιρετική η κλιμάκωση των 7 σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Στο δρόμο
Το Captur παρουσιάζει μια καλή ποιότητα κύλισης, με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης να είναι πιο σφιχτές ακόμα και από εκείνες του σουπερμίνι Clio από το οποίο προέρχεται. Αναμφισβήτητα ο συνδυασμός της ημέρας, όσον αφορά το σύστημα διεύθυνσης, την ανάρτηση, το μοτέρ, με μοναδική μας ένσταση τα ταμπούρα στο πίσω μέρος, αλλά και το κάπως αργό τιμόνι.
Συμπέρασμα
Αναλογικά, και με βάση την υψηλότερη τιμή του φυσικά, αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πακέτο. Ιδανικοί χώροι, εξαιρετικός συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου και αρχοντική οδηγική συμπεριφορά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του.
> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.333 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.000 σ.α.λ.> ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 240 Nm/1.600 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων> ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα/Ημιάκαμπτος άξονας> ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.227×1.797×1.576 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.639 χλστ.> ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 422-1.275 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.381 κιλά> 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 9,6 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 193 χλμ./ώρα> ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,8 λτ./100 χλμ.> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (WLTP): 125-129 γρ./χλμ.
VW T-CROSS
Τα διαπιστευτήρια
Με σχετικά compact διαστάσεις (4.120×1.460×1.584 χλστ.), η πρόταση της VW, εκτός του ότι βασίζεται στην πλατφόρμα του Polo, είναι 5,5 εκατοστά πιο μακριά από το σουπερμίνι, 12 εκατοστά πιο κοντή από το T-Roc, ενώ υπολείπεται κατά 14 εκατοστά ενός Golf.
Από μέσα
Θυμίζει το Polo και ο έλεγχος πραγματοποιείται από την οθόνη αφής 8 ιντσών. Έχει μόλις 2.551 χλστ. μεταξόνιο, αλλά έξυπνη διάταξη χώρων. Το πορτ μπαγκάζ, χάρη στο ενιαία συρόμενο κατά 14 εκ. πίσω κάθισμα, μπορεί να μεταβάλλει τη χωρητικότητά του από 347 έως 417 λίτρα (συνολικά έως 1.243 λίτρα). Στα υπέρ του και η αναδίπλωση της πλάτης του συνοδηγού.
Κινητήρας – Κιβώτιο
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου μας συναντάμε τον γνωστό 1.000άρη, που στην περίπτωσή μας συνδυάζεται με το DSG των 7 σχέσεων. Η ιπποδύναμη του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου, στη νέα εκδοχή του, διαμορφώνεται από τους 115 στους 110 ίππους, που σημαίνει ότι μπορεί να υπολείπεται σε σχέση με τα πιο δυνατά μοτέρ, αλλά είναι μακράν το πιο οικονομικό στην κατανάλωση (7,3 λίτρα). Το DSG 7 πλεονεκτεί στην αίσθηση χάρη στην πιο πυκνή κλιμάκωση.
Στο δρόμο
Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησής του παρουσιάζει πιο έντονες αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, εντούτοις εξασφαλίζει έναν καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος όταν ανέβουν οι ρυθμοί, οπότε και ο οδηγός απολαμβάνει την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης.
Συμπέρασμα
Το T-Cross διαθέτει compact εξωτερικές διαστάσεις, καλή εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και ένα πλήρες πακέτο στον τομέα εξοπλισμού. Μπορεί ο κινητήρας να μη διακρίνεται στον τομέα των επιδόσεων, χάρη όμως στο εξαιρετικό κιβώτιο μειώνεται η ψαλίδα, ενώ το σύνολο ξεχωρίζει για τη χαμηλή του κατανάλωση.
> ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 115 ίπποι/5.000-5.500 σ.α.λ.> ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. > ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Γόνατα/Ημιάκαμπτος άξονας> ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.108×1.782×1.584 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.551 χλστ.> ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 417-1.243 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.195 κιλά> 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*: 10,2 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*: 193 χλμ./ώρα> ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 7,3 λτ./100 χλμ.> ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (WLTP): 144 γρ./χλμ.
*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Εδώ όλες οι τιμές των μοντέλων.